küt-L.01 » Kütahya Troleybüs Hattı Kuruyor.

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

küt-L.01 » Kütahya Troleybüs Hattı Kuruy

Mesaj gönderen Esat » 08 Haz Cum, 2012 16:56

Kütahya kent yönetimi kent genelinde toplu taşımayı iyileştirmek amacı yaptığı bir takım çalışmalar ve toplu taşıma sistemlerinin erişilebilir hale getirilmesi projeleri gereğince troleybüs hatları kurmaya karar vermiş.

Bunun için kentte bir iki güzergahın tespit edildiğini, eski güzergahların kullanılamayacağını söylemişler, bunu ne amaçla söylediler haberde yok ama şu bir gerçekki yeni nesil troleybüs araçları otobüsler gibi manevra ve bir tramvaydan kat be kat daha yüksek eğimleri çıkma kabiliyetine sahipler. (eskilerde de var hakkını yemeyelim :)) Eğer kent genelinde yaygınlaştırarak iyi bir sistem kurabilirlerse yıllar sonra ülkemize troleybüsü yeniden getiren ve belkide bu sefer sevdiren belediye yönetimi olabililer.

Haberin bir diğer önemli detayı, belediye yöneticileri Macaristan'da troleybüs araç üretiminde tecrübeli iki firma ile görüştüklerini de eklemişler, yani girişim bayağı ciddi bir aşamada gibi.

http://www.lojiport.com/haberdetay/Kuta ... andi/33987
Kütahya Belediye Başkanı Mustafa İça, kentte troleybüs (elektrikli otobüs) üretimi ve troleybüs hatları kurulması için Macaristan'dan iki firmanın yetkilileriyle ''iyi niyet protokolü'' imzaladıklarını bildirdi.

İça, bu nedenlerle kentteki toplu ulaşımda otobüs yerine troleybüse yöneldiklerini dile getirerek, şöyle devam etti:

''Belediye Meclisi'mizin aldığı karar doğrultusunda çalışma başlattık. Troleybüs hatları kurulması için ağustos ayında ihale düzenleyeceğiz. Bununla ilgili Zafer Kalkınma Ajansı'nın desteğiyle fizibilite raporlarını hazırlattık. Tabii ki, bu troleybüs için özel yollar olması gerekiyor. Eski hatların kullanılması düşünülemez. Troleybüs hatları, Dumlupınar Üniversitesi'nin Merkez ve Germiyan yerleşkeleri arasında olacak. Bunu, Kütahya ve kentin sanayileşmesi adına fırsat olarak değerlendiriyoruz.''

Troleybüs konusunda ileri düzeyde olan Ikarus ve Skoda adlı firmaların Macaristan'daki yetkilileriyle temasa geçtiklerini ifade eden İça, 6 Haziran'da Macaristan'ın Avrupa Birliği Bakanı ile görüştüğünü belirtti.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 08 Haz Cum, 2012 23:11

Vallahi bravo.Kütahya benim ikinci kentim yahu, orada askerlik yaptım.Trolleybüs oraya cuk oturur. Bir de izmir'de bulunan bizim eski Ansaldo trolleybüsü de alıp tamir etseler, onu da özel günlerde çıkarıp tur attırsalar ne hoş olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Haz Cum, 2012 23:22

Valla abi, pek troleybüsçü değilimdir bilirsin :) ama bu aletin ülkemizde bir geçmişi var, Kütahya kentinin sorununu çözecekse ya da sorun ortaya çıkmadan troleybüs ile buna önlem alıp hemde toplu taşımını medenileştirecekse varsın troleybüs ile yapsın. Sistemi bir kursunlarda denizden bir Ansaldo çıkarırlar olmazsa :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1587
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 08 Haz Cum, 2012 23:36

Denizden çıkarmaya hacet yok, Eshot deposunda bir tane var, adamlar yıllardır "restore edecez" deyip bekletiyorlar. :P

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Haz Cum, 2012 23:46

Aslında troleybüs ilginç bir teknik. Neden olmasın. Kütahya’ya baktım, Freiburg’tan az biraz küçük sadece. Yani aslında en az dört tramvay hattı gerekirdir :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Nis Cmt, 2013 20:03

Düşünce aşamasından proje aşamasına geçilmiş. Kütahya Belediyesi ile İstanbul Ulaşım A.Ş. arasında Kütahya kentine kurulacak troleybüs hattı projelendirilmesi için protokol yapılmış, hayırlı olsun.
"Troleybüs hattı İstanbul Antalya hızlı tren hattının yapıldığı düşünülerek oluşturulmuştur" diyen Başkan İça, bu hattın havaalanı ile bağlantısını sağlayan güzergâhta troleybüs hattının da olacağının da altını çizdi. Mustafa İça, hattın güzergâhı ile ilgili şu bilgileri verdi:" Bu hat Alayunt ve organize sanayi bölgesini kapsayan işçi sirkülasyonunu sağlayan toplu taşıma ile şehri dağıtacak bir ana arter olacak. Geniş bir Troleybüs hattı olacak. Birinci etabı. Germiyan Kampüsünden başlayıp merkez kampüste sona erecek ve ikinci etabı da merkez kampüsten başlayıp Yoncalı'da son bulacak. Eskişehir yolunu da kapsayacak geniş bir ağ düşünüyoruz" diye konuştu.
http://www.stargundem.com/ajanslar/kuta ... 49035.html

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 06 Nis Cmt, 2013 21:24

Türkiye'deki ulaşım projeleri neden İstanbul Ulaşım A.Ş.'ye yaptırılır anlay(a)mıyorum. İstanbul'un ulaşım sistemi ortada çorba gibi , birbiri ile alakasız , iletişimsiz hatları olan bir şirkete gidip de nasıl iş verebiliyorlar ilginç!

Bursa B.B.' de T1 hattı planlamasını Ulaşım A.Ş.'ye yaptırdı ve hat planlamasında çok bariz, göze batan ama nasılsa bu işin uzmanı olarak iş yapmakta olan şirketçe görül(e)memiş hatalar mevcut. Tramvay hattı 3 tane metro istasyonuna çok yakın geçmekte , nostaljik tramvay hattı ile de kesişmekte olmasına rağmen 1 tane dahi aktarma istasyonu düşünül(e)memiş !!!

Şimdi bu durum bu şirketin acizliği , beceriksizliği değil de nedir ???

Umarım Kütahya'da sistem planlanırken adam gibi bir şey ortaya çıkarabilirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Nis Pzr, 2013 14:43

Berk Bursa' da ki hatlar arası aktarmaların doğru tasarlanmaması konusunda hak veriyorum sana, yani ortada gözümüz ile görüyoruz buna bir sözüm yok. Diğer yazacaklarım ile ulaşım a.ş. yi savunuyor gibi olacağım ama bu refleksede hakim olamıyorum :)

Öncelikle şunu açalım Ulaşım A.Ş. bir işletmeci, fakat uzun yıllardır özellikle raylı sistem projeleride üretiyor ve son 5 yıldır bunu ticari olarakta yapmaya başladı yani sipariş verirseniz, ya da ihaleye girip ihale alarak bu işleri yapıyor. Bunu yapabilecek kadrosu ve yetkinliği var, TEKNİK OLARAK.

Bursa' daki hat ile ilgili yukarıda yazdım ama şahsen işin içeriğini bilmiyorum, yani böyle sipariş mi edildi böyle yapıldı mı? Gerçi bir video vardı orada anlatıyorlardı Sn. Altepe' ye şöyle olacak böyle olacak diye ama ülkemizdeki idareci kafası ve tipini de biliyorsunuz, "ben böyle istiyorum" u aşmak zor.

İstanbul konusuna gelince, İstanbul'da planlamaları kim yaptı? Hatlar neye göre tasarlandı? Kim ne istedi, kim ne yapabildi? Mevcut hatlar üzerinden baktığımız zaman ortada bir şey yok, peki tüm sistemler yapılınca da kötü mü olacak? Göze çarpan eksik nokta aşağı yukarı hemfikir olduğumuz Kadıköy ve Üsküdar metrolarının sonlanma şekilleri, bunun dışında? Geçmişte yapılmış M1 i falan bırakın bir kenara. Peki bu eksiklerde suçlu kim di, projeyi yapanlar mı? Durmadan projede değişiklik isteyen üst makamlar mı? Bana göre tek suçlu İstanbul'da bu işlerin bir elden yönetilmemesidir, asrın projesi Marmaray ama baştan bize metro diye gazı verdiler ama gördük ki yapılan banliyö hatlarının yenilenmesi sadece. Ekstra diğer trenlere bir yol, en büyük tarafı tüp geçiş buna sözüm yok. Ama bu sinyali sistemi ile bir metro olsaydı, kentte toplu ulaşım tek elden yönetilse idi böylece Kadıköy ve Üsküdar metrolarıda tüpe bağlanıp kullanabilseydi her şey daha farklı olmazmıydı? Dolayısı ile Ulaşım A.Ş. nin son yıllarda yaptığı projelerin bizlerin gözündeki bu aktarma ve entegrasyon hatalarında dahli yoktur, geçmişte projelere doğru düzgün karışamıyordu bile.

Kütahya' daki işi neden onlara verdiler konusuna gelirsek, ortada bir ihale varmı bilmiyorum. Bir ihale yapıldı ise ticari bir şirket olarak girmiş, en iyi fiyatı vermiş ve işi almıştır. Ha bu konuda yetkinmidir, bunu tartışalım. Hiç troleybüs projesi yapmış mı, sırf katenerli diye tramvay ile benzeştir diye projesini yapabilir mi? Bunlara cevap veremiyorum açıkçası, bir de yine önce değindiğim konu var, entegrasyona cevap verecek olan şey, kentli ve kent yönetimi dir, bunun için özellikle bir yolculuk haritası çıkartılmalı o kentte ve etüdü yapılmalı, bu etüde göre de hattın aktarma noktaları planlanmalı ama bu işin içinde böyle bir etüd varmı yokmu, yapıldı mı bilmiyoruz. Belki de Kütahya belediyesi otobüs durakları üzerinden durak yerleri belirleyerek buralar olsun diyecek ve şirkette sadece işin teknik uygulama projesini yapacak, yani yola nasıl oturacak, duraklara yanaşmalar ve katener sisteminin projelendirmesini içerecek. Sonuçta anahtar teslim bir iş değil, bunun ücret sistemi var, turnikesi, yolcu bilgilendirmesi, telsiz haberleşmesi ve araç.

Bence Kütahya belediyesi bu işi işin ehli bir firmaya anahtar teslimi vermeli idi derim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Nis Prş, 2013 09:01

Demin meraktan bir daha
kaynağına bakmak istedim … yok? Bu kadar kısa sürede verdikleri haberleri siliyorlarsa, bu işe yaramaz yahu :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Nis Prş, 2013 16:18

Belki haber ile ilgili bir sıkıntı vardır, yayınlamış olmuş olmamak için :D yani nicht gewesen sein gibi :D silmişlerdir, başka eski haberler çıkıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Nis Prş, 2013 20:31

Ama ilginç, di mi? :-)

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön