Gönderilme zamanı: 04 Tem Cum, 2008 20:48
Mazoşistliğiniz mi tuttu, ne oldu? :-P Berlin metrosu ile kıyas her zaman bize yerin dibine, ama metronun çook daha altına çakar. Yani Kabataş-Beşiktaş bile üstümüzden geçer gider ... Hah, unut!
Yukarıdaki resimlerde ama bir kaç hata olmuş:
U1 Uhlandstraße, evet, yeni model metro treni, körüklü tren, yani vagonları yok, başından sonuna dek bir kurt.
Altındaki de U1 hattının Warschauer Straße'ye gidişinde Oberbaumbrücke'den geçişi görülüyor (Oberbaum Köprüsü), o köprüden uzun zaman metro geçemedi, çünki o su sınırdı, solda doğu, sağda batı.
Altındaki S1 Frohnau'a banliyö tren hattı. O da yeni tren. Şebekede altı, sekiz sene evvelsine kadar ta 80 yıllık trenler kullanılıyordu (!) ...
Onun altındaki resim Berlin olabilir, evet, ortadaki, 3 numaralı peron banliyö, ama karşıda görünen tren bir rejyonal treni, banliyö değil, R-treni, Berlin'den çıkıp ya bir köye ya ötedeki herhangi bir şehre işliyordur.
Onun altındaki S3 numaralı banliyö treni Berlin değil! O Frankfurt am Main şehrinin banliyö tren sistemi.
Onun altındaki de hiç Almanya bile değil, Özilerin Viyena şebekesinde Mödling'e banliyö treni.
Berlin'in metrosu (metrosu!) iki sistem. İki sistem birbirine uymaz! Genel olarak Doğu-Batı ve Kuzey-Doğu hatları değişik tipten. Ama tam da öyle değil, bunun tarihini okuyunuz, Türkçesi varsa.
Berlin'in banliyö treni tek sistem.
İkisi aynı hatları kullanmaz! Ama ikisinin buluştuğu bir iki nokta var. U5 hattı S bilmem kaç hatlarıyla Wuhlheide (galiba) istasyonunda aynı istasyona (yerüstü) yanaşıyor. Var olan bir banliyö trasına, uzatılan bir metro hattını yanaştırmışlardı.
Metro sisteminde bir yoldan hep ve her zaman tek bir hat geçer, paralellik yoktur.
Banliyö sisteminde ise değişik, orada bir yoldan bir çok hat geçebilir. Yani perondan üç beş hat geçebilir, metroda hep tek hat geçer. Tek fark bir zamanlar U1 ve U15 durumuydu, A'dan B'ye U1 işlerdi C'den B'ye ise U15 işlerdi, C de A-B hattına kısa bir ekti, Seyrantepe gibi bir durum. Ama kısa hat olarak işlemedi. Daha doğrusu, eskiden kısa hat olarak işlerdi (eski) U3 idi. Ama bunlar değişti.
B. Alabay
Yukarıdaki resimlerde ama bir kaç hata olmuş:
U1 Uhlandstraße, evet, yeni model metro treni, körüklü tren, yani vagonları yok, başından sonuna dek bir kurt.
Altındaki de U1 hattının Warschauer Straße'ye gidişinde Oberbaumbrücke'den geçişi görülüyor (Oberbaum Köprüsü), o köprüden uzun zaman metro geçemedi, çünki o su sınırdı, solda doğu, sağda batı.
Altındaki S1 Frohnau'a banliyö tren hattı. O da yeni tren. Şebekede altı, sekiz sene evvelsine kadar ta 80 yıllık trenler kullanılıyordu (!) ...
Onun altındaki resim Berlin olabilir, evet, ortadaki, 3 numaralı peron banliyö, ama karşıda görünen tren bir rejyonal treni, banliyö değil, R-treni, Berlin'den çıkıp ya bir köye ya ötedeki herhangi bir şehre işliyordur.
Onun altındaki S3 numaralı banliyö treni Berlin değil! O Frankfurt am Main şehrinin banliyö tren sistemi.
Onun altındaki de hiç Almanya bile değil, Özilerin Viyena şebekesinde Mödling'e banliyö treni.
Berlin'in metrosu (metrosu!) iki sistem. İki sistem birbirine uymaz! Genel olarak Doğu-Batı ve Kuzey-Doğu hatları değişik tipten. Ama tam da öyle değil, bunun tarihini okuyunuz, Türkçesi varsa.
Berlin'in banliyö treni tek sistem.
İkisi aynı hatları kullanmaz! Ama ikisinin buluştuğu bir iki nokta var. U5 hattı S bilmem kaç hatlarıyla Wuhlheide (galiba) istasyonunda aynı istasyona (yerüstü) yanaşıyor. Var olan bir banliyö trasına, uzatılan bir metro hattını yanaştırmışlardı.
Metro sisteminde bir yoldan hep ve her zaman tek bir hat geçer, paralellik yoktur.
Banliyö sisteminde ise değişik, orada bir yoldan bir çok hat geçebilir. Yani perondan üç beş hat geçebilir, metroda hep tek hat geçer. Tek fark bir zamanlar U1 ve U15 durumuydu, A'dan B'ye U1 işlerdi C'den B'ye ise U15 işlerdi, C de A-B hattına kısa bir ekti, Seyrantepe gibi bir durum. Ama kısa hat olarak işlemedi. Daha doğrusu, eskiden kısa hat olarak işlerdi (eski) U3 idi. Ama bunlar değişti.
B. Alabay