ist-TS.07 » İBB' den Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Edirnekapı- Topkapı Bağlantısı i

Mesaj gönderen Esat » 04 Nis Cum, 2008 21:06

Edinekapı-Sultançiftliği raylı sistem kapsamında yapılacak çalışmalar nedeniyle Vatan Caddesi'nin 06-07-08 ve 09 Nisan 2008 tarihlerinde 24.00-06.00 saatleri arasında trafiğe kapatılacağı açıklandı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamada, raylı sistemin Demirkapı'dan başlayarak Ulubatlı istasyonunda LRTS Sistemi ile Topkapı'da ise Zeytinburnu Kabataş Cadde tramvayı ile entegrasyonunun yapılabilmesi için Vatan Caddesi geçişinde bulunan raylı sistem viyadüğünün ön germeli kiriş montajının yapılacağı belirtildi. Açıklamada, 6-7-8 ve 9 Nisan günlerinde gece 24.00 ile sabah 06.00 saatleri arasında Vatan Caddesi'nin çift yönlü trafiğe kapatılacağı ifade edildi.

Açıklamada ayrıca, caddenin kapanması nedeniyle trafiğin servis yollarından sağlanacağı belirtildi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Nis Sal, 2008 11:41

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=15821

Tarihi bir karar olacak metro için. İGDAŞ ve İDO'nun satışıdan elde edilecek gelir direk metroya. 10 milyar dolar bekliyormuş.

Km'si 5 milyon dolardan 200 km metro yapar bu para.

DÖNÜM NOKTASI OLABİLİR.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Pzt, 2008 18:36

Topbaş, özelleştirilmelerle ilgili soru üzerine de satıştan ciddi rakamlar elde edebilmek için her birinin güçlü bir şirket olarak ortaya çıkması gerektiğini, bu nedenle de özel sektör mantığı ile çalışmalarına fırsat verdiklerini söyledi.

Şu anda ellerindeki en güçlü kuruluşların başında İGDAŞ VE İDO'nun geldiğini ve Mart 2009'da yapılacak yerel seçimlerin ardından bu iki şirketi de satışa çıkaracaklarını belirten Topbaş, elde edilecek gelirle de 150 kilometrelik raylı sistem yapmayı planladıklarını kaydetti. Topbaş, İSKİ ilgili de talep bulunduğunu, ancak bu konuda bir düşüncelerinin olmadığını belirtti.

İGDAŞ ve İDO'ya yoğun talep olduğunu kaydeden Topbaş, ''Değişik ülkelerden talep geliyor. Özellikle satış haberlerinden sonra bu ilgi daha çok arttı. İGDAŞ 2007'de 65 milyon, İDO'da 45 milyon YTL kar etti. İGDAŞ yüzde 95 oranında yatırımlarını tamamladı. Sürekli de müşterisi artan karlı şirketler'' dedi.

Topbaş, metro yatırımları için 7,5-8 milyar dolara gereksinimleri olduğunu, bu şirketlerin satışından daha büyük gelir beklediklerini söyledi.

Kadir Topbaş, Ümraniye, Kartal ve Ayazağa hatları için 1 milyar 570 milyon Avro kaynak bulduklarını, bunların dışında belirlenen ve 2023 yılında bitirilmesi hedeflenen 7 hattı önümüzdeki dönem içinde hizmete sokmayı planladıklarını kaydetti.

''ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEM METRO YILI OLACAK''

Topbaş, seçimin ardından 5-6 yıl içinde Sarıyer'den Silivri'ye, Beykoz'a metro ile gidilebileceğini belirterek, ''Önümüzdeki dönem metro yılı olacak'' dedi.

Haliç Tersanesi'nin ihale ile İDO'nun kullanımına verildiğini, tersanelerdeki yoğunluk nedeniyle burada İDO gemilerinin kızaklandığını belirten Topbaş, ''Ancak Denizcilik Müsteşarlığı ile birlikte burayı müze yapacağız'' dedi.

Topbaş, özelleştirme yapıldığı zaman müzenin ve tersanenin bunun dışında tutulabileceğini, bunun değerlendirmesini daha sonra yapacaklarını söyledi.

Ulaşım hizmetlerinin tümüyle özelleştirme veya yap-işlet modeliyle neden verilmediği yönündeki bir soruyu da Topbaş, şöyle yanıtladı:

''Göreve geldiğimiz ilk yıllarda görüşme yaptığımız şirketlere ulaşımla ilgili mevcut raylı sistemlerin tamamını yap-işlet olarak vermeye hazır olduğumuzu hep söyledik.

Biz mevcut ulaşım sistemlerimizi, İstiklal Caddesi'ndeki tramvay dahil, şu an inşaatı yapılanlar dahil masaya koymaya hazırız. Maalesef ciddi yanıt alamadık. Çünkü metro yatırımları çok büyük yatırımlar. Geri dönüşleri çok uzun yıllar sürüyor. Gelen birkaç firma bizden yolculuk konusunda garantiler istedi. Öyle rakamlar koydular ki o paralar bile neredeyse metroyu yapacak kadardı. Metro gibi ağır maliyetli yatırımları bir çok ülkede hükümetler yapmıştır. Biz kendi kaynaklarımızla yapmaya çalışıyoruz

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

7 tepe 7 tünelde bir adım daha

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Cum, 2008 19:54

DOLMABAHÇE-BOMONTİ KARAYOLU TÜNELİNİN İKİNCİ TÜPÜ BİRLEŞİYOR

DOLMABAHÇE –BOMONTİ 3.5 DAKİKA

İstanbul trafiğine nefes aldıracak büyük
Projenin ilk etabında sona yaklaşılıyor.

“7 TEPE 7 TÜNEL” PROJESİNİN İKİNCİ TÜNELİ DE BİRLEŞİYOR.

Dolmabahçe- Bomonti tüneline son kazma vuruluyor, iki semt yerin 40 metre altında birleşiyor.

Bu tarihi ana Belediye Başkanı Kadir Topbaş,
Genel Sekreter Mesut Pektaş ve ulaşım yatırımlarında çalışan belediye personeli ile birlikte tanıklık edelim.

Tarih: 28.04.2008 Pazartesi
Saat: 10.30
Yer: Dolmabahçe Şantiyesi
(İnönü stadının arkası)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Seyrantepe ye Raylar Döşeniyor

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Pzt, 2008 19:06

320 milyon YTL’lik dev yatırım…

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Levent-Ayazağa arasındaki erişim ve trafik sorununu çözmek için başlattığı 4. Levent- Atatürk Sanayi Sitesi Metrosu’nda sona yaklaşılıyor. Elektromekanik ve ray döşeme çalışmaları başlayan hatta, raylara ilk kaynak Başkan Kadir Topbaş’ın katılımıyla düzenlenen törenle gerçekleşti. Şişhane İstasyonu ile birlikte yılsonunda hizmete alınması hedeflenen hat toplu ulaşımı büyük ölçüde rahatlatacak ve erişim sorununu çözecek.

İnşaat maliyeti yaklaşık 320 milyon YTL olan 4. Levent- Atatürk Sanayi Sitesi Metrosu’nda Seyrantepe’deki depolama alanını ana hatta bağlayan bağlantı tünellerinin inşaatı tamamlandı ve önümüzdeki günlerde elektromekanik çalışmaları başlayacak. Seyrantepe ayağının en önemli bağlantısı ise Aslantepe’de yapılan Galatasaray Stadına 3 tüp halinde kazılan tüneller ile sağlanacak.

Öte yandan, Seyrantepe depo sahası transfer merkezi olarak düzenleniyor. Depo sahası 200 adet metro aracı park edebilecek, bakım onarım çalışmaları yapılabilecek. Transfere merkezinde ise 2 bin 900 araçlık otopark olacak. Transfer merkezinde ayrıca alışveriş alanları, iş merkezleri bulunacak.

Hacıosman’a metro 2010’da…

Atatürk Sanayi sitesi – Hacı Osman kaba inşaatı ile 4. Levent- Hacı Osman Hattının Hacıosman bölümünün 2010 yılında hizmete alınması planlanıyor. 4.Levent’ten Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi, Darüşşafaka ve Hacı Osman’a kadar çift hat tünel inşaatı devam ediyor. İş kapsamında ara bağlantılar, yaklaşım tünelleri ve Darüşşafaka Hacı Osman dâhil toplam tünel boyu tek hat 17 bin 166 m. olacak.

Başkan Topbaş; “Hedefimiz 2010’da 4, 2012’de 7 milyon yolcu…”

4. Levent- Atatürk Sanayi Sitesi Metrosu’nun Sanayi İstasyonu’nda gerçekleşen ilk kaynak töreninin ardından gazetecilere açıklamalarda bulunan Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul’daki metro inşaatı hızının bir dünya rekoru olduğunu belirterek, şöyle konuştu; “Şu anda bulunduğumuz Sanayi İstasyonu 30 metre yerin altında. Sadece bu istasyon için 2 bin 600 kamyon hafriyat yapıldı. İstasyonda 26 tane yürüyen merdiven var. Biliyorsunuz 20 Şubat’ta Atatürk Sanayi Sitesi – Darüşşafaka Metro Tüneli’nin buluşmasını gerçekleştirdik. Bugün burada hep birlikte 4. Levet-Ayazağa Metrosu’nun ilk ray kaynağını yaptık. Her gün 120 metre ray döşenen bu hatta böyle toplam 1000 kaynak sıfır hatayla yapılacak. Hedefimiz bu yılın sonunda Taksim-4. Levent Metrosu’nu 8 dakikalık bir mesafeye, yani Atatürk Sanayi Sitesi’ne kadar götürmek. Aynı zamanda Taksim-Şişhane arasını da açmak. Bu da bu aks üzerindeki metro sisteminin adım adım tamamlanması anlamına geliyor. 4. Levent-Ayazağa Metrosu’nun temelini 3 yıl 3 ay önce atmıştık, şu anda geldiğimiz nokta bir dünya rekoru. Zaman zaman sıkıntılar yaşamamıza rağmen müteahhit firma çok iyi çalıştı. Ben bundan dolayı kendilerine teşekkür ediyorum. Hiç durmadan, gece gündüz yeraltında binlerce insan İstanbulluların mutluluğu için çalışıyor. Yer üstünde yaptığımız yatırımın çok daha fazlasını şu anda yeraltında metro ve tünel yol olarak inşa ediyoruz.”

Sanayi ve teknoloji devrimini istasyonlardan öğreneceğiz…

İş kapsamında yapılan bütün metro istasyonlarının temalı olacağını vurgulayan Başkan Kadir Topbaş, “Yani insanlar Sanayi İstasyonu’na geldiğinde sanayi devriminin aşamalarını ve sanayinin tarih sürecindeki gelişimini duvarlarda seramiklere işlenmiş vaziyette görebilecek. Atatürk Sanayi Sitesi İstasyonu’nda tekerleğin icadından, otomobilimin günümüze kadar olan bütün evresi sergilenecek. Şişhane İstasyonu’ndaki seramiklerde ilk belediye olan Beyoğlu Belediyesi’ni (eski adıyla 6. Daire) görebilecekler. İTÜ İstasyonu’nda ise teknolojik gelişmelerin tarihi süreci seramiklere yansıyacak. Böylece bütün istasyonları temalı hale getiriyoruz. İstasyon aynı zamanda bilgilenme merkezi olmalı diye düşünüyorum. Galatasaray Stadı’nın yapılacağı Seyrantepe’de metro istasyonundan stada da 3 tünel yol yapıyoruz. İstasyonda ayrıca 2 bin 900 araçlık otopark da yer alacak. İnsanlarımız bu stada metroyla ya da arabalarıyla gelebilecek. Olimpiyat Stadı’nda yaşananlar gibi olmayacak, burada stat bitmeden metro bitecek” şeklinde konuştu.

Klimalı vagonlarla kaliteli hizmet…

İnşaatı devam eden metrolarda kullanılmak üzere 92 tane klimalı vagon aldıklarını belirten Başkan Topbaş, şu anda hizmette olan klimasız bütün vagonlarımızı da klimalı hale getireceklerini müjdeledi. “Her şey modern ve konforlu olmalı, vatandaşlarımız hizmeti en iyi şekilde almalı” diyen Kadir Topbaş, göreve geldiklerinde projede Ayazağa’ya kadar görünen metroyu Hacıosman Mahallesi’ne, hatta daha sonrası için Çayırbaşı’na kadar uzattıklarını söyledi. 4. Levent-Hacıosman hattının maliyetinin elektromekanik ve rayları dahil 780 milyon YTL olduğunu açıklayan Topbaş, “Bu çok ciddi bir yatırım. Toplu taşımda bizim hedefimiz 532 kilometre raylı sistem yapmak. 44 kilometre raylı sistem teslim aldık. Bugüne kadar 22 kilometre bitirdik ve şu anda 60 kilometrenin inşaatı devam ediyor. 24.5 kilometrelik Üsküdar-Ümraniye-Taşdelen Metrosu’nda ihale aşamasına geldik ve bu yatırımların kaynağını bulduk. 13 Haziran’da Avrupa Yatırım Bankası, Fransız Kalkınma Bankası ve Fortis Bank ile Kadıköy-Kartal, Üsküdar-Taşdelen ve 4. Levent-Ayazağa Metrosu’nun takriben 1 milyon 651 bin euroluk kredi anlaşmalarını yapacağız. Kaynakların tedarik edilmesiyle de bütün metro yatırımlarına çok hızlı bir şekilde devam ediyoruz. Hedefimiz 2010 yılında Şişhane-Atatürk Sanayi Sitesi ve Olimpiyat Stadı’na kadar olan hatlar devreye girdiğinde 126 kilometre raylı sisteme ulaşarak 4 milyon yolcu taşımak. 2012 yılına geldiğimizde raylı sistemin toplu ulaşımdaki payı yüzde 45’lere ulaşacak ve 7 milyon yolcu taşınacak. İşte o zaman toplu taşımın gücünden ve medeniyetten bahsetme imkanımız olacak” diye konuştu.

“İstanbul’un sorunlarını çözmeyi dert edindik!...”

İstanbul’da raylı sistemlerde 380 bin olarak devraldıkları günlük taşınan yolcu sayısını şu anda 460 bine ulaştırdıklarını anlatan Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “İstanbul’un ulaşım ağının planını hazırladık ve adım adım problemleri çözüyoruz. Biliyorsunuz gelecek dönem İDO ve İGDAŞ’ı satarak ve bazı şirketlerimizi halka açarak tedarik edeceğimiz kaynaklarla ilk etapta Üsküdar-Beykoz, Beşiktaş-Sarıyer, Beyiktaş-Mahmutbey ve Bakırköy-Beylikdüzü-Büyükçekmece-Silivri gibi 7 ayrı metro hattının inşaatına da başlıyoruz. Yani İstanbul’da daha çok işimiz var. İstanbul’un sorunlarını çözmeyi dert edindik, sevdamız var. Metro yapım hızında dünya standartlarının da önünde olduğumuzu özellikle belirtmek istiyorum. Daha önce İstanbul’da yılda ortalama 2.5 kilometre raylı sistem yapılırken, dönemimizde 15 kilometreye çıktık. Yeni hatlarımızı ihaleye çıktığımızda bu oran 25 kilometreye çıkacak. Hatta şu anda hazırlığı yapılmış olana Üsküdar-Taşdelen Metrosu’nda ihaleyi alan firma kazıya 4 ayrı yerden başlayacak, şartnameyi buna göre hazırlıyoruz.”

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Pzr, 2008 20:41

Metro geçecek buradan Metro, heyyy kime diyom ben Metro! Türkiye bu üslubu sevdi hayırlı işler ey halkım.
Buna göre İnşaat İhalesi aşamasında olan Üsküdar-Çekmeköy metro hattının Sultanbeyli bölgesi üzerinden Sabiha Gökçen Havaalanına uzatılması planlandı. Güzergah bölgenin arazi kullanım ve yolculuk proje çalışmaları başladı.

Başkan Topbaşa Sultanbeyli’de vatandaşlarla yaptığı sohbet toplantısında metro müjdesi verdi. Başkan Topbaş; “Burada bir başka şey daha yapacağız. Sizin hiç hayal etmediğiniz, düşünmediğiniz ilk defa burada açıklıyorum. Metro geçecek buradan, metro! Bu başkalarının hayal edemeyeceği, düşünemeyeceği bir proje! İnşallah bunun çalışmalarını da başlattık. Daha geçen hafta İstanbul da 3 bölgedeki yani Kadıköy- Kartal hattı için 751 milyon Euroluk kredi anlaşması yaptık. Aynı şekilde Ayazağa metrosu ile ilgili 120 Milyon Euroluk yine bir anlaşma yaptık Fransız Kalkınma Bankası ile ve 700 Milyon Eurolukda Üsküdar-Ümraniye-Altunizade-Tepeüstü hattı için 700 Milyon Euroluk Avrupa Yatırım Bankasından ki, ilk defa Avrupa Birliği dışında bir belediyeye bunu veriyorlar.

Toplamı 1 Milyar 571 Milyon Euro. Yani 2.6 Milyar Dolar. Bu ülke 1 Milyar Dolar için neredeyse savaşa girecekti. Sadece benim imzamla, hazine garantisi olmadan, başkan imzasıyla bu kredi bu şehre verildi. Bu çok önemli! Bu çok önemli! Ve bugün burada açıklıyorum. Çünkü bunun çalışmalarını başlattım. Sultanbeyli hayırlı olsun” dedi.
Ben hayal etmiştim ama, neyse.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Prş, 2008 09:26

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, geçtiğimiz bayramlarda bayram süresince bedava yaptığı taşımacılığı Ramazan Bayramı'nda yüzde 50 indirim ile yapacak.
Şahsi görüşüm "Ne gerek varsa!"

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Panel: Kent İçi Ulaşımda Alternatif 

Mesaj gönderen Esat » 14 Eki Sal, 2008 11:35

İETT’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilecek panel çerçevesinde oluşturulacak platformda metrobüs sistemi masaya yatırılarak; dünya kentleri ve İstanbul’daki uygulamalar konuşulup, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri tartışılacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İETT yetkililerinin yanı sıra akademisyenlerin de konuşmacı olarak katılacağı panel; İstanbul Metrosu Sergi ve Konferans Salonu’nda 16 ekim perşembe günü saat 09.30’da başlayacak. Girişin ücretsiz olduğu panel halka açık olup, iki bölüm halinde gün boyunca devam edecek.

Dünyanın büyük metropollerinde farklı uygulamaları bulunan metrobüs, cadde tramvayına alternatif olarak gösteriliyor ve lastik tekerlekli tramvay, hızlı otobüs ve yüksek kaliteli otobüs sistemi olarak adlandırılıyor. Diğer ekspres yollara göre yüksek gelişme potansiyeli sergileyen, yatırım ve işletme maliyetleri düşük olan ve kurulumu kısa sürede tamamlanan metrobüs, kendine ayrılmış yolda ilerlemesi dolayısıyla yolculuk süresini kısaltarak yolculara zamandan tasarruf sağlıyor. Yüksek nüfus yoğunluğu olan metropollerde uygulanan sistemin en önemli özelliği sefer aralıklarının kısa olması (30 saniye), çevreye duyarlı, diğer alternatif ulaşım modlarıyla entegrasyon ve konfor olarak tanımlanıyor.

İstanbul’da trafiğin yoğun olduğu ana arterler için çözüm olarak düşünülen metrobüs, ilk olarak 2007’nin Eylül ayında girdi İstanbullular’ın hayatına. Böylece daha önce 67 dakikada alınan Avcılar-Topkapı arası metrobüsle 22 dakikaya indi. İstanbullular’ın yoğun ilgisiyle karşılanan sistemde taşınan yolcu sayısı her geçen gün artıyor. İlk etabın ardından bir yıl sonra Zincirlikuyu’ya uzatılan hattın toplam uzunluğu 54 kilometre olcak ve Beylikdüzü-Kozyatağı güzergahı şeklinde inşa edilecek.

‘KENT ENT İÇİ ULAŞIMDA ALTERNATİF ÇÖZÜMLER: METROBUS SİSTEMLERİ’ PANELİ

Saat 09:30 – 10:00 Açılış Konuşmaları:

Mustafa Coşkun ( İETT Strateji Geliştirme Daire Başkanı)
Mehmet Öztürk ( İETT İşletmeleri Genel Müdürü)
Prof.Dr. Mustafa Ilıcalı ( İBB Başkan Danışmanı)

I. Oturum : Dünyada ve İstanbul’da kentiçi ulaşım ve alternatif çözümler
Saat: 10.00 – 11.00
Oturum Başkanı : Mustafa ILICALI (İBB Başkan Danışmanı)

Dünya Kentleri ve İstanbul’da Kent İçi Ulaşım
Prof. Dr. Nadir yayla (İstanbul Teknik Üniversitesi)

Kent İçi Ulaşımda Hızlı Otobüs Sistemleri
Mehmet Öztürk (İETT Genel Müdürü)

Ulaşım Sistemlerinde Entegrasyon
Ömer Yıldız (Ulaşım AŞ Genel Müdürü)

İstanbul Kent İçi Ulaşım Stratejileri
Atilla Alkan (İBB Ulaşım Planlama Müdürü)

-K a h v e a r a s ı-

II. Oturum : İstanbul’da Metrobus Uygulaması
Saat: 11.15 – 12.15
Oturum Başkanı : Muzaffer HACIMUSTAFAOĞLU (İBB Genel Sekreter Yrd.)

Metrobus İşletmesinde Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Mustafa Hatipoğlu (İETT Genel Müdür Yardımcısı)

Kent İçi Ulaşımda Akıllı Sistemler ve Ücretlerin Toplanması
Ahmet Kazokoğlu (Belbim AŞ Genel Müdürü)

Metrobus Sistemin Geometrik Dizaynı –Yol ve İstasyon İnşaatı
Abdurrahman Uçak (İBB Fen İşleri Daire Başkanı)

Metrobus Araçları Kapasite ve Özellikleri
Recep Kadiroğlu (İETT Araç Bakım Onarım Daire Başkanı)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Prş, 2010 01:03

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5784

Bu konu oldukça uzun bir süredir gerek Ulaşım A.Ş. yi gerekse İBB yi meşgul eden bir durumdu, tabi metindeki açıklamada olayın tamamı anlatılmıyor, oradaki kişi başı 100.000 TL alacak nasıl ortaya çıktı, nasıl olay bugünlere geldi olayı sadece otomasyon, gelişen teknoloji cart curt a indirgemek pek doğru değil, ama tabi herşeyi ulu orta konuşmakta doğru değil. Sonuç itibari ile metindeki gerekçeler bugün olmasa yarın olacak bir durumun gerekçeleridir yani kaçışı olmayan bir sondur aslında. Bu açıdan bakıldığında bence gayet normal, diğer taraftan ben Ulaşım A.Ş. nin işten çıkartılan hiçbir elemanını mağdur ettiğine şahit olmadım, mağduriyetler her işyerinde ve iş kolunda olur, gerek çalışırken gerek işten çıkarken ama dediğim gibi bunun ülkemizde minimum olduğu, yok denecek olduğu bir adres göster denilse hiç çekinmeden Ulaşım A.Ş. derim.

Ayrıca bundan 7 yıl önce 2002 Aralığında Viyana' yı ilk ziyaret ettiğimde geri döndüğümde arkadaşlarıma demiştim ki "Vallahi hepimiz işimizi yapalım, kanaat edelim, yarın bir gün Avrupa gibi olursak inanın en başta gişeciler peroncular işsiz kalır" teknolojiye ve sisteme ayak uydurulur ise dediğim şey işte bu yani kaçınılmaz son buydu, İBB de gerekçesinde buna atıf yapmış. Ama bu gereklilik ülkemiz için tartışılır bence, 70 milyonluk bir ülkenin 15 milyonluk bir şehrinde, işsizlik ve istihdam sorunları almış giderken, insansız iş yapmak bana çok hızlı bir değişim gibi geliyor, belki daha yumuşak olmalı ya da daha yavaş.
Bazı Ulaşım A.Ş. çalışanlarının katılmış olduğu ve basın yayın organlarına haber olan “Ulaşım A.Ş. personelinin işten çıkarılması” ile ilgili haberlere istinaden kamuoyunu bilgilendirme gereği doğmuştur;

İstanbul Ulaşım A.Ş.’nin jeton satış (gişe) hizmetleri, yaklaşık 20 yıldan beri, hizmet alım-taşeron marifetiyle yürütmektedir. Ancak teknolojinin bir gereği olarak hizmet kalitesini artırmak, daha düşük maliyetle daha iyi ve hızlı hizmet verebilmek amacıyla, jeton-matik makineleri kullanılmaya başlanmış, bayilik sistemine geçilmiş, kredi kartı ve İstanbul-Kart uygulaması başlatılmıştır. Toplu taşıma için bilet satış ile ilgili otomasyon sistemleri dünyada da oldukça yaygındır. Kent içi raylı sistemlerde kullanılan tekli veya çoklu geçiş veren bilet, jeton veya manyetik kartlar tüm Avrupa ülke ve şehirlerinde otomatik satış makineleri vasıtası ile satılmaktadır. Örneğin Londra, Paris, Berlin, Barcelona, Roma, Viyana, Brüksel, Helsinki, Tokyo, Newyork Metro istasyonlarında biletler otomatik satış makineleri ile satılmaktadır.

Özellikle belirtmek gerekir ki; raylı sistem ve füniküler hatlarında bulunan turnikelerde kullanılmakta olan jetonların, insanlı satış maliyetleri yüksektir. Jeton satışlarının jeton-matikler aracılığıyla yapılması sayesinde hem zamandan, hem maliyetten tasarruf sağlanmış olacaktır. Jeton satış işleminin maliyeti daha önceden yüzde 16’iken, jeton-matik sistemine geçilmesiyle birlikte maliyet yüzde 3’e düşmüştür.

Jeton-matiklerin kullanılmaya başlamasıyla daha önce jeton gişelerinde hizmet veren 354 gişe personelinin kurum içerisinde uygun pozisyonlara yerleştirilmesi çalışmaları yapılmıştır. Bu çalışmalar sonucunda formasyonu uygun toplam 102 personel kurum içerisinde çeşitli pozisyonlarda göreve başlamışlardır. Kendilerine çalışma teklifi yapılan 152 kişi de tazminatlarını alıp işten ayrılmak istediklerini beyan etmiştir. Formasyonu uygun olmadığı için kurum içinde değerlendirilme imkanı olmayan diğer personel için istihdam etme çalışmaları devam etmektedir. Kurum ile ilişiği kesilecek olan hiçbir personel mağdur edilmeyecek ve kanuni hakları kendilerine ödenecektir. Ortalama kişi başı 100 bin TL’yi bulan ödemeler için gerekli çalışmalar yapılmaktadır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İstanbul Viyana ile çok yönlü işbir

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Cmt, 2010 00:54

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18528
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, Haziran ayı toplantılarının son birleşimini Saraçhane Belediye Sarayı’ndaki Meclis Salonu’nda gerçekleştirdi. Meclis Başkan Vekili Ahmet Selamet’in yönetiminde gerçekleşen toplantıda; İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Viyana Belediyesi arasında ulaşım, çevre, eğitim, sağlık, turizm, kültür, sanayi ve ticaret alanlarında işbirliği yapılması için Başkan Kadir Topbaş’a protokol yapma yetkisi verildi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Kadir Topbaş ile Viyana Belediye Başkanı Hichael Haupl arasında imzalanacak protokol kapsamında şu alanlarda işbirliği yapılacak;

1- Şehrin gelişimi ve ulaşımın planlanması
2- Şehir trafiği
3- Çevre teknolojisi ve yeşil alan (şehir temizliği, atık sanayi, atık su işlemi, enerji kullanımı, yenilenebilir enerji, park düzenlemesi ve tanzimi)
4- Mesleki eğitim (yetişkin eğitimi, kadınlara ve çocuklara yönelik mesleki eğitimler, mesleki eğitimde uzman personel değişim programları)
5- Sağlık sistemi ve sosyal hizmetler (sokak çocuklarının rehabilitasyonu, yaşlı bakımı, engellilere yönelik faaliyetler, sokak hayvanlarının bakımı ve sıhhileştirme çalışmaları)
6- Turizm (kültür ve din turizmi)
7- Kültür (tarihi eserlerin restorasyonu)
8- Ticaret ve sanayi odaları arasında işbirliğini geliştirici faaliyetlerde koordinasyonu sağlamak.
Ah bir de Michael Haupl yazmayı becerebilseydi editörler :) şimdi biz bunu yazdık ya düzeltirler biz de yalancı çıkarız :D Neyse konuya değineyim, açıkçası bu 8 maddenin her biri bir diğerinden daha önemli ve keşke ama keşke İstanbul Belediyesi gerçekten Viyana Belediyesinin bu çalışmalarından bazı çıkarımlarda bulunarak İstanbul' a uygun bazı uygulamaları gerçekleştirebilse, bizi evropa viyana hayranlığı ile itham edenlere de atfedilir, demek ki örnek alacak bir şeyler de varmış ki bu protokoller yapılmak isteniyor. Gerçi daha önce Viyana Belediye yetkilileri İstanbul' daki bir toplantı da İstanbul'un ulaşım sorunu için denizin kullanılmasını önermişlerdi, Viyana' daki toplu taşıma çözümlerinin İstanbul' a uyarlanmasının zor olduğu da orada dile getirilmişti. Konuyla ilgilenenler olursa ayrı bir başlık yapıp tartışabiliriz size oradaki maddeler ile ilgili detaylı bilgileri, kaynaklı olarak ve birebir yaşayan birisi olarak aktarabilirim.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-TS.07 » İBB' den Haberler

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Eki Cmt, 2022 08:27

Bayramlarda turistlere ve göçmenlere ücretsiz ulaşım kalkıyor: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40541/ba ... cretsiz-ul
Ekim ayı itibarıyla, resmi tatil ve bayramlarda ücretsiz ulaşım hakkından sadece kişiselleştirilmiş istanbulkart kullanıcıları faydalanacak. İBB’nin daha önce duyurduğu uygulama ilk olarak 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda gerçekleşecek. Anonim kart kullananlar, göçmen ve turistler ücretsiz geçiş yapamayacak. Ayrıca kişiye özel hale gelen tüm İstanbulkart sahipleri, İBB’nin duyurduğu kampanyalardan faydalanabilecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-TS.07 » İBB' den Haberler

Mesaj gönderen Esat » 01 Eki Cmt, 2022 14:08

Göçmenlerin kişiselleştirilmiş kartı yok mu? Kayıtsız göçmenler kast ediliyor sanırım, neyse ben her şekilde destekliyorum, darısı çalıştığı halde öğrenci kartı kullananların başına

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön