ist-L.10 » İETT Nostaljik Otobüsleri
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ist-L.10 » İETT Nostaljik Otobüsleri
İETT nin uzun zamandır yürüttüğü bir projesi vardı, belki sizlerin de başka yerlerde okuduğu hatta yolda gördüğü olmuştur bu araçlardan. Proje İstanbul' da kullanılmış otobüslerin replika (replika doğru tanım mı bilmiyorum) olarak yeniden üretilmesi ile alakalı idi. İlk araç zaman zaman Topkapı - Beşiktaş hattında çalıştırılıyordu da ki bana göre sadece çok özel günlerde çalıştırılmalıdır o başka konu
Bu otobüslerden 3 tanesi hazırlandı, işin bütününe baktığımız zaman ortaya çıkan büyük bir çaba var, bu çabanın arkasında da başta Akın Kurtoğlu olmak üzere İSAP (İstanbul Seyahat Araştırmaları Platformu) gönüllüleri var diyebiliriz ama gerçekten en büyük çaba Akın Kurtoğlu' na ait bunu şahsen biliyorum. Araçların pek çok noktasının orjinaline yakın olabilmesi için bu arkadaşlar gerek kendi arşivlerinden gerek gazete arşivlerinden pek çok datayı, fotoğrafı eleyerek aslında uygun araçların yapılabilmesi için çaba sarf ettiler. Tabi burada İETT nin hakkını da yememek lazım, böylesi bir projeye girişmeleri bile beni memnun etti, sonuçta geçmişte bu araçlara sahip çıkmayıp bile bile jilete gönderen kurumun kendisi olsa da böyle bir çaba ile yeniden elle tutulur bir şeylerin ortaya çıkması çok güzel, tebrik ediyorum.
Dediğim gibi ben bu araçların turist falan taşımak için kullanılmasına karşıyım, bence sadece özel günlerde yola çıkmalılar, geri kalan günlerde Hasanpaşa Kültür Merkezi ya da düzenlenecek başka bir müze alanında sergilenmeliler.
http://www.haber7.com/foto-galeri/32612 ... donuyor/p1
Bu otobüslerden 3 tanesi hazırlandı, işin bütününe baktığımız zaman ortaya çıkan büyük bir çaba var, bu çabanın arkasında da başta Akın Kurtoğlu olmak üzere İSAP (İstanbul Seyahat Araştırmaları Platformu) gönüllüleri var diyebiliriz ama gerçekten en büyük çaba Akın Kurtoğlu' na ait bunu şahsen biliyorum. Araçların pek çok noktasının orjinaline yakın olabilmesi için bu arkadaşlar gerek kendi arşivlerinden gerek gazete arşivlerinden pek çok datayı, fotoğrafı eleyerek aslında uygun araçların yapılabilmesi için çaba sarf ettiler. Tabi burada İETT nin hakkını da yememek lazım, böylesi bir projeye girişmeleri bile beni memnun etti, sonuçta geçmişte bu araçlara sahip çıkmayıp bile bile jilete gönderen kurumun kendisi olsa da böyle bir çaba ile yeniden elle tutulur bir şeylerin ortaya çıkması çok güzel, tebrik ediyorum.
Dediğim gibi ben bu araçların turist falan taşımak için kullanılmasına karşıyım, bence sadece özel günlerde yola çıkmalılar, geri kalan günlerde Hasanpaşa Kültür Merkezi ya da düzenlenecek başka bir müze alanında sergilenmeliler.
http://www.haber7.com/foto-galeri/32612 ... donuyor/p1
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1601
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Re: ist-L.10 » İETT Nostaljik Otobüsleri
Retro İETT takımı:
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: ist-L.10 » İETT Nostaljik Otobüsleri
Leyland kapılarında pek bir şey gözüme çarpmadı, ama direksyon farklıya benziyor. En önemlisi: Vites kolu! O ve kapı açma kolu. İkisi benim için Leyland özellikleri. Bence İstanbul’un bugüne dek en güzel otobüsleri. Hiçbir orjinali kalmamış mı yahu?!
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1601
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Re: ist-L.10 » İETT Nostaljik Otobüsleri
Kapı camları fazla yuvarlatılmış, daha köşeli olmalıydı. İç tarafta vites kolu da benzetilerek yapıldı , aslında İngiltere'de bu bütün uydurulmuş parçalar bulunuyordur. Bir gün belki bulunup değiştirilir. Bir de gereksiz krem rengine boyanmış tamponlar ve ızgara var. Niye orijinali gibi alüminyum renginde yapılmamış acaba?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: ist-L.10 » İETT Nostaljik Otobüsleri
Hee, o kadar yuvarlak olduklarını görmemiştim, doğru. Evet … niye. Soruya cevap yoktur herhâlde.