at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Prş, 2012 15:22

Viyana tramvay sisteminde yeni bir deneme yapılacak, 43 numaralı tramvay hattında alçak tabanlı ULF araçlarında koltuk sökülerek yer açma işlemi yapılacak ve bu şekilde deneme işletmesi olacak. Başlığı okuduğum zaman düşündüğümü yapacaklar anladığım kadarı ile, kent kalabalıklaştı öyle yayıla yayıla gitmek yok artık :)

İşletmeci gazeteye verdiği demeçte aracın 3. ve 5. kapısının karşına gelen yerlerden toplam 6 koltuk söküleceğini belirtmişler. Bu uygulama ile araçlarda yolcu akışının hızlanmasını ve tramvayların peronda bekleme süresinin kısaltılmasını amaçlıyorlarmış. Açılan bu boşluklar sayesinde bebek arabası ve tekerlekli sandalyeli yolcularında daha geniş alanlara sahip olacağını belirtmişler, daha doğrusu bu yolcuları muhtemelen bu boşluklara kaydırarak diğer yolcuların iniş binişlerinin hızlanması sağlanacak, çünkü özellikle bebek arabalı yolcular sıkıntı yaşıyor ve yaşatıyor.

43 numaralı hattın seçilmesini ise düşük frekanslı ve kısa hatlarda bebek arabalı yolcuların çok olduğunu, bu sebeple seçildiğini 1 ay sürecek deneme sürüşü sonrasında yolcu ve sürücülerin geri bildirimleri değerlendirilerek projenin devamı ya da iptaline karar verilecekmiş.

Kaynak

Konuyla ilgili bir de resim yayınlamışlar, görecez bakalım işe yarayacak mı

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Eyl Prş, 2012 20:01

Bence konu yayıla yayıla değil, engelli sandalyeleri ve çocuk arabaları. Herhangi bir »EU Auflage« kanunu bile olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Prş, 2012 20:15

alabay yazdı:Bence konu yayıla yayıla değil, engelli sandalyeleri ve çocuk arabaları. Herhangi bir »EU Auflage« kanunu bile olabilir.
Konu yayıla yayıla gidilmesi canım :) ayakta yolcular için alan kısıtlı kalıyor, konunun bebek arabalarını ilgilendiren kısmı insanların artık bir çocuğa bile cadillac gibi bebek arabası alması, tramvaya bindikleri zaman bütün yolu tıkamaları, yoksa ULF lerde her kapının yanında bir bebek/tekerlekli sandalye alanı var zaten ama çoğu zaman hemen karşısındaki koltuk da yeterli olmamasına rağmen bu iş için kullanılıyor. Yani yeterlilik anlamında diyorsan araçlar fazlası ile yeterli, eski tramvayları anlatmıyorum onların sonu geliyor zaten onlara yapacak bir şey yok. EU bilmemnesi olduğunu sanmıyorum, bilmiyorum öyle olsa söylerlerdi, çünkü kılıf bulmaya bayılırlar, bunu yaptık ama bakın işte bunun için bir de pat diye eski araçları kaldırmaları gerekirdi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 06 Eyl Prş, 2012 20:31

Ben bu başlığı durustce pek takip etmemiştim, bı ara okuyacağım ama mümkünse bazı bilgileri derleyebilirmisiniz? Viyana nüfusu kaç? Metro, LRT, Tramvay uzunlukları ne kadar?

Aslında sorduğum şeyleri başlığın ilk mesajı olarak görmek isterdim, malum konunun ayrıntısını okumadan genel hatlarıyla öğrenmek istiyor insan.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Prş, 2012 21:14

Hakan yazdı:Ben bu başlığı durustce pek takip etmemiştim, bı ara okuyacağım ama mümkünse bazı bilgileri derleyebilirmisiniz? Viyana nüfusu kaç? Metro, LRT, Tramvay uzunlukları ne kadar?

Aslında sorduğum şeyleri başlığın ilk mesajı olarak görmek isterdim, malum konunun ayrıntısını okumadan genel hatlarıyla öğrenmek istiyor insan.
:) Hakan aşağıda verdiğim linke bir göz at kısaca, oradaki bilgiler en yeni değil tabii, ondan sonra bu başlığa göz atıp kaçırdıklarını yaz ben o şekilde toparlayayım.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=604

Bir de haklısın aslında ilk mesajda da olsa fena olmaz bu başlıkta. Ben yine de kısaca en azından hat bilgilerini vereyim (güncel değil)

Tramvay sayısal veriler:
" Toplam Hat Sayısı: 28.
" Toplam Hat Uzunluğu: 173,4 km (347 km çift hat).
" Durak Sayısı: 1033 adet.
" Araç Sayısı: 799 (528 motris, 271 römork).
" Hafta İçi Ortalama/Günlük Yolcu Sayısı: 520.000.
" İşletme Saatleri: İlk tren 05.38, son tren 23.35 de hareket etmektedir.
" Ray Açıklığı: 1,435.

Otobüs sayısal veriler:
" Toplam Hat Sayısı: 86 (Sözleşmeli firmalar ve gece hatları dahil).
" Toplam Hat Uzunluğu: 650 km.
" Durak Sayısı: 3276 adet.
" Araç Sayısı: 473 (182 körüklü, 279 normal otobüs, 12 midibüs, tüm filo alçak tabanlı).
" Hafta İçi Ortalama/Günlük Yolcu Sayısı: 315.000.

Banliyö şebekesine ait sayısal veriler:
" Hat Sayısı: 14, Bunlar S1, S2, S3, S5, S6, S7, S8, S9, S15, S40, S45, S50, S60, S80 numaralarına sahiptir.
" Şebeke Uzunluğu: 382 km, 106 kilometresi Viyana kent içinde kalmaktadır.
" İstasyon Sayısı: 137 adet, 52 adeti Viyana kent içi alanındadır.
" Araç Sayısı: 960 vagon. Güzergâh yoğunluğuna ve araç tipine göre 1, 2, 3, 4 araçlık setler hâlinde de çalıştırılmaktadır.
" Hafta İçi Yolcu Sayısı: 300.000.
" İşletme Saatleri: İlk tren 04:16, son tren 00:56'da hareket etmektedir.

Metro sayısal veriler:
" Toplam Hat Sayısı: 5.
" Toplam Hat Uzunluğu: 69,5 km (138 km çift hat).
" İstasyon Sayısı: 95 adet.
" Araç Sayısı: 834 (3 farklı model).
" Hafta İçi Ortalama/Günlük Yolcu Sayısı: 1.365.000.
" İşletme Saatleri: İlk tren 05:38, son tren 23:35'te hareket etmektedir.
" Ray Açıklığı: 1,435.

Metro'da hat biraz daha uzun, dediğim gibi güncel veriler değil, U2 de bir uzatma açıldı çünkü, son uzatmanın çalışmaları devam ediyor. Bir de şöyle bir durum var, bu 5 hattın hepsi Metro olarak tanımlanıyor ve bazı forumlarda aynen bizde olduğu gibi yok o metro yok bu lrt tartışması var :) yani aynı sorun her yerde var, ben o tartışmalara giremiyorum çünkü bazıları hakikatten çok geyik. Neyse şöyle özetleyeyim bana sorarsanız Viyana'daki sistemler metro değil zaten, öyle 8 li 10 lu dizilerle işletilen hatlar falan yok. U1 6 lı setler ile işletilir, eski vagonları bizim M1 araçlarının bir alt modeli ama körüksüz ve kısadır. U6 da havai katenerlidir ve 4 lü setler ile çalışır, şimdi diğerlerini gözümde canladıramadım ama U2 de ki setler uzun diye biliyorum. Yani kapasite açısından falanda bakarsak tartışılır, günde 1,5 milyon yolcu taşıyor metrolar, 2 milyonluk kent için büyük rakam ama 5 tane metro hattı için küçük rakam :)

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 06 Eyl Prş, 2012 22:40

Valla bizde bi tabir varya "Nefes alsın yetcek." :D Şaka bir yana şimdi baktım metropolitan alan ile birlikte 2.400.000 küsür bir şehirmiş Viyana ve bence böyle bir sistem harika. Biz bunun yarısına bile sahip olsak yetcek nefes alcak kadar. :D Bunun Bursa'da, Ankara'da, İzmir'de olmasını düşünüyorum da acaba fazla mı düşünüyorum? :D İstanbul ayrı orda en az 10-12 metro aynı şekil 10-12 tane de banliyö olması lazım. Umarım böyle bir sisteme bizde bir gün sahip oluruz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Prş, 2012 23:02

İşte bir Eskişehir ya da Bursa kadar bir yer ama toplu taşıma gayet yaygın, çok büyük bir metro ağı yok, kente göre büyük ama dünya sıralamasında büyük değil fakat işlevsel, yani iyi kurgulanmış bu yüzden yok lrt imiş, yok metroymuş yok şu bu kavgası kentte yok, kimse takmaz bunu, tek bildikleri saatinde gelip gelmediğidir, gelmezse sorun olur ki son zamanlarda özellikle U4 hattında ciddi sıkıntılar var ve henüz bir gelişme de olmadı, bakalım ne çıkacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Eyl Cum, 2012 12:21

Sözüm Berlin :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eyl Cum, 2012 20:07

Daha ilk günden gazete okurları tramvaydaki koltuk sökme uygulamasına karşı olduklarını yazmaya başladılar, gazetelerde açıkçası biraz pompalıyor, daha öncede yazmıştım burada bedava dağıtılan 2 gazete var bunlar tetikçi, bu aptal toplumu yönlendirmek ile mükellefler bu seferki görevleride buna karşı çıkılması olsa gerek :) yani dün çıkmış habere sanki hemen bütün Viyana'da anket yapmış gibi tüm okuyucularımız karşı falan diye başlıklar atarak gaza getiriyorlar, gerizekalılar.

Neyse başka bir gelişme vereyim, bu da aslında pompa bir haber, yıllardır burada olmayan U5 metrosunun inşaatı tartışılır durur, yapıldı, yapılacak, şuradan geçecek, buraya gidecek yılan hikayesi bir iştir. Bunun planları bir kaç kez değiştirilmiş çünkü tamamlanan hatlar ile birlikte ihtiyaçlar değişmiş, bugün gazetelerde çıkan haberlerde işletmecinin U5 için güzergahı belirttiği ama 2020 den önce inşaatına başlanmayacağı ve inşaatının da uzun soluklu olacağını şimdiden söylemişler. Eğer güzergahta bir değişiklik olmaz ise çünkü haberde bu güzergahında kesin olmadığı belirtilmiş. Eğer bahsedilen güzergah hayata geçer ise yanlış hatırlamıyorsam bir tramvay hattının ve bir de otobüs hattının devre dışı kalması söz konusu yani nerede ise bu hatların birebir güzergahını izleyecek şekilde resmedilmiş, kalkması muhtemel denilen 13A otobüs hattı için Yeşiller partisi eski tramvay hattının yeniden kurulmasını istiyor, ama güzergahın dar olması dolayısı ile tamamen karayolu ile karışık gidecek olması ve kaldırıldığı zaman dahi buradaki hattın işletme problemleri yaşadığı bugün bu sorunların daha çok olacağı dile getiriliyor, ama yeşiller hep aynı işte ot içmekten kafa 1 milyon.

Hat şöyle resmedilmiş, bence doğru bir güzergah değil ama o tarihte hala burada oturuyor olsam benim çok işime yarardı :)
Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 07 Eyl Cum, 2012 23:43

İstanbul Viyana'nın 5 ya da 6 katı kadar büyüklükte, yani nüfus olarak.

Sadece düz mantıkla hareket etsek bile; 1000 km tramvay, 550 km banliyö, 350 km metro, 2600 otobüs İstanbul'un oransal karşılığı oluyor.

Halbuki 35 km tramvay, 62 km metro, 70 km banliyö, 5000 civarında da otobüs var herhalde, yani tramvay 20'de 1'i. Banliyö 8'de 1'i, Metro 6'da 1'i ve otobüs ise olması gerekenin 2 katı.

Şu an miğdem bulandı...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Cmt, 2012 00:59

Eh dediğin gibi sadece düz mantıkla bakılabilir aslında, yani İstanbul'un aldığı göç ile kıyaslanamayacak bir göç oranı var, hatta geçmişe göre nüfusu azalmış durumda dahi diyebiliriz Viyana için, ama şu var İstanbul tramvay hatlarını sökmese idi, modernize edip muhafaza etse idi, kentin gelişimi ile birliktede mümkün olan noktalarda geliştirse idi, bugün bizde belki bir kaç yüz km lik tramvay ağından söz edebilirdik, metro için bir yorumum yok çok geç başladığımız bir iş ve inşallah İstanbul o konuda pek çok kenti, yani nüfus olarak emsali olanlarıda yakalayacak ve belkide geçecek, bahsettiğimiz gibi tramvay hatları mevcut olsaydı o otobüs rakamı doğru oranı yakalardı diye düşünüyorum yani 5-6 bin değil de 2 bin li rakamlarda bir otobüs filosu ile kotarılabilirdi, banliyönün durumuda metro ile aynı aslında, yani başlamışız öyle bırakmışız, kimse ama hiç kimse bu kent ne kadar büyür sorusuna gerçekçi bir cevap aramamış sanki.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Eyl Cmt, 2012 09:14

İlgilenen olmamış ki. Bunun bilgilerini öğrenmiş veya etüdünü yapmış kimse yoktu ve yok ki.

Çok otobüs olsa da, olmasa da, en önemli faktör (otobüs konusunda), HAT YAPAMIYORLAR! Hat çekme bilgisi yok, sıfır. Oradan oraya bi hat çeh. Öyle olmaz. Berlin’de 1300 otobüs var, peki, büyük kısmı çiftkatlı olduğundan, bu şimdi biraz farklı bir sayı olabilir, ama otobüs hatları öyle düşünülmüş ki, boşluk az. Tramvay konusunda Esat büsbütün haklı, Berlin 600–700 km şebekesini batırdı, bugün gülünç 200 kilometrecik bir şebeke ve 300 kilometrelik bir ağ kaldı, % 95 doğuda. Bu, otobüs, metro ve banliyö aşağı yukarı eşzamanlı geliştirildi, bu da önemli. Yani, birisi geliyor diye ötekisini kapatmak veya azaltmak da mantıksız. Bizi bir metro sevdası sardı gidiyor. Banliyö nedir, bilen yok. Sakatlıklar burada başlıyor.

Bana göre de Viyana’da acaip az otobüs var (gibi geldi). Ama öyle, burada genelde kentleri otobüslere boğmazlar, entel bir şekilde hatları işletirler. Çeyrek milyonluk Freiburg’ta (kol hatlarıyla beraber sayılırsa) 26 otobüs hattı var sadece, ama 250 kilometrelik bir şebeke. Ayrıca bu otobüslerin de küçük bir kısmı ful hat. Tabiîki omurga sağlam bir tramvay AĞI! Koskoca Köln kentinde, dahası Karlsruhe kentinde insan hiç otobüs yok gibi hissediyor kendisini. Tek bir hat geçiyor bir yerden, ama mantıklı bir sebepten dolayı. Aktarma ve entegrasyon işte bu.

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön