Viyana' da eski Stadtbahn ve banliyö sisteminden devşirilerek metro yapılmış olan U4 ve U6 hatlarında modernizasyon var. U6 da çalışmaların büyük kısmı yapılmıştı şimdi U4 te de çalışmalar başlayacakmış, U4 özellikle son iki yılda enerji sistemi nedeni ile yaşanan sıkıntılarla çok gündeme gelmişti, sanırım modernizasyonda özellikle bununla ilgili işlemler yapılacak.
Diğer taraftan ara sıra anırıyorum ya, bilgilendirme, doğru zamanda doğru yerde, doğru şekilde diye niye göstereyim. U4 modernizasyon çalışması seneye başlayacakmış ama informasyonu şimdiden başladı. İşletmeci bugün kendi sitesi, sosyal medya ve online medya üzerinden duyurdu, eminim ki bu hafta tüm gazetelerde kendisine yer bulacak, sonrasında da tekrarlayan bir rutin ile çeşitli zamanlarda gazete ve dergilerde ve görsel medya da bu döndürülüp duracak, niye çalışma başladığında kimse "GIK" edemesin diye, şikayet edecek yer bırakmıyor, ben seni 6 ay bilgilendirdim senin sorunun diyor. Kapanıştan iki hafta önce A4 basıp asılan kağıtlar ile duyurmuyor, bir de bunun görsel sunumu var ki bence bu da gayet iyi (laf aramızda bende o tarz çizimleri sever ve iyi yaparım ama işte herkes totoşop ve illüstraktor kullanabiliyor, kıymeti yok yani

zaman kötü)
Neyse uzatmayayım, konunun kayda değer tarafı şu. Hani ara sıra diyoruz ya Marmaray' da bazı istasyon binaları var tarihi değeri var korunsun falan diye, birileri de ne gerenk var yıkalım yıkamazsak pastane yapalım diyor. İşte bunun tantanası var, işletmeciye hemen yapılan reaksiyon şu "lütfen eski istasyonları sadece tamir edin modernize etmeyin" nerede ise 150 yıllık eski Stadtbahn dan kalan istasyonların olduğu gibi kalmasını sadece tamir edilip elden geçirilmesini istiyorlar, işletmecinin hızlı reaksiyonu da "bu konuda endişeniz olmasın, Otto Wagner mimarisi korunacak" şeklinde.
http://www.vienna.at/wiener-u-bahnlinie ... re/3676035
