Bayağıdır buralardan bildirmiyordum şöyle bir elden geçireyim neler olmuş bitmiş.
Geçenlerde bahsettiğim U1 metro hattı modernizasyonu başladı, hattın yarısı işletmeye kapatıldı ve bunun yerine baş istasyondan geçen 67 numaralı tramvay hattının güzergahı revize edilerek 2 ayrı tramvay hattı ile kent merkezine iniş sağlandı. Bu 2 yeni hat, 66 ve 68 numara ne kadar fonksiyonel oldu tartışılır, ben işletme olarak hatalı buluyorum ama 66 tramvay hattı korkunç derecede işime de yaradı

Ayrıca metro hattının yerine işletildiği için Cuma ve Cumartesi geceleri sabaha kadar Reumannplatz ile 1.Viyana arasında işletiliyor, bu anlamda gece işletmesi yapılan 2. tramvay hattı ünvanınıda kazandı, (68 numara ile çalışıyor galiba gece, ona emin değilim) daha önce U6 metro istasyon modernizasyonu sırasında kapatılan bölümde 5 numaralı hat gece işletilmişti.
Bu U1 modernizasyonu için yapılan informasyon çalışması beni mest etti, nasıl olmalı, nasıl sürdürülmeli konusunda aslında benim düşündüğümden çok abartılı şeyler yaptılar, bana göre abartılı bize göre gereksiz, Marmaray için kapatılan banliyö bölümünde printer basılıp asılmış görünümlü kağıtları hatırlayınca bizde gereksiz diye düşünüyorum. U1 çalışması başlayalı 20 gün oldu ama halen baş durak ve yeni tramvay hatlarının aktarma noktasında gün boyu işletmecinin görevlendirdiği makinistler broşür dağıtımı ve sözlü bilgilendirme yapıyorlar, diğer durakları bilmiyorum ama metronun baş durağında bir info point kuruldu burada uzun zamandır online hizmet veren Nasıl Giderim tarzı bir programları var onun aracılığı ile yol tarifine yardımcı oluyorlar.
Bu çalışma ile birlikte üst üste sıkıntılı durumlarda ortaya çıktı, bir iki kez banliyö hattında yaşanan sorunlar, hızlı erişimi engelledi, aynı şekilde tramvay hattında meydana gelen sorunlarda sıkıntı yarattı. En son geçen benim evin yakınında meydana geleni görüntüledim ve gazetenin web sitesin yayınlandı

:D ehü, kesip saklıyorum

her ne ise, bu tramvay kesintileri bir kere daha bir TRAMVAY AĞI nın faydalarını gösterdi, kısa parkur çalışması bizde de yapılıyor ama bu çapta olamıyor, kesintiye uğrayan farklı güzergahlar üzerinden bir şekilde çalıştırıldılar, bu konuda çok hızlı reaksiyon gösteriyorlar, takdir ediyorum, ama ilk etapta mağdur olan yolcular tabii ki oluyor.
U1 modernizasyonu ile ilgili olarak son bir datada şu, U1 yerine konulan 66 ve 68 tramvaylarını kullanarak yolculuk eden yolcular, teorik olarak araç içinden bilet alırlar ise 20 cent fazla ödüyorlar, işletmeci bu bilet ile başvuranlara 20 centi geri ödüyormuş, fakat bunun bir kanuni zorunluluk olmadığı yani eğer isterse vermeyebileceği de belirtilerek bu haber verildi.
Bir diğer önemli haber Ağustos ayında Viyana demiryolu işletmesi sağ trafik olarak değişiyor, halihazırda Viyana'da demiryolları soldan işliyor bu ciddi bir değişiklik, bununla ilgili sinyalizasyonda ekstra bir iş yaptılar mı bilmiyorum, genelde benim gördüğüm yollarda zaten ters tarafta da sinyalizasyon vardı, genelde olur da

olmayan yer varmıdır bilmiyorum. Neyse, böyle bir işletme değişikliği yapılıyor, kentteki yeni Merkez Gar ve yukarıda bahsettiğim Lainzer tünelin işletmesine hazırlık için böyle bir sisteme geçiliyormuş, bununla ilgilide güzel dökümanlar yapmışlar dağıtıyorlar halka.
Son olarak tramvay hatlarından haber vereyim, D tramvayı için yapılan Merkez Gar bağlantısı çalışması devam ediyor, gar bitmeden tramvay hattının uzatması yapılmış olacak nerede ise, aynı zamanda 26 tramvay hattının çalıştığı bölgede yeni bir hat inşa ediliyor. Bu inşaatın 2013 sonunda bitmesi ile 26 tramvayı bu yeni güzergahta işleyecek onun gittiği noktaya 25 tramvayı işletmeye alınacak. Bu inşaa çalışmasından bir iki foto vereyim
Başka bir forumda daha iyi fotolar var, bir ara alıntılayacağım. Öyle işte başkada bir şey yok buralarda
