tr-L.10 » O Bir Dünya Markası ( BMC )

asan70
Abonman
Mesajlar: 15
Kayıt: 29 Eyl Cmt, 2007 13:44

tr-L.10 » O Bir Dünya Markası ( BMC )

Mesaj gönderen asan70 » 30 Eyl Pzr, 2007 01:27

O Bir Dünya Markası ( BMC )


BMC ticari araçların her sınıfında yer alan % 100 yerli bir Türk firması..
Dünyanın 71 ülkesinde satılıyor ve 7-8 ülkede de BMC/Türkiye lisansıyla üretiliyor..

asan70
Abonman
Mesajlar: 15
Kayıt: 29 Eyl Cmt, 2007 13:44

BMC nin Tarihi

Mesaj gönderen asan70 » 30 Eyl Pzr, 2007 11:15

BMC NİN TARİHİ

Türkiye'nin en büyük ticari araç üreticilerinden BMC, 1964 yılında İzmir' de kuruldu. İlk yıllarda Austin ve Morris markalı ticari araçları üretti. Kamyon, kamyonet, traktör ve motor üretmeye başladığı 1966 yılından itibaren giderek büyüdü ve güçlendi. BMC'nin başlagıçta %74 olan yerli sermaye oranı yıllar içerisinde artarak 1989 yılında Türkiye'nin %100 yerli sermayeli tek ticari araç üreticisi olmasını sağladı.

Türk otomotiv sektörünün gelişmesinde önemli bir role sahip olan BMC, 1976 yılında, Türkiye'de ilk dizel motor üretimini ve benzinli motorların dizel adaptasyonunu gerçekleştirerek, Türk otomotiv sektörüne büyük katkılarda bulundu. Motorlu araçların yanı sıra, Türk sanayiinin ihtiyaç duyduğu endüstriyel motorları, jeneratörleri, deniz motorlarını ve askeri amaçlı ürünleri de üretmeye başladı. Yine bu yıllarda, Leyland serisine ait ilk hafif ticari araç olan Leyland 30 kamyoneti piyasaya sundu. 1983 yılında Volvo Truck Corporation ile ortaklık kuran BMC, Türkiye'nin ilk turbo motorlu ticari araçları olan Yavuz serisini üretti.1985 yılında anlaşma yaptığı Cummins Engine Company ile Cummins motorlu Fatih serisi kamyonları üretmeye başlayarak, dünyanın en güçlü üreticileri arasındaki yerini sağlamlaştırdı.

1989 yılında şirketin bütün hisselerinin bugün Türkiye'nin en büyük holdinglerinden biri olan Çukurova Holding tarafından alınmasıyla, yeni bir büyüme stratejisi belirlendi. Bunun üzerine BMC, tamamen yerli ve özgün bir tasarım yaratmak amacıyla 1990 yılında ünlü İtalyan tasarım kuruluşu Pininfarina ile işbirliği anlaşması imzalayarak, altı yıl süren yoğun çalışma ve 120 milyon ABD Doları'nı aşan yatırımın sonucunda, 1996 yılının Haziran ayında sınai ve ticari mülkiyeti BMC'ye ait olan Profesyonel'i piyasaya sundu. Profesyonel serisi, BMC'nin dünya çapında tanınmasını ve uluslararası bir marka olmasını sağlayarak Türk otomotiv sektörüne dünya çapında itibar kazandırdı.

BMC yatırımlarına devam ederek 2004 yılında 40 milyon dolarlık yatırımla tüm mühendislik çalışmaları BMC’ye ait olan Megastar’ı yarattı. 74 mühendis ve 159 teknik elemanın 5 yıl süren zorlu çalışmasının ürünü olan Megastar, yüzlerce performans, güvenlik ve dayanıklılık testinden başarıyla geçti. Üstün teknolojisi ve modern tasarımıyla hafif ticari araç pazarında yepyeni bir sayfa açan Megastar’ın, farklı sektörlerin her tür ihtiyacını karşılayabilecek vanlar, kombiler, kombi vanlar, minibüsler ve kamyonetlerden oluşan 19 modeli var.

Halen endüstri, inşaat, iletişim ve bilişim teknolojileri, medya, nakliye ve hizmet, finansal hizmetler sektörlerindeki 144 şirketi, 34.350 personeli ile Türkiye'nin en büyük holdinglerinden Çukurova Holding bünyesinde faaliyet gösteren BMC, ürün tasarım, geliştirme ve mühendislik çalışmalarını dışa bağımlı olmadan sürdüren tek Türk otomotiv kuruluşudur.


• Şirketimiz 1964 yılında kuruldu. İLK üretim 1966 yılı
sonbaharında gerçekleştirildi.
• 1973'de , ülkemizin İLK otomotiv dökümhanesi şirketimizin
bünyesinde kuruldu.
• 1975'de, İLK Dizel motoru üretimi gerçekleştirildi. Dizel
Motoru üretme yetkisi bir kararname ile şirketimize verildi.
• İLK 4x4 araç (Land Rover) üretildi.
• 1976 'da İzmir bölgesinin İLK Çıraklık Eğitim Merkezi
şirketimizin bünyesinde açıldı.
• 1986'da Fatih serisi araçların üretimine başlandı.
• 1989'da BMC, Çukurova Holding bünyesine katıldı.
• 1996'da Profesyonel serisi araçların imalatına başlandı.
'Profesyonel' kamyonlar sınai mülkiyeti bir Türk firmasına ait
memleketimizde üretilen ilk kamyondur.
• 2004 yılında da yine sınai mülkiyeti BMC'ye ait olan yeni hafif
ticari araç ailesi 'Megastar' ların seri üretimine başlandı.
Megastar 19 versiyondan oluşan tüm hafif ticari araç pazarına
hitap edecek geniş bir yelpazeye sahiptir.

Bu bilgiler BMC nin kendi sitesinden alınmıştır..

www.bmc.com.tr

asan70
Abonman
Mesajlar: 15
Kayıt: 29 Eyl Cmt, 2007 13:44

Mesaj gönderen asan70 » 12 Eyl Cum, 2008 17:44

BMC, Hannover Fuarı’nda

TÜRKİYE’nin en büyük entegre ticari araç üreticilerinden BMC 44’üncü yılını 62’nci IAA Hannover Ticari Araç Fuarı’nda yeni araçlarını sergileyerek kutluyor. BMC, 1996 yılında ‘Profesyonel’ kamyon ile bu fuara katılan ilk Türk ticari araç üreticisi olma özelliğine sahip. BMC, bu yıl fuardaki standında PRO 625 4X2 kamyon, PRO 938 8X4 kamyon, Alyos okul otobüsü, Hawk alçak tabanlı şehiriçi otobüs, Probus 850 şehirlerarası otobüs, Megastar 400 17+1minibüs araçlarını sergileyecek.
http://www.aksam.com.tr/haber.asp?a=129413,6


TÜRKİYE'NİN en büyük entegre ticari araç üreticilerinden BMC, 44. Yılını 62. IAA Hanover Ticari Araç Fuarı'nda yeni araçlarını sergileyerek kutluyor.
Yapılan açıklamaya göre; BMC, Almanya'da iki yılda bir düzenlenen dünyanın en büyük ticari araç fuarlarından biri olan "IAA Ticari Araç Fuarı'na on yıldan fazla zamandır düzenli olarak katılmakta. 1996 yılında Profesyonel kamyon ile bu fuara katılan ilk Türk Ticari Araç Üreticisi olan BMC, önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da yine yeni ürünlerini sergileyecek , lansmanını ve dünya premierini yapacak.
http://www.tercuman.com.tr/v1/haber.asp ... da&katid=4
Bu haberlere göre BMC; yeni bir araç tanıtacak gibi.Mutlaka yeni araçlar ve yenileştirmeler olacak ama 2009 dan önce görebilecek miyiz.Ayrıca ALYOS adı verilen yeni bir araçtan bahsediliyor.Muhtemelen Önceki mesajlarda yazdığımız Nifty adlı aracın değişik versiyonuda olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Cum, 2008 20:45

BMC araclari aslinda pek sevmem sevmeme nedenim ise daha cok kara sanziman burunlu kamyonlari ve eski kamyonetlerinden kaynaklanmaktadir, bu araclarin kullanmasi yeni agir vasita soförleri icin mesakkatlidir, hararete asla gelmezler, vites isini beceremez iseniz ya kadran kirarsiniz ya safti koparirsiniz tabi sanziman dagilmaz ise :) velhasili kelam BMC Leyland/Levend serisi yeni kasa ve motor tipini yeniledigi kamyonetlerinden sonra gözüme girmeye baslamistir. Bu arada Fatih serisini ayri tutuyorum o araclar hakikaten imal yillarina göre Türkiyeye bir kac gömlek büyüktüler ve esasli araclardi.

BMC bildigim kadari ile British Motor Company den Cummins motorlarinin üretim hakkini ve marka kullanma hakkini satin aldigi icin ismi BMC idi yaniliyormuyum bilemem sektör icabi minibüs ya da otobüsleri ile hic ilgilenmedigim icin bir yorum yapamiyorum ama ilk cikardigi otobüslerin kamyon motorlu oldugunu biliyorum hatta bu tip otobüsleri motorun sesinden rahatlikla ayirt edebiliyordum.

Biraz arayalim bakalim BMC minibüs otobüs serisi ile ilgili resimler bulabilecekmiyim ele avuca gelir bir seyler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Cum, 2008 21:50

Resim
BMC Nifty

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Eyl Pzr, 2008 13:05

Bu ne oyuncak böyle yahu?!
Bah, şindi bascam Sidaroyu ha!

B.

asan70
Abonman
Mesajlar: 15
Kayıt: 29 Eyl Cmt, 2007 13:44

Mesaj gönderen asan70 » 14 Eyl Pzr, 2008 16:55

BMC bildigim kadari ile British Motor Company den Cummins motorlarinin üretim hakkini ve marka kullanma hakkini satin aldigi icin ismi BMC idi yaniliyormuyum
İngiliz BMC grubu ve Cummins birbirinden bağımsız firmalar ve ilgileri de yok birbirleriyle.
BMC yeni fabrika işinide en kısa zamanda halledebilirse;yepyeni ürünlerle piyasaya girecek.Eski BMC'den çoktan uzaklaştı..
Euro 4 veya 4.5 motorlu BMC ürünlerini 2009 da göreceğiz.Yenilikler bekliyoruz ..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Pzr, 2008 17:34

alabay yazdı:Bu ne oyuncak böyle yahu?!
Bah, şindi bascam Sidaroyu ha!

B.
Gerek Türkiye de gerekse BMC nin satis yaptigi ülkeler de bu oyuncaklar cok iyi is yapiyor Basar. Almanya da okul ya da is servisi mantigi olmadigi icin bu araclar cok fazla kullanilmiyor olabilir ama burada insanlar ise ve okula bu servis araclari ile gidiyorlar, marketlerin alisveris merkezlerinin müsteri tasima araclari hep bu tip midibüsler, her yere tramvay diye kendimi yirtmamin sebebi bu iste, sadece metro yetmez adim basi duraklari olan tramvay hatlari yapmaz sadece metro hatlari insaa ederseniz insanlar hala servis araclarini kullanarak karayolu trafigi olusturacaktir.

Diger taraftan BMC yaptigi yurt disi satislar ve ürettigi araclar ile ülkemizin yüz aki kendilerini tebrik ediyorum.

Asan BMC ile Cummins in ayri oldugunu bilmiyordum ama benim hatirladigim kadari ile BMC Fatih kamyonlarin motoru Cummins ti bu üzerinde de yazardi? Yanlis mi hatirliyorum

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Eyl Pzt, 2008 12:19

Burada bu olmaz olur mu? Ama doğru dürüst otobüsler işler!

B. Alabay

asan70
Abonman
Mesajlar: 15
Kayıt: 29 Eyl Cmt, 2007 13:44

Mesaj gönderen asan70 » 15 Eyl Pzt, 2008 22:36

BMC ile Cummins in ayri oldugunu bilmiyordum ama benim hatirladigim kadari ile BMC Fatih kamyonlarin motoru Cummins ti bu üzerinde de yazardi? Yanlis mi hatirliyorum
Esat, Türk BMC şirketi yeni ve güçlü motor kullanma isteğiyle (Volvo ile de anlaşma bitince) Cummins'te karar kıldılar.BMC araçlarında zaman zaman Nissan motorda kullandı, kullanıyor.Cummins'in , Zaten lisanslı imalatçısı.Anlaşmaları var.Gün gelir başka bir motor kullanır veya kendine ait bir motoru kullanabilir.
Dünyaca ünlü bir motor firması Cummins.Büyük markalarda kullanıyor...
Şimdi IAA' da Euro 5 Cummins motorlu Probus, Profesyonel, Hawk ve ALYOS modellerini tanıtacaklar.Avrupa'da ki arkadaşlar yakından takip edebilir..

Fatih'lerde Cummins motor kullanıldı halen devam ediyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eyl Pzt, 2008 23:32

Tamam o zaman bilgilerim çokta yanlış değilmiş :)

Benim bir sorum olacak, bir zamanlar imrenerek baktiğimiz ve km yaslarina bakıldığında hala imrenilecek araclar olduguna inandığım Yavuz lar vardı. bunlar da BMC üretimi araçlarmıydı ve gercekten bir takım komplolara kurban giderek mi üretimi durduruldu?

asan70
Abonman
Mesajlar: 15
Kayıt: 29 Eyl Cmt, 2007 13:44

Mesaj gönderen asan70 » 16 Eyl Sal, 2008 13:59

Yavuzlar BMC üretimidir.Fakat neden Fatih üretimine geçilip Yavuz üretiminin bitirildiğini bilmiyorum.Volvo ile bir anlaşmazlık olabilir mi?Veya motor maliyeti..

Cevapla

“Klasik Otomobiller” sayfasına dön