at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Eki Çrş, 2008 23:56

Forumumuza hoşgeldiniz, Viyana ile ilgili verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Evet numaralandırma sistemi şehrin yapısı göz önüne alındığında aynı sistematik ile gerçekleştirilmiş, yani şehrin gelişimi göz önünde bulundurulmuş. Viyana' da bu gün kent merkezindeki yerleşimi Leopoldau tarafına çekebilmek için metro hattı buraya uzatıldı ve şimdi 25 ve 26 tramvaylarında da kısmi uzatmalar yapılıyor. Bu açıdan Viyana ileriyi düşünebilen, planlamaları doğru yapan ve bunları yaparken halkı gözeten bir yapısı var bunun en iyi örneği 1980 lerde referandum ile halka toplu taşımanın nasıl olmasını istediklerini sormaları ve çıkan raylı sistem yanıtı üzerine tüm güçlerini metro inşaatlarına vermeleri, bunun bir örneğinide geçtiğimiz günlerde yaşadık aslında katılmayı çok istedim ama gidemedim.

Viyana U1 metro hattının güney uzaması inşaatı yapılacak ve bu hatta aslında şehir dışı diyeceğimiz bir noktaya kadar uzatılacak, burada yapılan açık bir duyuru ile 10.Viyana halkı bir foruma davet edildi, burada ombudsmanlar, teknik kişiler ve halkın bir araya gelerek güzergah ve istasyonların yeri konusunda bir tartışma yapmaları sağlandı sanırım demokrasi dedikleri şey yani halk yönetimi bu olsa gerek.
Ring'den çıkarsa bu sefer de harflerle işaretlenirler (J,D,O gibi). Ama son yıllarda harfler özellikle turistler tarafından anlaşılamadığı için bu sistemden vaz geçiliyor gibi görünüyor. 1 No'lu hat şimdi J tramvayının yerine geçti. Sisteme göre doğrusu J olarak kalmasıydı. D hattın da 4 yapacaklarmış.
Yanlız 1 tramvayı aslında tam olarak 65 hattı ve N hattının yerini aldı, J tramvayı 17. Viyana tarafına gitmekte idi J nin yerini 2 tramvayı aldı, 1 tamamen iptal oldu ve mevcut güzergahına 65 ve N tramvayının güzergahları eklendi, bunun testini hafta sonu yaptım :D harflerin kafa karıştırıcı olması aslında sadece turistler için değil buradaki Türkler O tramvayına 0 diyorlar, şimdi böyle yazınca komik yazı ile Sıfır diyelim o zaman, Sıfır tramvayına bin diyorlar ama Österreicher/in ler O wagen derler ki doğrusu da budur. Dediğiniz gibi önümüzdeki yıl D tramvayı numarası değişecek ama 3 mü 4 mü bilmiyorum Başar bir şeyler yazmıştı önceki mesajlarda çünkü seneye 71 in numarası da değişecek.
Bu arada, Viyana'lı zenginler de operaya artık tramvay veya metroyla gidiyorlar!
Zaten nasıl gitmesinler ki. Şehrin içindeki hız limiti 30 km/h olursa başka çare de kalmıyor.
Evet 1 tramvayında turistler ile birlikte bu tipte insanları görmeniz çok olasıdır, kıyafetleri ve tavırları ile hemen belli olmaktadırlar tabi biz pek alışık değiliz zengin elegant takımını tramvayda görmeye ama tramvayın içinde operadan baleden bahseden insanlar görmek değişik oluyor, Pazar günü ilk sefer esnasında konu ile pek alakalı olmadıkları her hallerinden belli böyle bir kaç kişi tramvayın o kalabalığını görünce şaşırmışlardı ve çevredekilerin hattın değiştiğini anlatmaları üzerine ilginç tepkiler vermişlerdi. :) Şehir içi 30km/h konusuna gelince iyi mi oldu kötü mü oldu bir şey diyemiyorum benim gibi İstanbul şoförü için burada araba kullanmak gerçek bir işkence 30 km de bunun içinde ama tek yönlü sokaklar ile çevrelenmiş bir şehirde, yayaların yolun tamamen kendi hakları olduğu kanısı ile pat diye yola atladığınıda göz önüne alırsak güvenlik için iyi bir numara oldu ayrıca buradaki hızlı gençlerinde biraz önünü kesmek lazımdı yaşasın Zone 30 :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Eki Prş, 2008 08:46

r tabi biz pek alışık değiliz zengin elegant takımını tramvayda görmeye
Bunu bir kaç sene evvel göze batarcasına ring banliyö hattında görmüştüm. Muazzam "zengin" ve "elit" tipten insanlar oturuyordu, aralarında da "getto" tipinden bizimkilerin bilmem kaçıncı nesli. Ama kimse kimseye sataşmıyordu, asıl ilginç olan oydu. Bu herhâlde Berlin'in bir özelliği, buna hoşgörü mü yoksa başka bir şey mi demeli, bilmiyorum, aslında normalize olmuş bir durum sayılabilir.

Harfli hat 3 ve numaralısı 4 olacaktı, galiba.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Pzt, 2008 02:10

Viyana Toplu Taşımacılık sistemi denilince tabii ki Otto Wagner ve Stadtbahn mimarisini atlamamak lazım tabii ben bunu şu anda detaylı anlatacak kapasiteye sahip değilim, ama geçenlerde bahsettiğimiz bir karakteristiği olan Alman mimarisininden fazlası ile nasibini almış ve ne olursa olsun halen korunmakta olan yapılardan oluşmaktadır, her ne kadar sadece yığma tuğladan inşaa edilmiş viyadükler ve bunları birbirine bağlayan paslı yeşil çelik konstrüksiyonlardan ibaret olarak görülsede aslında her bir istasyonda çok güzel işçilikler mevcut. Viyana toplu taşıma sistemi atılımını 1970 lerde gerçekleştiriyor, bu tarihlerde stadtbahn şebekesi metro olarak revize ediliyor, sanırım tamamı değil ama bir kısmı 3.ray şebekeli hale getiriliyor, bazı yerlerde orjinal tuğla duvarlı yer altı tünelleri halen kullanılırken bazı kesimlerde yeni tüneller ve köprüler inşaa edilerek sistem geleceğin gereklerine göre şekillendiriliyor.

Evet geleceğin gereklerine dedim çünkü aşağıda vereceğim resimler işte bizde sürekli eleştirdiğim şeyin ispatı olacak. İlk resimler Heiligenstadt Bahnhof, bu istasyon girişi 2007 yazında tadilatta idi, bugün gördüm ki koridorlar ve istasyon tamamen aslına uygun şekilde elden geçirilmiş, tek ilave teknoloji ve kesinliklede sırıtmayan bir teknoloji, sanırım Schnellbahn ve Regionalbahn işletmesi de AB olmanın gereğin EN standartlarında bir yönlendirme işareti çalışması yapıyor ve burada ilk uygulamalar yapılmış diyebilirim ve tam anlamı ile harika idi, tüm bu ışıklı tabelaların arasına elektronik sefer tarifeleride yoğun bir şekilde yerleştirilmiş, ayrıca anons sistemide yenilendiği için yapılan sesli anonslar mükemmel şekilde işitiliyor, bir diğer artı yeni yapılmış yürüyen merdivenler, gördüğünüz üzere eski bir yapıya yeni bir merdiven hiç sorun olmadan yerleştirilebiliyor.

Resim

Resim

Resim
Hep diyorum ya, önce yapmayı istemek sonra bunu bir plana dökebilmek bütün mesele bu.

Burada ise U2 istasyonunun yeni peron girişini görüyorsunuz, ne kadar geniş olduğunu görebiliyormusunuz, tamamen cam asansörlerde çıkarken hissettiğim düşme korkusu dışında hiç bir problem yaşamadım, bu bölgenin ilginçliği şu, normalde U2 nin Schottenring istasyonu ile U4 ün Schottenring istasyonu aynı idi, 2 peronlu 4 yollu bir işletme yapılıyordu, bunu ben Kirazlı eğer katlı ya da iki ayrı yapılı değilse böyle olabilir diye önermiştim, U2 trenleri orta yollara U4 trenleri kenar yollara giriyordu ve aktarma için illa ki üst kata çıkmak gerekiyordu, bugün geçerken burada bir gariplik gördüm peron olduğundan daha genişti, indim ve kısaca bir inceledim. U2 nin kullandığı bir yol tamamen kapatılarak perona katılmıştı, diğer yola da sadece tek yönden araç girişine bırakılmıştı. U2 istasyonu ise oldukça derinde bir kat aşağı yeniden inşaa edilmişti :) evet mevcut hat ve istasyonun altına yeniden bir peron bloğu inşaa edilmişti. Bunu daha önce öz türkçe konuşan bir inşaat mühendisine sormuştum bir yerde de çok karıştığı ulaşım konularında cevap verememişti, demek ki yapılabiliyormuş. U2 hattının şu meşhur Stadyuma uzaması ile birlikte bu istasyonda yeni halinde açılmış. Dediğim gibi bunun bana ilginç gelen tarafı bu idi, mevcut bir istasyonun altına yeni tüneller ve yeni istasyon açmak, resim ise size sistemin ne kadar ileri düşünceli tasarlandığını gösteriyor, bu koridoru dolduracak kalabalık şu anda asla yok bu istasyonda ama ileride olabilir :) bizim M2 hattının merdivenlerine isyanım işte bu yüzden.
Evet çok geniş bir koridor olmadığını söyleyebilirsiniz ama burası için büyük işte :)

Resim

Evet gelelim bunların dışında bir konuya tramvay :) içinden ray geçen tramvaya bakalım

Resim

Evet burası bir tramvay durağı, tabii tersten çektiğim için pek anlamlı olmadı binen insanları görmeyince inandırıcı gelmiyor ama burada yoğun tramvay trafiği olduğu için doppel denilenlerden daha büyük bir durak ihtiyacı var, onun için durağın başı biraz önce kalıyor ve araçlar burada duruyor, :) normalde o yoldan bu tarafa tramvay geçmiyor ama yolun bu şekilde duruyor olması o tramvayın içinde otururken garip bir his veriyor, acaba üstümüze tramvay gelirmi gibi :P

Resim
İşte durak tabelasının kırmızı direği solda :) ve arkada bir durak daha var, ray çok olunca adamlar ne yapacağını şaşırıyor.
En son Esat tarafından 24 Oca Cmt, 2009 18:54 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ara Pzt, 2008 23:13

İstanbul gündemi bu aralar zayıf o zaman bizde biraz Viyana raylı sistem gündeminden haberler verelim. Özellikle 2005 sonrasında bariz bir yenilenme politikası içerisinde gördüğümüz ve bence Avrupa' nın sayılı kent içi raylı sistem işletmecilerinden olan Wienerlinien' in çalışmalarına devlet demiryolları kurumu olan ÖBB de ayak uyduruyor, AB gelişim projeleri içerisinde yer alan Ana Tren Garı inşaası biraz da global krizden etkilenmiş gibi görünsede en önemli çalışmayı Avusturya' da Siemens tarafından ÖBB için imal edilen RailJet ler ile yaptılar, özel imalat Siemens Taurus Lokomotifler tarafından çekilen bu setler ile 240 km lik hız ile Budapeşte-Viyana-Münih seferleri 2009 da başlayacak, aracın ve hattın testleri sanırım tamamlandı.

İlgili Haberi İzlemek İçin Tıklayınız.

Diğer taraftan ÖBB nin garlarını yenilemek (özellikle yönlendirme işaretleri) için yaptığı çalışmalar sonrasında Wienerlinien de kent içindeki erişim imkanlarını maksimumda kullanmaya başladı, 2009 yılında Viyana' da gerçekleştirilecek Dünya Raylı Sistemler konferansı öncesinde yapılan en önemli çalışma aslında bizimde geçen yıl yapılamazmı diye düşündüğümüz bir şey oldu ve Wienerlinien bir adım önde düşündüğünü ispatladı :) şehri tamamen saran ve metro hatları ile tam bir entegrasyona sahip tramvay hatları arasındaki etkileşimi ve bilgilendirmeyi arttırmak için metro istasyonları mezanin katlarına dijital ekranlar ile hangi durağa hangi tramvay hattının ne zaman geleceğini gösteren bilgilendirme ekranları konuldu, bu belkide basit bir şey buradaki ince düşünce yukarıdaki veyahut yandaki diğer sistemlere ait her durağa bir harf verilmesi (A B C D vs.) ve gelen araçların bu durak numaralarına göre gösterilmesi hemen alttaki 1/1000 ölçekli 100X100 haritalarda ise bulunduğunuz yer ve hangi harfteki durağın nerede olduğunu gösteriyor, bence çok güzel bir bilgilendirme en kısa sürede fotoğraflarını çekip yayınlayacağım.

Bir diğer çalışmada halen kullanılmakta olan eski tramvay araçlarının kapılarında bir çalışma yapılması ile ilgili. Seri şekilde meydana gelen kapı kazalarından sonra yapılması planlanan çalışma ile 130 adet motris ve 110 adet romörk un kapıları daha güvenli hale getirilecek ve bu çalışma 500.000 euroya mal olacak.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Oca Cum, 2009 00:21

Önce bir şok haber vereyim. Wiener Linien bir Amerikan Şirketi imiş….. schok schok schok…. : ) Tabii ki bu abartılı bir giriş oldu, ama bugün sokaktaki pek çok insan geçtiğimiz hafta ortaya çıkan bir haber ile kurumun Amerikan şirketi olduğunu düşünüyor ve bu garip bir şekilde insanlarda tepki oluşturmuş durumda.

Haberden benim anladığım ise, Wiener Linien’ in 1999 yılında bir Amerikan firması ile yapmış olduğu ve CBL - Cross Border Leasing olarak tanımlanan antlaşma nedeni ile halen kullanılan tramvayların en eskilerinden olan E2 serisi 122 adet tramvay aracının 30 yıllık kullanılma zorunluluğu nedeni ile Wiener Linien’ in zor günler yaşaması idi. Yapılan açıklamalarda antlaşma şartları gereğince bu araçların bu süre içerisinde aktif olarak seferde kalması gerektiği, araçların seferden çekilmesi durumunda yüklü miktarlarda ödeme yapılması zorunluluğu bulunduğu, bu sebepler ile Wiener Linien’ in araçların ağır bakım masraflarına rağmen seferden çekemediği, yolcuların ise sistemin tamamen ULF (Ultra Low Floor) araçlar ile donatılması taleplerine bu sebeple cevap verilemeyeceği söyleniyor. Bir görüşte ise antlaşma gereğince araçların en iyi ihtimal ile 2016 ya kadar seferde kalacağı bu süreden önce seferden çekilmesinin mümkün olmadığı belirtilmiş, ki WL aynı zamanda yeni parti ULF siparişleri vermişti, ve hatta yeni modellerin maketleri dahi satışa çıkartıldı : )

Konu ile ilgili haberi bu linkten okuyabilirsiniz, tabii Almanca, Başar bir zahmet göz atıp ne kadar doğru anlamışım eksik yerler varmı bakabilirsen çok iyi olur. http://www.bizeps.or.at/news.php?nr=9395

Viyana metro sistemi ile ilgili ikinci bir haberde U6 hattı metro vagonları ile alakalı. Daha önce resimlerini yayınladığım U6 hattında kullanılan eski Stadtbahn araçları Viyana’ ya veda ettiler. Araçlar son seferlerini gerçekleştirerek yerlerini alçak tabanlı metro araçlarına bıraktılar. Hali hazırda modern araçlar ile birlikte kuple edilerek kullanılan bu araçların bazı eski Doğu Bloğu ülkeleri tarafından satın alındığını duydum ama herhangi bir kaynakta okumadım.

Resim
E6/C6 serisi araçlar peronda

Resim
Bir E6 ile kuple edilmiş T1

Resim
Bu da bir T1 dizisi

Resim
Yeni T1 vagonlarının küçük bir resmi, büyük halini henüz bulamadım

Fotoğraflar:
www.trampicturebook.de
http://www.fpdwl.at/fahrzeuge/showtype.php?type=t1

eski ve yeni T1 ler arasında iç tasarım farklılıkları olduğu belirtiliyor bir de sanırım yenilerinde klima var. Bu linkte ilgili konunun Almanca haberi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Oca Cum, 2009 11:21

Evet, doğru. Bunu burada okumak beni biraz şaşırttı, ben bu cross border leasing'i buradan tanıyorum. Almanya'da bazı büyükşehirler bu deliliği yaptı, pişman da oldu. Ama para sıkıntıları ve gözlerdeki dollar simgeleri işte. Bakalım şu yeni "kriz" bu konuda neler getirir. Hani Lehman Brothers falan ya ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Oca Cmt, 2009 19:09

Evet Viyana ile ilgili bir iki haber daha geçelim. Viyana kentinin mevcut planlamasında şehri kuzeybatı-güneydoğu doğrultusunda kesen Tuna nehrininde etkisi büyük oluyor, hızlı bir gelişim gösteren Tuna kuzeyinde kalan bölgeye 2-3 yıl kadar önce U1 metro hattı uzatıldı (zaten Tunayı geçiyordu ama 2 durak) ve halen U2 metro hattının Tuna üzerinden geçerek kuzey doğu doğrultusuna ulaşımı sağlaması için inşaa çalışması devam ediyor. Aynı şekilde şehrin güneydeki gelişiminde en önemli payı alan 10. Viyana bölgesinin alt tarafına doğru da U1 hattının uzama inşaatının güzergahı netleştiriliyor.

Burada en iyi planlamalardan birisi tramvay hatlarının metro ile bütün olarak düşünülmesi (aslında hepsi bir bütün olarak tasarlanıyor) Tuna kuzeyinde mevcut 2 tramvay hattı var 25 ve 26 ama bu sadece U1 in eski son durağı ve U6 nın son durağına gelenleri kısa bir bölgede dağıtmaktı, yeni planlamada ise iki hattında 2013 e kadar 2 ayrı güzergah üzerinden U2 ile buluşturulması planlanıyor. U2 nin 2010 yılında Aspern e ulaşması 2013 te ise tüm inşaatın bitmesi planlanıyor, tabii küresel kriz etkisini göstermez ise.

Tüm bu planlamalar ile ilgili yepyeni bir bilgiye ulaştım ve bana çok ama çok ilginç geldi. 2006-2007 yıllarında İstanbul Ulaşım A.Ş. de EN13816 çalışmaları çerçevesinde yapılan odak grubu toplantılarının bir benzeri ama daha kapsamlısı burada yapılıyormuş, bu geçenlerde bahsettiğim halk ile yapılan genel toplantı değil, Fahrgastbeirat - Yolcu Danışma Kurulu olarak çevirebileceğimiz bu birimin başında bir toplu taşıma uzmanı var, altta ise farklı demografik gruplardan seçilmiş 16 kişilik bir halk grubu, bu grup yılda 5 sefer toplantı yaparak ulaşım ile ilgili konuları tartışıyor ve bir takım kararlara varıyorlar, ve daha da ilginci bu kararlar yaptırım haline gelebiliyor. :) Enteresan değilmi? Tabii Başar senin için olmayabilir ama ülkemizde yaşayanlar için bence çok enteresan. Örn. Ring hatları ile ilgili önceki sayfalarda anlattığımız düzenleme bu toplantılarda alınan bir karar. Bu 16 kişilik grup 4 yılda bir değiştiriliyor, bu gruba girebilmek için bir öz geçmiş hazırlayarak başvuru yapılıyor ve Wiener Linien yönetimi tarafından seçilen kişiler bu işi 4 yıl boyunca sürdürüyorlar. Bu sistem 2006 yılında hayata geçirilmiş ve şu anda ikinci grup görevine başladı ya da başlıyor, eh bir hedef daha belirledim :) 2012 deki gruba dahil olmam lazım 4 senede Almancayı parça pinçik etmeliyim :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Oca Cmt, 2009 19:20

İşte o bahsettiğin kurumdayım ben. Burada. Yıllardır ... kaç yıl, artık unuttum, ama üç kez seçildim, ona göre ... 9'a girmiş olmalıyım :-)

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Oca Cmt, 2009 19:37

alabay yazdı:İşte o bahsettiğin kurumdayım ben. Burada. Yıllardır ... kaç yıl, artık unuttum, ama üç kez seçildim, ona göre ... 9'a girmiş olmalıyım :-)

B. Alabay
Evet anlamam için 3 yıl geçmesi gerekti kusura bakma :) ama ben o tabiri hep yanlış tasavvur etmişim kafamda problem birazda o, valla güzel iş dediğim gibi hedef olarak 5 yıllık kalkınma planıma ekledim :D

Ve bir detay daha bu Viyana' yı kurcaladıkça yeni bir şeyler çıkıyor altlardan, :) Toplu Taşıma Master Planı 2003 yılında yayınlanmış ve 20 yıllık bir gelişimi öngörüyor. Bu plana göre zaten U1 ve U2 nin kuzey uzamaları 1.etapları tamamlandı, U2 kuzey 2.etap inşaatı devam ediyor, plan aynı zamanda U1, U2 ve U6 nın güney uzamalarını da kapsıyor, (yanlız U6 uzaması Badnerbahn ile karışık yapılacak iki sistem birlikte) metro planları ile birlikte az önce bahsettiğim 25 ve 26 hattına bu iki hattı dikine kesen birde 27 hattı ilave edilmiş, mevcut hatlardan O hattının kuzeye, 6, 67 ve 1(eski 65) in de güneye doğru uzatılması planlarda var, hatta bir kısmının istasyon yerleri dahi planlanmış. Aynı zamanda yazıların için O ve 67 hatlarının Monte Laa semtinde birleşerek sonlanmasından da bahsediyor (burası hem kent içi ama hemde kent dışı :) yani nasıl tarif edeyim, kent merkezi ama ormanlık çayırlık süper bir yer işte) tek göze çarpan nokta bu planlamalar içerisinde Viyana' nın kayıp U5 hattının kendisine halen yer bulamamış olması :) U5 hattı ile ilgili kısa bir bilgi veren şu linke Almanca bilenler bir göz atabilir.

https://www.wien.gv.at/stadtentwicklung ... hichte.htm

Plana ait bazı çizimler.

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Oca Cmt, 2009 21:57

Bakıyorum, Beçistan seni tramvay ve metrolarıyla yakalamış, ikna etmiş.

.lol

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Oca Cmt, 2009 22:03

Üzücü olan ne biliyormusun İstanbul belkide bu hızla km bazında Viyana' yı rahatlık ile geçecek ama hiçbir zaman bu nizam ve intizamı kuramayacak, bunları söylesen "gavur özentisi" derler, söylemesende üzülüyor işte insan.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Oca Pzr, 2009 14:30

Nizam ve intizam, çok güzel söyledin. Aynen bu. Bizde olan "kafasızlık2 beni hasta ediyor. Bazı yerlerde bunu göremiyorlar, görmemezlikten geliyorlar, kurtuluşu, başkalarına *** atmakta arıyorlar, kendi kafalarına ayar yapacaklarına. Bari hepsi gavur olsa da, hayat ve etraf rahatlayıp, güzelleşse ... ne özentisi yahu, yapılan ortada. Yapılmayan da.

Kilometre açısından bence geçilemez, Leipzig, Dresden ve Berlin'i bir göz önünde tutarsam, ki Viyana ile Berlin aynı klâsman, kontekstüalite ile hesaplamak gerek. Yani Lepizig, ne bileyim 300/400 km raya sahipse, İstanbul'un mukaisede 20 kez fazla kilometreye ihtiyacı var. Düşün.

B. Alabay

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön