Viyana tramvay şebekesinde halen eski tramvaylar çalışıyor, başlığı takip eden ya da kenti görmüş olanlar bunu biliyordur, daha önce nedenleri ile ilgili de yazmıştık. Bir yandan filo yenileme çalışmaları da devam ediyordu, ismi Viyana ile anılan ve kente özel tasarlandığı sloganı ile yola çıkan ve ULF olarak tanınan araçlarında fotoğraflarını çok defalar verdim. ULF ların %100 alçak tabanlı olması idi, yani bizde 35 cm eşiklere %100 deniyor ama gerçek %100 bu araçlar

19 cm eşik yüksekliği vardı yani zeminden 19 cm de araca binebiliyorsunuz.
Tabi filonun yenilenmesinin hızlanması gerekiyordu ama ne oldu ise ULF lerden vazgeçtiler ve Bombardier ile bir anlaşma yaptılar. Bombardier in Flexity ailesinden bir araç ile devam edecekler, emin olmamak ile birlikte sanırım yine dış görünüşe kendileri karar verdiler. Anlaşmaya göre 2026 yılında kadar periyotlar halinde 119 adet tramvay aracını satın alacaklar, opsiyonlu olarak bu rakamı 156 ya çıkarabileceklerini de söylüyorlar.
Bu araçlar 34 metre uzunlukta ve 211 yolcu kapasiteli ve Viyana' daki Bombardier fabrikasında üretilecekler, fakat bu araçların eşik seviyesi 21,5 cm olacakmış bu konu biraz gündeme geldi, severler böyle boş işleri tartışmayı

Kentin toplu ulaşımdan sorumlu başkan yardımcısı bu yenileme ile şehirdeki tüm kentiçi ulaşım araçlarının %100 erişilebilir olacağını da dile getirmiş.
