1987'de bir suikast yapıldığından iki vagon yandı. Böylece kamuya açılması sürdü ... ve servis tâ 1989'un yazında başlayabildi. Ben de gidip bindim

http://www.youtube.com/watch?v=Qv4QsYJcTZ0
http://www.youtube.com/watch?v=PcaZcSGSReM&feature=related
1988 bir test aracı Kemperplatz istasyonuna fazla sür'at ile girdiğinden arka duvarı delip az daha düşüyordu, olayın resmi:
http://de.geocities.com/dghubl/m-bahn.html
9. Kasım 1989'da Berlin Duvarı açıldığından garip bir durum yaşandı. Metro hattını yine işlek hâle getirmek gerektiğinden, mıknatıs trenini söküp kaldırmak zorundaydılar. Na yazık. Böylece 1991'in ortasında işletme durduruldu ve şebeke 1992'nin başına kadar söküldü. Yani düzenli işleteme sadece ve sadece iki haftaydı - ondan evvel uzun bir test süresi vardı, sonra bedava yolculuk sunuluyordu. Hat, Berlin'in metro (U1, U2, ...) ve banliyö (S1, S2, ...) hatları arasında M diye duruyordu (M Magnetbahn demekti, Metro değil).
Evet, Berlin ulaşımında muazzam kısa ama çok önemli bir fasıldı bu.
Kaynaklar (ve resimler):
http://de.wikipedia.org/wiki/M-Bahn
http://www.berliner-verkehrsseiten.de/m-bahn/
http://de.geocities.com/dghubl/m-bahn.html
B. Alabay