tr-TS.09 » Engelliler ve Toplutaşımadaki Engeller

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-TS.09 » Engelliler ve Toplutaşımadaki Engeller

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Pzr, 2012 03:21

Açıkçası başlığa ne isim vereyim bir türlü karar veremedim sonunda bunu yazıverdim. Bu konuda bayağı bir canım sıkkın aslında, çünkü bazı iyi ve güzel uygulamaları gördükten sonra gelipte hala bir şey yapılmamış ve yapılmak istenmeyen kentlerimizi gördükçe içim sızlıyor.

Sizler arasında bu tip sorunları olan sanırım yok olsa dile gelirdi diye düşünüyorum ama belki bir tanıdığınız ya da yakınınızın başına gelmiştir, toplum içinde herhangi bir şekilde engelli duruma düştüğünüz anda maalesef ikinci sınıf vatandaş muamele görebiliyorsunuz. Bunun örneklerini çok defa gördük, otobüse almamalar, aldığı otobüsten geri indirmeler, erişilemeyen raylı sistem istasyonları, binilemeyen raylı sistem araçları, alırken hava atılan ama kaldırımlara yanaştırılamayan alçak tabanlı otobüsler. Aslında konunun toplu taşımacılık kanunlar şunlar bunlar dışında büyük bir sosyolojik kısmıda var ama benim aklım ona yetmez. Neden insanları evlerine kapatıyoruz, neden bu durumu kanıksıyoruz ve neden ses çıkartmıyoruz?

Belki biliyorsunuzdur, ara sıra yazıyorum ama pek cevaplayan olmuyor yine de yazacağım. Malum ülkemiz AB kapısını aşındırma turlarında bazı taahhütler verdi bunlar arasında tüm kamu kurum ve kuruluşları hizmet binaları ile toplu taşıma sistemlerinin engellilerin erişimine uygun hale getirilmesi de vardı ve bu kanunlaştırıldı, süre olarakta Temmuz 2012 bu işlerin bitmesi için son tarihtir denildi. Yıllar geçti yapılan tek şey bir kaç devlet dairesine tekerlekli sandalye rampası, bir alafranga sığacak yerlere asansör inşaatından öteye geçemedi. Bugün büyükşehirler dışındaki kentlerde alçak tabanlı otobüs alımı varmı? Bu otobüslerin şoförlerine verilen bir eğitim varmı? Yok, olmadığı gibi komedi babında nostaljik adı altında tramvay hattı yapılıyor ve yüksek tabanlı, daha doğrusu basamaklı tramvay araçları alınıyor. Burada sakın ha şu yanılgıya düşmeyelim, elin AB sinde de hala bu eski araçlar kullanılıyor ve uzunca bir sürede kullanacaklar, yani kimsenin şehri ülkesi ile kıyas yapmıyorum bu konuda, yani AB nin kendisinde bile bu sene son diye bir şey yok ama orada başka bazı faktörler var onları tabii ki dile getireceğim.

Ben tabii daha çok İstanbul özelinde yazabilirim ama sizlerinde lütfen ama lütfen bu konuya ilgi göstermenizi istiyorum, bu AB yalanı konusunda biraz bilinçlenelim. Bu kanunlar güzel işler tabii ki, uyulsun yapılsın ama yalandan kanuna uygun olsun diye değil gerçekten insana değer vermek adına yapılsın istiyorum. Hala bir kaldırım yapmayı, hala bir kaldırıma rampa yapmayı beceremiyoruz, hala raylı sistem hattı açıyoruz ama engelliler erişemiyor, milyarlar verilen otobüsler kaldırımlara yanaşamıyor, nedir kardeşim bizim sorunumuz?

Ben örneklerimi resimler ile de desteklemeye çalışacağım, son dönemde edindiğim bazı bilgileri paylaşacağım, kimse okumasa da bu başlığı etkin tutmaya çalışacağım. Bu konuda klişeleşmiş bir söz vardır "herkes bir engelli adayıdır" evet, maalesef böyle. Ben bir diz ameliyatı sonrasında kısacık bir dönemde yaşadıklarımı düşünüyorumda, bir ömür boyu bundan çok daha zor durumda yaşayan insanlar acaba neler çekiyorlar, bunu düşünmeden edemiyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Mar Pzr, 2012 13:13

Özellikle anadolu yakası sahil güzergahı kaldırımların, engelli rampaları falan olması sebebiyle gayet iyi durumda diye düşünüyordum, tabi insan doğası gereği hep eksik düşünüyoruz. Şimdi tüm ışıkların olduğu yerlerde yeni çalışmalar başladı yerlere sarı renkte bazı işaret yolları yapılıyor. Yani bunlar görme engellilerin üzerinde yürüyeceği yerler. Bu taşlar yovarlak işaretli olduğu yerlerde birden fazla yöne dönüşü işaret ediyor, düz oluklu olduğu yerlerde o istikamete düz geçişi temsil diyor diye tahmin ediyorum.

Neyse konuyu dağıtmadan, İstanbul'un %90'lık kesiminde engelliler için bir yerden bir yere gitmek çok çok zor, ama anadolu yakası sahil kesiminde en azından yürüyecekleri karşıdan karşıya geçecekleri yerler nizami. Tabi sahil yolu güzergahında otobüsler buna uygun mu? 16D değil, günde 3-4 seferi olan 222'de hurda ikaruslar. 133T'ler keza öyle. Bir tek bağdat caddesinde 4 numaralı hatta artık Otobüs AŞ erguvanları bu işe uygun.

Minibüs yolu'na engelliler uğramasa yeridir, keza engelsizler için bile yeterince engel var. E-5 güzergahının üzerindeki semtler zaten ne yazık ki hala yeterince önemsenmiyor, Batı Ataşehir, Uğur Mumcu ve Kurtköy planlı yerleşmeler olduğu için bunun dışında tabi. Tem güzergahı'nı ve Şile Yolu zaten ancak 20 sene sonra konuşulur herhalde. Harem-Beykoz aksında da engelliler adına yapılan pek bir çaba açıkası ben göremiyorum.

Bunun dışında 672 otobüslük erguvan ihalesi yapıldı, 3 ihale daha yapılacak ve sanıyorum 1500 otobüse tamamlanacak ve önümüzdeki yıl nisan ayında bunların tamamı işletmede olacak. 0345'ler engelli uyumlu değil galiba, ya da emin değilim. Citaro'lar ise göz bebeğimiz.0 aldıkları BMC otobüslerden iyi oldukların şahsen şüphe etmiyorum. İkarus'larımız ise ne yazık ki hala sağlıklı insanların bile kulak, ciğer sağlıklarını tehdit ediyor.

İnsanlarımızın engellilere genel yaklaşımı ise bence gayet olumlu, yani ben şahsen engelli insanların çevresinde mutlaka onlara bir şekilde yardımcı olmaya gayret gösteren birilerini de görüyorum. Tekerlikli sandalyeli biri otobüse binmeye çalıştığında hemen 2-3 kişi yardımcı oluyor, ne bileyim görme engelli biri otobüse bindiğinde hemen 1-2 kişi seslenip yerini veriyor vs. vs...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Pzr, 2012 13:48

Hakan yazdı:Şimdi tüm ışıkların olduğu yerlerde yeni çalışmalar başladı yerlere sarı renkte bazı işaret yolları yapılıyor. Yani bunlar görme engellilerin üzerinde yürüyeceği yerler. Bu taşlar yovarlak işaretli olduğu yerlerde birden fazla yöne dönüşü işaret ediyor, düz oluklu olduğu yerlerde o istikamete düz geçişi temsil diyor diye tahmin ediyorum.
Hakan bununla ilgili foto verebilirmisin bir ara, ben Pazartekke ve Şehremini arasında çektim, tam bir fecaat. Bilimsellikten uzak, saçma sapan bir iş yapılmış oradakini de görmek isterim. Diğer taraftan evet çıkarımın ya da bilgin doğru, düz kanallılar istikameti, yuvarlaklı olanlar önünde bir engel ya da yön değiştirme alanı olduğunu ifade ediyor. Bu konuya özellikle değineceğim çünkü bir takım çalışmalar var ama nasıl yapıldığını sizler ile paylaşmak istiyorum, gün içinde toparlamaya çalışırım.
İnsanlarımızın engellilere genel yaklaşımı ise bence gayet olumlu, yani ben şahsen engelli insanların çevresinde mutlaka onlara bir şekilde yardımcı olmaya gayret gösteren birilerini de görüyorum. Tekerlikli sandalyeli biri otobüse binmeye çalıştığında hemen 2-3 kişi yardımcı oluyor, ne bileyim görme engelli biri otobüse bindiğinde hemen 1-2 kişi seslenip yerini veriyor vs. vs...
Hakan, böyle ise ne kadar güzel. Tamam insanların bireysel yardımcılıklarını bende biliyorum zaten bu yönümüzde olmasa bu iş bizde çok ama çok kötü durumda olurdu. Ama genelde engelli insanları eve hapsetmek özelliklede tekerlekli sandalye mağdurlarını mümkün olduğunca sokağa çıkartmamak bir refleks haline gelmiş, benim bulunduğum yerde de insanlar bu konuda çok yardımcıdır, bazen fazlası ile yardımcı ama genellikle bu insanların kendi işlerini kendilerinin de görebilmesi düşünülerek planlanmış işler var bu hoşuma gidiyor.

Yanlız şunu ifade etmeliyim İstanbul için konuşuyorum yapılan bazı çalışmalar var, bunlar başarılı bir şekilde sonuçlanırsa, sonuçlanırsa diyorum çünkü bu kabartma çizgiler bizde verilen ismi ile HİSSEDİLEBİLİR ZEMİN uygulamasında sorun var, eğer bu düzgünce yapılabilirse Türkiye'nin bir numaralı kenti değil pek çok Avrupa kentinin bile önüne geçer. Geriye kalan eksiğimiz şu otobüsler ve kaldırımlar olur :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Mar Pzr, 2012 13:51

Münkün olursa fotoğraf da çekerim tabiki, unutmadan söyleyeyim aynı çalışma ışıklara sesli işaretleri de ekliyor. Yani kırmızı yanarken farklı yeşil yanarken farklı bir sesle uyarı da bulunuyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Pzt, 2012 23:29

Madem Hissedilebilir Zemin den girdik olaya oradan devam edelim. Benim gördüğüm bazı uygulamalarda yaya geçitlerinde de düz çizgi zeminler devam edecek şekilde uygulanıyor, tabii ki sesli uyarı önemli ama sesli uyarı olmayan yerlerde yaya geçidi yanına uygulama gördüm ama yaygın değildi, şimdi acaba orada da deneme falanmıydı diye düşünmeden edemedim. Yanlız bu konuda bir konsept var kaldırımda yapılan uygulama karayoluna geldiğinde kesiliyor, bu tabii ki bazen, ya da konuya ilk bakışta "ne alaka" yorumuna sebep olabiliyor ama mantıklı, sonuçta zemin görme engelli kişiler için yapılmış durumda, burada devam eden çizgiyi karayoluna da indirerek devam ettirirseniz şahıs bir sorun olmadığı zannıyla yoluna devam edebilir. Bu noktalarda kesinlikle yuvarlak kabartmalı ya da kare kabartmalı farklı bir zemin uygulaması yapılıyor ve yapılmalı.

Konu ile ilgili bir diğer husus yine İstanbul özelinde yapılmak istenen çalışma. Malum bu konuda yine en iyi durumda olan yerler raylı sistemler diyebiliriz ama orada da çok büyük eksikler var, bu amaçla Temmuz'a kadar tüm raylı sistem hizmetlerinde en azından hissedilebilir zemin uygulamasının yapılarak tamamlanması hedefleniyor ama tabii sıkıntılar ile. Çalışma iyi niyetli olmasına iyi niyetli ama tipik bizim sorunlarımız işin içine giriyor, mesela "benim hoşuma bu gitti" diyebilen yönetimler :) ya da bu işin zaten dünya çapında da kabul edilmiş bir standartı olmamasından yola çıkarak "ya şöyle olsa daha iyi" "böyle olsa daha iyi" çıkmazına girmek, son olarakta zemini kullanacak kişilerin taleplerinde bir ortak konsensüsün yeterince sağlanamaması. Evet şekil olarak bir standartı yok bu işin ama şu an aklımda kalan bu zeminlerde kabartma yüksekliği genel kabul görmüş bir 0.6 cm. derinlik, (rakamda yanılabilirim ama 1cm. kesin değil) bizde bunun daha derin olması talep edilmiş, daha derin kabartmalar tabii ki daha hissedilebilir oluyor ama daha takılınabilir ve bana göre sıkıntılı ama dediğim gibi kullanıcak olan kişiler böyle bir talepte bulunmuşlar ve sanırım bizdeki kabartmalar en azından bu standarttan daha derin olacak gibi.

Bu konuyu çok tepkili dile getirmek istemiyorum çünkü görme engellilerin affına sığınarak şunu belirtmeliyim, ben bu zemini tamamen baston ile mi yoksa üzerine basarakmı hissettiklerini gerçekten bilmiyorum, bu konudaki cehaletim ile yanlış bir yorumda yapmak istemiyorum ama ayak ile üzerinden yüründüğünde derinlik arttıkça gerçekten rahatsız edici bir durum ortaya çıkıyor bana göre.

Fotoları şimdi vaktim olmayabilir yüklemeye, zaten sadece Pazartekke-Şehremini bölgesinde biraz çekim yaptım, metro istasyonlarında Mecidiyeköy girişte bir kaç metrelik bir alana uygulama yapılmıştı ama resmini kalabalıktan çekemedim diye hatırlıyorum yine de kontrol edeceğim.

Ayrıca konunun genel yelpazesi içerisinde hissedilebilir zemin dışında da konular var ama sıra ile gitmek istiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Çrş, 2012 00:51

Aşağıda vereceğim fotoğraflar Pazartekke tramvay durağı ile Şehremini tramvay durağı arasında Aksaray yönü kaldırımında yapılmış bir çalışmalar silsilesi :) bu çalışmayı kim yapmış bilmiyorum yani İBB mi, İETT mi yoksa başkası mı ama kulağıma gelene göre işin içinde Ulaşım A.Ş. var dediler, eğer böyle ise daha kötü çünkü onlardan böyle bir şey beklemezdim. Eh şimdi ben çapsız bir adam olarak ne diyeyim bilemiyorum ama şunu açıkça söyleyebilirim hangi kurumun yaptığı ya da yaptırdığının bir önemi yok, buradaki çalışma açıkça şunu gösteriyor, bir mühendis masa başında çizmiş, inşaat işçileri gitmiş yapmış sonrada kimse kontrol etmemiş. Bu kuşu tutmuş, bu pişirmiş, bu yemiş bu da hani bana hani bana demiş gibi oldu.

Tek tek irdeleyerek gideyim diyorum, bakalım sadece benmi yanlış düşünüyorum. Uygulamadaki belkide en düzgün yer ama renk? Kontrast? Herhalde bu bölümü yapanlar şöyle düşündü, "nasıl olsa görme engelliler kullanacak, rengin bir önemi yok" Hmmm.
Resim

Bulmacanın birinci ve en kolay bölümü olsa gerek, neden böyle bir şekle gerek görülmüş. Hesap hatası :) kaldırımdan çizgiyi başlatırken arkadaşlar üst geçidi hesap etmemiş, :) gülüyorum ama cidden sinirden gülüyorum. Allah şahidimdir ben bile daha doğrusunu yaparım. Neyse, burada fotoğraflamayı unuttum sinirden bu bölümün hemen 3 metre ötesinde bir palet dolusu kaldırım taşı bu hissedilebilir çizginin üzerine konulmuştu ve duyarlı bir vatandaş oradaki adama verip veriştiriyordu, "bu çizgi görmeyenler için yapıldı, ortasına bunu bırakın diye değil" şeklinde, kendisi ile kısa bir sohbette ettik, acayip tepkili idi bu duruma.
Resim

Evet, şimdi engelli vatandaşı üst geçide yönlendiriyoruz, çizgi romanları çok severim Dare Devil' i de, ama gerçek hayatta böyle bir yetenek yok sayın inşaat mühendisi arkadaş, ya da uygulamayı yapan işçi-emekçi kardeşim :) orada bir uyarı karosu olması lazım, bir de adamı niye yola kadar götürüyorsunuz, otobüslerin altına insin diye mi?
Resim

Acaba kırmızı taş bittiği için mi sarıya döndüler, yoksa her örnekten birer tane deniyelim diyemi? Yok cidden acaba yapılacak çalışmanın pilot bölgesi burası, hani hepsi bir arada çıksın mı denildi. Sarı yani doğrusu ile devam ediyoruz ama uygulama yine garip, neden? Çünkü yine düzlem hatası, ama yok ya suçlu kaldırımdır, kendine bir çeki düzen ver, düz git be kaldırım.
Resim

ovvvv, kare bulmaca 3, durağın neresinden dolaşırsak durağı bulabiliriz oyunu, ya da etrafından dolaşmak için hangi yolu tercih etmeliyiz oyunu gibi bir şey.
Resim

Şehremin ışıklar bölgesi, sorun şu kapaklar. Gerçekten, yani bu çizgileri yapan arkadaşların cidden bir suçu yok çünkü nereye kaydırsalar önlerine bir kapak denk gelmiş, işte PTT, ileride İSKİ, onun önünde başka bir şey bu bölgede çok suç bulamadım cidden, buradaki plansızlık genel olarak kent plansızlığı ile alakalı çünkü.
Resim

Önce bu kısma tepki gösterdim orada ama sonra biraz düşününce gördüm ki doğrusu yapılmış, yoldan uzakta içeri yakın bir çizgi yapılmış, sorun kaldırım işgali yapan dükkanlar, çizgi üzerinde tabelalar, pantolon sergileri :)
Resim

Çapa otobüs durağı civarındaki durak bulmacası, şimdi zaten engellilerin kartı yokmu toplu taşıma için? Sanırım var, yani bilet satan dükkanın önüne gitme ihtiyaçları yok zaten. Peki niye bu yol illa ki o dükkanın önüne yönlendirilmiş? Bunu çözemedim
Resim
Resim

Resimler aslında yetersiz, biraz ayaküstü hızlıca çektim, kızdım, bir yandan diğer duyarlı vatandaş ile konuştum, bir yandan eşe dosta selam verdim, bir yandan resim çekmemden rahatsız olanları pas geçtim ama bir iki kare çektim. Bir de bu çekjtiklerimi kuşbakışı haritada çizeceğim size, size diyorum ama bilmiyorum tabii, ilgi çeksin diye kuşmu koyalım ne kenarına.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Mar Prş, 2012 00:36

Bu alıntıyı burada bulunsun diye yapıyorum, sonra kullanıcam. Elin adamı dünyanın ötesinden bizden daha iyi olup olmadığı tartışmalı bir ülkeden geliyor ve yaptığı tespit
Otobüs kaldırıma daha yakın durmalı. Engellilerin daha rahat binebilmesi için İstanbul'un sorunları çözmek aslında teknik değil, politik bir sorun
otobüs ve metrobüslerdeki engelli sorunlarına değinirken bunu irdeleyeceğim.

http://www.haber7.com/haber/20120328/Me ... -oneri.php

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Mar Prş, 2012 22:57

Bu akşam bir »Fahrgastbeirat« (yolcular danışma kurulu, Esat, sen nasıl tercüme ederdin?) oturumundaydım yine … bu sefer il kliniği körler ve görme engelliler derneğinden birisini gönderdi, misafir olarak oturumdaydı, fikirleri soruldu, yaşadıklarını anlattı, vs. Tren istasyonlarındaki beyaz çizgi konuşuldu (ve yanı sıra 2020’ye kadar plânlanan banliyö sistemi ve Fransa ile sınırötesi banliyö trafiği sözkonusuydu). Yani, bizi andım. Ama bizde engellilere hayatta böyle bir itina ve özenle yaklaşılmaz bence; nedenini tam bilmiyorum. Yani, sorun politik mi, yoksa kültürel mi, bilmem, irdelemeli aslında.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Mar Prş, 2012 23:22

alabay yazdı:Bu akşam bir »Fahrgastbeirat« (yolcular danışma kurulu, Esat, sen nasıl tercüme ederdin?) oturumundaydım yine … bu sefer il kliniği körler ve görme engelliler derneğinden birisini gönderdi, misafir olarak oturumdaydı, fikirleri soruldu, yaşadıklarını anlattı, vs. Tren istasyonlarındaki beyaz çizgi konuşuldu (ve yanı sıra 2020’ye kadar plânlanan banliyö sistemi ve Fransa ile sınırötesi banliyö trafiği sözkonusuydu). Yani, bizi andım. Ama bizde engellilere hayatta böyle bir itina ve özenle yaklaşılmaz bence; nedenini tam bilmiyorum. Yani, sorun politik mi, yoksa kültürel mi, bilmem, irdelemeli aslında.
Nerden biliyorsun? Bilmeden yazıyorsun bence ya da şöyle diyeyim yanlış anlama, mevcut durum hakkında bilgi sahibi olmadan yazıyorsun. Türkiye geneli için konuşursan haklı olabilirsin ama İstanbul ve benim eski çalışma grubum hakkında bunu kabul etmem, biz yıllar önce yaptık bunu Ulaşım A.Ş. de ve hala da bu konu ile bağlantılı olarak yapılıyor, tabi ben yukarıda sadece çizgilere takılınca konunun o kısmını atladım, özür dilerim. Detaylı olarak yazarım ve evet yine haklı olduğun yerler var ama bu biraz da işte bizim her boka politika, siyaset ve menfaat sokmaya çalışmamızdan bir de yönetici etiketli kişilerin "ben biliyorum" tripleri, bunu eleştirirsen haklısın.

»Fahrgastbeirat« ı ben Yolcu Danışma Kurulu olarak çeviriyorum Türkiyede Odak Grubu deniliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Nis Çrş, 2012 17:54

http://www.haber7.com/haber/20120411/To ... alisma.php

Sayın Başkanım önce şu yukarıdaki çizgileri düzelttirin sonra daha bu işlerin havası atılır, bunca senedir doğru düzgün bir şey yapılmadı kimse kusura bakmasın, son 2 yıldır 2012 de kanunun süresinin dolması ve büyük ihtimal ile Başbakanlığın baskıları ve kanunla ilgili süre uzatımı yapmaması ihtimali işleri hızlandırdı yoksa eminimki bu işler daha çok uzardı.

Haberde belirtilen haritayı hem tasarım hemde basılı halde gördüm, bunu herhangi bir şekilde eleştirmeyeceğim çünkü bana göre yıllar önce yapılması gereken bir işti, bir dönem konu ile ilgili araştırmada yapmıştım fakat bastıracak matbaa bulamadım daha doğrusu ben Braille alfabesi basacak matbaa aramıştım ama daha başka yöntemler ile çözülebilecek bir işmiş bize nasip olmadı ama bu projeyi hayata geçiren arkadaşlarıma sonsuz teşekkür ediyorum. Bu anlamda İstanbul Ulaşım A.Ş. pek çok işletmeciden bir değil bir kaç adım öne geçmiş durumdadır. Yine haberde belirtilen metro istasyonlarına özel olarak hazırlanacak plakalar söz konusu bunlarda görme engellilere istasyon ile ilgili bilgiler aktarılıyor, aynı şekilde asansörler için bir Braille alfabesi ile basılmış kullanım klavuzu basılmıştı fakat uygulaması henüz yapılmışmıydı bilmiyorum, fakat proje olarak tamamlanmıştı. Dediğim gibi bence özel ve güzel bir çalışmaydı sonuçlanmış olması güzel, sanırım baskı sürecine geçilmiştir. En kısa sürede sizler ile paylaşabileceğimi ümit ediyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Nis Çrş, 2012 20:00

Bir düzeltme aldım, Başkan'ın bugün gösterimini yaptığı harita büyük ihtimal ile benim çalışmasını gördüğüm ve halen basılmamış olan harita değil kabartmalı istasyon krokisi çalışması imiş, eğer benim bahsettiğim harita ise o da zaten henüz basılarak dağıtımı yapılmamış belki bir numunesi olabilir. Bu harita bir aksilik olmaz ise 1 ay içerisinde prosedürü biterek basılacak, dağıtımının nasıl yapılacağı konusunda henüz bilgim yok, muhtemelen Görme Engelliler Dernekleri aracılığı ile kullanıcılara verilecektir diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 May Çrş, 2012 22:45

Burada Engellendim organizasyon duyurusu.

Resim
Sende Harekete Geç! Engelleri birlikte kaldıralım!

9 Mayıs Çarşamba günü saat: 12.30'da mimari engellere karşı bende "Burada Engellendim" demek için Bakırköy Özgürlük Meydanı'nda toplanıyoruz... Herkesi bekliyoruz
www.buradaengellendim.com

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön