Ya, bu kadar devrik cümleden sonra konuya gelelim değil mi. Evet Kayseri' de malum çok takdir ettiğimiz beğendiğimiz bir hizmet olan Kayseray devreye girdi, her hali ile büyükşehirlerin yapmadığı şeyleri yapan, yani onların hatalarını tekrarlamadan büyüyen bir şehir olduğuna inandığım Kayseri doğru yolda derken, az önce bir haber okudum, ve aklıma Mehteran geldi 2 ileri gidersek neden hep bir geri gidiyoruz diye sormadan edemedim, mecburmuyduk Mehteran ın ritminde bu 2 ileri 1 geriye? Bak içimize işlemiş her işimiz böyle olmuş. Kayseri'de tarihi öneme sahip demiryolu sökülmeye başlanmış ve sökülerek yerine bir su kanalı yapılacakmış, ve Kayseri Venedik gibi olacakmış? Vay bee. Özendiğimiz şeye bak, pis kokulu, bol sivrisinekli bir kentin kanalları.
Ne bileyim adı üstünde tarihi, hani belki günümüzde bir işlevi yoktur bilmiyorum, öyle atıl duruyordur, bir şekilde değerlendirilmek istenmiştir, ama illa ki böyle mi değerlendirilmeliydi, rayların sökülmesini hazmedemediğim gibi yerine konulacak şeyin bir o kadar bize yabancı olmasını da hazmedemiyorum, Venedik? Gondolda koyacakmısınız? İtalya' da işsizlik var isterseniz size İtalyan Gondolcu getirebilirim, daha orjinal olur.
İşin daha bir garipsediğim tarafı bu Kayseri' ye tren gitmiyor mu? Yani bir Ana Gar ihtiyacı yok mu? Benim bildiğim Ana Gar lar kent merkezinde olur, şehir dışında değil, onlara banliyö ya da normal gar denir. Otobüs ve minibüslere iş çıksın diyemi şehir dışına alınıyor? Ben buna anlam veremiyorum, yahu Türkiye yanlışlıkla AB ye girerse o zaman ne olacak? Şehir merkezinde Ana Gar yapmanız gerekiyor diyecekler, o zaman yine yeni yeniden mi yapılacak? Gerçi girmeyecek ya neyse orada sorun yok. Ya da ne bileyim ne kadar şehir dışı, kenarında mı? An die mi?
http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/ ... lacak.aspx
Bu koca yazıda bana mantıklı gelen tek şey şu son paragraf, eski hat ihtiyaca cevap vermiyordu belki, bu bölgede bu şekilde çift hatlı falan filan yapmakta belki mümkün değildi, (gerçi 20 metre genişlik olduğunu yazmışlar ama) falan filan, yani bu bir gerekçe olabilir ama bilmiyorum ya yine de bana bu işte bir yanlışlık var gibi geliyor. Bula bula Avrupa' nın özenecek Venedik' ini mi bulduk?.Kayseri'de kent merkezi dışına alınması çalışmalarına başlanan tarihi demiryolu güzergahının yerinde ili Venedik gibi yapacak kanal projesi hayata geçirilecek.
Büyükşehir Belediyesi ve Kocasinan ilçe Belediyesi tarafından uzun süredir üzerinde çalışılan demiryolu hattının kent merkezi dışına alınması projesi uygulanmaya başlandı.
Kocasinan Belediye Başkanı Bekir Yıldız, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1927 yılında Kayseri'ye ulaşan demiryolu hattının, kentin büyümesi ile birlikte şehir merkezinde kaldığını hatırlattı.
Demiryolu hattının kent merkezi dışına alınması için uzun süredir üzerinde çalıştıkları ve zaman zaman çeşitli sıkıntılarla karşılaştıkları projenin nihayet uygulanmaya başlandığını ifade eden Yıldız, Devlet Demir Yolları (TCDD) Genel Müdürlüğü'nün hattın yerinin değiştirilmesi işini ihale ile verdiği firmanın çalışmalara başladığını bildirdi.
Demiryolu hattının şehir merkezi dışına alınmasını şehrin gelişimi açısından çok önemsediklerini vurgulayan Yıldız, şu bilgileri verdi:
''Bu proje ile kent merkezi içinde kalan demiryolu hattı, Erkilet bölgesinde Kuzey Çevreyolu'na paralel olarak yeni güzergahına taşınacak. TCDD, hattın taşınması işini 65 milyon lira karşılığında ihale etmişti. Bu işin yaklaşık 35 milyon lira kadar da kamulaştırma bedeli var. Yani, hattın taşınması işinin maliyeti 100 milyon lirayı aşacak. İhaleyi alan firma, şantiyesini kurup, güzergahta çalışmalara başladı. Şu an hafriyat, dolgu ve yarma işlemleri yapıyor. İhalede, 300 iş günü zaman verilmiş. Zamanında bitmesini umut ediyoruz. Gelecek yıl kasım ayında demiryollarının yeni güzergahı bitmiş olacak. Bu firma, ray döşeme dahil, güzergahı hazırlayacak, istasyon, depo, hangar ve köprüler dahil tüm tesisleri anahtar teslimi yapacak. Geriye sadece rayların sökülmesi kalıyor. Bu da çok önemli bir şey değil. Güzergah taşınınca bu işlemde kısa sürede yapılacaktır.''
KAYSERİ VENEDİK GİBİ OLACAK
Başkan Yıldız, Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki'nin ''uçuk'' proje olarak nitelendirdiği kent merkezinden kanal içinde su geçirme planının da ilerleyen yıllarda demiryolu hattı projesinin devamında hayata geçirileceğini kaydetti.
Demiryolu hattının kent merkezi dışına alınmasından sonra eski güzergahta gelecek yıldan sonra çok önemli tanzim çalışmasına gireceklerini dile getiren Yıldız, şöyle devam etti:
''Daha önce Büyükşehir Belediye Başkanımızın açıkladığı şehrin ortasından kanal içerisinde su geçirme projemiz vardı. O proje hazır, ama şimdilik bekliyor. Mevcut demiryolu güzergahı, hat taşındıktan sonra yeşil alan olarak kalacak. Burada 21 kilometre uzunluğunda demiryolu hattı var. Bunun 20 kilometresi 20 metrelik şerit halinde. Bu şerit, şimdilik yeşil alan olarak kalacak. Geriye kalan 1 kilometrelik kısım ise istasyon alanı ve burası tamamen TCDD tarafından değerlendirilecek. Önümüzdeki yıllarda, kanal projesini hayata geçirdiğimizde, mevcut demiryolu güzergahının önemli bir kısmını kullanacağız.''
Kent merkezinden dolaştırılması planlanan su kanalının hem demiryolu hattını hem de Sarımsaklı suyu güzergahını takip edeceğini ifade eden Yıldız, ayrıca Kızılırmak'tan da ayrı bir güzergahtan kanallar ile kent merkezine su getirileceğini sözlerine ekledi.
Büyükşehir Belediye Başkanı Özhaseki, hayallerinden birinin kent merkezinden Venedik'te olduğu gibi su kanalları geçirmek olduğunu, bunun için proje çalışmalarını başlattıklarını açıklamıştı.
İHALE VE YER TESBİTİ YAPILDI
TCDD Kayseri İşletme Şefi Selahattin Karakaya, yer teslimi ve ihalenin yapıldığını belirterek, şu bilgileri verdi:
''Yeni demiryolu hattımız, çift şeritli olacak. 23 bin 850 metre uzunluğundaki yeni demiryolu hattının yapımı 65 milyon 500 bin liraya ihale edildi. İhaleyi kazanan firma ile yer tespiti yaptık. İnşaat çalışmalarına yakında başlanacak ve demiryolu 300 gün sonra bize teslim edilmiş olacak.''