at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Pzr, 2012 23:31

Bir iki foto yükleyeyim bari, aşağıdaki yeri daha öncede yüklemiştim ama yine yükleyeyim, en sevdiğim tramvay duraklarından bir tanesidir Schwedenplatz.
Resim

Bu da geçen bahsettiğim D tramvay hattı uzatma inşaatından bir kaç kare, 2 si geçen hafta 2 side bugünden
Resim
Resim
Resim
Resim

Bu da online tarife ekranı, artık iyiden iyiye oturdu bu sistem, tabii ara sıra arıza veriyor windoz ekranı görünüyor :D ama iyi çalışıyor, hat no, istikamet, gelen ilk aracın varış dakikası, arkasından gelen aracın varış dakikası, yanında engelli erişimli araç olup olmadığı ve en sonda durak/peron numarası
Resim

Yeni merkez garın ana giriş kapısı
Resim

Bu da benim menşur kuleden merkez gar inşaatına bir bakış, bir de panorama yaptım kuleden komple viyana ama buradan paylaşayımmı bilemedim.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Haz Prş, 2012 21:46

Daha önce bahsettiğim bir tünel olayı vardı, Lainzer Tunnel. Bununla ilgili bir haber okudum bugün, başlıkta da bahsetmiş olduğum için tekrar yazayım dedim. Viyana demiryollarında güney ile batıyı bağlayan bir tünel inşa ediliyor uzun süredir, mevcut yolculuk sürelerini fazlası ile kısaltacak bu tünel ile aynı zamanda batı istikametinden gelen trenler hem merkez gara girebilecek hemde ülkeler arası trenler için daha hızlı ve kısa bir parkur ortaya çıkmış olacak. Tünelin bir diğer faydasıda yük treni trafiğini yer altına alacak olması, zaten ilk etapta yük trenleri yapımı bitmiş olan tünellerden geçiş yapmaya başlayacaklar.

Bu yıl 9 Aralık'ta tünelin açılışı yapılacakmış, bu tarihe kadar tünelde hem araç ile sürüş testleri, hemde tünelin güvenlik testleri yapılacak, çeşitli senaryolar ile tatbikatlar yapılarak güvenlik test edilecek, yaklaşık 13 km. uzunluğundaki tünel hattında bazı bölgelerde 4 raylık kesimlerde fotoğraflarda gözüme çarptı, uzun zamandır haberim olan ve belli tarihlerde düzenlenen gezilere ise neden hiç katılmadım bilmiyorum, bu cumartesi galiba sonuncusu yapılacakmış ama cumartesi önemli bir işim olduğu için yine gidemeyeceğim, aslında gidip tünelin içini bir görmek lazımdı :)

1,3 milyar euroya mal olan tünel inşaatı için AB fonlarından faydalanılmış, bu yıl sonunda yük trenlerinin geçişine açılacak tünellerden yolcu trenlerinin geçmesi için Merkez Gar inşaatının bitmesi yani 2014 yılı beklenecekmiş, daha önce Münih - Budapeşte trenlerini tünelden geçireceklerini duyurmuşlar ama anladığım kadarı ile şimdilik bu plan askıya alınmış.

Haber Kaynağı

Lainzer Tunnel proje sayfası

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Cmt, 2012 17:39

Bugün anladığım kadarı ile Lainzer Tünelinde son serbest gezi düzenlenmiş, ben kaçırdım maalesef ama haber sitesinden fotoğrafları vereyim istiyorum, çoluk çocuk sıcaktan kaçmak için tünelemi inmiş ne millet :)

Resim

Resim

Resim

Resim

Fotoğraflar için kaynak : http://www.vienna.at/tag-der-offenen-tu ... el/3282189

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Tem Sal, 2012 20:11

Bayağıdır buralardan bildirmiyordum şöyle bir elden geçireyim neler olmuş bitmiş.

Geçenlerde bahsettiğim U1 metro hattı modernizasyonu başladı, hattın yarısı işletmeye kapatıldı ve bunun yerine baş istasyondan geçen 67 numaralı tramvay hattının güzergahı revize edilerek 2 ayrı tramvay hattı ile kent merkezine iniş sağlandı. Bu 2 yeni hat, 66 ve 68 numara ne kadar fonksiyonel oldu tartışılır, ben işletme olarak hatalı buluyorum ama 66 tramvay hattı korkunç derecede işime de yaradı :) Ayrıca metro hattının yerine işletildiği için Cuma ve Cumartesi geceleri sabaha kadar Reumannplatz ile 1.Viyana arasında işletiliyor, bu anlamda gece işletmesi yapılan 2. tramvay hattı ünvanınıda kazandı, (68 numara ile çalışıyor galiba gece, ona emin değilim) daha önce U6 metro istasyon modernizasyonu sırasında kapatılan bölümde 5 numaralı hat gece işletilmişti.

Bu U1 modernizasyonu için yapılan informasyon çalışması beni mest etti, nasıl olmalı, nasıl sürdürülmeli konusunda aslında benim düşündüğümden çok abartılı şeyler yaptılar, bana göre abartılı bize göre gereksiz, Marmaray için kapatılan banliyö bölümünde printer basılıp asılmış görünümlü kağıtları hatırlayınca bizde gereksiz diye düşünüyorum. U1 çalışması başlayalı 20 gün oldu ama halen baş durak ve yeni tramvay hatlarının aktarma noktasında gün boyu işletmecinin görevlendirdiği makinistler broşür dağıtımı ve sözlü bilgilendirme yapıyorlar, diğer durakları bilmiyorum ama metronun baş durağında bir info point kuruldu burada uzun zamandır online hizmet veren Nasıl Giderim tarzı bir programları var onun aracılığı ile yol tarifine yardımcı oluyorlar.

Bu çalışma ile birlikte üst üste sıkıntılı durumlarda ortaya çıktı, bir iki kez banliyö hattında yaşanan sorunlar, hızlı erişimi engelledi, aynı şekilde tramvay hattında meydana gelen sorunlarda sıkıntı yarattı. En son geçen benim evin yakınında meydana geleni görüntüledim ve gazetenin web sitesin yayınlandı :D:D ehü, kesip saklıyorum :P her ne ise, bu tramvay kesintileri bir kere daha bir TRAMVAY AĞI nın faydalarını gösterdi, kısa parkur çalışması bizde de yapılıyor ama bu çapta olamıyor, kesintiye uğrayan farklı güzergahlar üzerinden bir şekilde çalıştırıldılar, bu konuda çok hızlı reaksiyon gösteriyorlar, takdir ediyorum, ama ilk etapta mağdur olan yolcular tabii ki oluyor.

U1 modernizasyonu ile ilgili olarak son bir datada şu, U1 yerine konulan 66 ve 68 tramvaylarını kullanarak yolculuk eden yolcular, teorik olarak araç içinden bilet alırlar ise 20 cent fazla ödüyorlar, işletmeci bu bilet ile başvuranlara 20 centi geri ödüyormuş, fakat bunun bir kanuni zorunluluk olmadığı yani eğer isterse vermeyebileceği de belirtilerek bu haber verildi.

Bir diğer önemli haber Ağustos ayında Viyana demiryolu işletmesi sağ trafik olarak değişiyor, halihazırda Viyana'da demiryolları soldan işliyor bu ciddi bir değişiklik, bununla ilgili sinyalizasyonda ekstra bir iş yaptılar mı bilmiyorum, genelde benim gördüğüm yollarda zaten ters tarafta da sinyalizasyon vardı, genelde olur da :) olmayan yer varmıdır bilmiyorum. Neyse, böyle bir işletme değişikliği yapılıyor, kentteki yeni Merkez Gar ve yukarıda bahsettiğim Lainzer tünelin işletmesine hazırlık için böyle bir sisteme geçiliyormuş, bununla ilgilide güzel dökümanlar yapmışlar dağıtıyorlar halka.

Son olarak tramvay hatlarından haber vereyim, D tramvayı için yapılan Merkez Gar bağlantısı çalışması devam ediyor, gar bitmeden tramvay hattının uzatması yapılmış olacak nerede ise, aynı zamanda 26 tramvay hattının çalıştığı bölgede yeni bir hat inşa ediliyor. Bu inşaatın 2013 sonunda bitmesi ile 26 tramvayı bu yeni güzergahta işleyecek onun gittiği noktaya 25 tramvayı işletmeye alınacak. Bu inşaa çalışmasından bir iki foto vereyim

Resim

Resim

Resim

Başka bir forumda daha iyi fotolar var, bir ara alıntılayacağım. Öyle işte başkada bir şey yok buralarda :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Tem Çrş, 2012 09:41

Hm, Bursa’daki ray işlerine pek benzemiyor. Valla bilmiyorlar şu Viyanalılar be! Öğretsek mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Çrş, 2012 22:04

Bu yılın ilk yarısındaki Polis kayıtlarına göre Viyana genelinde toplu taşıma araçlarında (metro, tramvay, otobüs) polise yansıyan suçlar nedeni ile 1643 tutuklama/yakalama 4361 adet te ceza yazılması bunu nasıl Türkçeleştireyim ya da bizdeki karşılığı ne bilemedim şimdi :) yani bir suç işlediğinizde tutuklanma gerektirecek bir şey değil ise Anzeige dedikleri ceza yazılıyor, bununla size "şştt akıllı ol, tekrarında aklını alırız" diyorlar. Haberde bir de toplam polise intikal etmiş, ya da resmi olarak 18532 hadise gibi bir şey diyor, eğer gerçekten bu kadar çok polise gitmiş olay var ise vay halimize. Şehir nüfusu ile kıyaslandığında bence çok büyük bir rakam, yani iki tarafı var bir taraftan polise intikal ediyor, yani dikkate alınıyor bu iyi ama diğer taraftan bence çok, nüfusun %10 u kadar hadise, 6 ayda.

Yakalamalar genellikle, hırsızlık, gasp, cepçilik ve uyuşturucu satışı nedeni ile olmuş, falan filan. Bu toplam rakama muhtemelen faili meçhul olan araçlara zarar verme hadiseleri falan da dahildir, ya da toplu taşıma araçları içerisinde meydana gelen kavgalar, görevliler ile meydana gelen tartışmalar falan da vardır.

Başar vaktin olursa linke bir göz atarmısın,

http://www.vienna.at/so-viele-straftate ... 12/3321514

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Ağu Çrş, 2012 22:25

Şu an vaktim yok, lûtfen yeniden hatırlat.

Anzeige ihbar değil miydi? Veya şikayet de diyebiliriz. Polis hepsini adliyeye iletiyor mu, şimdi bilmiyorum. Yani polis var, adliye var. Cezayı polis vermiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Çrş, 2012 22:29

alabay yazdı:Şu an vaktim yok, lûtfen yeniden hatırlat.

Anzeige ihbar değil miydi? Veya şikayet de diyebiliriz. Polis hepsini adliyeye iletiyor mu, şimdi bilmiyorum. Yani polis var, adliye var. Cezayı polis vermiyor.
İşte adliyeye gitmeden polis tarafından ceza veriliyor, yani basit şeyler mesela ev giriş yasağı, yaklaşma yasağı falan gibi, anzeige normalde yapılan şikayet, birini polise şikayet etmek anzeige, mahkemeye şikayet anklage diye biliyorum, polis bazı durumlarda şikayet edilen kişiye mektup gönderiyor, hakkında şikayet var şu şu şundan falan diye, ya da dediğim gibi bazı basit cezalar onlara anzeige diyorlar o yüzden şaşırıyorum bende nasıl tarif edeyim diye :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Ağu Çrş, 2012 23:16

Belki de ülkeden ülkeye farklar vardır. Yani, genel olarak polis hukukî açıdan cezalandırmıyor, bildiğim kadar. O senin söylediklerin »ceza« değil de, bunu yapacaksın – onu yapmayacaksın gibi emirler. Asıl cezayı mahkeme yapabilir sadece. Ve polis de bazı şeyleri otomatik olarak mahkemeye vermek zorunda. Yani biletsiz tramvaya binersen, polis yakalar, ama cezalandırmaz da, işlemini yapar, gık dersen bişiiler yapar belki, sonra mahkemeye sunar (duruma göre). Anzeige hep polise verdiğin ihbar, veya da polisin kendisinin yaptığı ihbar. Ama meselâ Alman polisi ile Avusturya polisi aynı mı kanunen?! Burada eyalet ve federal polis var, orada da var galiba. Fransa’da tamamen farklı. Türkiye de tamamen farklı, orada aslında doğru dürüst polis yok, Fransa’daki gibi jandarma var. Bence bu biraz karışık, polis dediğinin polis olması bana daha mantıklı geliyor, ama işte … burada bile farklı polisler var. Eskiden trenpolisi de vardı, o şimdi federal polise kaydı. Federal polis de eskiden hudut polisiydi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Ağu Çrş, 2012 23:24

Üle meşelleh, ayı gibi polisiniz varmış be şu Viyana’nızda :-) Asker mi ne bunlar :lol:

Berlin’de hep duruma göre :D

http://img2.ilovegraffiti.de/media/user ... 48821k.jpg

http://www.tagesspiegel.de/images/hepro ... at=format1

http://www.bz-berlin.de/multimedia/arch ... 509928.jpg

http://www.morgenpost.de/img/wwbm/crop1 ... /88029.jpg

Ayrıca şu sizin oradaki raylar acaip temiz döşeniyor vallahi! Darısı artık kim isterse, onun başına. Şöyle Bursa, Antalya, İstanbul aklıma geliyorlar da …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Çrş, 2012 23:47

alabay yazdı:Belki de ülkeden ülkeye farklar vardır. Yani, genel olarak polis hukukî açıdan cezalandırmıyor, bildiğim kadar. O senin söylediklerin »ceza« değil de, bunu yapacaksın – onu yapmayacaksın gibi emirler. Asıl cezayı mahkeme yapabilir sadece.
Doğru aynen öyle zaten, ben ceza diyerek yanlış tanımladım ama emir gibidir, yani yapamazsın, yaparsın mahkemeye gideceksin ve orada ceza alırsın diye uyarı falan.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Pzr, 2012 20:05

Geçenlerde bir de tramvay yolunda yanlış araç park etme nedeni ile meydana gelen hadiselerden bahsediyordu, burada enteresan rahatlar yani bir araç tramvay yolunu kapatmışsa, araç bir kaç sefer korna çalar gelen giden yoksa merkeze haber veriyor ve kısa sürede itfaiye gelip arabayı kaydırabilecek bir yer varsa kaydırıyor, eğer arabayı sağa sola kaydırabilecek bir cadde değil ise direkt araç çekici gelip çekip götürüyor, tabii bu süre içerisinde seferler aksıyor, ceza olarak minimum 100 € dan bahsediyordu ama anladığım kadarı ile bu sadece hatalı parktan, eğer araç çekici gelmiş ise çekici ve park edilen yer parasını ekstra alıyor, itfaiye gelirse onlarda gelmek için 220 € mu ne alıyorlarmış :) ya şimdi haberi bulamadım, aklımda kalanları yazıyorumda böyle, yanlız araç sürücüsüne kesilen ceza 750 € ya kadar olabiliyormuş bu da seferlerin ne kadar süre aksadığına bağlı. Öyle aklıma geldi yazayım dedim :)

Bugün Merkez Gar inşaatı bölgesini dolaştım tekrar, bölgeye bağlanacak tramvay hattı geçici Doğu Gar ı alt tarafına kadar yapılıp bitirilmiş, buradan Merkez gar altından geçerek yeni inşa edilen mahalleye gidecek, bir de demiryolu trafiğinin sağa alındığını yazmıştım, yani soldan işleyen trafik sağdan işleyecek şekilde değiştirildi bununla birlikte Merkez gar ilk trenlerin geçişine de sahne oldu, gün içerisinde doğu istikametli pek çok tren geçişini garın en dış ekspres yolu üzerinden yapıyorlar.

Resim

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön