2004 senesinde bu kente metro yapımı düşünülmüş, 2007 senesinde de, açkapa sistemiyle, bitirilip, bir hatlık (L1) bir şebeke işleme alındı. Ray aralığı 1000 mm, katenerli, altı tane 33 metro uzunluğunda çifttraksyonlu tren var. İkinci (L2) bir hat plânlama aşamasında (şu an ihaleler duraklamış durumda, nedeni biraz aşağıda). Sistem bana biraz İzmir metrosunu hatırlatıyor.
Buraya bunu getirmemin iki sebebi var: birincisi, Balıkesir ile mukaise edilebilecek boyutta bir kente metro sistemi yapılıyor, hem de kısa zamanda. İkincisi ama, bu yapım korkunç bir hata beliriyor.
Şu an bu metro çalışmaz hâlde. Yapımından kısa bir süre sonra, sonbahar 2007'de Balear adalarında oluşan feci yağmurlar nedeniyle, şebeke tekrar ve tekrar 2,5 m yüksekliğine kadar suyla doldu. Şimdi araştırmalar sürüyor. Suçlama, hattın bir sel bölgesinden geçmesi; tünel, yağmurlarda kerhen kanalizasyon fonksyonuna giriyor.
Bu bana neyi hatırlatıyor? İstanbul Eyüp'ü meselâ. Kâğıthane, Çinçin Deresi (?), Esenler, buralarda metro yapımları sürüyor. Peki, deprem bir yana, (oluşabilecek) su hareketlerine de dikkat edilmiş midir acaba? İnşaallah. Bu işi çok iyi bilen İspanyollar (Madrid ve Barçelona (Barselona) metroları dahi projeler) çuvallamış hâlde şu an.
Geri kalanlar, her zamanki gibi, Vikipedi'den, güzel resimler de var, bize teşvik ve esin olsun ...
http://de.wikipedia.org/wiki/Metro_de_Palma
Yanısıra, İspanyolca'dan Katalan ve Bask dili ne kadar değişik olduğunu görmek için Català ve Euskara'ya tıklayabilirsiniz, çok ilginç. İngilizce ne yazık ki bilgi çok az. Bu işin meraklıları Almanlar galiba

B. Alabay