Viyana U1 metro hattının güney uzaması inşaatı yapılacak ve bu hatta aslında şehir dışı diyeceğimiz bir noktaya kadar uzatılacak, burada yapılan açık bir duyuru ile 10.Viyana halkı bir foruma davet edildi, burada ombudsmanlar, teknik kişiler ve halkın bir araya gelerek güzergah ve istasyonların yeri konusunda bir tartışma yapmaları sağlandı sanırım demokrasi dedikleri şey yani halk yönetimi bu olsa gerek.
Yanlız 1 tramvayı aslında tam olarak 65 hattı ve N hattının yerini aldı, J tramvayı 17. Viyana tarafına gitmekte idi J nin yerini 2 tramvayı aldı, 1 tamamen iptal oldu ve mevcut güzergahına 65 ve N tramvayının güzergahları eklendi, bunun testini hafta sonu yaptım harflerin kafa karıştırıcı olması aslında sadece turistler için değil buradaki Türkler O tramvayına 0 diyorlar, şimdi böyle yazınca komik yazı ile Sıfır diyelim o zaman, Sıfır tramvayına bin diyorlar ama Österreicher/in ler O wagen derler ki doğrusu da budur. Dediğiniz gibi önümüzdeki yıl D tramvayı numarası değişecek ama 3 mü 4 mü bilmiyorum Başar bir şeyler yazmıştı önceki mesajlarda çünkü seneye 71 in numarası da değişecek.Ring'den çıkarsa bu sefer de harflerle işaretlenirler (J,D,O gibi). Ama son yıllarda harfler özellikle turistler tarafından anlaşılamadığı için bu sistemden vaz geçiliyor gibi görünüyor. 1 No'lu hat şimdi J tramvayının yerine geçti. Sisteme göre doğrusu J olarak kalmasıydı. D hattın da 4 yapacaklarmış.
Evet 1 tramvayında turistler ile birlikte bu tipte insanları görmeniz çok olasıdır, kıyafetleri ve tavırları ile hemen belli olmaktadırlar tabi biz pek alışık değiliz zengin elegant takımını tramvayda görmeye ama tramvayın içinde operadan baleden bahseden insanlar görmek değişik oluyor, Pazar günü ilk sefer esnasında konu ile pek alakalı olmadıkları her hallerinden belli böyle bir kaç kişi tramvayın o kalabalığını görünce şaşırmışlardı ve çevredekilerin hattın değiştiğini anlatmaları üzerine ilginç tepkiler vermişlerdi. Şehir içi 30km/h konusuna gelince iyi mi oldu kötü mü oldu bir şey diyemiyorum benim gibi İstanbul şoförü için burada araba kullanmak gerçek bir işkence 30 km de bunun içinde ama tek yönlü sokaklar ile çevrelenmiş bir şehirde, yayaların yolun tamamen kendi hakları olduğu kanısı ile pat diye yola atladığınıda göz önüne alırsak güvenlik için iyi bir numara oldu ayrıca buradaki hızlı gençlerinde biraz önünü kesmek lazımdı yaşasın Zone 30Bu arada, Viyana'lı zenginler de operaya artık tramvay veya metroyla gidiyorlar!
Zaten nasıl gitmesinler ki. Şehrin içindeki hız limiti 30 km/h olursa başka çare de kalmıyor.