de-D.03 » Emmendingen İstasyon Dönüşümü
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
de-D.03 » Emmendingen İstasyon Dönüş
Freiburgun etrafında iki önemli, engellilere göre olmayan, istasyon var: kuzeyinde Emmendingen, güneyinde Müllheim. En azından Emmendingen kenti (Emmendingen ili başkenti) bu konuda basa basa, nihayet istasyonunu onarıma sürebildi. Konu zor, çünkü, istasyon kente ait değil, DBye ait, yani Alman Tren İsletmesine.
İstasyonda üç ray var. İki tanesi kuzeygüney aksı, bir tanesi sollama rayı, yani bir ICE (yht) veya yük treni geçmek zorunda olursa, iki istikametten rejyonal yolcu trenini (banliyö seviyesinde) o raya alıp, bekletirler. Ayrıca EmmendingenNeuenburg ek hattı oradan kalkışını yapar. İstasyon Basel (İsviçre) Offenburg Karlsruhe Mannheim aksında, genelde hatlar BaselOffenburg olarak işletilir, saatte bir ekspres (RE) bir de normal tren (RB) vardır.
Şimdi Freiburgtan kuzeye giden trenler kuzey peronda durduklarında sandalyeliler için in bin problemsiz. Ama Freiburga veya güneyine gide trenler, güney peronlarında durduklarında, inmek olur da, oradan sadece merdiven tahliyesi olduğundan, taşınmadan, kente çıkmak olmaz. O yüzden orta perona bir rampa yapılacak, ayrıca da bir yere bir asansör.
İlk olarak üçüncü rayı (ve ardındaki atıl dördüncü ray kalıntılarını) söktüler. Sonra ilk perondan orta perona uzanan yeraltı geçidini uzattılar. Ayrıca bütün rayları da geçen başka bir yeraltı geçidi daha var, sanıyorum, rampa aslında ona açılacak, ama şantiyeyi anlamak biraz zor, o yüzden emin değilim. Ama plânlar öyleydi.
2012 Ağustos ayından resimler:
Ve de 2012 Kasım ayından resimler. Bunlar ceple çekildiğinden, kaliteleri biraz düşük, ama gelişmeleri göstermeye yeter. Orta peronun üçüncü ray tarafı kamuya bir süre içın kapatılmış. Arkada geçici olarak bir ek peron yapılmış. Raylar da bu şekilde geçici mi, kalıcı mı, bilmiyorum. İşin çok ilginç tarafı, raylar ve şu anki arka yan peron kavisliler. Geçici olsa bile, çok itinalı çalışmışlar, lâmbadan zaman tabelâsına kadar herşey var veya yapılıyor, ek saat bile takıyorlar
Bunlara ek de, biraz istasyondaki durumu gösteren bir kaç resim, şu kırmızı trenler tipik RE/RB trenleri, mavi midibüsler Emmendingen kent otobüsleri, vs.
İstasyonda üç ray var. İki tanesi kuzeygüney aksı, bir tanesi sollama rayı, yani bir ICE (yht) veya yük treni geçmek zorunda olursa, iki istikametten rejyonal yolcu trenini (banliyö seviyesinde) o raya alıp, bekletirler. Ayrıca EmmendingenNeuenburg ek hattı oradan kalkışını yapar. İstasyon Basel (İsviçre) Offenburg Karlsruhe Mannheim aksında, genelde hatlar BaselOffenburg olarak işletilir, saatte bir ekspres (RE) bir de normal tren (RB) vardır.
Şimdi Freiburgtan kuzeye giden trenler kuzey peronda durduklarında sandalyeliler için in bin problemsiz. Ama Freiburga veya güneyine gide trenler, güney peronlarında durduklarında, inmek olur da, oradan sadece merdiven tahliyesi olduğundan, taşınmadan, kente çıkmak olmaz. O yüzden orta perona bir rampa yapılacak, ayrıca da bir yere bir asansör.
İlk olarak üçüncü rayı (ve ardındaki atıl dördüncü ray kalıntılarını) söktüler. Sonra ilk perondan orta perona uzanan yeraltı geçidini uzattılar. Ayrıca bütün rayları da geçen başka bir yeraltı geçidi daha var, sanıyorum, rampa aslında ona açılacak, ama şantiyeyi anlamak biraz zor, o yüzden emin değilim. Ama plânlar öyleydi.
2012 Ağustos ayından resimler:
Ve de 2012 Kasım ayından resimler. Bunlar ceple çekildiğinden, kaliteleri biraz düşük, ama gelişmeleri göstermeye yeter. Orta peronun üçüncü ray tarafı kamuya bir süre içın kapatılmış. Arkada geçici olarak bir ek peron yapılmış. Raylar da bu şekilde geçici mi, kalıcı mı, bilmiyorum. İşin çok ilginç tarafı, raylar ve şu anki arka yan peron kavisliler. Geçici olsa bile, çok itinalı çalışmışlar, lâmbadan zaman tabelâsına kadar herşey var veya yapılıyor, ek saat bile takıyorlar
Bunlara ek de, biraz istasyondaki durumu gösteren bir kaç resim, şu kırmızı trenler tipik RE/RB trenleri, mavi midibüsler Emmendingen kent otobüsleri, vs.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Evet, geçen sene bu istasyon dönüşümü başlamıştı, ben de bir kaç resim çekmiştim. Aradan aylar geçti, ve arada sırada yine resimler de çektim. Yanılmıyorsam, bu inşaat 2014e kadar sürecek.
Geçenlerde cektiğim resimleri gelecek mesajda yükleyeceğim. Son neler yapıldı? Hatırlayalım, Emmendingen istasyonunun iki platformu ve üç yolu vardı. Peron demek gerekirdi, ama peron ne? Ray/yol mu? Platform mu?
1 numaralı yol kuzeye, Offenburg istikametine gidiyor ve cadde/meydandan girişli. Tekerlekli sandalyeli problemsiz buraya gelip, trene binebilir.
2 numaralı yol güneye, Freiburg/Basel ve Neuenburg istikametlerine servis veriyor. Buraya sadece merdivenle ulaşmak mümkün; merdiven bir orta perona varıyor, peronun bir tarafı yol 2, öteki tarafı da yol 3.
3 numaralı yol, 2 numaralı yola gelen raydan evvelden ayrılan bir cep rayı. Ortadaki 2 numarlı yoldan durmadan bir YHT geçmek zorundaysa, bölgesel treni yol 2ye yanaşacağına, yol 3e yanaşır. Buraya da sadece merdivenle erişim var.
Şimdiki zamanla yazdığım bütün bunlar aslında geçmiş zaman. Öyle idi. Şu an ortalık karışık. 1 numaralı yol hâlâ eski şeklinde. 2 ve 3 numaralı yolları barındıran orta peron tamamen yıkıldı. Eski 3 numaralı yolun yerine biraz daha kavisli ve az ötelenmiş yeni bir 3 numaralı yol inşa edildi, bu sefer öteki tarafına ek bir yan peron yapıldı. Buna rampalı erişim de var. Ama geçici bir yapı.
Düşünülen şu: Eski orta peron yıkıldı, yerine yeni, biraz daha geniş bir peron yapıliyor. Bu perona da büyükce bir rampa yaklaşiyor, ortadan. Bu rampaya asansör ve merdiven yapılıyor (yan taraftan).
Şimdi yeni resimler
Geçenlerde cektiğim resimleri gelecek mesajda yükleyeceğim. Son neler yapıldı? Hatırlayalım, Emmendingen istasyonunun iki platformu ve üç yolu vardı. Peron demek gerekirdi, ama peron ne? Ray/yol mu? Platform mu?
1 numaralı yol kuzeye, Offenburg istikametine gidiyor ve cadde/meydandan girişli. Tekerlekli sandalyeli problemsiz buraya gelip, trene binebilir.
2 numaralı yol güneye, Freiburg/Basel ve Neuenburg istikametlerine servis veriyor. Buraya sadece merdivenle ulaşmak mümkün; merdiven bir orta perona varıyor, peronun bir tarafı yol 2, öteki tarafı da yol 3.
3 numaralı yol, 2 numaralı yola gelen raydan evvelden ayrılan bir cep rayı. Ortadaki 2 numarlı yoldan durmadan bir YHT geçmek zorundaysa, bölgesel treni yol 2ye yanaşacağına, yol 3e yanaşır. Buraya da sadece merdivenle erişim var.
Şimdiki zamanla yazdığım bütün bunlar aslında geçmiş zaman. Öyle idi. Şu an ortalık karışık. 1 numaralı yol hâlâ eski şeklinde. 2 ve 3 numaralı yolları barındıran orta peron tamamen yıkıldı. Eski 3 numaralı yolun yerine biraz daha kavisli ve az ötelenmiş yeni bir 3 numaralı yol inşa edildi, bu sefer öteki tarafına ek bir yan peron yapıldı. Buna rampalı erişim de var. Ama geçici bir yapı.
Düşünülen şu: Eski orta peron yıkıldı, yerine yeni, biraz daha geniş bir peron yapıliyor. Bu perona da büyükce bir rampa yaklaşiyor, ortadan. Bu rampaya asansör ve merdiven yapılıyor (yan taraftan).
Şimdi yeni resimler
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ve bir kaç gün evvelki durum. Görüyoruz ki, güney tarafında oluşan merdivenlik bayağı ilerlemiş. Bu merdivenlik, çoktandır istasyon binasından da merdivenlikle ulaşılan küçük bir tünele bağlanıyor/bağlandı. İstasyon tarafında asansör olmadığından, bu tarafa asansör yapacaklar, ve sonra bu tünelden orta perona rampa yapacaklar. Yanlış anlamadıysam
çünkü bu tünelin doğusunda bir tünel daha var, yaya/bisiklet altgeçidi. Bir zamanlar bununla beraber bağlanacaktı diye hatırlıyorum, ama ya yanılıyorum, ya da plânlar değişti, ya da eninde sonunda öyle birşeyler olabilir, bakalım.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Şu dönüşümde artık büyük bir hamle atıldı. Orta peron bitti. Orta perona çıkan rampa da bitti. Eskiden orta perona (iki yolu var, genelde bir yolu Freiburg istikametine işleyen trenler için, ötekisi de yedek, bekleme ve geri dönüş yolu) sadece merdiven çıkardı. O yüzden sandalyeli veya çocuk arabalı kişiler ya hiç kullanamazlardı, ya da büyük yardım istekleriyle. Evet, Şimdi şu orta perondan yol 2 ve yol 3 işliyorlar. Yol 1 istasyon binasının hemen önünde ve bitişiğinde. Yol 1den o perona (eskiden de) bir merdiven iniyor, sonra bir tünel var. Tünelin öteki ucu da eskiden merdivendi, şimdi rampa. Kaldı bir püf noktası
o tünele merdivensiz nasıl girilecek? İşte bunun iki çözümü var: Birincisi, istasyon binasında bir asansör kuruluyor, o sokak seviyesinden tünele inecek. Ve tünel de rayların altından geçip, istasyonun karşı tarafında yukarı çıkacak. Bu çıkış henüz bitmedi. Ve asansör de yok. Biraz Marmaray oldu yani O geçici yan peron (yol 3ün karşı tarafından biniş sağlıyordu) sökülüyor, söküldü. Ama, geçici olduysa da, onun küçük bir rampası vardı. Bu işte plânlama acaip tökezledi. Suç sanırım yine DBde (Alman Demiryolları), zaten akıl almaz bir kaba kafa yapısı var bu şirkette. Emmendingen kasabası, Freiburg Toplu Taşım Birleşmesi
zor durumda ve bakınıyorlar, yapacak bir şey yok. Birisi bölgesel, ötekisi kısmen eyaletimsi, yine başkası federal, maşaalah Şimdi sandalyelilere eyvallah demege devam. Çocuk arabalılara da, merdivenlerde yardım edecek yiğitler lâzım. Geçenlerde ben yardımcı oldum, merdiven çøk dik ve buranın çocuk arabaları da artık Mars aracı olduklarından gayet zor bir şey. Ama bir buçuk metreciği bile geçmeyen annecikler, maşaallah, iyi beceriyorlar bu işleri. Bisiklet problem değil, bisikleti olan, o bisikleti taşıyabilir de genelde. Bisiklet demişken son resimde buradaki bölgesel tren ağındaki bisiklet alma müsaadelerini gösteren bir haritacık buldum ve resmini çektim.
Bu kadar las palavras trenos yaptıktan sonra oley, bir kaç ressüm:
Rampa:
Sağ üst uç köşede tünel çıkışı plânlanıyor, yanılmıyorsam:
İstasyon binasında asansör var:
Kavisli 3. yol ve orta peron:
El işi:
2. yol:
Şantiye:
Yıkım:
Ayrılan yıkım artıkları:
Yıkılacak geçici yan peron:
Bedelsiz bisikletle binme imkânları; Yeşil: saat 9:00dan itibaren (cumartesi, pazar ve bayram günleri tüm gün), Kırmızı: saat 19:30dan itibaren; Bu saatler dışında bisiklet için ek bir kişilik bilet gerekiyor:
Bu kadar las palavras trenos yaptıktan sonra oley, bir kaç ressüm:
Rampa:
Sağ üst uç köşede tünel çıkışı plânlanıyor, yanılmıyorsam:
İstasyon binasında asansör var:
Kavisli 3. yol ve orta peron:
El işi:
2. yol:
Şantiye:
Yıkım:
Ayrılan yıkım artıkları:
Yıkılacak geçici yan peron:
Bedelsiz bisikletle binme imkânları; Yeşil: saat 9:00dan itibaren (cumartesi, pazar ve bayram günleri tüm gün), Kırmızı: saat 19:30dan itibaren; Bu saatler dışında bisiklet için ek bir kişilik bilet gerekiyor:
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Dönüşüm yavaş yavaş sona eriyor, erdi. 16 Mayısta açılış töreni oldu. Ben de kurul üyesi olarak davetliydim, kameramı da aldım gittim, ama kameramı aldığımı unuttuğumdan, enayi gibi sırf ceple bir kaç resim çektim. Tüh
Resimler törenden değil, o o kadar ilginç değildi, bir takım siyasetçiler DB böyyükleri, engelli kurul üyeleri, yolcu kurul üyeleri, belediyeci, polis ve itfaiye. Çokça da televizyon ve gasteh. İtfaiye harika küçük yemekler hazırladı, maşaallah! Palavra kısmını merak edenler şuradan buyursunlar: http://www.badische-zeitung.de/emmendin ... 51361.html (Elemengce).
Şimdi istasyonun güneyinde, aslında kent merkezine aksi konumda bulunan rampayı da az çok bitirebildiler. Oradaki eski külüstür binaları belediye satın aldı, bir kısmını tamir edip, belki bir kısmını yıkacak, oralarda da yaya yolu falan yapacak. Şu an pek yok çünkü, şimdiye dek gerekmiyordu. Ama Halk Okulu da oraya taşındığından, o unutulmuş ve atıl yer de biraz önemlileşiyor. Neyse, sıkmayayım canınızı.
Sımol-tokk yaparken, benim çok tenkid ettiğim, tutunacak yerlerin (üstte elle, altta sandalyeliler için) çok salata şekilde bükük olması. Tam ecnebi işi yani. Burada hiç beklenmezdi, çok da merak ediyorum, bunu ne zaman düzeltecekler. Ama ilginç (ve korkunç) bir cevap geldi: Dua edebiliriz ki, geri kalan doğru düzgün oldu. İnşaatta çalışanların beraber kullanabileceği dil yoktu. Oha! Al sana yeni modern (ve bilhassa bizim de çok sevdiğimiz) ehooleh (ihale) asrı. En uçuss yapar. Bu ucuziyet mantığı burada da tabiîki fiyatı acaip patlattı, iki misli falan oldu, ama artık ona alıştık. Avrupayı bir şey batıracaksa, bu sözde ekonomik paragöz felsefe. Türkiye buna çok güzel adapte olmuş, sat babam sat, ihale ve uçusss kendim 2005te İzmirde bunun korkunçluğunu ve halkın bunu istememesini gördüm. En ucuzlar geliyor, yapıyor, ama bilmem nerelerden ve kimler. İnşaat yöneticisi ve işçiler biraz zorluk çekmiş gibi. Prefabrikasyon parçalar da neyse işte.
Engelliler için gereken ve nihayet yapılan bir iş. Bu önemli. İstasyon güneyine rampa var, ortadaki 2 ve 3 numaralı ray yollarına, peron ortası da bir rampa var, ama kente doğru, kuzeyde rampa imkânsızdı, ondan dolayı asansör var. Yetiyor.
El işi ne kadar aksaksa, bilgilendirme ve yönlendirme işi elbet o kadar iyi. O bir kültür burada.
Bir kaç kare:
Güneye çıkan rampa üstten:
Rampadan istasyona ve peronlara bakış:
Güney rampasına çıkış:
Rampanın önündeki ek merdiven:
Rampayı indikten sonra yönlendirme:
İstasyon altgeçidi:
Soldan sağa: Zaman bilgilendirmesi (orer), iki yönlendirme levhası, bilet damgalama makinesi, istasyonların rejyondaki hangi zona ait olduklarını gösteren bilgilendirme, bilet otomatı (Türkçe de konuşur!), çöp bidonu):
Detay:
Orta perona, ray yolları 2 ve 3e çıkan rampa:
Merkeze sadece merdiven var, rampa yerine de asansör istasyon binasına çıkıyor:
Bu mavi, bütün Almanyada tek CIye sahip levhaları ilk başta pek sevmemiştim, ama psikolojik olarak iyiler; okunaklık ve anlama oranı şahane:
1 numaralı ray yolu. Ötede orta peron (3 ray var), arkadaki çadır da tören konuşma çadırı, daha da arkadaki kule itfaiye yangın ve duman eğitim ve antrenman kulesi:
Bu gün acaip güneşli olduğundan külüstür cep kamerası kötü çekti. Flâşı da olmadığından, tüneldeki resimler ona göre. Özür dilerim; ama dokümentasyon açısından hem bize, hem bana, hem kente yarayan resimler.
Resimler törenden değil, o o kadar ilginç değildi, bir takım siyasetçiler DB böyyükleri, engelli kurul üyeleri, yolcu kurul üyeleri, belediyeci, polis ve itfaiye. Çokça da televizyon ve gasteh. İtfaiye harika küçük yemekler hazırladı, maşaallah! Palavra kısmını merak edenler şuradan buyursunlar: http://www.badische-zeitung.de/emmendin ... 51361.html (Elemengce).
Şimdi istasyonun güneyinde, aslında kent merkezine aksi konumda bulunan rampayı da az çok bitirebildiler. Oradaki eski külüstür binaları belediye satın aldı, bir kısmını tamir edip, belki bir kısmını yıkacak, oralarda da yaya yolu falan yapacak. Şu an pek yok çünkü, şimdiye dek gerekmiyordu. Ama Halk Okulu da oraya taşındığından, o unutulmuş ve atıl yer de biraz önemlileşiyor. Neyse, sıkmayayım canınızı.
Sımol-tokk yaparken, benim çok tenkid ettiğim, tutunacak yerlerin (üstte elle, altta sandalyeliler için) çok salata şekilde bükük olması. Tam ecnebi işi yani. Burada hiç beklenmezdi, çok da merak ediyorum, bunu ne zaman düzeltecekler. Ama ilginç (ve korkunç) bir cevap geldi: Dua edebiliriz ki, geri kalan doğru düzgün oldu. İnşaatta çalışanların beraber kullanabileceği dil yoktu. Oha! Al sana yeni modern (ve bilhassa bizim de çok sevdiğimiz) ehooleh (ihale) asrı. En uçuss yapar. Bu ucuziyet mantığı burada da tabiîki fiyatı acaip patlattı, iki misli falan oldu, ama artık ona alıştık. Avrupayı bir şey batıracaksa, bu sözde ekonomik paragöz felsefe. Türkiye buna çok güzel adapte olmuş, sat babam sat, ihale ve uçusss kendim 2005te İzmirde bunun korkunçluğunu ve halkın bunu istememesini gördüm. En ucuzlar geliyor, yapıyor, ama bilmem nerelerden ve kimler. İnşaat yöneticisi ve işçiler biraz zorluk çekmiş gibi. Prefabrikasyon parçalar da neyse işte.
Engelliler için gereken ve nihayet yapılan bir iş. Bu önemli. İstasyon güneyine rampa var, ortadaki 2 ve 3 numaralı ray yollarına, peron ortası da bir rampa var, ama kente doğru, kuzeyde rampa imkânsızdı, ondan dolayı asansör var. Yetiyor.
El işi ne kadar aksaksa, bilgilendirme ve yönlendirme işi elbet o kadar iyi. O bir kültür burada.
Bir kaç kare:
Güneye çıkan rampa üstten:
Rampadan istasyona ve peronlara bakış:
Güney rampasına çıkış:
Rampanın önündeki ek merdiven:
Rampayı indikten sonra yönlendirme:
İstasyon altgeçidi:
Soldan sağa: Zaman bilgilendirmesi (orer), iki yönlendirme levhası, bilet damgalama makinesi, istasyonların rejyondaki hangi zona ait olduklarını gösteren bilgilendirme, bilet otomatı (Türkçe de konuşur!), çöp bidonu):
Detay:
Orta perona, ray yolları 2 ve 3e çıkan rampa:
Merkeze sadece merdiven var, rampa yerine de asansör istasyon binasına çıkıyor:
Bu mavi, bütün Almanyada tek CIye sahip levhaları ilk başta pek sevmemiştim, ama psikolojik olarak iyiler; okunaklık ve anlama oranı şahane:
1 numaralı ray yolu. Ötede orta peron (3 ray var), arkadaki çadır da tören konuşma çadırı, daha da arkadaki kule itfaiye yangın ve duman eğitim ve antrenman kulesi:
Bu gün acaip güneşli olduğundan külüstür cep kamerası kötü çekti. Flâşı da olmadığından, tüneldeki resimler ona göre. Özür dilerim; ama dokümentasyon açısından hem bize, hem bana, hem kente yarayan resimler.