at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Ağu Cum, 2010 08:51

Yok, bunun çok önemli bir sebebi var, onu anlamak lâzım! İyiki öyle soruyorsun. Bu şehirlerde metro şebekesi ana şebeke, başka pek bir şey yok. Tek Paris'te RER falan var, ama metro daha önemli. Berlin'de ise metro mukaisede hiç o kadar önemli değıl, çünkü S-Bahn dedikleri o "banliöy" treni şebekesi çok daha büyük. Ve o da merkezde yerin altından geçiyor, ama metro değil işte. Yani, tüm o kentlerde araştırılan metrolara denk gelmek için, Berlin'de U-Bahn değıl, S-Bahn da değil, Schnellbahn-Netz'i hesaplamak gerek!

Sebep bu.

Bir dakika, haritası ... http://www.bvg.de/index.php/de/binaries ... 9/file/1-1 (sadece indirilebiliyor). İşte bu gördüğün, başka kentlerde metro ağı denen, Berlin'de ama iki ayrı ağ diye anlanan "şey" :-)

Bu kadar varken, tabiîki Berlin'de yük dağılıyor, herkezin metroya binmesine gerek yok ki, metro olmayan trenler de var, frekansları aynı, renkleri değişik.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ağu Pzt, 2010 01:03

Eylül ayı ilk hafta sonunda başlayacak olan metroda gece seferleri için çalışmalar hızla devam ediyor, önümüzdeki günlerde tekrar bir deneme yapılacakmış, bir de Wiener Linien hatlardaki bazı araçların üzerine kaplama yaparak biraz da reklamvari bir şekilde olaya hazırlanıyor sanırım. Şirketin sloganı olan "Die Stadt gehört dir" ibaresi bu aracın üzerinde "Die Nacht gehört dir" olarak değiştirilmiş, hoş olmuş, pek buralılardan beklenmeyecek bir cin fikirlik :D gerçi o asıl sloganı bile nasıl bulmuşlar pek aklım ermiyor ya neyse :D

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cum, 2010 23:58

Daha önceki mesajlarda bahsetmiş olduğum yeni Hauptbahnhof inşaatının seyredilmesi amacı ile inşa edilen ahşap kulenin açılışı Perşembe günü yapıldı. 4,2 milyon euroya mal olduğu söylenen kule bildiğim kadarı ile Avrupa' nın en yüksek ahşap kulesi, aslında bir ara sadece bu kule ile ilgili bir inceleme yazısı yazmayı düşünüyorum. Her ne kadar bahnhof inşaatının seyri için yapıldığı söylensede bulunduğu konum itibari ile bir dürbün ve iyi bir fotoğraf makinesi ile tüm Viyana' yı çok iyi şekilde görüntülemek mümkün.

Ben açılış günü gidemedim ama bugün gittim fakat kuleye çıkamadım, çünkü asansörler arızalıydı ve benim bulunduğum süre içerisinde çıkışa izin vermediler, zaten yaklaşık 30 kişilik bir kuyruğu beklemekte istemedim :) bu arada herhalde kulenin üstündekiler de merdivenleri inmeye üşendikleri için uuzuuuunca bir süre dikizleme şansı elde ettiler. Tabi açıldığının 2. gününde böyle ...tan bir arıza hoş olmadı bana göre, bakalım yarın gazetelerde neler yazarlar. (4,2 milyon ve çalışmayan asansörler)

Resim
Mahsur kalmış vatandaşlar :) şaka canım mahsurluk bir durum yok isteseler merdivenler ile inebilirler.

Bu arada kule ile ilgili sayfaya aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz
http://www.hauptbahnhof-wien.at/de/bahnorama/index.jsp

Toplam 1000 küsur metrekare alan varmış, kulenin hemen yanındaki fuayede buna dahil, orada alt kata bir kafeterya yapmışlar, birinci katta ise fuaye bulunuyor, burada bence güzel bir tanıtım alanı oluşturmuşlar, pek çok interaktif uygulama mevcuttu gayet hoşuma gitti, aşağıda resimlerini verip kısaca bahsedeceğim.

Girişten görüntüler:
Resim

Resim

Tanıtım alanından görüntüler:
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Birazda interaktif aletleri gösterelim:
Resim
Resim
Bahnhof a ulaşım ve neden inşa edildiği ile ilgili tanıtım materyalleri

Resim
Bu alet çok hoşuma gitti, orada çeşitli ses kaynaklarının desibel değerleri var, bu sesler 25m uzaklıktan duyulacak şekilde orada gördüğünüz kulaklıklardan veriliyor, istediğinize tıklayarak sesi dinleyebiliyor ve anlatımı takip ediyorsunuz, yakın planda çekmiştim bir ara yüklerim.

Resim
Küçük bir meraklı bir trenin bakım süreci ile ilgili interaktif sunumu kurcalıyor

Resim
Sağda kalan koltuk size bir RailJet treni ile yolculukta sunulan oturma konforunu göstermek amaçlı, soldaki ekran ise yine Hauptbahnhof a ilçelerden nasıl ulaşılacağını seçerek görmenizi sağlıyor

Resim
Bu dedeler de o kapalı kutu içerisinde bu inşaat ile ilgili yapılmış 3D sunumu izliyorlar, gerçekten güzeldi, katener direkleri kafama çarpacak sandım :D gerçi ben uyuzum buna moda oldu, herşeyin 3D sini illa yapacaklar

Resim
Son olarak Hauptbahnhofun 24 saatinin simulasyonu, bu ekranda her bir satırda gördüğünüz gibi farklı araçlar var, oradaki saat tabii ki hızlı bir şekilde ilerliyor ve izleyicilerde bu gardaki ulaşım sirkülasyonunu izlemiş oluyorlar, günde 1000 trenin geçiş yapacağı belirtiliyordu, ben buna tramvay, metro ve banliyö trenlerininde dahil olduğunu düşünüyorum aksi mümkün değildir çünkü :)

Son olarak elimde kalan bir kaç kare
Resim
Birinci kattan inşaat alanına bir bakış :)

Resim
Ahanda kuyrukta bekleme meraklıları, bir de kağıt imzalatıyorlardı. Ne için olduğunu bilmiyorum ama turnikeden geçiliyor zaten istatistik tutuyorlardır, bir ihtimal güvenlik ile alakalı olabilir, yani riski alıyorum gibi bir şey. Çünkü orada bir tabelada merdiven ile çıkmanın serbest olduğu ama tüm riskin kişilerin kendisine ait olduğuda yazıyordu, yani keyfin bilir, bir yerine bir şey olursa sağlık sigortan ödesin beni ilgilendirmez tavrı.

Resim
Bu da turnike kısmındaki tabela, sizinde anladığınız üzere, aynı anda kaç kişinin yukarıda olabileceği, kalan çıkabilecek kişi sayısı, kulenin kapalı olduğu uyarıları falan.

Kulenin üst kısmında 2 adet platform var, yine bir uyarı yazısında üstteki küçük platforma bir seferde sadece 3 kişinin çıkabileceği ve yukarıda yapılmaması gerekenler yazıyordu, bunlar arasında emir mahiyetinde bir rica ile 15 dk. dan fazla kalmayarak ziyaretçilere saygı gösterin gibi bir şeylerde var, artık ne kadar doğru anladıysam :D

Artık gerisi kulenin üstüne çıkınca, havalar bozmadan çıkmam lazım bir de emanet iyi makine bulmam lazım tabiiki.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ağu Cmt, 2010 18:58

Merkez gar inşaatı nedeniyle önümüzdeki hafta sonundan itibaren yaklaşık bir ay süre ile buradan geçen tramvay hattı O ikiye bölünerek işletilecek. Bu süre içerisinde hem yeni gar ın yol ve tramvay hattı üzerine gelen yeni köprüsü inşa edilecek hemde tramvay hattı yeni geometrisine alınacak.

Geçtiğimiz aylarda O hattının geçiş yaptığı 3.Viyana bölgesinde trafik ışıklarına talep alma özelliği konulmuş, burada tramvaylar 9 adet trafik lambasından geçiyordu. Viyana' da tramvay araçları diğer araçlar gibi trafik ışıklarında sinyalizasyona tabiler, yani öncelik kullanmıyorlar, tramvay sinyalizasyon lambaları trafik ile koordineli çalışıyor, fakat bu güzergahtaki ışıklarda biraz fazla bekleniyordu, artık O hattı tramvayları bu 9 lambadan talep alarak yani ışığı yeşile çevirerek direkt geçiş yapıyorlarmış. Bunun parkur süresi ve tarifeye bağlılığa olumlu etkisi olduğu yetkililer tarafından dile getirilmiş. Artık yavaş yavaş geçilmesi gereken bir sistem aslında, fakat bir takım handikapları da olacaktır, eğer bu sistemi tüm şehre yaymak isterlerse bu pek mümkün değil, çünkü pek çok noktada tramvay hatları ya kesişiyor ya da üst üste biniyor, dolayısı ile bu durum karayolu trafiğini geciktirecek, her ne kadar karayolu trafiği istenmediği açık açık dile getirilsede bu durumda araba sahibi insanlar tepkilerini dile getireceklerdir, bakalım zamanla göreceğiz.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 22 Ağu Pzr, 2010 01:14

artık O hattı tramvayları bu 9 lambadan talep alarak yani ışığı yeşile çevirerek direkt geçiş yapıyorlarmış
Bu özellik Eskişehir'de de kullanılıyordu ama şuanda da devam ediyorlar mı bilmem. Tramvayın öncelik almasına araç sürücüleri çok sinir oluyorlardı. Bazı noktalarda tramvay geçişe gelmeden 100-150 m önce ışığı kendi lehine çeviriyor boş yere bekliyoruz gibisinden sitemleri vardı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Pzr, 2010 11:57

İstanbul' da da vardı sanırım hala da devam ediyordur, normalde o sistemde 2 dk. kuralı var, yani tabi istersen o dk yı ayarlarsın kentin durumu ve isteğe kalmış, ama bir talebin ardından 2 dk. geçmeden başka bir araç talep alamıyor, bu trafiğinde akışı sağlaması için gerekli. Bu tip bir uygulama çok yoğun olmayan ve bir hattın işlediği tramvay yolları üzerinde iyi olabilir ama komplike tramvay hatları bulunan kentlerde karayolu trafiğine çok olumsuz etki eder.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Cum, 2010 21:20

U2 nun İstanbul öncesi konserimi bilmiyorum ama Viyana' da da konser veriyor, konser nedeni ile geçenlerde bizimde hafiften takıldığımız stadın yetişmesi hadisesi vardı, oradan aklıma geldi ekleyeyim dedim, bunlarda alamanca metroyu ifade eden U ile kombine bir başlık yapmışlar.

Mit U2 und U3 zu U2

Bu konser günü metro hatlarında yapılan düzenleme ve konserden çıkanlara ufak bir ipucu veren duyurunun başlığı, "U2 ve U3 ile U2'ya" gibi bir anlama geliyor olması lazım, len hala emin olamıyorum okuduğumu anladığımdan helal olsun bana. Ahanda linki

Bir de henüz haberi çıkmamış ama reklam panolarına asıldı, 11 Eylül Cumartesi günü geleneksel Tramvay Günü yapılacak bir aksilik olmazsa oradayım, bu sefer yanlız, tek başıma gideceğim dilediğim gibi resim çekebileceğimi umuyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Pzt, 2010 17:10

Bahnorama ile devam edelim, bugün en sonunda Baş Gar inşaatını izlemek isteyenler ve sonrasında da kent panoraması görmek isteyenler için inşa edilen ahşap kuleye yani Bahnorama'ya çıkma şansı buldum, hava oldukça soğuk ama açıktı, çok kalabalıkta yoktu.

Açıldığı günden beri asansörlerinde sorun yaşanan ama nedense garip bir şekilde pek gazetelerce üstüne gidilmeyen bu sorun kısmen aşılmıştı, hala sadece bir asansör çalışıyordu. Asansör çıkarken her zamanki gibi cam asansörlerde yaşadığım tedirginliği yaşadım, gerçi kulenin üstünde de garip bir şekilde kenara yaslanmaktan fena tırstım :) Geçen burada bir interaktif uygulamayı videoya çekmiştim ve yükleyecektim ama Cumartesi günü Klasik Oto organizasyonunda makinede yer açmak için o videoyu feda etmek zorunda kaldım, bugünde kapalıydı bir ara çekip yükleyeceğim çocuklar için eğlenceli bir şeydi.

Yine içeriden bir iki resimle başlayayım,

Devam eden Bahnhof yani Gar projeleri ve inşaatlar ile ilgili bilgilendirme ekranı,
Resim

Çocukların yaptığı resimler,
Resim

Bu da Gar' ın baktığı anacadde (Gürtel deniyor burada bu caddelere) tarafından illustre edilmiş bir kesiti, metro, tramvay, banliyö duraklarının konumları ve yapılan diğer binaların ne olduğu falan gibi bilgiler,
Resim

Bu da işletmenin alacağı vaziyet, Gar ın güney çıkışında mevcuttaki durumda işletmeler birbirini kesiyor, bu da hali ile şu bile sıkıntılı durumlara yol açabiliyor, gar ile birlikte yapılacak yeni makas ve sinyalizasyon düzenlemesi ile bu işletmelerin birbirini kesmesi engellenecek
Resim

Seyir platformundan kareler, aslında üstte iki kat daha var ama oralara çıkış yasaktı, yani kapıları kapalı idi.
Resim

Resim

Resim

Kurallar, kurallar, kurallar, her şey kural burada. Bunlara uymazsan cıss olur abisi.
Resim

Yeni inşa edilen köprü kesimi, daha ortada yok tabii yapılıyor,
Resim

Resim

Bunlarda inşaat alanından kareler,
Resim

Eski gar alanı yani Südbahnhof, şu an dümdüz :)
Resim

İleride park halindeki trenlerin göründüğü yerde eski Ostbahnhof yani Doğu Garı, burası da geçici olarak doğu yönüne giden bazı trenlerin kalkması için kullanılacak şekilde düzenlenerek bırakıldı, Gar ile birlikte bu kısımda iptal olacak,
Resim

Bir de Rail Jet yakaladım, şu an inşaat nedeni ile o beton kesim üzerindeki yoldan sağlanıyor bağlantı, bende hazır bir RailJet setini geçerken yakalamışken çekeyim dedim,
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Eyl Çrş, 2010 20:14

Her yerin derdi başka oluyor, buraların dertlerinden biriside bu meretler, Allah herkesi uzak tutsun diyorum. Meret uyuşturucu belası, tabii bunun ilmi ya da kişisel kısımlarına girmeyeceğim, bazılarına göre bazıları meretten sayılmasa da bana göre otundan iğnesine kadar hepsi aynı. Olaya gelecek olursam, dün burada 71 numaralı tramvay hattında yolcular tramvay sürücüsünün davranışlarından şüphelenerek şikayette bulunuyorlar, sanırım sürücü bir durağı falanda durmadan geçiyor. Yapılan doktor kontrolünde sürücünün uyuşturucu etkisinde olduğu tespit ediliyor, kendisi hemen işten çıkartılmış. Burada bu tip işten çıkarmalara "Fristlos" diyorlar, yani ortada zaten yeterli bir gerekçe var, herhangi bir süre tanınmadan direkt işten çıkartılıyor, tabi bu tip bir işten çıkartma genellikle ağır durumlarda olduğu için o kişinin bir daha iş bulması da çok zor, zaten bu sürücüye aynı zamanda uyuşturucu ile toplu taşıma aracı kullanmaktan mahkemede açılacağı için herhangi bir iş dahi bulmasının zor olduğu belirtiliyor.

Wiener Linien yine bu konularda sıfır taviz politikalarını hatırlatmış, normalde atıyorum en düşük alkol oranı nedir araç kullanabilmek için 0.5 ise bu işletmede hem kamu hemde toplu taşıma hizmeti olduğu için 0.1 e dahi izin yok, yanlış anlamdı isem yılda 2000 tane habersiz alkol kontrolü yapılıyormuş sürücülerine. Ayrıca yeni işe alımlarda da idrar üzerinden uyuşturucu testi isteyeceklerinide belirtmişler. Allahtan kimseye bir şey olmadan birileri fark edip şikayet etmiş gerçi eleman o halde ne kadar sürmüş aracı bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Eyl Çrş, 2010 23:09

İlginç. Şimdi haberini okudum, yirmilerin ortasındaymış, burada hiç öyle genç sürüyü yok yahu. Ve hiç de öyle bir şey görmedim, duymadım. Sizde bayağı sıkıyönetim varmış bu konularda ...

O sürücü iki sene problemsiz sürmüş. Alkol konusunda sizde 0 ‰ kuralı varmış, senede 2000 ani kontrol yapıyorlarmış ...

http://www.wienerzeitung.at/DesktopDefa ... cob=518466

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Prş, 2010 07:48

Burada 20 li yaşlarda bir sürü var :) yeni alınanlar hep gencecik, beni almadılar yaa :( adamlar haklı 20 yaşında adamı aldımı en az 30 sene kullanır, beni ne kadar kullanacak :) ama şu var, yaş düştükçe sorumluluk hissiyatı da düşüyor bence, burada tramvay sürücüleri pek bizdeki gibi havalı değiller, yani uçak kullanıyorum tribi yok ama her hareketlerinden de lakayıtlık ve sorumsuzluk akıyor sinir oluyorum.

Evet daha öncede alkollü yakalananlar oldu hemen şutladılar, tabi uyuşturucu ne almış onu bilmiyoruz belkide sürekli kullanıyordu ama sorun olmamıştı bu sefer ayarı kaçırdı, çok var ya yazık.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Eyl Prş, 2010 08:44

En göze çarpan kent bu konuda Brüksel'di, orada tüm sürücüler neredeyse çocuktu, ve bir çoğu Arap, Strasbourg da sanki daha genç  ve çok yabancı uyruklu sürücülere sahip ;-) Aslinda güzel bir şey, bayağı entegrasyonlu. Burada tek bir kez çok genç bir çocuk gördüm, 20 en fazla, belki de 18, ama öğrenimdeydi, yani yanında yaşı büyük bir vatman oturuyordu, eski bir GT8 kullandı, suratı kıpkırmızıydı, heyecanı belliydi ;-) Bütün bu VAG personel işlerinin müdürü benim ev komşum, yani yan evde oturuyor, yaşı 34 henüz. Ama sürücüler genelde 40/50 arası. Berlin'i de öyle hatırlıyorum, orada hem de daha yaşlılar. Ama sanırım orada da işe başlamışı çok uzun tutarlar, nitekim şehir çok büyük, araçlar çok büyük (tekliler bile neredeyse hepsi üç dingilli) ...

O sizin sürücünün durumunu bilmiyoruz. Terkedilmiş de olabilir, kafayı çekmiştir, hepsi spekülasyon, bilemeyiz. Ama bu şekilde şoförlük aslında çok güvenilir insanlar tarafından yapılmalı. Benim eski bir müzisyenim otobüs şoförüydü, manyak ama muazzam güvenilir bir tipti. Ve başka bir otobüs şoför tanıdığım burada artık kitap dükkânında çalışır oldu ;-)

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön