2. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Gönderilme zamanı: 26 Kas Çrş, 2008 13:46
gönderen alabay
Bizde böylesi Bursaray mettirrosu diye satılır :?
Burada gösterilen tramvay sisteminde yalan yok, sistem var ... maşaallah!

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 26 Kas Çrş, 2008 13:47
gönderen Esat
Kemal abi geldinmi pir geliyorsun ha :) Bunlar ne guzel resimler ne guzel bilgiler simdi sen desen ben gittim bunlari cektim sasirmam yani.

Bu sistemlerin insaatinin devam ettigi hakkinda bilgimiz vardi ama bitmis gormek hele ki araclarin aliniyor olmasi cok guzel bir olay, Fransa ve Almanya kuzey Afrika üzerinden cekildikten sonra bu bölgelerdeki rayli sistemlerde büyük darbe yemisti pek cok tramvay hatti kapatilmisti ama tabii bos birakmamislar halen hat insaatlari ve arac satislarini gordugumuz uzere Fransizlar yapiyorlar, Citadis lerin genel olarak ici aynidir sadece modül olarak üretilen ve degistirilebilen bir makinist kabini bölmesine sahip sadece bu bölümü degistirerek yolcu bölümünde de varyasyonlari uygulayarak genis bir portfoy olusturuyorlar.

Tunus sistemi ile ilgili harita benim incelemeyi yaptigim kitapta da mevcuttu ama ben o haritanin cok eski oldugunu ve o sistemlerden cogunun su anda olmadigini sanmistim ya da yanlis anlamistim (yanlis anladigim kesin de :))

Gönderilme zamanı: 26 Kas Çrş, 2008 13:54
gönderen Esat
Evet ya, guzel isler bunlarda tabii, anladigim kadari ile limani kentin merkezine oturtmuslar, cunku tramvay hatlari orumcek agi gibi buradan dagiliyor ve yine bölgesel trenler ile metro da oradan geciyor.

Gönderilme zamanı: 26 Kas Çrş, 2008 14:09
gönderen kemal
Buna ne demeli 2 katlı banliyö treni....Bizde daha başkentray , egeray falan diye geveleyip duruyorlar adamlar sessiz sedasız ülkelerini güzelleştiriyor.
Tkdir edip bravo diyoruz yani :D
Resim

Gönderilme zamanı: 26 Kas Çrş, 2008 14:37
gönderen kemal
aaa üstteki resim Fas demiryolları banliyö sisteminin kullandığı yeni Alstom ları gösteriyor onu da belirtmiş olayım.

Gönderilme zamanı: 26 Kas Çrş, 2008 23:45
gönderen Esat
Bugün okuduğum bir Avusturya gazetesinde Bağdat' ta metro inşaatına başlanılmak istendiği 2012 de hizmete açmak gibi bir hedef olduğu ama terörist saldırılar nedeni ile yaşanan tereddütlerin bu yatırımı engellediği gibi bir şeyler yazıyordu, orjinal metni internette bir türlü bulamadım buraya yapıştırıp bir çeviri yaptıracaktım ama arıyorum hala olmazsa gazeteyi bulup yazıyı yeniden yazayım, yanlış anlamış olsam bile Bağdat ve U-Bahn kelimelerini bau ile birlikte görmek ilginçti :D

Gönderilme zamanı: 28 Kas Cum, 2008 15:36
gönderen alabay
Çok karışık bir konu. Bağdat'ta gizli bir metro şebekesinin olduğu sanılıyor. Haklı da olunabilir, yani sırf fantezi değil. Sebebi, metro şebekesinin barınak olarak da tasarlanmış olması. Yani şu an bir ile üç hattın zaten var olması mümkün. İşlek şekilde değil tabiî. Ya sırf barınak olarak, ya da gizli servis için raylı. Ama bir gün oraları normalleşirse, belki onu da oturtabilirler, inşaallah. Yanısıra, Kabil'de bile metro projesi vardı bir zamanlar (düşünün!).

B. Alabay

FAS KRALLIĞI: Rabat ve Casablanca

Gönderilme zamanı: 04 Ara Prş, 2008 10:33
gönderen kemal
Rabat tramvay sistemi:
2 hat,19 km,30 istasyon,proje bitim tarihi.:2010
Araçlar:Citadis
Resim

Resim

Resim

Casablanca sistemleri:
Resim
Bu proje halen etüd ediliyor.2 Tramvay hattı, 1 metro ve 1 banliyö hattını içeren projenin tramvay kısmının 2009 yılında başlaması bekleniyor.

Cezayir / Alger metrosu açıldı

Gönderilme zamanı: 04 Ara Prş, 2008 10:35
gönderen kemal
Resim

Gönderilme zamanı: 04 Ara Prş, 2008 13:25
gönderen alabay
Veziru'n-nakli ... ne demek istiyor? Ulaşım bakanı, yani bu işle uğraşanlar, işle ilgili olanlar, başkanlar falan değil. Anladığıma göre. El-ilgünç :-)

B. Alabay

Alger Citadis tramvayları

Gönderilme zamanı: 11 Mar Çrş, 2009 00:01
gönderen kemal
Cezayir için araçlar üretilmeye başlanmış...
Resim

Gönderilme zamanı: 12 Mar Prş, 2009 01:55
gönderen Esat
Bunlarda Tunus' a yapılmış bir teknik geziden resimler. Tunus' ta kullanılan Alstom tramvay araçlarından iki kare.

Resim

Resim