at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Eki Cmt, 2010 00:23

Geçenlerde U2 metro hattının yeni etabının açılışından resimler yüklemiştim bugünde bu hat üzerindeki Tuna Marina (Donau Marina) istasyonu ve köprüsünden fotolar ile geldim, can sıkıntısı işte.

Resim
Viyana' nın yeni konsepti, daha önce sokak lambalarını böyle şekilsiz metaller ile değiştirmeye başlamışlardı, şimdi metro istasyonlarını da böyle yapıyorlar, yeni olduğu için hoş duruyor, parlak metal tasarımları çok sevmeme rağmen istasyonun inoks buzdolabı gibi görünmesini sağladığı için bunlardan nefret ettim.

Aşağıdakiler, köprü üstünde trenlerden bir iki kare, bu köprü yanlış anlamadı isem uzun zaman önce karayolu köprüsü imiş, Viyana' da bu konseptte inşa edilmiş bir kaç tane daha köprü var, fakat daha sonra karayolu için yetersiz kalıpta yan tarafa otoban köprüsü inşa edilince devre dışı kalmış, benim duyduğum geçende okuduklarımdan anladığım bu yönde idi, bu hattın kuzeye uzatılması söz konusu olunca köprüyü metro için değerlendirmişler
Resim
Resim
Resim

Bu da bir sonraki köprü hemen sol taraf çıkışında Tuna Köprüsü istasyonu var, yani önceki resimdekilerden farklı bir köprü, belirteyim dedim.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Pzr, 2010 11:30

Viyana Tramvay şebekesi büyüklük olarak dünya sıralamasında 5. durumda imiş, veriler beni oldukça şaşırttı aslında, Melbourne kentinin bir tramvay şebekesi olduğunu ve bunu gayet önemsediklerini biliyordum ama şu anda dünyanın en büyük tramvay şebekesine sahip olduklarını bilmiyordum ilginç bir veri oldu benim için.

Sıralama şu şekilde verilmiş :
Melbourne - Avustralya 245 km
St. Petersburg - Rusya 240 km
Berlin - Almanya 190 km
Moskova - Rusya 181 km
Viyana - Avusturya 172 km

Bu sıralama ile Viyana diğer Tramvay şehirlerinden Budapeştt, Münih, Varşova ve Amsterdam ı geride bırakmış oluyor. 2019 yılına kadar Viyana şebekesine 5,7 km daha tramvay hattı da ilave olacak. Ayrıca kentteki 172 km lik şebekede 28 hat ve 1000 üzerinde durak yer alıyor yıllık yolcu sayısı ise 187 milyon.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5583
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Eki Pzr, 2010 18:19

Hm, ben de de şimdi Leipzig ne oldu diye soracaktım, baktım, Berlin'den sonra ikinci büyük şebeke, ama yine de geride kalıyor. Yazık, şu dünya savaşlarından sonra inanılmaz gerilemeler oldu. Leipzig olsun, Strasbourg olsun, bugün küçük ağlara sahip kentlerin eski tramvay şebekeleri çok büyüktü.

Leipzig tramvay vikisinde güzel bir animasyon var, ağ nasıl oluşmuş diye:
http://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Leipzig

Aslında en büyük ağlardan bir tanesi, belki de en büyüğü (dünyaca) Karlsruhe, ama tramvay/tren hibritliği yüzünden tam saymıyor olabilirler. Bizim HRS dediğimiz orada iki sistemi birleştirdi, tramvay ve tren-tramvayını.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eki Cmt, 2010 19:39

Bahnorama dan çekimlere devam, hava güzelse ben de makine ile dışarıdaysam muhakkak uğruyorum çokta abartmamak için her resmi yüklemiyorum ama Viyana Merkez Gar ı yani Hauptbahnhof inşaatından kareleri aktarayım, olayın böyle rahat izlenebilir olması çok hoşuma gidiyor, çık bak, fotoğraf çek, süreci göre bana göre çok iyi bir şey.

Önce inşaatı devam eden köprü ve yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlayan peron yapıları
Resim
Resim

Bu da Bahnorama kulesine çıkmak için kullandığımız asansör, tırsıtıyor beni :)
Resim
Resim

Bu geçen açılan U2 metro uzatmasında istasyona çakılmış plaket, burada genelde bu tip işlerde kimin döneminde yapıldığını gösteren bir plaka asılması gibi bir adet var, şehir de gezerken Belediye Evleri kaç yılında hangi başkan zamanında yapılmış biliyorsunuz, garip ama değişik bir bilgilendirme :)
Resim

Bir ULF in içinden görünüm
Resim

Sonbahar resimleri, bu tip resimler için mükemmel bir hava vardı ama benim elimden anca bu kadar geldi,
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Burası da yeni açılan U2 hattındaki Stadlau istasyonunun üzerine inşa edildiği Stadlau Tren Garı, aslında bir iki resim daha çektim ama ne kadar açıklayıcı olur tereddüt ettim o yüzden yüklemedim, ilk resimde arka plandaki köprü metro köprüsünün, bu köprünün ilginç bir inşa metodu vardı videosu vardı sanırım bende bulursam bölüp ekleyeyim. Köprü otoban ve demiryolu trafiği üzerinden altta trafik akarken inşa edildi, çokmu özel bir şey, yok ama yöntem farklılığı işte tabi anlatırken harika bir iş diye anlatıyorlar bilemem ben inşaat mühendisi değilim, bunlar da işte Stadlaru istasyonundan sonbahar güneşi kareleri :)
Resim
Resim

hanhasan
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 18 Mar Çrş, 2009 22:18

Mesaj gönderen hanhasan » 02 Kas Sal, 2010 01:05

Hayır o köprü u2 uzatması icin yeni yapıldı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Sal, 2010 01:28

hanhasan yazdı:Hayır o köprü u2 uzatması icin yeni yapıldı.
Kaynak? :) Ben kendi yazdığım ile ilgili bir iki tane vereyim,

http://de.wikipedia.org/wiki/Wiener_Donaubr%C3%BCcken

http://de.wikipedia.org/wiki/Donaustadtbr%C3%BCcke

http://www.waagner-biro.at/uploads/tx_w ... cke_DE.pdf

http://www.wien.gv.at/verkehr/brueckenb ... stadt.html

Bu linklerde köprünün 1995 yılında açıldığı yazıyor, şu anda U2 metrosu kullanıyor ama aslında yol olarak kullanılmak amacı ile yapıldığı belirtiliyor. Köprünün hizmete girme tarihi 1997, 2006 yılına kadar yine Wiener Linien tarafından şirketin bu güzergahtaki otobüsleri tarafından kullanılmış, gidiş gelişli bir yol, dar olmasının sebebi bu imiş demek ki 1X1 şeritli. 2006 yılında buradaki otobüs trafiği hemen yan taraftaki Prater Köprüsüne verilmiş ve köprü metro hattının uzatmasında kullanılmak üzere revize edilmiş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Kas Cum, 2010 14:23

Küçük bir bilgi daha, aslında uzun süredir bir takım ön çalışmaları başlamış olan U1 metro hattının güney uzatması ile ilgili kazı çalışmaları kısa bir süre sonra başlayacak. Hattın güney baş istasyonu olan Reumannplatz ile yeni inşa edilecek kesim arasında yer alan önemli caddelerden bir tanesi -Favoritenstrasse- bu yüzden trafiğe kapatılıyor. Geçtiğimiz hafta bu caddenin yukarı ucunda tramvay hattının geriye dönüş yaparak çalışabilmesi için bizim tabirimiz ile bir armut bölgesi inşa edildiğini görmüştüm, aynı zamanda alt baştaki durakta da dönüş yapmayı sağlayacak olan armut bölgesinin girişindeki makasta da bir çalışma vardı sanırım onuda araçlardan kumanda edilen makas sistemine dahil ediyorlar, diğer türlü gün boyu buradan dönecek tramvayların geçişi işletmede küçük küçük süre birikmelerine sebep olabilirdi, otomatik olursa bir sorun olmayacak sanırım. Benim anladığım kadarı ile bu güzergahta çalışan 67 numaralı tramvay inşaat süresince 2 parça halinde çalışacak fakat konu ile ilgili işletmecinin henüz bir açıklaması yok, bakalım göreceğiz :)

Asıl konu U1 metro hattının şehrin güney sınırına kadar uzayacak olması, ilk zamanlar çok aşırı yolcusu olacağını düşünmüyorum, hafta sonları ya da maç günleri bir yoğunluk olabilir çünkü bir stada çok yakın geçecek, onun dışında o bölgede çok yoğun bir kentleşme yok daha çok yazlık bölgesi gibi :) ama gitsin bakalım para gani harcayacak yer yok oraya da metro gitsin de para harcansın işte.

hanhasan
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 18 Mar Çrş, 2009 22:18

Mesaj gönderen hanhasan » 08 Kas Pzt, 2010 23:35

Pardon :oops: Metro insaati sirasinda yanindan gecmistim yeni görünmüstü.kim yazmis diyede bakmamistim sen kesin bilmeden yazmassin.saygilar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Pzr, 2010 02:04

Viyana' da raylı sistem inşaatlarında aşırı bir hareketlilik yok, daha doğrusu yapılanlar yer altında gittiği için pek sözü edilmiyor ama geçende belirttiğim gibi 67 tramvayı için yapılan dönüş noktası ve bir noktadaki makas çalışması ile birlikte U1 metro hattının güney uzatmasında kazı çalışmalarının başlayacağı kesinleşti artık, tahminimce bu bölgede aç kapa ile bu işin yapılacağını düşünüyorum çünkü hali hazırda başlangıç noktasında ya da bitim noktasında bir TBM hareketliliği yok ve zaten güzergah aç-kapa ya coğrafik ve kentleşme olarak müsait, tek sorun karayolu trafiğinin deplasesi ve belkide 67 tramvayının bir bölümünün kısmen çalışmaması olacak. Bunun içinde SEV dediğimiz Schienenersatzverkehr, yani demiryolu yerine yedek otobüs işletmesi :D (çeviriye bak beee) kurulacaktır. Yeni kesimi desteklemek için mevcut hattın güney başında bir trafo alanı ilavesi ve havalandırma sistemleri için ilave çalışmaları da yapılıyor.

Viyana' da toplu taşımacılık ile ilgili olarak 2011 yılını çok merak ediyorum, çünkü toplu taşımaya dair ağır argümanlar ile yola çıkan Yeşiller Partisi gayri ihtiyari olarak Eyalet Yönetimine ortak oldu. Koalisyon antlaşması ile ilgili ilk toplantıda da Parti başkanı direkt olarak Wiener Linien' de ciddi değişimler olacağını söyledi. En güçlü söylemleri aylık ve yıllık bilet fiyatlarında çok büyük indirimler yapma istekleri idi, ama ekonomik krizin ister istemez eetkilediği bir ülkede devlet şirketi ne kadar sübvanse edebilir bu çok tartışılır. Açıkçası büyük beklentim yok çünkü Eyalet Başbakanı seçilen ve döneminde toplu taşımada pek çok iş yapılan Sosyalist Partiden Başkan Michael Häupl gayet ciddi ve düşünceli bir tavır sergiledi toplantının bu kısmında :) Bakalım dediğim gibi ne olacak, bir tarafta mevcut Master Plan dışında bir şey yapmayacağını söyleyen bir Başkan, diğer taraftan yeni tramvay hatları, yeni otobüs hatları, bilet fiyatı indirimleri diyen bir yardımcı, sanırım aynı zamanda da Trafik ve Toplu Taşıma işlerinden de sorumlu olacak Bayan Vassilakou.

Benim için hava hoş :) dediklerini yaparlarsa hizmet yapmış olurlar bir daha ki oylarını etkilermi çok tartışılır.
En son Esat tarafından 14 Kas Pzr, 2010 13:28 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5583
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Kas Pzr, 2010 13:15

Valla orada bir Bayan Vassilakou (Vassilakos'un dişi isim türü) varsa, günün birinde bir Bay Tanören de olabilir. Viyana'da yabancı asıllı birisinin bu konularda isim olarak çıkması hoş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Kas Pzt, 2010 14:56

Viyana merkez gar inşaatı ile birlikte ele alınan Südtirolerplatz ta çalışmalar hızla devam ediyor, yeni yapılan köprü ve yenilenen tren istasyonu nedeni ile burada ki tramvay hattı normal geometrisinden kaydırılmıştı. Yer altında bulunan ve özellikle banliyö trenlerinin kullandığı istasyonun yenilenme işleminin bitmesi, metro ve yeraltı tramvay şebekesine bağlantılarının tamamlanması nedeni ile bu üstteki tramvay hattıda tekrar eski yerine alındı, bu çalışma ile ilgili fotoğraflar veriyorum.

Resim
Resim
Resim

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Yanlız şu bir gerçek ki çok yavaş çalışıyorlar :) iki makası buraya inşa etmek için aşağı yukarı 30-40 metrelik bir alanı kaldırdılar fakat Cumartesi ve Pazar tam gün iki tramvay hattıda bu çalışma yüzünden kısa parkur çalıştı. Hafta içi ray arasındaki beton blokları kaldırmış olmalarına rağmen 2 tam günde işi bitiremediler ve bugünde işletme halinde iken ray kaynağını yapıyorlardı, bu da ayrıca enteresan gerçi hat direkt beton zemin üzerine traverssiz ve tirfon bağlantısız yapışıyor pek öyle tren geçince esneyecek bir durum yok ama yaptığınız sıcak kaynağın üstünden araç geçirmekte bana bir garip göründü :) bir sorun yok demek ki yaptıklarına göre, ama aynı iş İstanbul' da yapılsa 1 günde kesin biterdi buna eminim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Kas Pzr, 2010 12:58

Esat yazdı:Viyana'dan bir istatistik bilgi, geçtiğimiz yıl 114.000 yolcu biletsiz yolculuk ettiği için ceza almış, fakat rakamlarda dikkatimi çeken sadece 3,340,000 yolcunun kontrol edilmiş olması. 1 yılda 804 milyon yolcu taşıyan bir işletme için bence çok ama çok küçük bir rakam, tabi taşıma oranı şehre baktığımızda süper, 1,8 milyon nüfuslu kentte günde 2,2 milyon yolculuk. Bu da her gün ortalama 312 kişiye biletsiz yolculuk cezası kesildiği anlamına geliyor, aşağı yukarı günlük yolcunun 0,015 i kadar bir rakam yapıyor. Ama bana kalırsa biletsiz yolculuk bundan çok daha fazladır hatta kat be kat fazla olduğuna eminim :) günlük kesilen ceza tutarı 21840 € yapar ki bu da çok komik bir rakam.

İşletme geçtiğimiz yıllara göre biletsiz yakalanma oranının düştüğünü bunun sevindirici olduğunu belirtiyor, zaten satış istatistiklerine göre de ekonomik krizin akaryakıt fiyatlarına etkisi ile aylık ve yıllık kart satışlarının arttığınıda daha önce duyurmuşlardı.
Yukarıdaki mesajı Ocak ayında yazmışım, bu yıl içerisinde işletmeci bu konuda tekrar bir açıklama yaptı. Bu yıl kontrollerin arttırıldığını belirtmişler, yıl sonuna kadar 6 milyon civarında kontrol ile tamamlayarak 200.000 kişiye ceza kesileceğini tahmini olarak hesaplamışlar, biletsiz yakalanan kişi sayısının artmasını kontrollerin arttırılmış olmasına bağlıyorlar, fakat genel olarak artan kontrollerin toplamdaki biletsiz yolcu sayısını da azalttığını düşünüyorlar. Bende konu ile ilgili şöyle bir gözlemimi aktarayım, normalde burada resmi olarak kontrol yapılacak hatlar günlük açıklanıyor, yani mesela bugün U2 metrosu, D ve 62 tramvayları ile 57A, 14A otobüslerinde kontrol yapılacakmış, yarında 18, 49, 2, 10 tramvay hatları ve U3 metrosunda. Bunlar resmi duyurulanlar fakat bunların dışında spontan olarak diğer hatlarda da kontroller yapılıyor, ben 2,5 yıl içerisinde bir kere dahi otobüste kontrol görmemiştim ama son 3 ay içerisinde sadece otobüslerde 5 kere, yine doğru düzgün kontrol görmediğim banliyöde 3 sefer kontrole rastladım, tramvaylar hariç yani zaten sıklaştığı ayan beyan ortada idi, iyi oluyor ben biletsiz gezmediğim için sorun yaşamıyorum, ben keriz gibi her ay aylık biletimi alırken bana dokunmuyor, ama millet gezdirirken iki bilet almaya çekiniyor, sonra öde 70 euro canıma değsin.

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön