Geçen bahsettiğim Merkez Gar ın parçalı olarak açılışı öncesinde gar inşaatını ziyaret imkanı sağlandı, sağolsun devlet demiryolları her imkanı sağlamış bizim için
:D tabii ki bundan sadece ben ya da bir kaç şanslı faydalanmadı yani kısmen faydalanmadı ben aynı zamanda bir Rail Jet seti ile yeni hızlı güzergahı bir kısmınıda görme şansını yakaladım. Kısaca açıklayayım, şimdiki Merkez Gar ın inşa edildiği noktada daha önce ıvır zıvır vardı, bu hattın biraz kuzeyinde kalan alanda Südbahnhof - Güney Gar, doğusunda ise Ostbahnhof yani Doğu Garı yer alıyordu fakat aynı komplek içinde yer alıyorlar ve tamamına Güney Garı deniliyordu. Kentin gelişen ihtiyaçları, Avrupa trafiğine yeterince hizmet verememek, hatların kesişiminin işletmede çıkarttığı zorluklar ve garın eskiliğide eklenince yeni bir inşaatı kaçınılmazdı, kesin bir kaynak ile doğrulayamadığım bir bilgiye göre de zaten AB ülkesi başkentlerinde bir Merkez Gar bulunması önerisi/zorunluluğu gibi bir şey var, tabi zorunluluk demek çok doğru değil çünkü üye olupta hala bazı şeyleri yerine getirmeyenler bile var
bunların kıllığı istemedikleri ülkeyedir. Sonuç olarak bu yeni gar projesi yapıldı ve uygulamaya geçildi, eski bina ve demiryollarına ait tüm binalar ile birlikte yine demiryollarına ait arazi üzerindeki bazı binalar yıkılarak ortaya devasa bir alan çıkartıldı, bu alan üzerine de çapraz konumlanan yeni bir gar inşa ediliyor. Geri kalan alanlara da ticaret ve konaklama merkezi ağırlıklı yapılar, bir bankanın merkez ofisleri, diğer tarafa ise konut ve eğitim alanları inşa ediliyor. Garla birlikte pek çok yeni yolda inşa edildi bölgede, yine bu konuda emin değilim ama şu an prefabrik görünüm ile hizmet veren Doğu Gar ı da tamamen iptal edilecek, zaten ayın 9 u itibari ile o gardan kalkan banliyö trenleri artık Merkez Gar dan hareket edecekler.
Gar konusu kısaca yukarıdaki gibi, detaya girmiyorum çok fazla kaç peron, kaç yol, kaç makas falan filan böyle detaylar bizi yorar, bize çok çünkü, 2 milyonluk kent yapar ama 15 milyonluk kente bunun yarısı bile yapılmaz, anlamıyorum. Gar dışında batı demiryolunu hızlandıracak bir de yeni hat çalışması yapıldı. Bu çalışmada yakın zamanda açılacak, ayın 9 unda o da hizmete girecek mi bilmiyorum ama işleri bitmiş durumda zaten, sadece test sürüşleri yapılıyor ve güzergahta 230km/s ile işletme mümkün, bu güzergahı özellikle Avusturya nın Rail Jet trenleri, Westbahn firmasının trenleri ile Alman ICE ler kullanacak, tabii ki diğer trenlerde geçeceklerdir ki bu amaçla Tullnerfeld de inşa edilmiş yeni gar ı da gezdim bugün, bu garın güzergah üzerine inşa edilme sebebi ağırlıklı olarak Geçişme Gar ı olarak kullanılması, burada yük trenleri ve bölgesel trenleri sollamak mümkün olacak tabiri caiz ise
Toplam güzergahta yanılmıyor isem 25 dk. lık bir kısalma yaşandı, Viyana ve Sankt Pölten arasında, bu da zaten Pendler dediğimiz günlük bu yolu gidip gelenler için büyük nimet, yine aynı şekilde bu kısalma Salzburg ve Innsbruck gibi ülkenin öbür ucuna trenle gidenleri ve gitmek isteyenleri sevindirir yarım saat çok ciddi bir süre çünkü.
Güzergahı kısaltan sadece yeni bir demiryolu inşa edilmesi değil, bu demiryolunun büyük kısmı bir tünel silsilesinden oluşuyor, Wiener Wald dediğimiz Viyana çevresindeki ormanları ve dağlık alanı bu sayede alttan geçmek mümkün oldu, daha önce bir kaç kez bahsettiğim Lainzer Tunnel de bu sistemin bir parçası olarak inşa edilmiş, bu konu ile ilgili bir sürüş videosu var onu en son yayınlayayım, isteyenler izler, basın için yapılmış özel bir sürüştü ama hattı ve hızı görmenizi sağlar.
Lafı uzatıyorum yine
Merkez Gar'da ziyaretçilere sadece bir peron açılmıştı, sabah 09:30 da başlayacak ziyaret için 08:00 de insanların kapıya geldiği ve 08:30 dan itibaren içeri almak durumunda kaldıklarını söylüyordu bir görevli bayan, bu serzenişin sebebi saat 09:40 ta bir bilette ben alayım diye düşünürken 13:30 seferi için kuyruk muazzamdı, 14:00 için olanı alayım almayayım derken 5 dk. sonra geldiğimde 15:00 biletini veriyorlar
hemen kaptım bir tane ve 20 dk. kadar oyalanıp geri geldiğimde isteklilere bilet kalmadı diye özür diliyorlardı
eee ne demişler erken kalkan yol alır, bu da kanıtıdır
İlk sefer için o kadar talipli olmasının sebebi hızlı güzergahın tamamını geçiyordu ilk tren, dolayısı ile herkes ona binmek istiyordu, sonraki trenlerin hepsi Tullnerfeld gar a kadar gidip oradaki yolcularını alarak geri geliyorlardı. Şimdi baştan başlayarak fotoları vereceğim arada aklıma gelenler olursa fotoların arasına yazarım artıkın.
Buyrun bilet sırasına
halbuki hemen yandaki masada bulunan bayanlar saat 14:00 biletlerini zorla vermek için can atıyorlardı.
Alt katta devam eden inşaat işlerinden kareler
Bu resimde ileride görülen S ve U harfleri metro ve banliyö istasyonlarına geçiş sağlanacak tünel noktasını işaret ediyor, bu tünelin diğer ucu inşa edilmiş durumda ama illustrasyonla kaplı onu da ekleyeyim altına
Mesaj bayağı uzadı bir mesaj daha yazıp diğer fotoları ekleyerek devam edeceğim.