2. sayfa (Toplam 8 sayfa)

Kısmet bugüne imiş

Gönderilme zamanı: 11 Oca Pzr, 2009 11:07
gönderen Kemal Çevik
Chatillon-Viroflay tramvayı yıllardır konuşulan bir proje ama ne olacak, nasıl olacak daha belli değil.

Paris'in çevresinde banliyöden banliyöye olan ulaşımı şehri kateden RER ve metro hatları yerine bir çevre yolu mantığı ile ama ray üstünde yapmak en büyük amaç. Böylece suriçinde anormal düzeye ulaşmış yoğunluk azaltılacak.

İki çember yapılması düşünülmekte ki birincisi bir hayli şekillenmiş durumda T1+T2+T3. Şimdilerde bunları birbirlerine bağlama çalışmaları sürmekte.

Ikinci etap ise bu linkte görülen, dış çemberin ilk parçası, Hesapça inşaat 2007 de başlamış ve hat 2011 sonu, 2012 de hizmete girecekti ama henüz daha bir çivi çakılmış değil, bu kriz ortamında da ne olur bilinmez

http://extension-reseau.ratp.fr/recherc ... rojet.html

Bu linkte daha detay var.

Görüşmek üzereKemal ÇEVİK

Gönderilme zamanı: 11 Oca Pzr, 2009 16:34
gönderen Esat
Evet küresel kriz muhakkak, kurumların yatırımlarını etkileyecek, Fransa en azından araç alımlarını kendi ülkesinden gerçekleştirdiği için nispeten şanslı sayılabilir diye düşünüyorum ama bu ülkede de tramvay projelerinin krize kurban gitmesi yazık olur.

Ayrıca düşünceyi çok olgun buluyorum, sizinle yapmış olduğumuz Paris gezisinde edindiğim izlenim zaten kent içinde tramvay hatlarına pek gerek kalmadığı, korkunç bir metro/RER kombinasyonu ile zaten her yerin kat edildiği ve bunun iyi işleyen bir de otobüs sistemi ile desteklenmiş olması kent içine tramvay yatırımını gereksiz kılıyor, ama bu noktada kentin dışarıdan sarmalayan bir tramvay şebekesinin planlanması benim çok hoşuma giden bir düşünce idi, İstanbul' daki tramvay düşmanlığı ile karşılaştırdığımda Avrupa ve Amerika' nın önemli kentlerinin yeniden kent içi hafif raylı sistemlere dönüş yapıyor olmasını manidar buluyorum. Malum biz hep 100 yıl geriden takip ediyoruz.

Gönderilme zamanı: 05 May Sal, 2009 17:59
gönderen hasancicek37
Keşke bir de sistemle ilgili bir harita konulsaydı..İnceleme açısından daha kolay olabilirdi..

Gönderilme zamanı: 05 May Sal, 2009 19:46
gönderen Esat
Tanıtım yazısı uzun olduğu için ileri geri gitmek zor olmasın diye düşünmüştüm, araya bir yere de ekleyebiliriz, konunun ilk mesajında da Paris işletmecisinden link vermiştim zaten oradan açılıp beraber göz atılabilir diye.

Ayrıca bu linkte de sitemizde Paris haritası var.

http://www.ulasimturkiye.com/images/mapper/paris.jpg

Ile-de-France

Gönderilme zamanı: 07 May Prş, 2009 11:47
gönderen Kemal Çevik
Linki açmadan önce koltuğunuza sıkıca oturmanızı tavsiye ederim :D

http://www.transilien.com/web/webdav/si ... eauIDF.pdf

Ortadaki beyaz bölgenin detayları Esat'ın linkinde, bu Istanbul ile karşılaştırırsak Çorlu-Gebze arası :?

Kemal ÇEVİK

Gönderilme zamanı: 07 May Prş, 2009 12:01
gönderen hasancicek37
Yuhh!! Hatta bakın..Bütün raylı sistemleri kullanarak dolaşmak çok zevkli bir o kadar da zor olur..Böyle bir sistemi İstanbul'da görmeyi çok isterim..Allah'ım bize de nasip et :D

Gönderilme zamanı: 07 May Prş, 2009 12:09
gönderen Esat
Yuhh derken, o sistem metro sistemi değil ama, banliyö sistemi olsa gerek yani SNCF tarafından işletilen RER hatlarının da dahil olduğu sistem, ki benim verdiğim linkte Kemal Çevik abimizin bahsetttiği sadece o ortadaki beyaz kısımda yer alan metrolar var :) biz önce bir orayı yakalayalım da :D

Gönderilme zamanı: 07 May Prş, 2009 12:17
gönderen hasancicek37
O zaman o daha ilginç..Bütün şehirleri mi sarmışlar bu şekilde.. :)

Gönderilme zamanı: 07 May Prş, 2009 15:14
gönderen alabay
Esat, sen şimdi RER falan diye kendini uyutma. Hepsi dahilî bir sistem. Bizde de Marmaray, banliyö, metro, pırt, Topkapı hattı salatası var ya :lol:

Berlin'de de metro ve banliyö bir sistem. Tren renkleri değişik, o kadar.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 02 Mar Sal, 2010 00:15
gönderen Esat
hasancicek37 yazdı:Yuhh!! Hatta bakın..Bütün raylı sistemleri kullanarak dolaşmak çok zevkli bir o kadar da zor olur..Böyle bir sistemi İstanbul'da görmeyi çok isterim..Allah'ım bize de nasip et :D
Şu an gününü hatırlamamak ile birlikte Paris te yıl içerisinde bu konuda bir yarış düzenleniyor diye duymuştum, sanırım Paris gezisinde Kemal Çevik ağabeyimiz anlatmıştı. Yani bir başlangıç ve bir de bitiş noktası veriliyor yarışmacılara ve bu güzergahı sadece toplu taşıma araçlarını kullanarak en kısa sürede tamamlamak hedefleniyor :) Otobüs hatları yarışa dahil mi bilmiyorum ama biraz araştırmak lazım bu konuyu, enteresan aktiviteler arasında bahsedilebilir.

Gönderilme zamanı: 02 Mar Sal, 2010 06:19
gönderen alabay
Çook hoş bir şey. Berlin'de de öyle oyunlar özelden yapılır, zaten bir noktaya en az üç beş gidiş şekli mümkün, ama şimdi hangisi daha hızlı? Bunu bilmek büyük bir beceri ... bazen daha uzun yol daha hızlısı oluyor meselâ.

Gönderilme zamanı: 09 Mar Sal, 2010 01:48
gönderen Esat
Bu başlığa çok az resim eklemişim, o zaman niye böyle bir yanlış yaptım acaba, biraz renklendirelim bakalım.

Paris in enteresan metro girişlerinden birisi
Resim

Hız rekoru kıran TGV(AGV) parça pinçik edilip sergilenen vagonlarından birisi :)
Resim

Paris belediye otobüslerinden 2 kare
Resim
Resim

Burası Etoile istasyonu olsa gerek, tabelalarında öyle yazıyor bakınca hatırlayamıyorum ama devasa, katedral gibi istasyon :)
Resim

Paris metro vagonlarından 2 kare
Resim
Resim

Gare Du Nord, Kuzey garında yakaladığım hızlı trenler üstte yan yana bir SNCF bir de EuroStar treni, altta ise Thalys treni
Resim
Resim

bunlarda Paris tramvaylarından kareler, üstte 2 numaralı hattın Citadisi, altta ise 3 numaralı hattın ferah gepgeniş tramvay araçları :) bunlarda Citadis fakat model numaralarını şu an hatırlayamadım.
Resim
Resim
Resim
Resim

Bir de bir iki gün önce nette dolanırken bu 3 numaralı tramvay hattının uzatıldığı ile ilgili bir şeyler okudum, bu geziyi yaptığımız tarihte Kemal Çevik abimizde bu konu ile ilgili bir şeyler anlatmıştı. Günümüzde Paris kent içine yeniden tramvay hatlarının inşa edilmesi düşünülmüyor ama kenti çevreleyen bir kuşakta ve bu kuşaktan dışarı doğru tramvay hatları planlanıyor ve inşa ediliyor. Tramvay düşmanlarına duyurulur, gözünüzü açın biraz, bak örnek aldığınız ülkeler bile yeniden dönüyor bu sisteme, bütün işlerde örnek alınır ama konu tramvay olunca ne hikmetse gözler kapanıyor.