1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

sa-D.07 » Hicaz Demiryolu Yeniden Hayata Geçecek

Gönderilme zamanı: 14 Eyl Pzt, 2009 18:31
gönderen Esat
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=16139
Ulaştırma Bakanlığı Müsteşar yardımcısı Suat Hayri Aka, Hicaz Demiryolu Projesi için çalışmaların devam ettiğini belirterek, “Proje tamamlandığında İstanbul’dan yola çıkan bir tren, 24 saatte Mekke’de olacak” dedi.

Suat Hayri Aka, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğü’nün, bu anlamda gerekli girişimleri sürdürdüğünü belirterek, “Hicaz Demiryolu’nun tekrar canlandırılması için ülkemizde İstanbul-Ankara-Konya yüksek hızlı demir yolu hattı inşası devam etmekte olup, Konya-Karaman-Adana sınır rehabilitasyon projesinin yapımına da kısa süre içerisinde başlanacaktır. Yapılmakta olan Marmaray Projesi’nin yanı sıra programa aldığımız diğer proje olan İstanbul-Edirne Hızlı Tren Projesi de tamamlandığında Suudi Arabistan yarımadası ile Avrupa, Türkiye üzerinden modern bir demir yolu ile bağlanmış olacaktır” dedi.
Projeye, Türkiye olarak hızlı tren istasyonlarıyla başlandığını söyleyen Aka, diğer ülkelerin projede ne aşamada olduğuna ilişkin olarak şu bilgileri verdi: “ Suriye ve Ürdün, çalışmalarına 2010 yılında başlayacaklar. Suudi Arabistan’da ise çalışmalar 2012 yılında tamamlanmış olacak. Hicaz Demiryolu Projesi için çalışmalar devam ediyor. Proje tamamlandığında İstanbul’dan yola çıkan bir tren, 24 saatte Mekke’de olacak.”
Hicaz Demiryolu Hakkında :
“Hicaz Demiryolu’nun yapımına, Sultan 2. Abdülhamit zamanında başlandı. O zamanki projenin yaklaşık maliyeti 4 milyon lira olarak hesaplandı. Bu tutar 1901 yılı devlet bütçesinin yaklaşık yüzde 18’i kadardı. Hazine’den bu maliyetin karşılanması zor olduğu için bağış toplanması ve Ziraat Bankası’ndan kredi alınması kararlaştırıldı. 1908 yılına kadar 1 milyon 127 bin 893 lira bağış toplandı. Suriye’nin Başkenti Şam’dan başlayıp Medine’ye kadar uzanan Hicaz Demiryolu’nun, o günkü toplam uzunluğu 1766 kilometre olarak planlandı. Yapımına ise 1 Eylül 1900 yılında başlandı. Teknik Sorumluluğu Meissner isimli bir mühendise verilen projede 17’si Türk olmak üzere toplam 43 mühendis çalıştı. İnşaatın ilerlemesiyle çalışmalar, tamamen Türk mühendisler tarafından yürütüldü. Projenin tamamlanmasıyla 1.464 kilometre olan Hicaz Demiryolu, 1 Eylül 1908 yılında hizmete açıldı. Şam’dan başlayıp Medine’de noktalanan Hicaz Demiryolu’nun maliyeti 3 milyon 357 bin 819 lirayı buldu. Yapılan ilave hatlar ve yan bağlantılar ile 1916’da 1. 766 Km’yi bulan demiryolunu toplam maliyeti 4 milyon 558 bin lira olmuştur. Bu hat üzerinde 1910 yılında 198 bin 448 yolcu ve 66 bin ton yük, 1913 yılında ise 232 bin 563 yolcu ve 112 bin ton ticari eşya taşındı. Hicaz Demiryolu, 1. Dünya Savaşında ve sonrasında tahrip edildi, 1918 yılında ise Medine bağlantısı tamamen kesildi.”

Gönderilme zamanı: 14 Eyl Pzt, 2009 21:30
gönderen hasancicek37
Çok güzel bir haber ama haberin içeriğine bakılınca ülkemiz sınırları içinde ekstra çalışmalar yapılmayacak sanırım..Zaten halihazırdaki hızlı tren projelerini biliyorduk..Kalan yerlerde de rehabilitasyon çalışmasıyla bizim göreimiz tamamlanmış olacak..2015'te hacılar artık treni kullanırlar. :wink:

Gönderilme zamanı: 14 Eyl Pzt, 2009 21:39
gönderen Esat
2015 iyimser bir tahmin, hani gidip görmüş değilim ama Mersin' den sonra demiryollarımızın durumu nedir pek ümitli değilim. En son Suriye ile aradaki bir yolun rehabilitasyonu yapıldı ve karşılıklı seferler başlamıştı, belki bu yol kullanılacaksa olabilir.

Aslında zaten illa hacıların hızlı tren ile gitmesine de gerek yok, güçlü elektrikli lokolar ile zaten 200km ve üzeri hızlar rahatlıkla yapılabiliyor, sadece bu hızı yapabileceğiniz yolunuz olması lazım, şimdi yine buradan örnek vereceğim ama umarım kızmazsınız. Viyana' dan Münih' e ICE hızlı treni ile gitmekle yeni nesil Rail Jet loko ile gitmek arasında hiç fark yok, çünkü zaten yapabilecekleri maksiumum hız 250 km ve her iki trende bu hızı yapıyor. Dolayısı ile ülkemizin sadece demiryollarını değil bir an önce lokomotif parkını da yenilemesi gerekmektedir.

Gönderilme zamanı: 15 Eyl Sal, 2009 00:50
gönderen hasancicek37
Ben hızlı tren olsun gibi bir düşünce içinde değilim zaten..Sizin de belirttiğiniz gibi bizim hızlı trenin hızında normal tren varken(maliyeti de çok düşüktür diye tahmin ediyorum) yönetimin hızlı tren yaptığını hepimiz biliyoruz(Sırf hızlı tren yapmış olmak için)..Şu an buna birşey yapamıyoruz..Mecbur hızlı trenle gidecekler..Diğerleri 50-60 yaparken kim tercih eder. :?

Gönderilme zamanı: 15 Eyl Sal, 2009 01:00
gönderen Esat
:) Benim için önemli olan da çift hatlı, sinyalizasyon ve elektrikli hale getirsinlerde sonra bir şekilde bir tren gider artık ;) ama haberde bahsi geçen bağlantı yapılırda yılda bir kere bile o güzergahta tren çalıştırılabilirse işte bu bölgedeki tüm ülkeler için bir başarıdır.

Gönderilme zamanı: 15 Eyl Sal, 2009 01:38
gönderen hasancicek37
Başarı ama işte bu noktaları yıllar evvel görüp de tekrar aynı noktaları hedeflemek acı bir durum..Şimdi bizim Çin'e ulaşmak için hedeflerimiz olsaydı..Londra'da şu gün şu saatte tren kalkacak diye konuşuyor olsaydık..Ah vah diyorum..50 yıl sonrasını görebilir miyiz bilmiyorum ama o zamanlar da 50 yıl önce böyle bir hat vardı şimdi yok demeyiz ya da çocuklarımız demez inşallah.. :shock:

Gönderilme zamanı: 15 Eyl Sal, 2009 08:39
gönderen Esat
Ah işte maalesef. Sevgili Kemal Çevik ağabeyimiz Paris' te beni sistemlerde dolaştırırken gar da bir bilet makinesi göstermişti, Türkiye' ye kadar tüm ülkelerin biletlerini satın alabiliyorsunuz, bir şurdan şuraya gitmek için cefa çekiyoruz. Adamların ülkesinin ray genişliği farklı ama firması gidiyor farklı ray genişliğinde çalışacak tren üretiyor, niye hem bende gitsin hem diğer ülke de. Maalesef bizde hayal kurma sorunu var, biz hayal kuramıyoruz, rüya görüyoruz onu da psikolojik çok fazla sorunumuz olduğu için bölük pörçük yarım yamalak görüyoruz uyanınca da çok azını hatırlayıp yapabiliyoruz, ne demişler rüya ile amel olmaz :) :) yine garip bir açıklama yaptım ama bana çok mantıklı geldi. Yani birileri bir şeyleri düşündüğü zaman ya direkt bu iş olmaz diyoruz, ya da yaparken ordan kıs burdan kıs deyip kendimize uyduruyoruz. Ben ciddi bir iş disiplini ve proje yönetimi eksiğimiz olduğuna inanıyorum, eğer işin bu kısmını bile kotarsak zaten çok güzel işler yapabiliriz, tek sorun sadece kitabını okuyanların değil başkalarının da sesine kulak vermek.

Gönderilme zamanı: 15 Eyl Sal, 2009 11:41
gönderen Mehmet Kasım
makalede konya-karaman-adana-suriye sınırı arasında rehabilitasyon yapılacağından bahsetmiş. bizim ekstra bir hat döşememize gerek kalmayacak. zaten yaptığımız hatları suriye ve ürdüne bağlayacağız o kadar. oradan da arabistana.

Gönderilme zamanı: 15 Eyl Sal, 2009 12:32
gönderen alabay
Burada da otomattan Türkiye'nin bazı yerlerine kadar bilet çekebilirsin. Bu normal değil mi? :shock:

Heheee ... 8)

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 15 Eyl Sal, 2009 13:27
gönderen hasancicek37
Burada ülke içinde bile bilet bulamıyoruz Abi.. :D Demek ki orası geri kalmış biraz :!: :D

Gönderilme zamanı: 15 Eyl Sal, 2009 15:14
gönderen alabay
Valla dördünci dönya burasi ... çoh fecü. Aman heç bulaşmasun.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 15 Eyl Sal, 2009 19:07
gönderen Esat
O kadar da değil canım :) Sonra ülkeyi kötüleyen site diye adımız çıkar, böyle şeyleri sümen altı etmek lazım.