gnl-T.21 » Afrika Tramvayları
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kemal abi geldinmi pir geliyorsun ha Bunlar ne guzel resimler ne guzel bilgiler simdi sen desen ben gittim bunlari cektim sasirmam yani.
Bu sistemlerin insaatinin devam ettigi hakkinda bilgimiz vardi ama bitmis gormek hele ki araclarin aliniyor olmasi cok guzel bir olay, Fransa ve Almanya kuzey Afrika üzerinden cekildikten sonra bu bölgelerdeki rayli sistemlerde büyük darbe yemisti pek cok tramvay hatti kapatilmisti ama tabii bos birakmamislar halen hat insaatlari ve arac satislarini gordugumuz uzere Fransizlar yapiyorlar, Citadis lerin genel olarak ici aynidir sadece modül olarak üretilen ve degistirilebilen bir makinist kabini bölmesine sahip sadece bu bölümü degistirerek yolcu bölümünde de varyasyonlari uygulayarak genis bir portfoy olusturuyorlar.
Tunus sistemi ile ilgili harita benim incelemeyi yaptigim kitapta da mevcuttu ama ben o haritanin cok eski oldugunu ve o sistemlerden cogunun su anda olmadigini sanmistim ya da yanlis anlamistim (yanlis anladigim kesin de )
Bu sistemlerin insaatinin devam ettigi hakkinda bilgimiz vardi ama bitmis gormek hele ki araclarin aliniyor olmasi cok guzel bir olay, Fransa ve Almanya kuzey Afrika üzerinden cekildikten sonra bu bölgelerdeki rayli sistemlerde büyük darbe yemisti pek cok tramvay hatti kapatilmisti ama tabii bos birakmamislar halen hat insaatlari ve arac satislarini gordugumuz uzere Fransizlar yapiyorlar, Citadis lerin genel olarak ici aynidir sadece modül olarak üretilen ve degistirilebilen bir makinist kabini bölmesine sahip sadece bu bölümü degistirerek yolcu bölümünde de varyasyonlari uygulayarak genis bir portfoy olusturuyorlar.
Tunus sistemi ile ilgili harita benim incelemeyi yaptigim kitapta da mevcuttu ama ben o haritanin cok eski oldugunu ve o sistemlerden cogunun su anda olmadigini sanmistim ya da yanlis anlamistim (yanlis anladigim kesin de )
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bugün okuduğum bir Avusturya gazetesinde Bağdat' ta metro inşaatına başlanılmak istendiği 2012 de hizmete açmak gibi bir hedef olduğu ama terörist saldırılar nedeni ile yaşanan tereddütlerin bu yatırımı engellediği gibi bir şeyler yazıyordu, orjinal metni internette bir türlü bulamadım buraya yapıştırıp bir çeviri yaptıracaktım ama arıyorum hala olmazsa gazeteyi bulup yazıyı yeniden yazayım, yanlış anlamış olsam bile Bağdat ve U-Bahn kelimelerini bau ile birlikte görmek ilginçti
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5558
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Çok karışık bir konu. Bağdat'ta gizli bir metro şebekesinin olduğu sanılıyor. Haklı da olunabilir, yani sırf fantezi değil. Sebebi, metro şebekesinin barınak olarak da tasarlanmış olması. Yani şu an bir ile üç hattın zaten var olması mümkün. İşlek şekilde değil tabiî. Ya sırf barınak olarak, ya da gizli servis için raylı. Ama bir gün oraları normalleşirse, belki onu da oturtabilirler, inşaallah. Yanısıra, Kabil'de bile metro projesi vardı bir zamanlar (düşünün!).
B. Alabay
B. Alabay
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1591
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
FAS KRALLIĞI: Rabat ve Casablanca
Rabat tramvay sistemi:
2 hat,19 km,30 istasyon,proje bitim tarihi.:2010
Araçlar:Citadis
Casablanca sistemleri:
Bu proje halen etüd ediliyor.2 Tramvay hattı, 1 metro ve 1 banliyö hattını içeren projenin tramvay kısmının 2009 yılında başlaması bekleniyor.
2 hat,19 km,30 istasyon,proje bitim tarihi.:2010
Araçlar:Citadis
Casablanca sistemleri:
Bu proje halen etüd ediliyor.2 Tramvay hattı, 1 metro ve 1 banliyö hattını içeren projenin tramvay kısmının 2009 yılında başlaması bekleniyor.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1591
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1591
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Alger Citadis tramvayları
Cezayir için araçlar üretilmeye başlanmış...