ist-L.07 » 'İstanbul'da gişeler kaldırılsın' teklifi

Cevapla
kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

ist-L.07 » 'İstanbul'da gişeler kaldırıl

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Ağu Prş, 2012 19:07

İstanbullu araç sahipleri için manasız hale gelen Mahmutbey ve Çamlıca [konum olarak Dudullu] gişeleri kesinlikle kalkmalı. Her ikisi de tamamen şehir içinde kalmış durumda. İstanbul içinde haberde de yazıldığı üzere Bahçeşehir ve Sultanbeyli gibi noktalarda da gişeler var onlar da kalkmalı.

-------------------------------------------------------------------------------------
'İstanbul'da gişeler kaldırılsın' teklifi
Trafik sıkışıklığına neden olduğu gerekçesiyle İstanbul'daki Çamlıca ve Mahmutbey gişelerinin kaldırılması için TBMM'ye kanun teklifi verildi.


Bu gişelerin şehir içinde kaldığı ve trafik sorununun artmasına neden olduğu savunuldu. CHP İstanbul milletvekili Faik Tunay tarafından hazırlanarak TBMM'ye sunulan kanun teklifinin gerekçesinde ''Büyüyen İstanbul ile birlikte, Mahmutbey ve Anadolu gişeleri özelliğini kaybederek, trafik keşmekeşine, sıkışıklık ve aksamalara yol açmaktadır. Gişeler şehrin merkez noktalarında kalmıştır. 2-3 kilometrelik kısa mesafeler için alınan ücretler, bu yolun sürücüler tarafından tercih edilmemesine yol açmakta, sürücüler ücretsiz yollara yönelmekte ve bu da trafik sıkışıklıklarına neden olmaktadır'' denildi.

TOPBAŞ DA SICAK BAKIYOR

Gazeteport'un haberine göre; Yasa teklifi ile, karayolları trafik kanununa bir madde eklenerek, İstanbul Anadolu otoyolu üzerine bulunan Çamlıca, Samandıra, Sultanbeyli, Kurtköy, Orhanlı ve Şekerpınar gişeleri ile, Avrupa otoyolu üzerine bulunan Mahmutbey, Hadımköy, Ispartakule, Avcılar, Esenyurt, Çatalca, Kumburgaz ve Selimpaşa gişelerinin kaldırılması isteniyor.

8 Aralık 2006 tarihinde İstanbul'da düzenlenen Ulaşım Zirvesinde de bu konu gündeme gelmiş ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Mahmutbey ve Çamlıca gişelerinin kaldırılması konusunda görüş birliğine varıldığını açıklamıştı.

Ancak aradan geçen sürede bu karar uygulamaya sokulmadı.
http://www.aksam.com.tr/istanbulda-gise ... 5831h.html
-------------------------------------------------------------------------------------

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Ağu Prş, 2012 21:34

İşte muhalefetten, iktidarı sıkıştırabilecek bir hamle. Nasıl muhalefet yapılacağına dair güzel bir örnek. İktidarın yapmayı sürdürdüğü, mantık çerçevesinde olmayan ve cvap veremeyeceği bir uygulama bulmak!!

Özellikle Samandıra gişeleri Çamlıca gişelerine 2 km mesafede, çok komik bir durum oluyor. İstanbul içindeki bu gişelerin kalkması trafiğe gerçekten olumlu bir katkıda bulunur. Anadolu yakasında TEM kenarındaki yanyollarda anlamsız bir trafik yoğunluğu var ve sebebi, ücretli geçişlerden kaçanlar. En basitinden ben Samandıra, Dudullu ya da Sultanbeyli civarında denetimlere çıktığımda, resmi araç şoförleri (kiralık) anlaşmaları gereği köprü ve gişe ücretlerini kendi ödedikleri için; Çamlıca gişelerinden önce (batısı) otoyoldan çıkıp yanyoldan ya Dudullu ya Samandıra ya da Sultanbeyli'ye kadar gidiyor. Eğer iş Kurtköy, Orhanlı ya da Şekerpınar'da ise bu kez 1 gişe erken çıkmanın derdine giriyorlar. Sadece Gebze de işimiz varsa Gebze de çıkıyoruz otoyoldan.

Benim işim küçük arabalarla ama kamyonlar, tırlarda aynı mantıkla hareket ediyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Prş, 2012 21:40

Öneride uygulanması da makul ben ilk okuduğumda dikkat etmemiştim ama aklıma gelen doğru imiş, zaten bu konuda daha önce bir mutabakata varılmıştı ama nedense uygulamaya geçilmedi, haber de belirtmiş 2006 yılında dile getirilen bir şeydi bu 6 yıl geçti, İstanbul trafiği katlandı bu iş yapılmadı. Ben Anadolu yakasında daha büyük fayda sağlayacağını düşünüyorum, Avrupa yakasında güzergah çok kuzeye kayıyor yani gişeleri bayağı bir ileri kaydırmak lazım kullanılmasını sağlamak için, hani Kumburgaz'a demiyeyim de en azından Büyükçekmece'ye ulaşabilecek kadar ileri gitmesi gerekir, gerçi benim tanıdığım pek çok kişi ücretli olmasına rağmen Aksaray-Esenler civarından Beylikdüzü'ne giderken dahi otoyolu kullanıyorlardı, çünkü akıcı oluyor, ücretsiz olursa alt yolu kullananlardan çok büyük tercih kayması olurmu bilemiyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Ağu Prş, 2012 21:44

Esat 1 yıl civarında bir zamandır Ambarlı'ya gitmiyorum ama ondan önce ahftada 2 gün falan gidiyordum, mutat vasıta kullanma şansım olduğunda Ambarlı'dan çıkıp E-5'i kullanarak aldığım numuneleri Halkalı'daki merkezimize bırakmak yerine, doğruca TEM'e çıkıp Mahmutbey'den Halkalı'ya gidiyordum. Akşam saatleri olduğunda 40 dakikalık zamanı 20 dakikaya düşürüyordum, keza ondan sonra 70 km mesafeye eve dönüyordum ve o kazandığım 20 dakika sonra köprü trafiğinde saatler kaybetme riskimi azaltıyordu.

İstanbul içindeki gişeler kaldırılırsa E-5 her iki yakada da araç sayısında düşüş gösterir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Prş, 2012 21:48

Süreden fayda sağladığı ve sağlayacağı muhakkak dediğim gibi benim tanıdıklarım var bu şekilde kullanan, bende iş gereği o tarafa gitmem gerektiğinde kesinlikle otoyoldan gidiyordum, tamam onun parası cebimden çıkmıyordu belki ama kendimde özel işim için gittiğimde hep otoyolu tercih etmişimdir, sadece biraz makasa girip heyecan yapmak istediğim zaman E-5 ten gidiyordum, marifet değil ama gençken insan düşünmüyor :)

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön