de-M.21 » Berlin Toplu Taşıma Sistemi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Sıcak Haber: U55 hattı açılıyor!

Mesaj gönderen alabay » 07 Ağu Cum, 2009 20:04

Yarın saat 10'da Berlin'de U55 hattı servise başlıyor!
Kentin en kısa ve en pahallı hattı ;-)
Gün gelecek, inşaallah, U55 doğuya, Alexanderplatz'a uzayıp, orada U5'e bağlanacak. Batıya da uzaması plânlaniyor, ama olur mu, olmaz mı, belli değil.

İlgilenenlere:

http://tinyurl.com/berlinu55metrosu
(Wiki'nin kendi adresini yazdığım zaman birden herşey ortalıktan kayboluyor, acaba parantezli URL mi olmuyor?!
http://www.bvg.de/index.php/de/Bvg/Deta ... Webcam+U55
http://www.nahverkehrberlin.de/index.ph ... &Itemid=65

Ek bilgiler:

1,8 km uzun. Geri kalan şebekeyle şu an bağlı değil. 320 milyon € tuttu (178.000€/km). Bir gidişi 3 dakika. Berlinliler soğuk bakıyor, ama U5'e bağlanacak, en geç 2018. Şu küçük kesimi yapmak yaklaşık 14 sene sürdü ;-) Batıya doğru belki Turmstraße'ye kadar uzatılır (U9 hattında bir istasyon). Altmışlı yıllarda o istasyon yapılırken, "U5"in gelmesi tasarlanmıştı, orada yani kullanılmayan istasyon hazır bekliyor (!).

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Cum, 2009 20:43

BVG nin sitesinde bir Flyer vardı ama linkini buraya eklemedim aslında çok güzel bir broşür onu broşürler kısmına eklerim ya bu hattın bir haritası bir şeyi yokmu be?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Ağu Cum, 2009 21:50

Ne bakımdan harita? Üç istasyonluk bir kurtçuk işte, nesini harita yapacaksın ki?!

Şimdi okuduğuma göre, o tünel Spree nehrini de geçtiğinden, su faciasına karşı önlem olarak "Wehrkammer" dedikleri şeylere sahip. Ama bu nedir, anlamadım ;-)

Hm, şurada bir şey buldum. Ortadaki kırmızı kalın çizgi şu anki U55:

http://images3.wikia.nocookie.net/berli ... cklung.png

Ve arkadaşlar, bunlar korkunç enteresan ... Bauvorleistung "önceden inşaa hizmeti" demek. Yani, kalın kırmızı, "masterplâna" göre önceden yapılmış, öyle bekliyor. 1930'larda, 60'larda, 70'lerde yapılmış, bekliyor. İşte benim hep bahsettiğim! Vay, bunu gösteren harita bulduğuma çok heyecanlandım!

Anlatabileceğim bazı şeyler var ... meselâ o Innsbrucker Platz'taki kırmızı "evvel hizmet" boşa gitti. Önünü yeraltından bir otoban tüneli kesti, bu da Berlin'in bölünmüş olmasından kaynaklanan plânsızlıklar ... öte yandan, Berlin'i yine de bir tüm olarak görmüşler, bölük hâlinde bile.

Şu anki coğrafî harita:

http://images2.wikia.nocookie.net/berli ... berlin.png

Esat, http://berlin.wikia.com/wiki/U-Bahn_Berlin sayfasında her türlü bilgi var. İnnsbrucker Platz'taki ölü tünel de görülüyor, orası artık kullanılamayacak.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

"Başbakan" Metrosu U55

Mesaj gönderen alabay » 08 Ağu Cmt, 2009 11:27

Ohoo, ta bizim buralara kadar haberler geliyor, Berlin 900 km ötede halbuki, şu U55 olayı bir şenlik mi bir şenlik.

Hiç sevilmiyen ve istenmeyen bir projeydi, ama Birlik (yani "Almanya") Eyalet'ten (yani "Berlin"), bu projeyi bitirmezseniz, verdiğimiz paraları geri ödeyeceksiniz dediğinde, harıl harıl devam etmişlerdi, aslında bırakılmıştı, vazgeçilmişti, paralar yetmiyor diye ... ilginç bir olay.

Neden "Başbakan" veya "Şansölye" metrosu? Bu, Kohl zamanından kalma. Onun forse ettiği bir projeydi. Ve bakanlıkların altından geçen bir hat.

Teknik açıdan da çok zor bir hat, çünkü su altında ve su içinde yapılmış. O yüzden de öyle pahallı ve uzun süren bir şeydi. Bir de, Avrupa'nın en kısa metro hattı diye geçiyor şu an.

Bugün Berlin'imde olamamak beni bayağı üzüyor, neyse ...

Resimler ve metinler:

http://www.badische-zeitung.de/nachrich ... 12463.html
http://www.badische-zeitung.de/dpa-news ... aesten-x1x

He, bir de küçük bir dipnot: "Nerde görülmüş, öle metro vagonlarını vinçle indiriyon" diye büyüük alaylar olmuş. Bizim İstanbul metro durumlarını (çok şükür) bilmiyorlar, yoksa kıyasla rezil olurduk ;-)

Şu U55 tüneli şimdilik tüm gerik kalan şebekeyle irtibatsız. Bu değişecek, ama ...

Ve? Hani ne diyorum ben hep? Şebeke, ağ, falan filan? Berlin kafası herhâlde ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ağu Cmt, 2009 12:28

Wehrkammer - Koruma odası olarak çevirebilirsek acaba Marmaray' da yapılan sığınma odaları gibi bir şeymi acaba. Yani su basma durumunda yolcunun araçtan tahliye edilerek güvenli bir şekilde kurtarma ekipleri gelene kadar yaşabileceği bir alan, Berlin metrosundaki kör tünel/ler ile ilgili bir sayfada gördüm böyle bir şeyler 170m karelik bir odadan bahsediyor ama anlayamadım.

Diğer taraftan ingilizcesi Bent Odası anlamına geliyor, ve baraj ile alakalı bir tabir, bu da acaba su basması durumunda suyu hattın altında bir yere inşa edilmiş olması muhtemel bu tahliye odalarına mı akması sağlanıyor diye düşünmeden edemedim, çünkü Berlin metrosu sinyal kitabında 3 kırmızı yanan sinyalin sebepleri ve yapılması gerekenler arasında Wehrkammer kapılarının açılacağı ve buraya gidilmesi falan gibi bir şey yazıyor, aslında şu WOS - Berlin i oynayabilsem orada öyle bir görev var tren ile hattın (U7) içindeki böyle acil çıkış kapılarını kontrol ediyorsun tek tek açık kalan varmı diye, acaba onun ismide bumuydu diye düşünüyordum şimdi :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Ağu Cmt, 2009 17:19

Hm hm hm ... ikimiz de salatada zeytin arar gibi olduk. Wiki'de bile bunun hakkında bilgi yok. Wehr su ile ilgili olduğu zaman, suyu tutan bir şey. Wiki'de Wehr (Wasserbau) diye yazılı, yine parantezli olduğu için, buraya koymuyorum.

Ama başka bir yerde bir şey buldum:
Wehrkammeranlagen

Die Wehrkammern mit ihren Absperrschützen dienen zur Sicherung
der U-Bahntunnel gegen Wassereinbruch bei den Flussunterfahrun-
gen. Die Absperrschütze befinden sich Jeweils kurz vor und hinter
den Unterfahrungen und können elektrisch oder von Hand geschlossen
bzw. geöffnet werden. Sie sind durch Schutzsignale (Sh 0)
gesichert.
http://www.fahrzeugpara.de/bv/faq.htm
Yani, anladığım kadarıyla, tünelin suya veya suyun altına geçişinden evvel ve sonra büyük demirlikler iceren yerler (oda değil de, daha çok çanta). Bir su problemi oldu mu, bunlar tüneli kapatıyor. Wehrkammer dendi mi, her nedense ilk Berlin metroyu geliyor her yerde, Berlin'in metrosu çok sular altında ... belki İstanbul bu konuda hakikaten Berlin'den bir şeyler öğrenebilir, bilmiyorum.

Çok ilginç!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ağu Cmt, 2009 17:28

Kammer burada küçük oda yerine kullanılan bir terim, yani Zimmer değil kabinett gibi ama penceresiz odaya kammer deniliyor, o yüzden biraz da o anlamı çıkarttım.

Ve evet yazının birinde kapı ile ilgili bir şeylerde yazıyordu Wehrkammertor falan ama anlayamadım normal olarak :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Ağu Cmt, 2009 17:31

Bence burada cep anlamında. Çanta değıl, cep ;-)
Yani kocaman bir kapı (Tür değil, Tor) içeren bir şey. Marmaray'da da garanti vardır, olmalı.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Ağu Pzr, 2009 14:12

Burada açılıştan ve araç indiriminden resimler var:

http://www.stern.de/wissen/technik/kuer ... 08325.html

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Kas Prş, 2009 22:14

Hehe, şimdi ben on gün sonra bir kente gideceğim ki, Viyana'yı da İstanbul'u da tüm bu araç gereç konularda otuz nüfusluk bir Toros köyüne benzetiyor ... ooh mastikaa, Berlin, vatanım, memleketim, bir on güncüğümü kucağında geçirebileceğim, bunca yıl sonra!

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Kas Cum, 2009 09:56

alabay yazdı:Hehe, şimdi ben on gün sonra bir kente gideceğim ki, Viyana'yı da İstanbul'u da tüm bu araç gereç konularda otuz nüfusluk bir Toros köyüne benzetiyor ... ooh mastikaa, Berlin, vatanım, memleketim, bir on güncüğümü kucağında geçirebileceğim, bunca yıl sonra!
berlin in berlin :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Kas Cum, 2009 10:14

Yani, şu Berlin'e bak şimdi: Hâlâ elindeki tüm banliyö tren setlerini işletemediği için ÖZÜR DİLİYOR milletten, aylık pasoları iki hafta uzatıyor, hafta sonunda tek bilet 24-saat bilet oluyor, falan filan. Nedenmiş? Efendim, ana akslarda trenler SADECE 5 ile 10 dakika aralıkla geçebiliyor dah ... dış hatlar 20 dakikada bir. Aaaa ... ayıp be, 10 dakikada bir tren? Len, olur muh?

HAHAHAAAA! :twisted:

İşte medeniyet bu be! Biz de metroda aralığı konuşuyoruz, bu banliyö şebekesi yüz senelik bir harabe ve karınca gibi işliyor (tekerlekler kırılmazsa veya herhangi bir denetleme kurumu 'tekerleklerine baksana öküz' demezse).

Bir keresinde metro treni zamanında gelmedi diye şikayet ettim, bana postayla özür mektubu ve haftalık kart geldi, iki kişilik. Aman yine ziyaret ediniz kentimizi diye (ayrılmıştım).

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön