gnl-O.10 » Tanımadığımız Araçlar :)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
gnl-O.10 » Tanımadığımız Araçl
Aşağıdaki aracı Viyana' da fotoğraflamıştım, makinemin amatör olması sebebi ile gece çekimi çok kötü çıkmış ama aracın ne olduğunuda çok merak ediyorum ben üzerinde bir marka ya da işaret göremedim acaba bir klasik mi? Yoksa "parayı verdim yaptırdım" gibi bir modelmi?
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 21:42 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- M.Ali Sade
- Aylık Paso
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 27 Eyl Prş, 2007 23:37
Bu otomobil ilk etapta 1930 lu yıllara ait bir İngiliz arabasını ve özellikle de MG'yi andırmasına rağmen ön radyatör ızgarası değişik.Muhtemelen ızgara dikine nikelaj çubuklu iken çeşitli nedenlerle bu modele tadil edilmiş de olabilir,bizim İstanbul'da üretilen Ford tabanlı Maral gibi de yeniden imal de olabilir.Mutlaka yakından görmek gerekir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yeni Bir Bilinmeyenli Denklem
Bir önceki aracımı ile ilgili ne bir bilgi alamadık çünkü oldukça değişik ve etrafında logo isim bulunmayan bir araçtı ben bir de aşağıdaki aracı merak ettim, çok değişik ya da orjinal değil ama ne olduğunu çıkartamadığım için buraya bir yazalım bakalım dedim
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hımmm, açıkçası mini olduğunu bende düşünmüştüm ama logosunu göremediğim için ancak tek karede fotoğraf alabildim, o zaman oldukça eski bir model, ya da mini min ilk modellerinden, haklarında pek bilgi sahibi değilim sadece küçüklüğüne rağmen çok güçlü bir motoru olduğunu ve kıvrak bir araba olduğunu duydum yeni modelleri oldukça göz alıcı onlara bakarak bu pek hoş gelmedi bana sanırım biraz fazla yüzeysel bakıyorum olaya sadece estetik olarak yaklaştım, şimdi biraz düşününce küçüklüğümde seyrettiğim bir filmde (ki geçtiğimiz yıllarda yeniden çevrilmişti) Italian Job-İtalyan İşi isimli filmde bu arabalar kullanılmıştı???? doğrumu hatırlıyorum.
-
- Abonman
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 29 Eyl Cmt, 2007 13:44
- M.Ali Sade
- Aylık Paso
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 27 Eyl Prş, 2007 23:37
Mini için Asan arkadaşımıza ilaveten bir kaç satır da ben yazayım.
Resimdeki Mini Cooper otomobil, aşağıdaki 1954 yılına ait broşürünü yüklediğim Morris Minor modelindeki bazı temel esaslar korunarak, kardeş firması Austin mühendis ve tasarımcıları tarafından geliştirilmiştir.Piyasaya ilk çıkış yılı olan 1959 yılında da Morris Mini Minor adıyla çıkar.Eskiden biz de de Mini Morris olarak bilinirdi.
Şu anda piyasadaki pek çok otomobilde yaygın olarak kullanılan ve motoru kaput içerisine enlemesine yerleştirerek önden çekiş sistemi uygulamasının da öncüsü olan bir otomobildir.
Aslında bunun amacı hem yerden kazanç sağlamak ve hem de diferansiyel,şaft gibi pahalı maliyetli aksesuarlara yer vermeyerek maliyeti düşürmektir.
Daha sonraları Fransızların liderliğinde bu düşük maliyetli ve aslında arkadan itişe göre de -bana göre-hiç bir üstünlüğü olmayan sistem Ameriken arabaları da dahil pek çok otomobilde kullanılmıştır.(Önden çekiş/arkadan itiş konusunu ilerleyen zamanlarda daha enine boyuna tartışabiliriz)
İlk çıkan modellerinde 4 silindirli,su soğutmalı ,900cm3 hacimli ve 35 HP güç üreten zayıf bir benzinli motor kullanılmış,zaman içerisinde bu motor geliştirilerek 1300 cm3 ve 60 HP güç üreten modellere ve amaca göre daha güçlü versiyonlara tadil olmuştur.
Bir de bizde de tek tük görülmekle birlikte arazi tipine benzer Moke adı verilen modeli vardı.İtalya'da da İnnocenti markası adı altında bir süre üretilmiştir.
İtalian Job filminin yeni versiyonu 3-4 yıl önce sinemalarda oynamıştı.Ama 70 li yıllarda çevrilen ve hatta geçenlerde bir Fransız kanalında tesadüfen rastladığım ilk versiyonu çok daha güzeldi.Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim,bu ilk versiyon filmin bir de PC oyunu vardır ki,piyasaya verilmiş en güzel oyunlardan biridir.
Resimde görülen modeli Mini Cooper'dır.2000 yılında yönetimin BMW eline geçmesi sonucu da minilikten eser kalmayarak ana model tadilatlanarak korunmak suretiyle lüks ve pahalı bir otomobil olarak yollardaki yerini almıştır.
Herkese selamlar...
Resimdeki Mini Cooper otomobil, aşağıdaki 1954 yılına ait broşürünü yüklediğim Morris Minor modelindeki bazı temel esaslar korunarak, kardeş firması Austin mühendis ve tasarımcıları tarafından geliştirilmiştir.Piyasaya ilk çıkış yılı olan 1959 yılında da Morris Mini Minor adıyla çıkar.Eskiden biz de de Mini Morris olarak bilinirdi.
Şu anda piyasadaki pek çok otomobilde yaygın olarak kullanılan ve motoru kaput içerisine enlemesine yerleştirerek önden çekiş sistemi uygulamasının da öncüsü olan bir otomobildir.
Aslında bunun amacı hem yerden kazanç sağlamak ve hem de diferansiyel,şaft gibi pahalı maliyetli aksesuarlara yer vermeyerek maliyeti düşürmektir.
Daha sonraları Fransızların liderliğinde bu düşük maliyetli ve aslında arkadan itişe göre de -bana göre-hiç bir üstünlüğü olmayan sistem Ameriken arabaları da dahil pek çok otomobilde kullanılmıştır.(Önden çekiş/arkadan itiş konusunu ilerleyen zamanlarda daha enine boyuna tartışabiliriz)
İlk çıkan modellerinde 4 silindirli,su soğutmalı ,900cm3 hacimli ve 35 HP güç üreten zayıf bir benzinli motor kullanılmış,zaman içerisinde bu motor geliştirilerek 1300 cm3 ve 60 HP güç üreten modellere ve amaca göre daha güçlü versiyonlara tadil olmuştur.
Bir de bizde de tek tük görülmekle birlikte arazi tipine benzer Moke adı verilen modeli vardı.İtalya'da da İnnocenti markası adı altında bir süre üretilmiştir.
İtalian Job filminin yeni versiyonu 3-4 yıl önce sinemalarda oynamıştı.Ama 70 li yıllarda çevrilen ve hatta geçenlerde bir Fransız kanalında tesadüfen rastladığım ilk versiyonu çok daha güzeldi.Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim,bu ilk versiyon filmin bir de PC oyunu vardır ki,piyasaya verilmiş en güzel oyunlardan biridir.
Resimde görülen modeli Mini Cooper'dır.2000 yılında yönetimin BMW eline geçmesi sonucu da minilikten eser kalmayarak ana model tadilatlanarak korunmak suretiyle lüks ve pahalı bir otomobil olarak yollardaki yerini almıştır.
Herkese selamlar...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Peel P50
Aşağıdaki haberi Milliyet gazetesinde gördüm çok ilginç geldiği için aracın internette bulduğum bir kaç resmi ve bilgileride sizler ile paylaştım. Viyana' da bu araca benzeyen ama önden tek tekerlekli bir arabadan da bir kaç tane gördüm bunu da bir ara fotoğraflayıp koyacağım ama araç hakkında hiçbir bilgim yok sadece ilginç
1963-1964 yılarında Peel Engineering tarafından üretilen bu araç dünyanın en küçük aracı olma unvanını elinde bulunduruyor. 50 adet üretilen Peel P50 model aracın tanesi o zaman için 200 sterlinden satıldı. Günümüze kadar 20 tanesi kalabildi. Şu anki fiyatı ise 35 bin ila 50 bin sterlin arasında değişiyor. 21. yüzyılın güvenlik standartlarına sahip olmasa da 3 tekerlikli bu hafif aracın kullanımı İngiltere yollarında tamamen yasal. 134 cm uzunluğunda 99 cm genişliğindeki aracın ağırlığı ise sadece 59 kg.
1963-1964 yılarında Peel Engineering tarafından üretilen bu araç dünyanın en küçük aracı olma unvanını elinde bulunduruyor. 50 adet üretilen Peel P50 model aracın tanesi o zaman için 200 sterlinden satıldı. Günümüze kadar 20 tanesi kalabildi. Şu anki fiyatı ise 35 bin ila 50 bin sterlin arasında değişiyor. 21. yüzyılın güvenlik standartlarına sahip olmasa da 3 tekerlikli bu hafif aracın kullanımı İngiltere yollarında tamamen yasal. 134 cm uzunluğunda 99 cm genişliğindeki aracın ağırlığı ise sadece 59 kg.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
En alttaki Alman marka Messerschmitt Kabinenroller! O başka.
http://de.wikipedia.org/wiki/Messerschm ... inenroller
Daha da fazlla genel bilgiler (tabiîki Almanca ...):
http://de.wikipedia.org/wiki/Rollermobil
Babam eskiden bir Isetta kullanmıştı, yanılmıyorsam
B. Alabay
http://de.wikipedia.org/wiki/Messerschm ... inenroller
Daha da fazlla genel bilgiler (tabiîki Almanca ...):
http://de.wikipedia.org/wiki/Rollermobil
Babam eskiden bir Isetta kullanmıştı, yanılmıyorsam
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37