gereken yerde derin insa ediliyor, o istasyonda gerek yok ama o gorunen beton mezanin, peron bir kat daha asagida. İnfo center bolgesindeki istasyon ise biraz derin olacak, o tabelanin altindan otoban geciyor, metro onun altindan gececek.Anatolian yazdı:İstasyonlar böyle mi inşaa ediliyor? Tüneller fazla derin olmasa gerek
at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
L
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dün öğlenden sonra ve bugün sabah erken saatlerde Viyana banliyö sisteminde meydana gelen 2 katener arızası nedeni ile ciddi sıkıntılar yaşanmış. Dün Floridsdorf ve Leopoldau arasında meydana gelen kesintide seferler tamamen iptal edilmiş, bu sabah ki Praterstern - Wien Mitte arasındaki arızada ise 300 kadar yolcu hat üzerinde kalmış ve bir süre sonra yaya olarak en yakın istasyona tahliye edilmişler. Çalışmanın akşama kadar süreceği ve bu süre içerisinde tüm seferlerin tek hat üzerinden devam edeceği duyurulmuş, güzergahın en yoğun noktasında meydana geldiği için tüm tren seferlerinde gecikme olduğuda ortada.
Bugünkü olay ile ilgili bilgi verilmemiş ama dün meydana gelen hadisede kesinti süresince bu güzergahta ÖBB biletleri kentiçi işletmeci Wiener Linien hizmetlerinde geçerli kabul edilmiş.
Bugünkü olay ile ilgili bilgi verilmemiş ama dün meydana gelen hadisede kesinti süresince bu güzergahta ÖBB biletleri kentiçi işletmeci Wiener Linien hizmetlerinde geçerli kabul edilmiş.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu arada Wiener Linien dolayısı ile Viyana kent idaresi yeni alınacak ultra alçak tabanlı tramvaylar için Bombardier' in yukarıdaki aracını tercih etmişler. Daha doğrusu tercih etmiş demek doğru olmaz gibi, çünkü ortada bir ihale varmıydı bilmiyorum aşağıdaki linkte bir ihaleden bahsediyor fakat çıkan haberlerde Bombardier in (EcoTram deniliyordu sanırım yukarıdaki modeline) aracı alınacak diye yazıyorlar. Siemens yetkililerinin konu ile ilgili "Wiener Linien' in tercihidir, bu aşamada yorum yapmayacağız" demişler.
Viyana bu alımda 120 ila 150 arasında araç satın alacak, ben ULF lerin değişmesine karşıyım aslında, o araçlar Viyana ile özdeşleşmişti, Viyana dışında sadece Romanya' da bir kentte 10 adet var, başka şehirler neden almadı ya da neden satılmadı bilmiyorum ama tasarımı Viyana için yapılmıştı bunu biliyorum.
http://www.railjournal.com/index.php/li ... hannel=542
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Viyana' da filo yenileme de marka ya da model farklılaşması modasına otobüslerde uymuştu, bir önceki alımda kente Mercedes Citaro model araçlar alınmasına karar verilmişti ki testleri çok uzun zaman önce yapılmıştı, hatta bir fotoğrafını çekip yayınladığımı da hatırlıyorum. Bu körüklü otobüslerde birazda uzun, bizde metrobüs hattında kullanılanlar da sanırım bu boyda idi. Mercedes i her zaman beğenmişimdir, gerçi Viyana' da kullanılan MAN City Lions larda çok güzel araçlar, başta ciddi bir kapı sıkıntısı yaşanmıştı ama zamanla aşıldı.
Bu yeni alınan araçlarda benim evin oradaki otobüs sergileme hattı olan 7A da ilk olarak göreve başlıyorlar, gerçi henüz 1 araç teslim alınmış ama otobüs işletmelerinde adet herhalde, belirli hatlar vardır ve yeni alınan otobüsler önce bu hatlarda bir salındırılırlar. Bu Citaroların kapıları dışarı doğru açılıyormuş haberden anladığım kadarı ile bu sayede hem yolculuk esnasında araç içinde yolcuların konforu arttırılmış (duraklarda kapılar içeri açıldığı için sıkıntılıydı) daha az basamak, daha geniş giriş çıkış ve bebek arabası ve tekerlekli sandalye için daha rahat hareket imkanı diyor. Hayırlı olsun Viyana' ya
http://www.wienerlinien.at/eportal/ep/b ... lId=-26075
Bu yeni alınan araçlarda benim evin oradaki otobüs sergileme hattı olan 7A da ilk olarak göreve başlıyorlar, gerçi henüz 1 araç teslim alınmış ama otobüs işletmelerinde adet herhalde, belirli hatlar vardır ve yeni alınan otobüsler önce bu hatlarda bir salındırılırlar. Bu Citaroların kapıları dışarı doğru açılıyormuş haberden anladığım kadarı ile bu sayede hem yolculuk esnasında araç içinde yolcuların konforu arttırılmış (duraklarda kapılar içeri açıldığı için sıkıntılıydı) daha az basamak, daha geniş giriş çıkış ve bebek arabası ve tekerlekli sandalye için daha rahat hareket imkanı diyor. Hayırlı olsun Viyana' ya
http://www.wienerlinien.at/eportal/ep/b ... lId=-26075
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Viyana' nın tramvay kazalarını ara sıra Toplu Taşıma Araçları ve Kazalar başlığına da giriyorum ama tüm dünyadan tramvay kazalarını takip etmediğimiz için anlamlı olmuyor, bu sefer buradan verelim.
62 numaralı tramvay hattında görev yapan bir araç 64 yaşındaki bir bayana çarparak ağır yaralanmasına sebep olmuş, dün akşam saatlerinde meydana gelen kaza nedeni ile yaşlı kadın yoğun bakıma alınmış.
http://www.tt.com/panorama/unfall/74851 ... rletzt.csp
62 numaralı tramvay hattında görev yapan bir araç 64 yaşındaki bir bayana çarparak ağır yaralanmasına sebep olmuş, dün akşam saatlerinde meydana gelen kaza nedeni ile yaşlı kadın yoğun bakıma alınmış.
http://www.tt.com/panorama/unfall/74851 ... rletzt.csp
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://wien.orf.at/news/stories/2619185/
Viyana' daki en derin metro istasyonu olarak inşa edilen Altes Landgut istasyonunda çalışmalar devam ediyormuş, geçen sefer buradaki ziyaret gününü denk getiremedim, normalde ziyaretçiler üst taraftaki bir panorama alanından görebiliyorlarmış, aynı zamanda bilgi de alınıyor. Derinliğin sebebi geçtiği noktada bir otoyol ve üzerinde de Verteilerkreis denilen büyük bir ada dönüşü bulunması, bu sebepten dolayı istasyon yüzeyden 30 metre aşağı inşa ediliyor. Bu istasyonun bir diğer özelliği burada kazılara başlanmadan önce bir süre üniversiteden boş boş adamlar gelip fıstık ezmeli ekmekler ile burada yaşayan hamster sülalesini toplamaları oldu. Gerçi hamster demiyorlar galiba bunlara ama aynı ailedenler ve orada yaşıyorlar, bir ara bu çalışmanın metro işini geciktirdiğinden söz edilmişti ama onlarda hayvanları kış uykusuna yatmadan yakalayacaklarını belirtmişlerdi, garip garip işler.
Buradaki 4,6 km. lik uzatma 2017 de açılacak, Allah tan bir zeval gelmedikten sonra tarih vermede bir sıkıntı olmaz orada, aşağı yukarı 5 yıl sürmüş olacak bu 5 km. lik uzatma işi.
Viyana' daki en derin metro istasyonu olarak inşa edilen Altes Landgut istasyonunda çalışmalar devam ediyormuş, geçen sefer buradaki ziyaret gününü denk getiremedim, normalde ziyaretçiler üst taraftaki bir panorama alanından görebiliyorlarmış, aynı zamanda bilgi de alınıyor. Derinliğin sebebi geçtiği noktada bir otoyol ve üzerinde de Verteilerkreis denilen büyük bir ada dönüşü bulunması, bu sebepten dolayı istasyon yüzeyden 30 metre aşağı inşa ediliyor. Bu istasyonun bir diğer özelliği burada kazılara başlanmadan önce bir süre üniversiteden boş boş adamlar gelip fıstık ezmeli ekmekler ile burada yaşayan hamster sülalesini toplamaları oldu. Gerçi hamster demiyorlar galiba bunlara ama aynı ailedenler ve orada yaşıyorlar, bir ara bu çalışmanın metro işini geciktirdiğinden söz edilmişti ama onlarda hayvanları kış uykusuna yatmadan yakalayacaklarını belirtmişlerdi, garip garip işler.
Buradaki 4,6 km. lik uzatma 2017 de açılacak, Allah tan bir zeval gelmedikten sonra tarih vermede bir sıkıntı olmaz orada, aşağı yukarı 5 yıl sürmüş olacak bu 5 km. lik uzatma işi.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ya bana göre kuyruğu olmayan tüylü farelerin hepsi Hamster bunlara Meerschweinchen diyorlar Başar, ben Türkçesini bilmiyorum bu hayvanın bunun evcilleştirilmişi de satılıyor, hamsterdan biraz irice galiba.
Vahşi hayat kent içinde Viyana' da ve benim en çok sevdiğim özelliklerinden birisi idi, halen gece sokakta kirpi, sansar, gelincik görmek evin hemen arkası ise sonradan yapılmış bir mesire alanı ama bayağı bir küçük çaplı yaban hayatı da vardı, bir not olarak bir süre gidip gelmek zorunda kaldığımız bir hastane vardı şehrin kenarı gibi diyebilirim, bahçesinde ceylan ve geyikler geziyordu :) beton kentten gelen biri için harika oluyor bu tip şeyler.
Hah linkini buldum, Hamster mış yahu belki de milletin sokağa attığı hamsterlar aile kurmuştur, sosyal hayvanlar ne de olsa
http://www.schienenweg.at/index.php?pag ... adID=22368
http://wiev1.orf.at/stories/535417
Vahşi hayat kent içinde Viyana' da ve benim en çok sevdiğim özelliklerinden birisi idi, halen gece sokakta kirpi, sansar, gelincik görmek evin hemen arkası ise sonradan yapılmış bir mesire alanı ama bayağı bir küçük çaplı yaban hayatı da vardı, bir not olarak bir süre gidip gelmek zorunda kaldığımız bir hastane vardı şehrin kenarı gibi diyebilirim, bahçesinde ceylan ve geyikler geziyordu :) beton kentten gelen biri için harika oluyor bu tip şeyler.
Hah linkini buldum, Hamster mış yahu belki de milletin sokağa attığı hamsterlar aile kurmuştur, sosyal hayvanlar ne de olsa
http://www.schienenweg.at/index.php?pag ... adID=22368
http://wiev1.orf.at/stories/535417