ae-M.21 » Dubai Metrosu
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ae-M.21 » Dubai Metrosu
http://www.yapimerkezi.com.tr/ViewItemD ... guage_id=1
ALINTI:
Ortadoğu’da 2005 yılı ihalelerinin en büyüğü olan Dubai Metrosu ihalesinin sonuçları 29 Mayıs Pazar günü açıklandı. Açıklanan sonuçlara göre; ihaleyi 12.45 milyar Dirhem (yaklaşık 3,5 milyar ABD Doları) bedelle Yapı Merkezi, Mitsubishi, Obayashi, ve Kajima şirketlerinin oluşturduğu Türk-Japon Konsorsiyumu kazandı. Dubai Belediye Başkanı Qassim Sultan, Dubai Belediyesi yetkilileri, Dubai Başkonsolosu İhsan Yücel, Ticaret Ataşesi Harun Koçak ve Konsorsiyum üyelerinin hazır bulunduğu seremonide, Türk-Japon Konsorsiyumuna “Kabul Mektubu” verilerek, sözleşme imzasına davet edildi.
Sözleşme imzası işlemleri tamamlanarak, 9 Temmuz 2005 Cumartesi günü İşveren İdare adına, Dubai Belediye Başkanı QASSIM SULTAN ve konsorsiyum adına, konsoriyumu oluşturan beş firma temsilcisi ana sözleşmeyi imzaladı.
Yaklaşık 70 Km uzunluğundaki Dubai Metro inşaatı iki aşamadan oluşuyor. İlk asama 49 ay, ikinci asama 35 ay surecek.
52 Km uzunluğundaki İlk aşamada;
• 46.5 km yükseltilmiş hat ve 23 istasyon,
• 5.5 km yeraltı hat ve 4 adet yeraltı istasyon,
17,4 km uzunluğundaki ikinci aşamada ise;
• 9.6 km yükseltilmiş hat, 8 adet istasyon
• 7,8 km yeraltı hat, 6 adet istasyon yer alıyor.
70 km metro inşaatı tek ihale ile..... Vay anam vay. Bizde olsa yer yerinden oynar.
ALINTI:
Ortadoğu’da 2005 yılı ihalelerinin en büyüğü olan Dubai Metrosu ihalesinin sonuçları 29 Mayıs Pazar günü açıklandı. Açıklanan sonuçlara göre; ihaleyi 12.45 milyar Dirhem (yaklaşık 3,5 milyar ABD Doları) bedelle Yapı Merkezi, Mitsubishi, Obayashi, ve Kajima şirketlerinin oluşturduğu Türk-Japon Konsorsiyumu kazandı. Dubai Belediye Başkanı Qassim Sultan, Dubai Belediyesi yetkilileri, Dubai Başkonsolosu İhsan Yücel, Ticaret Ataşesi Harun Koçak ve Konsorsiyum üyelerinin hazır bulunduğu seremonide, Türk-Japon Konsorsiyumuna “Kabul Mektubu” verilerek, sözleşme imzasına davet edildi.
Sözleşme imzası işlemleri tamamlanarak, 9 Temmuz 2005 Cumartesi günü İşveren İdare adına, Dubai Belediye Başkanı QASSIM SULTAN ve konsorsiyum adına, konsoriyumu oluşturan beş firma temsilcisi ana sözleşmeyi imzaladı.
Yaklaşık 70 Km uzunluğundaki Dubai Metro inşaatı iki aşamadan oluşuyor. İlk asama 49 ay, ikinci asama 35 ay surecek.
52 Km uzunluğundaki İlk aşamada;
• 46.5 km yükseltilmiş hat ve 23 istasyon,
• 5.5 km yeraltı hat ve 4 adet yeraltı istasyon,
17,4 km uzunluğundaki ikinci aşamada ise;
• 9.6 km yükseltilmiş hat, 8 adet istasyon
• 7,8 km yeraltı hat, 6 adet istasyon yer alıyor.
70 km metro inşaatı tek ihale ile..... Vay anam vay. Bizde olsa yer yerinden oynar.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Normal bir şehir, ne istiyorsun?
Ama metro tasarımı gösteriyor ki, gerektiği yerde durak araları kısa da olabilir. Berlin'de de öyle. Hem metroda, hem banliyöde. Zaten ikisi de hem üstten, hem alttan gidebilir, konuşmuştuk. gerekirse, aralık 300, 500 metre olabilir, gerekirse de 7,5 km (o ama tek bir kez olan bir durum, hat ormandan geçip merkezbatıyı uçkuzeybatıyla bağlıyor).
Dubai metrosunun Berlin metrosunun eski üst hatlarına bu kadar benzemesi çok komik ve hoş. Ve çok da güzel yol üstgeçitleri tasarlanmış.
B. Alabay
Ama metro tasarımı gösteriyor ki, gerektiği yerde durak araları kısa da olabilir. Berlin'de de öyle. Hem metroda, hem banliyöde. Zaten ikisi de hem üstten, hem alttan gidebilir, konuşmuştuk. gerekirse, aralık 300, 500 metre olabilir, gerekirse de 7,5 km (o ama tek bir kez olan bir durum, hat ormandan geçip merkezbatıyı uçkuzeybatıyla bağlıyor).
Dubai metrosunun Berlin metrosunun eski üst hatlarına bu kadar benzemesi çok komik ve hoş. Ve çok da güzel yol üstgeçitleri tasarlanmış.
B. Alabay
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1591
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=13361
Birleşik Arap Emirlikleri (BAE)'de halen inşaatı devam eden 4.4 milyar dolarlık Dubai metrosunun kırmızı hattının bu yıl Eylül'de, yeşil hattın ise Mart 2010'da hizmete girmesi bekleniyor.
Renklimetro
Kırmızı hat, yeşil hat
Birleşik Arap Emirlikleri (BAE)'de halen inşaatı devam eden 4.4 milyar dolarlık Dubai metrosunun kırmızı hattının bu yıl Eylül'de, yeşil hattın ise Mart 2010'da hizmete girmesi bekleniyor.
Renklimetro
Kırmızı hat, yeşil hat
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Renklerin fonksyonu ve "mânâsı" bu gibi sistemlerde çok önemli. Berlin'de portakal rengindeki metro hattı dendi mi, herkes hangi hattın (9) olduğunu bilir, mavi hat da öyle. Bir ara kırmızı ve yeşil (haha) renkli hatlarda ortadan bir değişme olmuştu (ikisi kesişiyor, "makaslama tarzı" yönleri değiştirdiler), ortalık karışmıştı. Bu yüzden sistemin oturması gerek. Sarı hat onlarca senedir sarı hat (4). Bizde de öyle olsa, güzel olur. Ama. Bunun algısı var mı?
B. Alabay
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O konuda psikolojik bir araştırma yapılarak bir temele oturtulduğuna pek inanmıyorum. Haritalarda görünürlüğün sağlanabilmesi için uygulanan yöntemlerden birisi kontrast renkler kullanmaktır. Yani sarı yakınına kahverengi, eflatun yakınına yeşil gibi. Ama bir renkgin bir kaç tonu kullanılacak ise, burada hatların yapısına bakmak gerekir, aynı renk tonları mümkün olduğunca kesişmez çünkü karışıklığa sebep olur ve aslında renk tonları zaten tercih edilmez. Çünkü Başar' ın belirttiği Avrupa kentlerinde sarı hat dediğinizde adam o şehirde yaşıyorsa hangi numara olduğunu bilir ama siz iki tane sarı hat yaparsanız (farklı tonlarda) iş karışır, bu yüzden renk skalasındaki hali ile olmasa da yakın renklerin bir araya gelmemesine dikkat ediliyor.
Ama dediğim gibi bunun psikoloji ya da renk bilimi açısından bir çalışma ile belirlenmiş bir algı sistemi oluşturularak yapıldığına inanmıyorum.
Ama dediğim gibi bunun psikoloji ya da renk bilimi açısından bir çalışma ile belirlenmiş bir algı sistemi oluşturularak yapıldığına inanmıyorum.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Keşke böyle bir çalışma olsa..Sadece renkler bazında değil..Keşke halkımıza M1 hattını 'M1' diye öğretebilsek ya da 'Kırmızı Hat' diye..Bunun için raylı sistem araçlarının içindeki LED sistemler bile yetebilir..Güzel bir reklam çalışmasıyla..
Ayrıca araçlarının üzerinde küçük bir renkli nokta içine (M1,M2,T1,...) yazarak değil de en üst kısmına 5 cm genişliğinde aracı başından sonuna dek saran bir şerit yapıştırılsa daha dikkat çekici..Bilmem diğer ülke raylı sistemlerinde bunu deneyenler var mı_?
Ayrıca araçlarının üzerinde küçük bir renkli nokta içine (M1,M2,T1,...) yazarak değil de en üst kısmına 5 cm genişliğinde aracı başından sonuna dek saran bir şerit yapıştırılsa daha dikkat çekici..Bilmem diğer ülke raylı sistemlerinde bunu deneyenler var mı_?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şerit işi enteresan bir fikir. hakikatten çok ilginç olabilir, bunu önerelim derim.
Diğer taraftan zaten benim de içinde bulunduğum bir çalışma da bunu gerçekleştirmiştik, sitemizde de raylı sistem haritaları başlığında o haritayı ve yolcu bilgilendirme başlığında ilgili bir kaç konu bulabilirsiniz.
Diğer taraftan zaten benim de içinde bulunduğum bir çalışma da bunu gerçekleştirmiştik, sitemizde de raylı sistem haritaları başlığında o haritayı ve yolcu bilgilendirme başlığında ilgili bir kaç konu bulabilirsiniz.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16