at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Pzt, 2014 18:33

Bir ara bu konudan bahsetmiştim diye hatırlıyorum, Viyana toplu taşıma işletmecisi otobüs filosunda yenilemeye gidiyor, ki bana göre hiçte eski olmayan bir filosu var, arap misali para bol olunca sürecek yer aradıklarından olsa gerek :) İklim değişiklikleri artık Viyana' da da klimalı araçları şart kılıyor, yani lüks ya da ekstra değil doğal olarak standart donanım ama tüm otobüs filosunun klimalı hale getirilmesi içinde yanılmıyorsam 2019 u hedef göstermişlerdi. Eldeki klimasız (ama taş gibi) MAN otobüslerin değiştirilmesi için olsa gerek (fikir yürütüyorum) filoya Mercedes Citaro ları katıyorlar. Bu araçlardan bir tanesini uzun zaman önce test aşamasında çekmiştim, sanırım beğendiler ki yeni araçları bu markadan seçtiler. Daha önceki araçların büyük kısmı MAN City Lions idi.

Toplam 217 otobüsten 80 tanesi işletmeye hazırmış ve ilk etapta 7A, 9A, 35A, 48A ve 57A hatlarında hizmete verileceklermiş. Haberde 7 tane Hybrid Volvo ve 12 elektrikli Rampini den de bahsetmişler ki bunları da daha önce sizler için fotoğraflamıştım.

http://www.vienna.at/wiener-linien-erne ... tz/4044650

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Çrş, 2014 16:43

Daha önce yazmıştım galiba Avrupa Birliği bazı konularda Avusturya Devlet Demiryolları ve ilgili idareleri çeşitli sebepler ile mahkemeye verecekti, bunların başında da hemzemin geçitlerin iyileştirilmemesi falan gibi bir şeyler vardı. Şimdi de sübvansiyonlar, fonlar ve mali bazı konularda net bilgiler vermediği için mahkemeye vereceklermiş, haksız rekabet şartları oluşturulduğu gibi bir takım şeylerden bahsediyor. Keserler sağlam bir ceza olur biter :)

http://www.vienna.at/eu-verklagt-oester ... 1321388542

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Cmt, 2015 17:31

İstediğim gibi bir video olmadı ama yine de paylaştım, Viyana da yeraltı tramvay güzergahındaki en önemli nokta olan Matzleinsdorfer Platz istasyonunda kısa bir çekim yaptım, hem hafta sonu hem de yılbaşı tatili nedeni ile az insan olmasından mıdır nedir, seferler biraz seyrek gibi geldi bana :) normalde daha yoğun trafiği de gördüm çünkü burada.

http://www.youtube.com/watch?v=9o9YoBFSMnU

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Sal, 2015 18:51

Bu arada Viyana merkez tren garı (Hauptbahnhof) un tam açılmış halini görme şansı buldum, beklediğimden daha iyiydi açıkçası, yani daha fonksiyonel olabilir miydi bilemiyorum tabii ama şu an ki hali ile gerçekten hedeflenilen amacı yani TEN kuzey güney aksında önemli bir nokta olma görevini başarıyla yerine getirecek gibi.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Orada bulunduğum sırada tarife tabelasına bakıyorum da yarım saatlik sürede yaklaşık 1,5 dk da bir tren geçmiş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Cum, 2015 08:12

Viyana tramvay şebekesinde halen eski tramvaylar çalışıyor, başlığı takip eden ya da kenti görmüş olanlar bunu biliyordur, daha önce nedenleri ile ilgili de yazmıştık. Bir yandan filo yenileme çalışmaları da devam ediyordu, ismi Viyana ile anılan ve kente özel tasarlandığı sloganı ile yola çıkan ve ULF olarak tanınan araçlarında fotoğraflarını çok defalar verdim. ULF ların %100 alçak tabanlı olması idi, yani bizde 35 cm eşiklere %100 deniyor ama gerçek %100 bu araçlar :) 19 cm eşik yüksekliği vardı yani zeminden 19 cm de araca binebiliyorsunuz.

Tabi filonun yenilenmesinin hızlanması gerekiyordu ama ne oldu ise ULF lerden vazgeçtiler ve Bombardier ile bir anlaşma yaptılar. Bombardier in Flexity ailesinden bir araç ile devam edecekler, emin olmamak ile birlikte sanırım yine dış görünüşe kendileri karar verdiler. Anlaşmaya göre 2026 yılında kadar periyotlar halinde 119 adet tramvay aracını satın alacaklar, opsiyonlu olarak bu rakamı 156 ya çıkarabileceklerini de söylüyorlar.

Bu araçlar 34 metre uzunlukta ve 211 yolcu kapasiteli ve Viyana' daki Bombardier fabrikasında üretilecekler, fakat bu araçların eşik seviyesi 21,5 cm olacakmış bu konu biraz gündeme geldi, severler böyle boş işleri tartışmayı :) Kentin toplu ulaşımdan sorumlu başkan yardımcısı bu yenileme ile şehirdeki tüm kentiçi ulaşım araçlarının %100 erişilebilir olacağını da dile getirmiş.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Mesaj gönderen Esat » 07 May Pzr, 2023 14:41

Uzun zamandır Viyana'daki gelişmeler ile ilgili yazmıyorum galiba, haber olarak girmektense sistem başlığına giriyorum, belki yeniden okumak isteyenler olur.

Viyana'da en büyük yenilik şehir efsanesine dönmüş olan U5 hattının inşaatına başlanmış olması, U5 ile birlikte oldukça radikal bazı değişiklikler de yapılıyor. U2 hattının bir kısmı UTO sisteme çevrilerek U5 hattı ile birleştirilecek, U2 için ise farklı bir güzergahta işletme için inşaat yapılıyor. Son olarak bu değişim için U2 nin adapte edilecek kısmı kapatıldı ve yerine U2Z(zusatzlinie) tramvay hattı işletmeye konuldu, böylece hem U2 metrosu kısa parkur işliyor, hem de işlemediği bölümde ilave tramvay seferi konulmuş oluyor. Aslında aynı güzergahtan geçen tramvay hatları var, orada araç ve sefer artırmak yerine araya böyle bir kısa parkur koymaları bana biraz da şov geliyor :)

https://www.wienerlinien.at/u2-update

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Mesaj gönderen alabay » 08 May Pzt, 2023 06:50

Kısa parkur dediğin sekiz duraklık hilâl bir kısım. Bence koymaları mantıklı. Belki herhangi bir kurala göre kurmaları şart da olabilir (SEV Schienenersatzverkehr). Zusatzlinie ek hat demek (okuyanlar için).

Bu metrolar baştan metro mu, yoksa dibe indirilmiş eski tramvay hatları mı? Viyana’yı hiç bilmiyorum. Neredeyse Doğu Avrupa yahu ;-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Mesaj gönderen Esat » 08 May Pzt, 2023 07:09

kısa bir bölüm değil sadece orada işleyen tramvay hatları var zaten, onların intervalini sıklaştırarak da çözülebilirdi diye düşündüğüm için öyle söyledim.

U2 bildiğimiz metro ama bu metrolar çok büyük gerekliliklerle imal edilmedikleri için peron boyları kısa yani öyle 8-10 araçlık peronları yok, öyle bir yolcusu da yok. Viyana'da USTRAB içerisinde metroya çevrilen bölüm sanırım yok, şimdi sen böyle sorunca U2 konusunda emin olamadım açıkçası, bir zamanlar tarihçesini okumaya çalışmıştım :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Mesaj gönderen alabay » 08 May Pzt, 2023 19:09

Başka tramvay hatlarının intervallerini sıklaştırmak o kadar zor ki, her uçta yine başka problemler doğabilir. Ek bir SEV yedek hattı koymak en kolayı. İlâveten hattın ismi de insanlara fonksyonunu anlatıyor. Hele hele yabancılara. Başka tramvaylara binmek – o tramvayların oradan geçtiğini bilmek gerektirir.

Viyana metrosu bayağı gençmiş, 1972. Ve baktım, U2 kısmen USTRAB’tan türeme. Peronları 75 metreden 115 metreye uzatmışlar. Berlin’de de genellikle 110 metre … normal yani. Öyle sekiz vagonluk metro pek yok buralarda. Üç, dört dakikada gelirler, yeter. Banliyö trenleri daha büyük ve ağır olur genellikle. Onlar da daha çok 5–10+ dakika aralıkla işler. Ona göre. Sekiz, on vagonluk metroyu kaldır, durdur, kaldır, durdur … acaip enerji sarfiyatı olur. Normal metro istasyon aralıklarında (bizim buraya göre). Çin, Japonya farklı olabilirler, ama oralarda da metro efsanevî bir şey :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Mesaj gönderen Esat » 08 May Pzt, 2023 19:26

Viyanadaki yapıyı unutmuşum ben bayağı ya :) ama şöyle bir güzelliği var, senin de çok vurguladığın bir konu bu. Şebeke birbirine bağlı, kurp yarıçapları, peron yaklaşımları ve gabari aynı, dolayısı ile enerji şebekesi aynı olan yerlere isterlerse başka hattan araç getirme imkanı var diyebiliriz. Bunu daha çok hatları geliştirirken kullanıyorlar, yanılmıyorsam U2/U4 ün ortak işletildiği bir nokta vardı Schottentor ya da Schottenring de bir kaç istasyon, mesela orası da eski Stadtbahn şebekesinden devşirme, bugün hala U4 ve U6 eski tarihi Stadtbahn bugünkü adı ile Schnellbahn şebekesine ait raylarda metro olarak işletiliyorlar, bu konuda acayip efektif bir kafa yapıları var.

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön