
Ben o öneriyi ciddi olarak düşüneceğim, belki iyi bir şekilde kaleme alıp yetkililere bir dilekçe ile bildirebiliriz, dikkate alınırsa ne ala, çorbaya tuz kattık deriz alınmazsa da canımız sağolsun hamamda tas ta aynı deriz.

Hayırlı olsun.Dubai prensi Muhammed Bin Raşid El Maktum tarafından dün açılışı yapılan dünyanın şoförsüz en uzun metrosunun yapımının dört yıl sürdüğü ve maliyetinin ilk tahminlerin yüzde 75 üstüne çıkarak 7,6 milyar dolara ulaştığı kaydedildi.
Prens Maktum, üst düzey yetkililer ve basın mensupları eşliğinde açılışı yaptıktan sonra cüzdanından kağıt para çıkararak ilk metro biletini satın aldı ve trene binerek ilk seyahati gerçekleştirdi. Birinci etapta toplam 29 istasyondan 10 istasyonun açık olduğu Dubai metrosunda şehri bir baştan diğer başa saran 52 kilometre uzunluğunda Kırmızı Hat ve 22,5 kilometre uzunluğunda ve Haziran 2010'da açılacak Yeşil Hat bulunuyor.
Metronun güvenliğini sağlama amacıyla Dubai Polis merkezine bağlı 3 bin adet güvenlik kamerası yerleştirildi. Metronun 2020 itibariyle günde 1,8 milyon yolcu taşıması hedefleniyor.
Aralarında Türkiye'den Yapı Merkezi'nin de bulunduğu beş üyeli konsorsiyum tarafından inşaatı devam eden metroda 150 taşeron firma görev aldı ve günde 30 bin işçi çalıştı. Metrodan sorumlu Yol ve Trafik İdaresi yetkilileri geçen yıl bazı metro istasyonlarına özel şirketlerin adının verileceğini duyurmuştu.
Halen sekiz istasyona özel şirketlerin isminin verildiği ve isim hakkından 490 milyon dolarlık bir gelir elde edildiği öğrenildi. Trafik sıkışıklığının şehir ekonomisine yıllık maliyetinin 1,4 milyar doları bulduğu tahmin edilen ve halkın daha çok özel aracını tercih ettiği Dubai'de metronun trafiği ne kadar rahatlatacağı ise halen merak konusu.