at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Çrş, 2012 13:56

Merkez gar inşaatı devam ediyor, Gar inşaatı ile birlikte eski garın kapısında olan ama şimdi uzağında kalan D tramvay hattıda uzatılıyor, bu uzatma sadece Gar a kolay erişimi sağlamayacak aynı zamanda garın diğer tarafında kalan mahalle içerisine de girerek bu bölgeyede tramvay ile erişim sağlanmış olacak. Konu ile ilgili bir video

http://tvthek.orf.at/programs/70018-Wie ... erlaengert

Videoda pek öyle inşaat görüntüsü fazla yok geyik genelde :) ama bulunsun.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 May Sal, 2012 20:35

Bugün Viyana banliyö sisteminde ciddi bir sıkıntı yaşandı, aslında sıkıntı sadece banliyö trenlerini değil Stammstrecke denilen güzergahı etkiledi, bunu Ana Güzergah olarak çevirebiliriz herhalde. Kuzey Gar ile Güney arasındaki bölgede meydana gelen katener kopması sonucu öğlenden akşam 17:00 e kadar bu bölgede tren çalışamadı. Tabii olay olduktan kısa bir süre sonra iki gar arasında yedek otobüs işletmesi devreye alınarak sıkıntı alınmaya çalışılmış ama ne kadar başarılı oldu bilemiyorum, sonuçta yolcu trenlerinin nerede ise tamamı elektrikli lokolardan oluşuyor, yük trenleride gündüz çok yoğun o güzergahtan geçmezler. Aynı bölgeden hareket eden Havalimanı-Kent Merkezi trenide çalışmadığı için oraya da ek otobüs seferleri konularak bu trenin yolcuları taşınmış.

Burada SEV (Schienenersatz Verkehr) bu yedek otobüs işletmesi, (aslında yedek demiryolu işletmesi demek lazım) çok hızlı bir şekilde devreye alınabiliyor, tabii ilk anda olay başına gelenler sıkıntıyı çekiyorlar ama yine de kent içindeki yaygın toplu taşıma ile de insanlar bir şekilde dağıtılabiliyor. Bu olayda sıkıntıyı daha çok bu trenler ile bölgeden transit geçiş yapmak isteyen yolcular yaşamıştır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5583
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 May Sal, 2012 21:18

Katener kopması dediğinde, birden şu katenerlerle yandan elektrik rayı arasındaki farkı anladım. Hm. Katener toplu taşım için iyi midir acaba?!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 May Sal, 2012 21:27

Bu işi yapan adamların bir bildiği vardır be Başar, yani senden benden iyi bildikleri kesindir merak etme, emin ol ki daha iyi bir tarafı vardır. :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5583
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 May Sal, 2012 21:58

Bence evvelden olduğundan öyle kalmıştır, yandan rayın problem yaptığını pek duymadım ben.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 May Sal, 2012 22:01

alabay yazdı:Bence evvelden olduğundan öyle kalmıştır, yandan rayın problem yaptığını pek duymadım ben.
Bir kerede "BİLMİYORUM" de, tamam mı? Diyebilirmisin? Bilmiyorum, bu konuda bir fikrim yok, ortalığa saçmalıyorum de :) ya hayret bir şeysin, sana ne farkından, banliyö treninde, bölgesel trende 3.ray olmuyor işte, yapmıyorlarsa vardır bir bildikleri kardeş, Allah Allah, adamlar okumuş yalamış yutmuş yapmıyor bu hala yok ben duymadım, he bir de duyaydın. Bazen beni öyle kızdırıyorsun gözüme gelen mesajlarını silip atasım geliyor vallaha.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5583
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 May Çrş, 2012 09:01

Neden o zaman Berlin’in banliyösü komple üçüncü rayla işler?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 May Çrş, 2012 09:15

alabay yazdı:Neden o zaman Berlin’in banliyösü komple üçüncü rayla işler?
Kafanı gözünü kırarım senin. Hamburg ta 3. ray kına yakıcan mı? Getirteyim sana, bas git lennn, göndermem bak haritanı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5583
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 May Çrş, 2012 12:08

Yerim seni, Berlin’de seni Lichtenberg’in göbeğinde pat diye otobüsten atarım, orada komando momanda hâlini gösterirsin!

8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 May Çrş, 2012 12:12

alabay yazdı:Yerim seni, Berlin’de seni Lichtenberg’in göbeğinde pat diye otobüsten atarım, orada komando momanda hâlini gösterirsin!

8)
Sıkar biraz, ben bütün trickleri öğrendim. Berlin'de turistsen kimsenin gözüne dik dik bakmayacaksın, kimseye omuz atmayacaksın, herkes kaldırımda kendi taşı üstünde gidecek, eğer karşıdan gelen yerli bir tip varsa taşını değiştirip çekileceksin, yabancı olduğunun çakılmaması için kırmızı ışıkta geçeceksin :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5583
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 May Çrş, 2012 12:15

:lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 May Cmt, 2012 14:35

Resim

Viyana'nın eski günlerinden bir fotoğraf. Bu fotoğrafta görülen yer bugün U6 metro hattının kullandığı Gumpendorferstrasse istasyonu. Ortadaki yol Stadtbahn denilen sisteme ait, iki yandaki yollar ise 18G numaralı tramvay hattının yolları 1925 ten 1945 e kadar 18G tramvayı Güney Gar'dan hareket ederek bu noktada Stadtbahn (Hafif Raylı Sistem) ile birleşiyor ve son durağı olan Heiligenstadt'a kadar ortak çalıştırılmışlar. Bugün tramvay hatları bu resmin sol tarafından geçiyorlar ve tabii böyle bir bağlantıda yok ama 18 tramvayı güzergahı değiştirilmiş olsa da halen var.

Fotoğraf işletmeci Wiener Linien'e aittir, alıntıdır.

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön