ist-L.07 » Haliç Köprüsü Bağlantıları Koptu!!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-L.07 » Haliç Köprüsü Bağlant

Mesaj gönderen Esat » 22 May Sal, 2012 12:53

Bugün sabah saatlerinde Haliç köprüsünde tehlikeli bir durum meydana geldi, haberlerden anladığım kadarı ile köprü ayakları üzerindeki tabliye ile köprü girişindeki tabliyeleri birbirine sabitleyen vidalarda gevşeme meydana gelmiş tabii akabinde iki zemin arasında kot farkı meydana gelmiş. Olay anında doğal olarak geçiş yapan araçların fark etmesi ile polise bildirilen olay sonrasında Haliç Köprüsü üzerindeki eski yol bölümü Okmeydanı istikametine doğru kapatıldı, daha sonradan inşa edilmiş olan yan yol bölümü üzerinden trafiğin verilmesi ile de kilometrelerce kuyruk oluştuğu haberlerde bildiriliyor. Meydana gelen durumun metrobüs hattını etkilemediği orada seferlerin sorunsuz gerçekleştirildiği belirtiliyor.

Tabii konunun uzmanlarının yapacağı inlemeyi beklemek gerekir ama yine de acaba sorun sadece o bölümdemi, genel bir sıkıntı varmı, ya da burada meydana gelecek daha kötü bir durum tüm köprüyü ne kadar etkiler bilemiyoruz. Şu an için daha kötü bir gelişme söz konusu değil. Deprem güçlendirme çalışması üzerinden çok geçmemişken ve yetkililerinde sürekli köprü ve viyadükler kontrolümüz altında ifadelerine rağmen böyle bir durum biraz tartışmalı görünüyor.

http://www.haber7.com/guncel/haber/8824 ... e-acilacak
Resim

Haliç Köprüsü Ankara istikameti, köprüyü tutan vidalardaki gevşeme nedeniyle trafiğe kapatıldı.

Haliç Köprüsü Ankara istikameti Ayvansaray girişindeki bağlantı vidalarında gevşeme olduğunu fark eden polis, orta yolu trafiğe kapattı. Ankara istikametine ulaşım yan yoldan sağlanıyor. Edirne istikametindeki ulaşımda ise her hangi bir problem yaşanmadı.

Yetkililerin söz konusu yere gelerek, tamir çalışmalarını başlatması bekleniyor.

Karayolları, köprünün onarım sonrası yarın trafiğe açılağını açıkladı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 May Sal, 2012 14:35

Hm, genelde köprülerde her zaman (veya belirli zaman ve aralıkla) denetim olur, birisi vida vida gezer, bakar. Bunu tam anlayamadım şimdi.

He Esat, şu Maya takvim olayı kalktı, biliyong, e mi? :lol:

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 22 May Sal, 2012 14:42

Aslında bu bilinen bi gerçeği bi kez daha hatırlattı. Sonuçta Haliç'in kıyıları ve ardındaki alan Haliç'in içine doğru sürekli göçme halinde. Ahmet Vefik Alp'in de işaret ettiği üzere muhtemelen de taban oturması devam ediyordur.
Aslında bu olayda İBB'nin Haliç Metro Geçişi Köprüsü konusundaki bütün hatalarına karşın, metro köprüsü konusundaki haklılığını arttıran bir taraf da var. Şöyle ki şu andaki metro geçişi köprüsü tek tek kazıklar Haliç'in içine kazılıp yapılırken, metro geçişi köprüsünün bu halini eleştirenler köprünün sadece Beyoğlu ve Fatih tarafında yapılacak ayaklarla ve altı boş olarak da inşa edilebileceğini söylüyorlardı.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 22 May Sal, 2012 14:46

Belki absürd ve saçma gelebilir ama bu Kış Mevsimi hayli soğuk geçti, belki betonlar aşırı büzülme yaşadıktan sonra havaların ısınmasıyla genleşmeye başlayınca yapı birimleri arasında eşgüdüm kaybolmuş olabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 May Sal, 2012 17:33

Burada okuduklarıma göre, problem köprüde değil de zeminde imiş:

http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=339408
Mimar Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp, Haliç Köprüsü orta şeridinde bağlantı yerlerindeki kopma olayı ile ilgili hurriyet.com.tr’ye “Bu durum köprünün çöken kısmında temellerinde bir çökme olduğunu gösteriyor” dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 May Sal, 2012 22:37

Bencede zemin etkisi daha mantıklı, diğer türlü İstanbul ne soğuk kışlar ardından yazlar gördü bir şey olmadı da, bu kış yüzün olabilirmi? Absürd bir görüş değil yanlış anlamayın, gayet mantıklı hatta bilimsel bir bakış ama dediğim gibi daha sert kışlarda gördük, ha bakım kısmı ile alakalı atlanan bir şeyler varsa tabii ki sıcaklık farkıda etkilemiş olabilir, genleşip sıkışarak kış boyunca vidaları gevşetmiş olabilir, bakalım devletlü kurumları ne açıklayacak ya da kamuoyu ne ile tatmin olacak.

Ben bu tip olaylarda maalesef ülkemizde bir yaptırım beklemiyorum, adım çıkmış dokuza inmez sekize, isterseniz durmadan kötülüyorsun deyin ama sizde çok iyi biliyorsunuz ki, kabak her zaman en alttakinin başına patlar, kontrolü yapmayan mühendisten, şeften, onların denetleyicisi müdürden kimse hesap sormaz, ben sordum yaptım dedi, ben baktım imzası vardı, eee kim sıktı cıvatayı amele esat, kesin kafasını.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 May Sal, 2012 23:17

Köprü ile ilgili son durum, Capon möhendis gelmiş bakmış sanayiden 2 tane kriko sipariş etmiş (kriko caponcaya çok yatkın bir kelime :P) krikolar gelince kaldırıp yazlık lastikleri takıp sorunu gidereceklermiş. Bu arada bir üniversiteden konuya hakim hocamız ülkemizde bu konuya vakıf mühendisler olduğunu ama hiçbirinin aktif olmadığını söylemiş, ben bunu pek anlayamadım, tekaüt demek istedi herhalde ya da başka bir meslek ile uğraşıyorlar bilmiyorum, anlamadım vallahi.

http://gundem.milliyet.com.tr/yarilan-k ... efault.htm
Haliç Köprüsünü'nün yol bağlantısında meydana gelen ayrılmayla ilgili Japon IHI firmasından bir mühendis incelemelerde bulundu. Köprününün yapımını ve aynı zamanda bakımını üstlenen firmanın Japon mühendisi yükseltiyi dikkatlice inceleyip fotoğraflar çekti. Japon mühendis ara ara telefonla da üstlerine bilgi verdi.

Japon mühendisin talimatı üzerine taşeron firmanın her biri 500 ton kaldırabilen iki kriko siparişi verdiği öğrenildi. Krikoların köprünün iki ayağına takılıp aynı anda yükseltileceği ifade edildi. Krikolar gelmeden köprü üzerinde asfalt dökme çalışması başladı. Bu geciçi çözümün ardından köprünün trafiğe açılacağı belirtildi.

Bir süre sonra da kalıcı çözüm için ayaklarda güçlendirme çalışması yapılacağı kaydedildi. Köprü üzerinde incelemeler sürerken Aydın Üniversite İnşaat Mühendisliği Bölümünden Doç. Dr. Kubilay Haliç Kaptan gazetecilere açıklamalarda bulundu. Kaptan 2009 yılında yapılan güçlendirme çalışmalarının ardından köprününün yükünün arttığını ve yaşanan sıkıntının bundan kaynaklandığını öne sürdü. Kaptan, Haliç köprüsüne müdahale edecek bilgi birikiminde Türk mühendisleri olduğunu ancak hiç birinin aktif görevde bulunmadığını da aktardı.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 May Sal, 2012 23:35

Bu iş pek hoşuma gitmiyor açıkçası!

Köprü çökmüş. Şimdi biraz zift, sonra iki kriko. Yahu, koskoca Haliç dibi acaba neden birden oynadı? Bir durum mu var? Deprem mi geliyor? Kanal İstannnbulll yapılırsa acaba neler kayacak? İstanbul’un tadı kaçmaya başlıyor. Böyle işler öyle ortbasla olmaz ki, araştırma gerek. Şu eski Galata köprüsü mantıklı bir şekilde pontonlar üzerinde yüzüyordu (eh, Alman malı). Kıyılara bacak oturtmak elverişli değilse, dibe çakılsa da, dip oynuyorsa (?) … o zaman rahat mı uyuyacağız?

Bilmem, belki de ben fazla önemsiyorumdur. Ama yerin oynamasından, sıkı bir şeklin birden yamulabilinmesinden çok rahatsız olurum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 May Prş, 2012 16:54

Suçlu ayağa kalk!!! M2 Metro Köprüsü, yargılandın, suçun sabit, cezan müebbet, yapılmayazaksınnnnn. Ne kadar kızıyorum şu geçmişte İstanbul'u yönetmiş olanlara, yani sosyal demokratından liberaline, ellerinde karşı çıkılmayan güçler vardı yapmadılar bu işi, şimdi memlekete demokrasi geldi, bir halt var gibi herşeye karşı çıkılıyor :) mevcut yönetim köprü yapıcam diye bin dereden su getirtenlerle uğraşıyor, sonuç her şeyin suçlusu bu köprü, varya İstanbul'da deprem olcak sebebide bu köprü için çakılan KAZIKlarmış, hayret bir şey.

http://www.rayturk.net/metro-koprusunun ... -etkiledi/
Dün Haliç Köprüsü’nde VATAN’ın sorularını yanıtlayan Aydın Üniversitesi Afet Araştırma Müdürü Yrd. Doç. Dr. Kubilay Kaptan ise, köprü ayaklarının çökmesinin Taksim-Yenikapı Metrosu Haliç Metro Köprü Geçişi inşaatından kaynaklandığını belirtti.

Kaptan, Haliç Köprüsü’ne yaklaşık 4 kilometre uzaklıktaki köprü inşaatında dikilen 4 fore kazığın Haliç’in zemininde sarsıntılara neden olduğunu kaydetti: ”Haliç Köprüsü’nde yaptığımız tespitte kolonların bir miktar aşağı doğru gittiğini ve doğal olarak köprünün uç kısmının da havaya doğru kalktığını gördük. Köprü havaya kalkmadan önce kara kısmını tutan perçinler de gevşeyip atmış. Bunun nedenini araştırdık. Sorunun yaşandığı ortadaki eski Haliç Köprüsü 30 yıl önce inşa edildi. Normalde 3 yılda köprünün ayaklarının oturması gerekir. Ancak son aylarda Haliç’te yaşanan bir hareketlilik var. Zeminde kabarmalara veya çökmelere neden olan bu hareketlilik köprüye yaklaşık 4 kilometre uzaklıkta inşaatı devam eden Taksim Yenikapı Metrosu Haliç Metro Köprü Geçişi inşaatından kaynaklandı. Köprünün yapımı sırasında 2.5 metre olan kazıklar her iki tarafa da çakıldı. Bu sırada Haliç’e büyük bir darbe uygulandı. Büyük bir ihtimalle Haliç Köprüsü’nün ayakları çok uzun zaman önce oturmuştu. Ancak bu sarsıntıyla beraber ayakların bulunduğu zeminde çökme meydana geldi. Bu nedenle temeller kumla desteklenmeli ve bundan sonra sürekli gözlem yapılmalı.”
Sayın Hocam, teknik olarak haklı olabilirsiniz bize bu tespite laf söylemek düşmez ama ben şunu merak ediyorum, neden bu iş yapılırken bir tane prof ya da başka bir etiketli üniversite yetkilisi çıkıp, "kardeş bak bunları çakıyonuz ama buranın zemini böyle böyle, etki yapar, tepki yapar, diğer köprüyü kontrol edin" demedi? Durumdan vazife çıkartmakmı istenmedi yoksa bu işi parasıyla yapan birileri var bana ne durumumu vardı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 May Prş, 2012 19:59

:!:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 May Prş, 2012 20:00

He ayrıca da … deprem olabilecek bir kentte bu kazıkçıklar köprü çökerttirebilirse vay halimize.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 May Prş, 2012 20:11

Senin derdini anlamıyorum ki ben, ne bekliyorsun? Deprem beklenen bir kent cart curt falan karıştırmaya gerek yok, çünkü hepimiz çok iyi biliyoruz ki eğer dedikleri şiddette bir deprem gerçekleşirse bu İstanbul'un kıyameti olacak, ha tedbir almayalım yatalım demiyorum, özellikle evler bir an önce yıkılsın depreme dayanıklısı yapılıyorsa yapılsın ama köprüler ne olacak? Olacağı ne yıkılıp gidecek, güçlendirme falan bunlar oyun, boş iş, masa başında ya da amfide oturacağına gelsin çalışsın mantığı, iş yapıyor görünelim falan filan. Japonya dışında dünyanın hiçbir yerinde kendimi depremde güvende hissetmem, yani bunun ülkemi kötülemek ile de alakası yok.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön