ist-T.10 » İstanbul Tramvayını Seçti

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Oca Cmt, 2011 10:58

Bir de Strasbourg'taki tramvayların tasarımı korkunç. Ve de imge.

http://images.google.de/images?hl=de&bt ... %C3%9Fburg

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 08 Oca Cmt, 2011 22:42

Bir de oylamaya sunulan tramvaylar , çizimlerden anladığım kadarıyla, modül eklenerek büyütülemiyor. Bana göre bu durum çok büyük bir eksik. Şu an Zeytinburnu hattında kullanılan Bombardier'lerde olduğu gibi iki üç vagon ucuca eklenerek kullanılacak ve bu durum bana göre araçların verimini düşürüyor. İki aracı ucuca eklemektense 5 modülden oluşan tek bir araç kullanmak daha mantıklı sanki .

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Cmt, 2011 22:58

Modüler araçlar değil, yazdım mı hatırlamıyorum sanırım RTE200X başlığında yazmıştım, üretici Ulaşım A.Ş. şu an kapsamlı bir proje olarak o tip işler üzerinde çalışmıyor, geçmişte bir alçak tabanlı projesi ele alındı ama daha çok 3D modelleme aşamasında kaldı, bu araçlar üzerinde yeterli tecrübeye ulaşmadan ve kapsamlı bir üretim yapılmadan diğer mecralara geçmek istemediklerini öğrenmiştim, dolayısı ile arka planda belki çalışması vardır ama o tip bir üretim ya da prototip için erken.

Bir diğer etken yine yetkili bir noktadan aldığım bilgide İstanbul altyapısında modüler tramvay araçlarının pek fizibil olmadığı yönünde idi, tabi ondan sonra örnek T1 hattında ciddi bir zemin yenileme çalışması yapıldı, o aşamadan sonra belki uygun hale gelmişmidir bilmiyorum. Bir diğer etkende modüler tasarımlı tramvay araçlarının (alçak tabanlılar) çok yoğun yolcuya uygun görülmemesi, bizde ise malum hatların durumu :) Fakat yüksek tabanlılardaki modüler sistemlerin teknik durumu nedir onu bilmiyorum açıkçası, fakat metro aracı olarak yani yüksek taban olarak bakarsak dünyada da çok eski bir uygulama değil.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 08 Oca Cmt, 2011 23:35

Bir diğer etkende modüler tasarımlı tramvay araçlarının (alçak tabanlılar) çok yoğun yolcuya uygun görülmemesi, bizde ise malum hatların durumu
Yoğun yolcusu olan hatlarda modüler tramvay araçları kullanmak daha mantıklı gibi geliyor bana çünkü bu tip araçlarda homojen dağılım sağlanabilir. Diğer tipte ise dağılım vagonla sınırlı. Bir vagon çok kalabalıkken diğeri biraz daha rahat olabilir.

Bir de bildiğim kadarıyla yüksek tabanlı modüler araç yok :D öneride bulunurken tasarlanan tramvayların yüksek tabanlı olduğunu atladım ama yine de T1 hattı için modüler araçlar kullanılması gerektiğinde ısrarcıyım. Bir kere göze hitap ediyorlar :D
http://www.urbanrail.net/eu/bern/SL9-Wabern1.jpg
Fotoda yer alan boyutlarda veya bir modül daha eklenmiş bir tram T1 'e yeter bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Cmt, 2011 23:48

Valla bende öyle düşünüyordum ama öyle olmadığı söylendi tekzip mahiyetinde hatta Alstom Citadis başlığında idi iletmiştim verilen cevabı, bana görede homojen bir dağılım için ideal ama bahse konu olan daha çok yoğunluğun oluşturduğu ağırlık nedeni ile mevcut modüler sistem araçların biraz çabuk bozulduğu gibi bir şey.

Bu arada modüler ile ilgili ben teknik olarak bir bilgi istedim ama cevap vermediler, sanırım modüler deyince öyle istediğin zaman araya parça ekle olayı yok, bu üretim aşamasında yapılabiliyor, ama sonradan herhalde biraz problemli bir iş, ayrıca modülerden senin kastın ufak ufak parçalar ve çokça körüklü tramvaylar ise tamam öyle yüksek tabanlı sanırım yok ama İstanbul' a yeni alınan metro vagonlarıda modüler, sadece bir körük sistemi ile vagonlar birbirine bağlanıyor ve içinde baştan sona gidilebiliyor yani yüksek tabanlılarda da bu anlamda modüler modeller var, hatta artık herkes onlardan alıyor gibi.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 09 Oca Pzr, 2011 00:47

Resim

Uploaded with ImageShack.us

Yukarıdaki görseli Alstom ile ilgili bir sunumdan aldım. Alstom'un ürettiği tramvaylar ( hepsi böylemi bilmiyorum) yukarıdaki gibi parça eklenerek uzatılabiliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Oca Pzr, 2011 00:53

Hepsi öyle değil işte, bizim aldığımızda Citadis ama öyle değil, bir ikincisi sanırım o tip bir sunum bende gördüm sitesinde de bilgiler var ama çokta anladığımı söyleyemem, ben de bu konuda hep şunu merak ediyorum, bunların böyle kolayca sökülüp takılması mümkün mü? Sanırım değil, yani kafanıza göre aman bugün 2 seti içeri çekeyim de onlara ilave yapıp yarın salayım mümkün değil, bunu ben Ulaşım A.Ş. ye bilgi edinme ile sordum, neden modüler metro satın alıyorsunuz, set içinde bir modülde arıza geldiğinde tüm setmi işletmeden düşecek yoksa bir günde o modülün yerine başkasını takıp seti hizmete verebilecekmisinizi bunun maliyet analizini yaptınız mı dedim :) geri cevap olarak "sana ne" dahi yazmadılar, çok ayıp. :)

Dolayısı ile ben bu ekleme işinin araçların teslim alınmasından önce karar verilen bir şey olduğunu düşünüyorum, yani burada diyorki; standart 20 m lik kısa ve 30 m. lik uzun araçlarım var, ha senin gereklerine göre ilave yaparak 40 m lik ekstra uzun araçta yapabiliyorum, tabii ki bu modüllerden de istersen satıyorum, sende ilerde aracına istersen bu ilaveyi yapabilirsin demek istiyor bence. Yani olmaz bir şey değil ama ben pratik olduğunu da düşünmüyorum.

Ha, araca gelirsek, önceki mesajımda söylediğim gibi bana göre de İstanbul için yolcu yoğunluğu ve arkaya ilerleyelim beyler mantığına göre bu tip araç uygundur, ama işletme ve yönetim tarafı teknik olarak bunun böyle olmadığını düşünüyor ve söylüyor, belki ileride yeni tramvay hatları yapılırsa görebiliriz bu tip araçları bilemiyorum ama şu anda yok, maalesef, bende isterdim olsun :)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 09 Oca Pzr, 2011 01:11

Dolayısı ile ben bu ekleme işinin araçların teslim alınmasından önce karar verilen bir şey olduğunu düşünüyorum, yani burada diyorki; standart 20 m lik kısa ve 30 m. lik uzun araçlarım var, ha senin gereklerine göre ilave yaparak 40 m lik ekstra uzun araçta yapabiliyorum, tabii ki bu modüllerden de istersen satıyorum, sende ilerde aracına istersen bu ilaveyi yapabilirsin demek istiyor bence. Yani olmaz bir şey değil ama ben pratik olduğunu da düşünmüyorum.
Zaten benim söylemek istediğim de sabah tak akşam sök gibi birşey değil :D
İhtiyaç doğdukça tramvay'a ilave yapılabilir diye bunu önerdim.İstanbul için özel 100m lik tramvaylar filan yapardık :D Yanlış hatırlamıyorsam Eskişehir Belediyesi sitesinde okumuştum. Tramvaylar yetersiz gelmeye başlayınca ilave parçalar ile büyütme imkanına sahibiz gibi birşey yazıyordu. Bombardier de bu mantıkla işliyor demekki.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Prş, 2011 00:21

İstanbul için öneri ilginç bak :) Yanlız Eskişehir' deki araçlarda Bombardier Flexity ailesinden ve bildiğim kadarı ile onlarda aşağı yukarı İstanbul Bombardierleri ile aynı karoseri yapısında, modül olayı yoktu diye hatırlıyorum ama yanılıyor olabilirim.

Diğer taraftan bu oylama da içimden bir his A kazanacak sanki diyor :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Pzt, 2011 19:37

Oylama sonucu ile ilgili olarak Perşembe günü bir basın toplantısı düzenlenmesi planlanıyor bir erteleme olmaz ise öğleden önce oylama sonucunda hangi aracın tasarımının kabul gördüğü de öğrenilmiş olacak. :) Söyliyeyim mi? :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Şub Pzt, 2011 23:35

Eee ama :-)

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 10 Şub Prş, 2011 12:41

http://www.rayturk.net/?p=19741

Eveet.A Aracı seçilmiş...

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön