kay-D.07 » Atın Bu Demiryolunu Dışarı!!!

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

kay-D.07 » Atın Bu Demiryolunu Dışarı!!!

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Çrş, 2009 00:05

Ne güzel başlık dimi? Evet, atın bu demiryolunu dışarı, istemiyorum görmek, eskiye dair ne var, eski olan, adında eski geçen, ve demirden yapılmış ne varsa atın kentlerimizden dışarı, modern bir demiryolu yapınca eskisini çöpe atın. Tipik karakteristik, yenisini alınca oyuncağın eskisinin yüzüne bakmaz çocuklar, bu tren bile olsa.

Ya, bu kadar devrik cümleden sonra konuya gelelim değil mi. :) Evet Kayseri' de malum çok takdir ettiğimiz beğendiğimiz bir hizmet olan Kayseray devreye girdi, her hali ile büyükşehirlerin yapmadığı şeyleri yapan, yani onların hatalarını tekrarlamadan büyüyen bir şehir olduğuna inandığım Kayseri doğru yolda derken, az önce bir haber okudum, ve aklıma Mehteran geldi 2 ileri gidersek neden hep bir geri gidiyoruz diye sormadan edemedim, mecburmuyduk Mehteran ın ritminde bu 2 ileri 1 geriye? Bak içimize işlemiş her işimiz böyle olmuş. Kayseri'de tarihi öneme sahip demiryolu sökülmeye başlanmış ve sökülerek yerine bir su kanalı yapılacakmış, ve Kayseri Venedik gibi olacakmış? Vay bee. Özendiğimiz şeye bak, pis kokulu, bol sivrisinekli bir kentin kanalları.

Ne bileyim adı üstünde tarihi, hani belki günümüzde bir işlevi yoktur bilmiyorum, öyle atıl duruyordur, bir şekilde değerlendirilmek istenmiştir, ama illa ki böyle mi değerlendirilmeliydi, rayların sökülmesini hazmedemediğim gibi yerine konulacak şeyin bir o kadar bize yabancı olmasını da hazmedemiyorum, Venedik? Gondolda koyacakmısınız? İtalya' da işsizlik var isterseniz size İtalyan Gondolcu getirebilirim, daha orjinal olur.

İşin daha bir garipsediğim tarafı bu Kayseri' ye tren gitmiyor mu? Yani bir Ana Gar ihtiyacı yok mu? Benim bildiğim Ana Gar lar kent merkezinde olur, şehir dışında değil, onlara banliyö ya da normal gar denir. Otobüs ve minibüslere iş çıksın diyemi şehir dışına alınıyor? Ben buna anlam veremiyorum, yahu Türkiye yanlışlıkla AB ye girerse o zaman ne olacak? Şehir merkezinde Ana Gar yapmanız gerekiyor diyecekler, o zaman yine yeni yeniden mi yapılacak? Gerçi girmeyecek ya neyse orada sorun yok. Ya da ne bileyim ne kadar şehir dışı, kenarında mı? An die mi? :)

http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/ ... lacak.aspx
Kayseri'de kent merkezi dışına alınması çalışmalarına başlanan tarihi demiryolu güzergahının yerinde ili Venedik gibi yapacak kanal projesi hayata geçirilecek.

Büyükşehir Belediyesi ve Kocasinan ilçe Belediyesi tarafından uzun süredir üzerinde çalışılan demiryolu hattının kent merkezi dışına alınması projesi uygulanmaya başlandı.

Kocasinan Belediye Başkanı Bekir Yıldız, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1927 yılında Kayseri'ye ulaşan demiryolu hattının, kentin büyümesi ile birlikte şehir merkezinde kaldığını hatırlattı.

Demiryolu hattının kent merkezi dışına alınması için uzun süredir üzerinde çalıştıkları ve zaman zaman çeşitli sıkıntılarla karşılaştıkları projenin nihayet uygulanmaya başlandığını ifade eden Yıldız, Devlet Demir Yolları (TCDD) Genel Müdürlüğü'nün hattın yerinin değiştirilmesi işini ihale ile verdiği firmanın çalışmalara başladığını bildirdi.

Demiryolu hattının şehir merkezi dışına alınmasını şehrin gelişimi açısından çok önemsediklerini vurgulayan Yıldız, şu bilgileri verdi:

''Bu proje ile kent merkezi içinde kalan demiryolu hattı, Erkilet bölgesinde Kuzey Çevreyolu'na paralel olarak yeni güzergahına taşınacak. TCDD, hattın taşınması işini 65 milyon lira karşılığında ihale etmişti. Bu işin yaklaşık 35 milyon lira kadar da kamulaştırma bedeli var. Yani, hattın taşınması işinin maliyeti 100 milyon lirayı aşacak. İhaleyi alan firma, şantiyesini kurup, güzergahta çalışmalara başladı. Şu an hafriyat, dolgu ve yarma işlemleri yapıyor. İhalede, 300 iş günü zaman verilmiş. Zamanında bitmesini umut ediyoruz. Gelecek yıl kasım ayında demiryollarının yeni güzergahı bitmiş olacak. Bu firma, ray döşeme dahil, güzergahı hazırlayacak, istasyon, depo, hangar ve köprüler dahil tüm tesisleri anahtar teslimi yapacak. Geriye sadece rayların sökülmesi kalıyor. Bu da çok önemli bir şey değil. Güzergah taşınınca bu işlemde kısa sürede yapılacaktır.''

KAYSERİ VENEDİK GİBİ OLACAK

Başkan Yıldız, Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki'nin ''uçuk'' proje olarak nitelendirdiği kent merkezinden kanal içinde su geçirme planının da ilerleyen yıllarda demiryolu hattı projesinin devamında hayata geçirileceğini kaydetti.

Demiryolu hattının kent merkezi dışına alınmasından sonra eski güzergahta gelecek yıldan sonra çok önemli tanzim çalışmasına gireceklerini dile getiren Yıldız, şöyle devam etti:

''Daha önce Büyükşehir Belediye Başkanımızın açıkladığı şehrin ortasından kanal içerisinde su geçirme projemiz vardı. O proje hazır, ama şimdilik bekliyor. Mevcut demiryolu güzergahı, hat taşındıktan sonra yeşil alan olarak kalacak. Burada 21 kilometre uzunluğunda demiryolu hattı var. Bunun 20 kilometresi 20 metrelik şerit halinde. Bu şerit, şimdilik yeşil alan olarak kalacak. Geriye kalan 1 kilometrelik kısım ise istasyon alanı ve burası tamamen TCDD tarafından değerlendirilecek. Önümüzdeki yıllarda, kanal projesini hayata geçirdiğimizde, mevcut demiryolu güzergahının önemli bir kısmını kullanacağız.''

Kent merkezinden dolaştırılması planlanan su kanalının hem demiryolu hattını hem de Sarımsaklı suyu güzergahını takip edeceğini ifade eden Yıldız, ayrıca Kızılırmak'tan da ayrı bir güzergahtan kanallar ile kent merkezine su getirileceğini sözlerine ekledi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Özhaseki, hayallerinden birinin kent merkezinden Venedik'te olduğu gibi su kanalları geçirmek olduğunu, bunun için proje çalışmalarını başlattıklarını açıklamıştı.

İHALE VE YER TESBİTİ YAPILDI

TCDD Kayseri İşletme Şefi Selahattin Karakaya, yer teslimi ve ihalenin yapıldığını belirterek, şu bilgileri verdi:

''Yeni demiryolu hattımız, çift şeritli olacak. 23 bin 850 metre uzunluğundaki yeni demiryolu hattının yapımı 65 milyon 500 bin liraya ihale edildi. İhaleyi kazanan firma ile yer tespiti yaptık. İnşaat çalışmalarına yakında başlanacak ve demiryolu 300 gün sonra bize teslim edilmiş olacak.''
Bu koca yazıda bana mantıklı gelen tek şey şu son paragraf, eski hat ihtiyaca cevap vermiyordu belki, bu bölgede bu şekilde çift hatlı falan filan yapmakta belki mümkün değildi, (gerçi 20 metre genişlik olduğunu yazmışlar ama) falan filan, yani bu bir gerekçe olabilir ama bilmiyorum ya yine de bana bu işte bir yanlışlık var gibi geliyor. Bula bula Avrupa' nın özenecek Venedik' ini mi bulduk?.
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 22:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Kas Çrş, 2009 11:02

Ama şu anagar/başgar konusunda yanılıyorsun. Onların bazıleri kent merkezinden bayağı uzak. Yani, öyle bakarsan, Berlin'in Hauptbahnhof'u bile ne Alexanderplatz'ta ne de Kurfürstendamm'da. Ama işte o iki noktada eskiden başgarlar vardı. Şimdiki "ortada" olsa da, merkezde mi, bilmem. Ama Karlsruhe veya Baden-Baden kentlerinde gardan merkeze yürünemez bile, tramvay veya otobüse binmek gerekir.

Kayseri'de yaptıkları şeyi anlamadım, merak bile etmiyorum, sinir olurum diye. Öyle atıl bir hat varsa, olsa, neden banliyö veya tramvay şebeke plânlaması yapılmıyor?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Çrş, 2009 12:30

Anladım, baş gar konusunda yanılıyorum diyorsun, tamam bunu kabul edelim. İlla ki kentin göbeğinde olmasın ama orada zaten tekrar sordum, şehir dışı ne? Şehir dışından kastımız ne?

Diğer taraftan ben aslında projenin şekline kızdım daha çok, yani nedir ya Venedik kanalı? Gittin Avrupa'da bir Venedik i gördün de onu mu yapasın geldi, Allah tan Köln' e gitmemişler, yoksa Katedrali dikecekler ha!

İzmit' te te aynı şey yapıldı, demiryolu hakikatten kent içindeydi, yani hakikatten orada o şekilde bir hat olmazdı, ne oldu yine şehrin içinde ama deniz kenarına alındı, bence çok doğru oldu ama eski hat neden tramvay olarak değerlendirilmedi? Şimdi çözüm olarak monoraya yapacaz diyorlar? Daha mı estetik, bunu anlayamıyorum. Kayseri için konuşursak bu hat yeni yapılan Kayseray a ne kadar yakın bilmiyoruz tabii ki, farazi konuşuyoruz, ama mesela paralel değilse o alan Kayseray'a bir etap olarak eklenemez miydi?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Kas Çrş, 2009 13:15

Katedrali (sen onu gördün mü? İnanılmaz bir şey, kartpostallar yanıltıyor) yapsaydılar, çok daha mantıklı olurdu, 1. Kayseri Kapadokya'ya yakın, 2. bir bina, 3. diktin, bitti. Ama kanal? Suyu nereden gelecek? Temizliğini kim yapacak? Sivrisinek problemi nasıl giderilecek? Bir de orada lağün/deniz kulağı oalbilecek bir yer yok, deniz yok ki ... yani o işi nasıl yapacaklar? Tuzlu su, tuzlu-tatlı karışım suyu ile tatlı su üç apayrı mevzu. Kanala bu kadar.

Demiryolu ... aslında nerede olursa olsun ... konumu da nasıl olursa olsun, kol gerektirse, bağlantı için kol yapılır. Yani ilerigörüşlü bir plânlama yapılmalıydı.

Hm, bidakka, şu gugl örsü bi çalıştıriim ...

Demiryolu kuzeybatıdan inip giriyor, otogarın kuzeyinde hafif kuzedoğuya doğru devam ediyor, tren garına geliyor (vay be ...), oradan Yeni Pervane tarafına doğru daha da kuzeydoğuya doğru gidiyor. Ve de bayağı kentlik bölgelerden geçiyor.

Şimdi konu bu "ana aks" mı? Yan kol göremedim. Kayseray nerede, bir bakalım, bulabilir miyim ... Evet ... paralel bir hat, ama Sanayi dediğimiz yerde birbirlerine yakınlaşıyorlar ... batıya doğru galiba çok pareleller (!), sonra güneye sapıyor mu, sapmıyor mu, tam anlayamadım (görünmüyor ya, durak isimleriyle araştırıyorum, ki bizde isim medeniyeti?). Doğuya doğru da hat uzaktan paralel, demiryolu yukarı kırpınca, tramvay düz gidiyor galiba. Yani, birşeyler yapılabilirdi ...

Hiç ağ veya harita medeniyeti yok bizde vallahi ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Çrş, 2009 18:18

Su konusunu okudum ya bir yerde, hangi nehir orda bir nehirden getirilecekmiş, kesin yapılacak değil ama düşünülüyormuş, Başkan istiyormuş Venedik gibi kanallar falan filan. Ohoo demek ki yanlışlıkla ben başkan olsam bir yere neler yaparım ha, baksana başkanlar istiyor istasyon ekleniyor, başkanlar istiyor hatlar yapılıyor, başkanlar istiyor her şey oluyor, fizik, teknik, cart curt hava, ben istedim oldu, şimdi Orhan Gencebay' ı hatırladım bak. Tövbe tövbe.

Ya bilmiyorum ama bana külliyen saçma geldi bu Sivas' taki kaldırım televizyonları ve Adana'nın pervaneli soğutması kadar zihni sinir bir proce bence :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Sal, 2010 19:56

Bu konuda bir haber yayınlanmış, rayların sökülmesi işlemine başlanıyormuş. Tabii ki kent içinden geçen demiryollarının sorunlar oluşturduğu da bir gerçek, bunu inkar etmiyoruz. Kayseri ileride yaşayacağı problemleri düşünerek bu adımı atıyorsa ve buradan kazanacağı alanda aklı başında işler yapacaksa bravo, ama şu kanal manal :) bilmiyorum yani, o kadar vizyon işlerine kaldı mı Kayseri yani bütün dertler bittiyse eyvallah.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20104
Çalışmalar hakkında açıklama yapan AK Parti Kayseri Milletvekili Yaşar Karayel, “Kocasinan ilçesini ikiye bölen demir yolu hattı nedeniyle bölge gelişemedi. 1922 yılında temeli atılan eski demir yolu 1929 yılında tamamlanmıştı. O günden bu yana bu demir yolu şehri ikiye böldü ve Kocasinan’ın gelişmesini engelledi. Bu nedenle demir yolunu kuzey çevre yolu paraleline aktaracağız. İhale bedeli 65,5 milyon TL önümüzdeki yaz aylarında bitecek. Kocasinan’ın şehirleşmesi artacak ve araziler kıymetlenecek” dedi.
Yeni yapılacak olan demir yolunun, Hızlı tren projesinin de alt yapısını oluşturacağını belirten Vali Mevlüt Bilici, “Bu projeler şehrimiz için önemli. Bundan iki sene sonra çalışmalar bitmiş olacak. Önceki tren yolu Kayseri’nin gelişmesine ve değişmesine uygun değildi” ifadelerinde bulundu.
Yani gerçekten kentin gelişimini düşünerek yapıldıysa ve gerçekten kent düzgün gelişecekse ki en son gördüğümde Kayseri zaten düzgün yapılaşan bir kentti, hayırlı olsun diyelim ne yapalım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Mar Sal, 2010 20:00

Rayların bir kenti bölmesi kadar tatsız bir şey yok. Freiburg bu yüzden tamamen bölünmüş hâlde, ve tüm etraftaki kent, kasaba ve köyler de öyle. Berlin, her nedense öyle değil, çünkü altından ve üstünden öyle geçiliyor ki, bir yer bölünmüyor. Yani, Freiburg'ta mesel6a artık rayları söküp başka yere taşıyamazsın ... ama olan yerde ileri bakış iyidir. Ama ileri derken, ne kadar iler? Yani, şehir oraları da yutar mı elli sene sonra, onu da düşünmek gerek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Sal, 2010 20:13

İşte dediğim gibi defalarca mesajlarımda Kayseri kentinin sokak cadde görünüşünü övmüşümdür, gerçekten büyük kentlerin yanlışlarından ders almış bir görüntüsü vardır. Bu konuda da gerçekten kentin yararı düşünülerek ve planlanarak yapılmış bir adım ise bravo, ama deniyor ki merkez garı da şehir dışına alacağız, tamam alalım. Oraya otobüs tramvay neyse koyarsınız ulaşım sorunu olmaz. Peki şu sorunu aşabilecekmiyiz? Esenler Otogarı inşaatı başladığında tarladaydı desek yalan olmaz, neden oraya yapıldı kentin biraz dışında bir yer olsun diye, sonra ne oldu? :) Kentin dışı mı? Pardon neresi? Bırak emlakçıyı müteahhidi, gecekondu sahibi bile rant peşinde koşarsa ve ona bu fırsat tanınıyor ise yapacak bir şey maalesef yok. Benim Altıntepsi' de tüm tanıdıklarım evlerini kendileri yaptılar yahu :) nasıl dikildiğini biliyorum ordan Otogar a o evlerin ya da sonrasında Esenler doğru. Buna engel olabilirsek aslında işte o zaman Şehir Plancılarının işi de kolaylaşır :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Mar Çrş, 2010 09:48

Ne yapalım, bu gecekonduculuk çoook özel bir kültür. Hoşuma gitmiyor. Ama açıkçası onun yerine yapılan toplu konutlar da daha da az hoşuma gidiyor :?

Bence bir garı kentin içinde tutup, rayları kaplamak da mümkün. Yani delme tünel değil (Stuttgart'ta herşeyi tamamen yerin altına alacaklar, ki o kocaman garın alanı boşalsın diye, manyak bir plân, ve herkes de kızıyor, tam çarçur), rayların bir kesiğin içinden gitemsi. O kesik, merkezde binalarla kaplanabilir. Freiburg'ta yapacaklardı, yok efem pahallıdır diye yapmadılar, rayların sağına ve soluna bazı yerlerde büyük binalar yapıldı, öyle ki, gürültüyü içte tutuyor. Eh işte ... kapaklama daha mantıklıydı, ama gar taraflarında, bilmem ki, 8, 10, 12 ray var, yani çok geniş bir yer, bilmiyorum, Kayseri'de kaç ray yatıyor ve gelecekte yatar.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön