ist-TS.07 » İBB' den Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-TS.07 » İBB' den Haberler

Mesaj gönderen Esat » 03 Eki Çrş, 2007 12:00

Lütfen bu başlık altında İBB web sitesinden alınmayan haberleri paylaşmayalım, üyelerin kendi alıntıladıkları haber üzerine yorumlarına karşı yorum yapmayalım, tartışmaya açılacak konuları site yönetimine bildirerek yeni forum açılmasını sağlayabilir ya da kendiniz uygun bir forumda başlık açarak tartışabilirsiniz, bu kurala uymayan mesajlar silinecektir.
Yenikapı' da İstanbul Metrosu kapsamında yıkım...

Zabıta Daire Başkanlığı, Zabıta Tedbir Müdürlüğünce, Fatih İlçesinde bulunan İstanbul Metrosu kapsamında kamulaştırma işlemleri tamamlanan 8-9 katlı 6 adet binanın 27.09.2007 tarihinde başlayan yıkım çalışmaları 02.10.2007 Salı günü tamamlandı.

Fatih İlçesi, İnebey Mahallesi, 261 pafta, 846 ada, 26-27-28-29-37 parseller İstanbul Metrosu Taksim-Yenikapı arasında Azapkapı-Unkapanı ve Yenikapı istasyonları aç-kapa alanlarında kalan taşınmazların acele kamulaştırılması hususunda 2005/9152 sayılı ve 11.07.2005 tarihli Bakanlar Kurulu Kararnamesiyle kamulaştırılması hususunda karar alınmış olup, Yenikapı İstasyonu alanında kalan söz konusu parseller 2942 Sayılı Kanunun 27.Maddesine göre acele el konulmasına karar verildiğinden Zabıta Daire Başkanlığı Zabıta Tedbir Müdürlüğünce oluşturulan yıkım ekiplerince, Fatih İlçesi, İnebey Mahallesi, 261 pafta, 846 ada, Namık Kemal Cad. No:37 (26 parsel),No:35 (27 parsel), No:33 (28 parsel), No:31 (7 parsel), Küçük Langa Cad. No:53 (29 parsel), No:55 (37 parsel) de bulunan ve 11/09/2007 tarihinde tahliye işlemleri tamamlanarak yıkıma hazır hale getirilen çok katlı (8-9 katlı) 6 adet binanın 27.09.2007 tarihinde başlanan yıkım işlemleri 02.10.2007 Salı tamamlandı.
Kaynak : İBB
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 22:07 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Metrobüs’ten etkilenen minibüslere b

Mesaj gönderen Esat » 08 Eki Pzt, 2007 14:48

Kaynak : İBB Haberler
Esnaf oda başkanları ile minibüs esnafının bizzat katılımlarının sağlanarak yapılan toplantılarla Metrobüs' ten etkilenen E-5 üzerindeki minibüslerin hat planlama çalışmalarına yön veriliyor.

Metrobüs hattında yer alan ve metrobüsten etkilenen minibüs hatlarının planlamalarına üç ana bölge oluşturularak devam ediliyor. Bahçelievler, Küçükçekmece ve Avcılar olarak belirlenen bu bölgelerden biri olan Avcılar' da bu hatta çalışan minibüs sahiplerinden oluşan yaklaşık 250 kişinin katıldığı bir toplantı yapıldı. Avcılar Belediye binasında gerçekleştirilen toplantıya Ulaşım Daire Başkanı Muzaffer HACIMUSTAFAOĞLU, Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürü Ali ARSLAN, ilgili esnaf odası başkanları ve bazı yerel basın organları katıldı.

Toplantıda bir konuşma yapan Ulaşım Daire Başkanı Muzaffer HACIMUSTAFAOĞLU İstanbul' un öncelikli sorununun ulaşım olduğuna dikkat çekerek, bu yönde yaptıkları çalışmaları anlattı. Metrobüs' ün tam kapasite ile faaliyete girmesi ile birlikte E-5' deki trafiğin büyük ölçüde rahatlayacağını belirtti. Bu hatta çalışan minibüs esnafının mağdur edilmeyeceğini söyleyerek minibüs esnafının hiçbir şekilde mağdur edilmemesi gerektiği talimatını bizzat Belediye Başkanımız Sayın Kadir Topbaş Bey' in verdiğini ifade etti. E-5 üzerinde faaliyet gösteren minibüslerin mağdur olmaması veya en az mağduriyet yaşanması için çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini, ancak bir kısım minibüs esnafının yapılan çalışmalardan haberinin olmamasından veya yanlış bilgilendirilmesinden dolayı sanki E-5 üzerinde çalışan minibüs esnafının mağdur edildiği yönünde basında çıkan açıklamalarında çok üzücü olduğunu söyledi.



Daha sonra söz alan Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürü Ali ARSLAN ise E-5 üzerinde çalışan minibüsler üzerinde 15 kişilik teknik ekiple çok kapsamlı bir çalışma yaptıklarını, bu hatta çalışan bir minibüsün günde kaç sefer yaptığından ne kadar yolcu taşıdığına, günlük kazancının ne kadar olduğuna, yolcu profillerinin belirlenmesine kadar geniş kapsamlı bir anket ve arazi çalışması yapıldığını ifade etti. Yapılacak düzenlemelerde bu çalışmalardan elde edilen sonuçların göz ardı edilmeyeceğini söyleyerek, yeni güzergâhlarda çalışacak olan minibüslerin kazançlarında herhangi bir kayıp olmaması yönünde çalıştıklarını söyledi. Yapılan tüm çalışmaların açık ve şeffaflık ilkesi çerçevesinde yapıldığını belirten Ali ARSLAN kurulan alt komisyonlarda oda başkanları ile sürekli çalışma ve fikir alışverişi halinde olduklarını belirterek, minibüs esnafının, direksiyonun başındaki esnafının bizzat çalışmalar hakkında bilgi sahibinin olması için bu toplantıyı düzenlediklerini anlattı.

Karşılıklı fikir alışverişinin yapıldığı ve esnafın taleplerini ilettiği toplantıda esnafa planlama çalışmaları hakkında bilgi verildi. Avcılar hattında çalışan minibüs esnaflarından bazıları tüm esnaf adına söz alarak; başka yönlerden gelip Avcılar trafiğine katılan minibüs hatlarının Avcılardan geçmemek suretiyle değiştirilmesini, mevcut olan hatlarının belirttikleri noktalara kadar uzatılmasını, planlama çalışmaları yapılırken minibüsçülerin mağdur oldukları durumların ortadan kaldırılması gibi birçok konuyu dile getirdi.

Minibüs esnafını yakından ilgilendiren E-5 üzerindeki planlama çalışmalarına esnafın bizzat kendisini de dâhil ederek, ekmek kapısı minibüsçülük olan esnafın görüşlerinin ve taleplerinin ne kadar önemli olduğunu, yapılan toplantılara esnafın kendisini de davet ederek ve görüşlerini dikkate alarak gösterilmektedir. Metrobüs' ten etkilenen minibüs hatlarının reorganizasyonu çalışmaları yürütülürken minibüs esnafının sıkıntılarının giderilmesi noktasında, konunun büyük hassasiyetle üzerinde durulmakta.

Bunun bilincinde olan ve toplantıya katılan minibüs esnafı da Toplu Ulaşım Hizmetleri'ne çalışmalarından ötürü memnuniyetlerini dile getirerek, yapılan çalışmalardan dolayı teşekkürlerini ilettiler.
En son Esat tarafından 09 Eki Sal, 2007 19:37 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Bayramda ulaşım yüzde 50 indirimli…

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Sal, 2007 07:21

Kaynak : İBB Haber
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, Ekim ayı toplantılarının ilk birleşimini Saraçhane Belediye Sarayı' ndaki Meclis Salonu' nda gerçekleştirdi. Meclis 1. Başkan Vekili Ahmet Selamet’in yönettiği toplantıda AK Parti, CHP ve Anavatan Grup Başkanvekilleri ortak olarak Ramazan Bayramı' nda toplu ulaşımın indirimli olmasına yönelik bir önerge verdi. Teklif Karar olarak görüşülen önerge Meclis Üyelerinin oybirliğiyle kabul edildi.

Kabul edilen önergeye göre; 12-13-14 Ekim tarihlerini kapsayan Ramazan Bayramı süresince İETT Otobüsleri, Metro, Tramvay, Taksim-Kabataş Füniküleri ile İDO' nun Şehir Hatları Vapurları yüzde 50 indirimli hizmet verecek. İstanbullular yüzde 50 indirimden Bayram günleri olan Cuma, Cumartesi ve Pazar günü faydalanabilecek. İndirim kapsamındaki akaryakıt giderleri de İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından karşılanacak. Karar İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın onayının ardından uygulanacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

BÜTÇENİN YARISI ULAŞIMA

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Sal, 2007 19:39

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2008 yılı bütçesinin yüzde 52,59'unu ulaşım yatırımlarına ayırdı.

2008 yılında toplam 5 milyar 180 milyon 926 bin YTL yatırım yapmayı planlayan belediye, bunun 2 milyar 724 bin 648 YTL'sini ulaşım için kullanacak.

Ulaşıma 2009'da 3 milyar 728 bin 888 YTL, 2010 yılında da 2 milyar 276 milyon 384 bin YTL olmak üzere 3 yılda toplam 8 milyar 729 bin 920 YTL yatırım yapacak olan belediye, 2008 yılı yatırımları için 177 milyon YTL dış kredi kullanacak. Bunun 175 milyon YTL'lik bölümü İstanbul Metrosu Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Kağıthane-Alibeyköy-Gaziosmanpaşa-Tekstilkent-Mahmutbey arası inşaat ve elektromekanik işleri için harcanacak, 2 milyon YTL'lik bölümü ise kentsel dönüşüm uygulamalarına dönük projeler için kullanılacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesinin 2008-2010 yatırım planı ve 2008 yılı uygulama planına göre, önümüzdeki yıl Bakırköy-Beylikdüzü hafif metro sistemi, İstanbul metrosu Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Kağıthane-Alibeyköy-Gaziosmanpaşa-Tekstilkent-Mahmutbey metro inşaatı ve elektromekanik işleri, Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Dudullu hafif metro hattı inşaat ve elektromekanik işleri de yapılacak.

Ulaşım yatırımları çerçevesinde 140 milyon 400 bin YTL'lik dış kredi ile 68 adet metro aracı, 258 milyon YTL dış kredi ile de 70 adet muhtelif metro ve tramvay aracı satın alınacak.
Kaynak : Haber7.com

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Tek Bilet’te kademeli fiyat sistemi 22 Ekim&#8

Mesaj gönderen Esat » 22 Eki Pzt, 2007 07:25

• KADEMELİ FİYAT SİSTEMİNE GEÇİLİYOR.
• AKTARMA SÜRESİ 120 DAKİKAYA ÇIKARILIYOR.
• TOPLAM 6 YOLCULUK (1 BİNİŞ + 5 AKTARMA) İMKÂNI SAĞLANIYOR.
• DAHA ÖNCE 90 DAKİKADA TEK AKTARMA YAPILABİLMEKTEYDİ.
• AYNI HATTAKİ AKTARMALAR MÜMKÜN HALE GELİYOR. DAHA ÖNCE TAM AKBİLLE ÜCRETLENDİRİLİYORDU.
• ŞİMDİYE KADAR ÜÇÜNCÜ YOLCULUKLAR TAM AKBİLLE 1,25 YTL OLARAK ÜCRETLENDİRİLİRKEN İNDİRİMLİ SİSTEMDE TÜM AKTARMALAR 62 KURUŞ OLARAK BELİRLENDİ.
• BU DÜZENLEME İLE BİRİKEN ENFLASYON ORANLARINDA OTOMOTİK FİYATLANDIRMA UYGULAMASINA DA GEÇİLMİŞ OLACAKTIR.

Ulaşımda entegrasyon çerçevesinde 1 Temmuz 2006 tarihinde tek bilete geçen ve TCDD, ÖHO, Deniz Motorları’nı da entegrasyona dahil eden İstanbul Büyükşehir Belediyesi, sistemde yeni düzenlemeler yaptı. Kademeli fiyat sistemi ile tüm toplu taşıma araçlarında yapılan yolculuklarda aktarma süresi 120 dakikaya çıktı. Bu süre şimdiye kadar 90 dakika idi.

Aynı hatta aktarmalara mümkün hale geliyor. Daha önce aynı hatta aktarmalara imkan tanınmıyordu ve tam AKBİL’le ücretlendiriliyordu.

Buna göre;
Tam AKBİL 1,25 YTL
Öğrenci AKBİL 0.80 YTL
Mavi AKBİL 100 YTL (1 Aylık) fiyatları değişmedi

Sürekli AKBİL’de (günlük, haftalık, 15 günlük ve bir aylık) tam ve öğrenci fiyatları da aynen korundu.

Sistem 22 Ekim’den itibaren şu şekilde işleyecektir:
Halen olduğu gibi
Birinci binişler 1,25 YTL olarak işlem görecektir.
120 dakikada 5’i aktarma olmak üzere toplam 6 yolculuk yapılabilecektir.
Aktarmalar 62 kuruş olarak ücretlendirilecektir.

Buna göre;
Şimdiye kadar, aktarma yapmadan tek binişle seyahat eden yolcular yine eskisi gibi 1,25 YTL ödeyeceklerdir. Burada her hangi bir değişiklik söz konusu değildir.

İkisi aktarma biri ilk biniş olmak üzere toplam 3 yolculuk 2,5 YTL’ye yapılırken, yeni düzenleme ile aynı yolculuk 2,49YTL’ye yapılmış olacaktır. Yani burada da fiyatlar aynen korunmaktadır.

120 dakika içerisinde toplam 5 aktarma ve biri de ilk biniş olmak üzere 6 yolculuk yapanlar her aktarma için 62 kuruş ödeyeceklerdir.
En alt satırda 3 yolculuk 2,5 YTL diyor, doğru sistem böyle işliyordu şimdi aynı kalıcak diyor ama ben mi yanlış anlıyorum eğer Taksim metrosundan havalimanına raylı sistemler ile giden bir yolcu isem zararım oluyor, normalde ödeme şu şekilde idi,
Taksim Metro-1,25>Kabataş Funiküler-Aktarma>Kabataş Tramvay-1,25>Havalimanı metro-aktarma yani toplam 2,50,
şimdi ise benim anladığım şu olacak,
Taksim metro-1,25>Kabataş Funiküler-0,62>Kabataş Tramvay-0,62>Havalimanı metro-0,62 yani 3,11 ytl???? yazıda anlamadığım bir şey mi var yoksa matematik te mi bir problem var??

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Büyükşehir Belediyesi Şirketlerinde g

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 12 Kas Pzt, 2007 17:58

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş' ın yaptığı açıklamaya göre;

- Halk Ekmek A.Ş' ye AĞAÇ A.Ş. Genel Müdürü Salih Bekaroğlu,
- ULAŞIM A.Ş' ye İSBAK Genel Müdür Yardımcısı Ömer Yıldız,
- AĞAÇ A.Ş' ye KİPTAŞ Genel Müdür Yardımcısı Eyüp Karahan,
- BİMTAŞ' a Ahmet Ağırman Genel Müdür olarak atandı.

Gazetecilerin görev değişimleriyle sorularını cevaplandıran İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, "İstanbul gerçekten bir kent boyutunun çok ötesinde büyük bir metropol. Bu kadar büyük bir şehirde 23 tane şirketi ve 14 milyar YTL' nin üzerinde konsolide bütçesi bulunan bir dünya kenti. Zaman zaman çalışmalarımıza yeni bir heyecan ve aktivite getirmek adına, gözden geçirip görev değişiklikleri yapıyoruz" diye konuştu.

"Özellikle Halk Ekmek ve Ulaşım A.Ş. Genel Müdürlerimiz kendileri ayrılmak istediler. Yaptıkları başarılı çalışmalardan dolayı kendilerine teşekkür ediyorum" diyen Başkan Topbaş, "Bu arkadaşlardan ve emekli olan bir arkadaşımızdan boşalan yerler için bir düzenleme yaptık. İstanbullulara, İstanbul' a daha iyi hizmet vermek adına zaman zaman bu tür düzenlemeler yapmayı uygun görüyoruz" şeklinde konuştu.
Habere göre Ulaşım A.Ş. Genel müdürlüğü de değişmiş, sitemizin başlıca konularından birini oluşturan bir alanda yönetim değişikliği olması bakalım başka bazı değişikliklere sebep olacak mı, biz yolculara hayırlısı olsun demek düşer.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İstanbul’a Tünel Müzesi...

Mesaj gönderen Esat » 24 Kas Cmt, 2007 17:33

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, ilk müzenin Taksim-Yenikapı Metrosu'nun Şişhane'deki yaklaşım tünelinde kurulması için çalışmaları başlattı.
Resim

Türkiye'nin ilk yerin 30 metre altında kurulacak olan müzesinde metro inşaatının fotoğrafları, inşatta kullanılan makinelerin maketleri, teknik bilgilerin verildiği animasyonlar yer alacak. Şangay Tünel Bilim ve Teknoloji Müzesi'nde tünel yolların yapım süreci maketler, fotoğraflar, animasyonlarla ve uygulamalı olarak anlatılıyor.
Resim

Şangay'daki tünel yol müzesinde, tünel yolun yapımından hizmete girişine kadar yapılan çalışmaların aşamalar halinde anlatıldığını belirten Kadir Topbaş, "Metro inşaatı sırasında kullandığımız yaklaşım tünelleri boş olarak duruyor. Bunlara sanat galerisi yapmayı düşünmüştük. Genel Sekreterimize söyledim. Metronun nasıl yapıldığının anlatıldığı, yapım sırasında kullanılan makinelerin maketlerinin, inşaat sırasında çekilen fotoğrafların sergilendiği, içinde kafesi olan, çeşitli objelerin satıldığı bir yer olarak yapılmasını istedim. Müze olarak Şişhane'deki yaklaşım tünelini düşündük. Çünkü kalabalık bir nokta. İnsanlar bir metronun nasıl yapıldığını orada görebilecek" dedi.
Resim
Kaynak : İBB

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İstanbul kötü hava koşullarına haz&

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Cmt, 2007 00:36

Büyükşehir Belediyesi, İstanbul genelinde 4 bin 613 kilometre yolda 3 bin 557 personel ve 1.029 araçla kötü hava koşullarıyla mücadele edecek. Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'a yeni kazandırılan 6 adet "Kar Kaplanı" ile diğer karla mücadele araçlarını Kağıthane'deki AKOM'da düzenlediği basın toplantısında tanıttı.

Meteorolojik verilere göre İstanbul'da bu yıl kar yağışının ve kötü hava koşullarının beklendiğine dikkat çeken Başkan Kadir Topbaş, Büyükşehir Belediyesi'nin modern araç ve eğitimli personelle kış şartlarına hazır olduğunu söyledi. Bu yıl İstanbul'a aynı anda kar küreyen, süpüren, kurutan ve tuz serpen "Kar kaplanı" adı verilen araçlardan 6 adet aldıklarını ve 2 kar kaplanının Karayolları Genel Müdürlüğü'nün talebi doğrultusunda 15 günden beri Bolu Tüneli'nin giriş ve çıkışlarındaki viyadüklerde kar temizleme ve buzlanmayı önleme çalışmalarını başarıyla yürüttüğünü kaydetti.

Kötü hava koşullarını tespit eden uyarı sensörleri devrede:

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin bu yıl kışla mücadele konusunda daha donanımlı ve daha tecrübeli olduğunu ifade eden Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul ekonomisinin ve halkın kış şartlarından kesinlikle etkilenmemesi için 2004 yılında 185 olan araç sayısını 2005 yılında 490 araca, 2006'da 510 araca, bu yıl ise 1029 araca çıkardıklarını kaydetti. İstanbul'u 9 bölgeye ayırarak araç ve personeli bu bölgelerde konuşlandırdıklarını belirten Başkan Kadir Topbaş, şöyle konuştu;

"Gerekli yerlere yerleştirdiğimiz sensörler vasıtasıyla buzlanmayı 3 saat öncesinden tespit edebiliyoruz. Kar yağdıktan sonra müdahale ve mücadele etmek yerine, daha önce kar ve buzlanma olayını tespit ederek yollara atılan kimyasalların doğru zamanda ve yeterli miktarda kullanılması sağlayacağız. Yağmur, kar, don, buzlanma, şiddetli rüzgâr ve sisli havalar önceden belirlenerek can ve mal kaybını minimuma indirmek için erken ve doğru müdahale ile trafik güvenliği sağlanacak"

Kaynak : İBB

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İstanbul’da taksilere düzen geliyor&

Mesaj gönderen Esat » 21 Oca Pzt, 2008 13:14

Geliyor, geliyor geliyor, Beyaz atlı prens gibi gelemedi gitti şu düzenleme, yıllardır onu yapıcaz bunu yapıcaz taksicileri eğittik taksileri değiştirttik ama bir cep uygulamasına bile geçemedik, şimdide park falan kelimeleri geçtiğine göre İspark işin içine girebilir diye düşünüyorum, sonuçta belediye şirketleri işini güzel yapıyor versinler bir şirkete ve gerçekten düzenlensin şu iş, serseri mayın gibi trafikte dolaşan taksilere bir çözüm bulunsun.
Büyükşehir Belediye Meclisi, İstanbul’daki taksi duraklarının yeniden düzenlenmesi için karar aldı. İşyeri niteliği taşıyacak olan taksi durakları ve park yerlerinin kiralanması, işletilmesi, işlettirilmesi ve ruhsatlandırılması işlemini Büyükşehir Belediyesi yapacak. Taksilerin düzensiz dolaşarak trafiği aksatmasının önüne geçmeyi hedefleyen sistemi, belediyenin iştiraklerinden biri yönetecek.

Belediye Meclisi, taksi durak ve park yerlerinin işletilmesinin 5216 sayılı Kanunun 26. maddesine göre 5 yıl süreyle bir belediye iştirakine verilmesini oybirliğiyle kabul etti. Büyükşehir Belediyesi şirketinin toplam brüt gelirin yüzde 25’i karşılığında vereceği hizmet ile bir çağrı merkezi (call center) kurulacak ve İstanbul’un her yerinden tek bir numarayla taksi çağırılabilecek.

Hukuk ve Mesken Gecekondu Komisyonu tarafından İBB Meclisi gündemine getirilen raporda, “İstanbul genelinde birçok taksi durağı olduğu, düzensiz olarak çalıştığı ve bu nedenle trafik akışına büyük engel teşkil ettiği”ne dikkat çekildi. Raporda, “İşyeri niteliği taşıyacak olan taksi durakları ve park yerlerinin kiralanması-işletilmesi, işlettirilmesi, yerleri ve adedinin belirlenmesi ve ruhsatlandırılması Emlak ve Ulaşım Koordinasyon Müdürlüklerince uygun mütalaa edilmektedir” denildi.

Konuyla ilgili açıklama yapan İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Semih Kaçanoğlu da yeni sistem sayesinde İstanbul trafiğinin yüzde 45 civarında azalacağını kaydetti. İstanbul’daki 18 bin taksinin 9 bin tanesinin her gün şehir trafiğinde boş gezdiğini vurgulayan Kaçanoğlu, bunun milyonlarca liranın havaya uçması anlamına geldiğini söyledi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İstanbul'daki trafik sorununa 'zon' modeli

Mesaj gönderen Esat » 22 Şub Cum, 2008 09:54

Bu konuyu bir kaç yerde dile getirmiştik, tabi benim aşağıda gösterdiğim çalışma biraz abartılı bir zon uygulaması idi, sanırım İBB nin yapmak istediği yeni Fatih ilçesi, Taksim-Beyoğlu ve Kadıköy bölgelerini birer zone yapmak bunların dışında kalan Avrupa ve Anadolu yakası alanlarını da birer zone yapmak benim anladığım bu oldu ama Başkanın ifadeleri ya da haber metni biraz yuvarlak yani proje tam oturmadığı ya da toplu taşıma ve bilet entegrasyonu henüz doğru kurgulanamadığı için olsa gerek bilgi babında söylenmiş sözler, umarım tutarlı bir zone sistemine geçilir, bu mantık ile arabalardan nasıl tahsilat yapılacak bilmiyorum ama arabalara pahalı olan yerin tramvay ve metro ile ucuz olması gerekir yani bu bölgeye tramvay ve metro aktarması tamamen ücretsiz olmalı ki insanlar talep göstersin bakalım göreceğiz.
Kent içinde sürücüleri kuyrukta bekleten gişeler kalkıyor. Ama ‘Zon’ ücreti geliyor. Kent beş zona ayrılıyor. İstanbullular geçiş yaptığı zon ve saate göre ödeme yapacak

Trafik sorununun çözümünde Londra modelini örnek aldıklarını açıklayan İBB Başkanı Kadir Topbaş, kenti beş zon'a (zone, bölge) bölerek özel araçlar için paralı hale getirileceğini söyledi. Projenin tasarım aşamasında olduğunu belirten Topbaş, ‘İstanbul'un toplu taşıma sistemi tamamlanınca zonlar hayata geçecek. Çünkü biz bu zonları paralı hale getirdiğimizde bireysel araçların o bölgelere pik saatlerde girişini azaltmak istiyoruz. 'Bu saatlerde girersen, şu kadar bedel ödersin' diyeceğiz. Londra’daki gibi, oraya girmesin. Örneğin bir Eminönü Bölgesi sabah saatlerinde çok yoğun oluyor. Birinci bölgeye giriş ücreti daha fazla, ikinci bölgeye ondan az olacak. Böylece zonlar arası fiyat farkı değişecek' dedi. Topbaş, boğaz köprüsü ve otoyol gişelerine ilişkin düzenlemeye ise ilgili bakanlığın karar vereceğini söyledi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Şub Cum, 2008 10:42

"Toplu taşıma sistemi tamamlanınca ..." diyorlar. İlginç. Yani ne zaman 2100? Beş, altıyüz kilometrelik metro ağı kazacaklar güya, daha hat numaralandırması yok doğru dürüst, şimdi Londra modelini düşünüyorlar?! Biraz mizahımsı geldi bana. Bari bir de Almanya'daki egzost plâka sistemini de getirseler ya, plâkasız ve kırmızı plâkalı kente giremez, sarı plâkalı merkeze giremez, yeşil plâkalı her yere girebilir (kurtardız, dizele yine de yeşili becerebildik biz ...).

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Şub Cum, 2008 11:16

Bence 250 km lik hedef gerçekçidir ve bunun için öngörülen zaman 2015 olabilir ben 2015 i büyük bir hedef olarak görüyorum ama bu gerçekleşmeyecek anlamında bir büyüklük değil, gerçekleşebilecek bir büyüklük, tabii o 500 km hedefi rakamlarını geçen bir yerde okudum garip bir tutarsızlık var ama şimdi dile getirmeyeceğim :D Bence Marmaray ın sisteme dahil olması ile birlikte 2015 e kadar tamamlanacak hatlar ile 250 km ye yakın bir raylı sistem yakalanıyor buna otobüs ve metrobüsü entegre edip minibüsleri de ıslah etmek mümkün olursa toplu taşıma rayına oturmuş demektir.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön