at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Oradakilerden biri ben o haberi okudum öyle demiyor falan dedi ama gargaraya geldi, kaynadı ben çevremdekileri anında bilgilendirdim ama buradaki kadar açıkça anlatmadım tabii bahsettiğim 2 hadise gerçekten pislik bir olaydı ve milletin alkış tutup cep telefonu ile kaydettiği bir halde idi, ama iyi oluyor bize laf edince "sizde sapıksınız" diyerek böyle 3-4 olay saydın mı koşar adımlar ile uzaklaşıyorlar.Anatolian yazdı:Öpüşülsün ama çiftleşilmesin Çocukların küçük yaşlarda, ilişkiye giren çiftleri görmeleri pek sağlıklı olmaz...Siz öyle bir yasak yok demişsiniz ama o adam çıktı TV'de bunu dedi ve programı izleyen belki de herkes kandı bu yalana..Yalan diyorum insan 1 şaşar 2 şaşar ama hep şaşmaz
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Viyana metro sisteminde U2 hattının devam eden kuzeydoğu uzatması yarın işletmeye açılıyor, kurban bayramı süresince test etme imkanım olacak bana indirimli olacakmış.
http://www.wienerlinien.at/eportal/ep/b ... lId=-26075
http://www.wienerlinien.at/media/files/ ... 105995.pdf
3 istasyonluk bu uzatmadan sonra U2 hattının bu yönde başka uzaması planlarda yok, güneydoğuya doğru yeni yapılan Merkez Gar bölgesine uzatılması söz konusu idi ama bir süre önce bununda şu anda gereksiz bir masraf olduğu düşüncesi ile vazgeçilmişti.
http://www.wienerlinien.at/eportal/ep/b ... lId=-26075
http://www.wienerlinien.at/media/files/ ... 105995.pdf
3 istasyonluk bu uzatmadan sonra U2 hattının bu yönde başka uzaması planlarda yok, güneydoğuya doğru yeni yapılan Merkez Gar bölgesine uzatılması söz konusu idi ama bir süre önce bununda şu anda gereksiz bir masraf olduğu düşüncesi ile vazgeçilmişti.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Metro sisteminde yine bir değişiklik var, sadece bir isim değişikliği aslında ama son yıllarda biraz tartışılan bir konu idi. İsim bütünlüğü olarak ifade edebilirim bu konuyu, bazı bölgelerde yan yana toplu taşıma duraklarında farklı isimler vardı ve bu konuda bir takım düzenlemelere gidildi. Bunun son örneği olarak U6 metro hattında yer alan Philedelphiabrücke - Meidling istasyonunun ismi aynı yerde hizmete veren büyük garlardan biri olan Bahnhof Meidling olarak değiştirildi, aslında çalışma sadece metroyu değil tüm toplu ulaşımı kapsıyor bölgedeki tramvay ve otobüs duraklarının ismi de bu şekilde revize edilmiş anladığım kadarı ile. E güzel, ne diyelim darısı başımıza.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Darısını falan unut! Ama muhteşem önemli ve iyi bir çalışma. Berlinde de çok gereken ve arada yapılan bir şey. En çılgın durum üç istasyonun üçgen şeklinde yanyana olan bir bölgedeydi: U Yorckstraße, S Yorckstraße ve S Großgörschenstraße üçgeni çok ilginç. Ortada bir metro istasyonu var (U), sağinda ve solunda, çıkışlarında, iki ayrı banliyö hattının da istasyonları (S). Bu üçünü eninde sonunda isim olarak toparlayabildiler. Großgörschenstraße de Yorckstraße (Großgörschenstraße) oldu. Parantez içindeki bir altsatır, nadiren bulunur, ama işte böyle durumlar için bulunur. Böyle işlere bayılırım ben.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Vakit buldukça Viyana' yı takip etmeye çalışıyorum, bugün okuduğum bir haber var tramvay araçları ile ilgili, daha doğrusu geçenlerde bu konuyu okudum ama daha çok Viyana Tarzı "bir taş attım kuyuya" haberi idi şimdi biraz daha içerik geliştirilmiş. Burada adettir önce geyik basın halkı bir yoklar, kafalarına girer, ondan sonra bakın halk bunu istiyor derler, yönetmesi çok kolay bir ülke.
Habere geleyim. Malum Viyana' nın tramvay filosu eski, bunun çeşitli sebepleri var. Herşeyden önce fiziki olarak araçların bakımı masraflı olsa da sağlamlar, ikinci olarak filo yenilemek ha deyince olan bir iş değil, filo tamamen yenilenene kadar eskiler çalışacak, diğer bir etkende bu araçların alımında uygulanmış kredi yöntemi, yapılmış anlaşma gereği araçların 2015 e kadardı sanırım, çalışma zorunluluğu var.
Viyana' da modern tramvay aracına dönüşüm 1990 larda bir proje olarak başlatılmış. Yaygın bir tramvay ağı olan kentte, kent kimliği oluşturacak tek tip bir araç ortaya çıkartılması için yapılan çalışmalar bir kaç kez sekteye de uğramış, daha doğrusu tasarımda ortaya çıkan sorunlar nedeni ile geriye dönüşler yaşanmış. Ben bu araçları ilk olarak 2002 sonunda gördüğümü hatırlıyorum, onlar ilk seri idi daha sonra hızla yaygınlaştılar. Ultra Low Floor un kısaltması olan ULF olarak isimlendirilen araçlar Bombardier tarafından Viyana için üretildiler. O günden bu güne araç üzerinde bir takım değişikliklerde yapıldı, klima eklendi, yangın güvenliği ile ilgili bir takım işler yapıldı falan filan. İlk seride 150 adet alınmışlardı, sonra bir 150 lik sipariş daha verildi.
Şimdi işletmecinin önünde hem AB uyum yasaları gereği engelsiz ulaşım kriteri nedeni ile tüm filonun yenilenmesi durumu, hem bu araçlara alışan yolcuların doğal olarak artık eski araçları beğenmemeleri, yeni tramvay hatlarının da inşa edilmesi ve eski araçların giderek daha çok masraf çıkartmaları gibi sorunlar var. Dolayısı ile bir 3. 150 lik siparişten daha söz ediliyor ve haberde burada başlıyor lafı uzattım yine. Yani daha ortada olup olmadığı bile belli olmayan bu sipariş için Bombardier kıvırıyor sanırım, yani ULF serisi bir araç yerine size daha modern, tam yeni teknoloji bir şey kaktıralım diyorlar Viyana yönetimine, yönetim konuya ne kadar sıcak açıkçası bilmiyorum belki bunu da referanduma götürürler. Bu konu böyle ısıtılırken ortaya Bombardier' in Viyana fabrikasında üretilen Flexity nin son versiyonunun Viyana' da kullanılması ile ilgili haberler çıkmaya başladı. Bakalım ne karar verilecek, benim bildiğim Viyanalılar yine kıllıklarını yapıp bence ULF i isterler
http://www.vienna.at/neue-strassenbahne ... en/3739014
Habere geleyim. Malum Viyana' nın tramvay filosu eski, bunun çeşitli sebepleri var. Herşeyden önce fiziki olarak araçların bakımı masraflı olsa da sağlamlar, ikinci olarak filo yenilemek ha deyince olan bir iş değil, filo tamamen yenilenene kadar eskiler çalışacak, diğer bir etkende bu araçların alımında uygulanmış kredi yöntemi, yapılmış anlaşma gereği araçların 2015 e kadardı sanırım, çalışma zorunluluğu var.
Viyana' da modern tramvay aracına dönüşüm 1990 larda bir proje olarak başlatılmış. Yaygın bir tramvay ağı olan kentte, kent kimliği oluşturacak tek tip bir araç ortaya çıkartılması için yapılan çalışmalar bir kaç kez sekteye de uğramış, daha doğrusu tasarımda ortaya çıkan sorunlar nedeni ile geriye dönüşler yaşanmış. Ben bu araçları ilk olarak 2002 sonunda gördüğümü hatırlıyorum, onlar ilk seri idi daha sonra hızla yaygınlaştılar. Ultra Low Floor un kısaltması olan ULF olarak isimlendirilen araçlar Bombardier tarafından Viyana için üretildiler. O günden bu güne araç üzerinde bir takım değişikliklerde yapıldı, klima eklendi, yangın güvenliği ile ilgili bir takım işler yapıldı falan filan. İlk seride 150 adet alınmışlardı, sonra bir 150 lik sipariş daha verildi.
Şimdi işletmecinin önünde hem AB uyum yasaları gereği engelsiz ulaşım kriteri nedeni ile tüm filonun yenilenmesi durumu, hem bu araçlara alışan yolcuların doğal olarak artık eski araçları beğenmemeleri, yeni tramvay hatlarının da inşa edilmesi ve eski araçların giderek daha çok masraf çıkartmaları gibi sorunlar var. Dolayısı ile bir 3. 150 lik siparişten daha söz ediliyor ve haberde burada başlıyor lafı uzattım yine. Yani daha ortada olup olmadığı bile belli olmayan bu sipariş için Bombardier kıvırıyor sanırım, yani ULF serisi bir araç yerine size daha modern, tam yeni teknoloji bir şey kaktıralım diyorlar Viyana yönetimine, yönetim konuya ne kadar sıcak açıkçası bilmiyorum belki bunu da referanduma götürürler. Bu konu böyle ısıtılırken ortaya Bombardier' in Viyana fabrikasında üretilen Flexity nin son versiyonunun Viyana' da kullanılması ile ilgili haberler çıkmaya başladı. Bakalım ne karar verilecek, benim bildiğim Viyanalılar yine kıllıklarını yapıp bence ULF i isterler
http://www.vienna.at/neue-strassenbahne ... en/3739014
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet öyle imiş, haber içeriğinde de bahsetmişler. Bana kalsa ULF ler ile devam edilsin derim, tek tip iyidir. ULF demişken şöyle hatırlatalım nedir;btgn yazdı:Bu araçlar şu anda Marsilya'da kullanılıyorlar. Çok güzel araçlar umarım Viyana'da da kullanılırlar.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 2607#12607
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Geçenlerde Viyana U2 metro hattının kuzeydeki uzatma etabınında açıldığını duyurmuştum, bölgeyi kabaca biliyor olmama rağmen sizlere gösterebilmek için bir turladım. Hat inşaatı ile ilgili söyleyecek bir şey yok, her zamanki gibi hattın standart tasarımında ve kaliteli bir işçilik ile inşa edilmiş ama bölge biraz ilginç, tarlalara metro götüren kent ünvanını elde edebilmek için ne yapacaklarını şaşırmışlar. Hattın uzandığı bölüm tam anlamı ile kırsal bölge, yani bir banliyö treninin gitmesi ile metronun gitmesi arasında pek bir fark yok ama ileriye dönük bakış açısı sorunu var. Son dönemde Viyana' da ki metro uzatmalarının büyük kısmı kentin ve Tuna nehrinin kuzeyini hedef alıyor, bu bölgelere metro inşaatları ile birlikte yerleşim alanları içinde inşaatlara başlanıyor ve yerleşimin bu yönde dağılması isteniyor. Kent yönetimi sadece bu teşviği sağlayabilmek adına tarla tapan içerisine metro ve tramvay götürmekte bir sakınca görmüyor, kısa vadede ölü yatırım ama kent geleceği için doğru tercih.
Buyrun bölgede devam eden konut projesindeki binaların filizleri bunlar yeşerip bina olacak.
Hat ve istasyonlardan fotoğraflar
Hasiber der caddesi, bir de Hasibe demez var mı bakmadım
Bu foto metro istasyonu yanındaki banliyö durağı, durak dediğime bakmayın eğreti ötesi bir şey. Tamam konstrüksiyon illa ki sağlam ama betonları koyup üzerine tahtadan bir platform yapmışlar ve geçiştirmişler. Bu istasyon ile ilgili bir de şöyle bir haber var, bugün gazetede okudum. Dün gece saat 22:30 dan sonra fotoyu çektiğim yer olan Hausfeldstrasse metro durağında ışıklar sönmüş, etraf gördüğünüz üzere köyden hallice ve başka aydınlatma da yok, hali ile gece seferleri de var ve bugün çok sayıda şikayet ulaşmış. Işıkların yanmama nedeni burada elektriğin ÖBB ile ortak kullanılıyor olması ve kontrolün ÖBB de olması olarak açıklanmış, dün gece bu durağın yetkilisi gece 22:30 dan sonra burada duracak tren yok diye şalterleri indirip gitmiş :) gülermisin ağlarmısın, tam bir orta avrupa dingilliği. "İşim gereği ışıkları söndürmem gerekiyor, metro istasyonu da söndü ama beni ilgilendirmez, ben o şalteri indirmekle görevliyim"
Buyrun bölgede devam eden konut projesindeki binaların filizleri bunlar yeşerip bina olacak.
Hat ve istasyonlardan fotoğraflar
Hasiber der caddesi, bir de Hasibe demez var mı bakmadım
Bu foto metro istasyonu yanındaki banliyö durağı, durak dediğime bakmayın eğreti ötesi bir şey. Tamam konstrüksiyon illa ki sağlam ama betonları koyup üzerine tahtadan bir platform yapmışlar ve geçiştirmişler. Bu istasyon ile ilgili bir de şöyle bir haber var, bugün gazetede okudum. Dün gece saat 22:30 dan sonra fotoyu çektiğim yer olan Hausfeldstrasse metro durağında ışıklar sönmüş, etraf gördüğünüz üzere köyden hallice ve başka aydınlatma da yok, hali ile gece seferleri de var ve bugün çok sayıda şikayet ulaşmış. Işıkların yanmama nedeni burada elektriğin ÖBB ile ortak kullanılıyor olması ve kontrolün ÖBB de olması olarak açıklanmış, dün gece bu durağın yetkilisi gece 22:30 dan sonra burada duracak tren yok diye şalterleri indirip gitmiş :) gülermisin ağlarmısın, tam bir orta avrupa dingilliği. "İşim gereği ışıkları söndürmem gerekiyor, metro istasyonu da söndü ama beni ilgilendirmez, ben o şalteri indirmekle görevliyim"
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bir iki fotoda kentte halen devam eden tek metro inşaatı olan U1 güney uzatmasından vereyim. Geçenlerde bu uzatma ile ilgili Info Center ı görmüştüm ama gitmedim, bugün belki açıktır diye gittim ama sadece Çarşamba günleri açıkmış kaçırdık sağlık olsun. Bu ofisin arkasında çektiğim noktadaki istasyon inşaatını görmek için bir de panorama iskelesi yapmışlar, üzerine çıkıp inşaatı görebiliyormuşsunuz. İkinci fotoda göreceğiniz üzere 5 istasyonluk, 5 km. lik bir hat ama inşaat süresi 5 yıl, yani orda ne kadar sürüyor bu işler, bizde uzun sürüyor bu işler falan diyoruz ya, işte 5 km. 5 yıl ama şuna emin olun, açılmadan 1 yıl önce tam tarihi verirler ve o tarihte kesin açarlar, açılmadan 6 ay önce zaten bütün işler bitmiş olur, 3 ay kalaya kadar da testleri bitirir sonra 3 ay hadi açılışta ne yapalım diye düşünürler, bu düşünme pek işe yaramaz her açılışta aynı şeyler yapılır ama gününde açılır.