12. sayfa (Toplam 13 sayfa)

Gönderilme zamanı: 24 Tem Cum, 2015 11:07
gönderen demfaruk
Kesinlikle haklisin Esat. Ben bu konu hakkinda IETT'ye en azindan 10 tane e posta gonderdim ama orali olan yok tabi ki. Kalip mesajlar ile geri donus yapiyorlar sadece. Soyledigin gibi otobusleri gectim metrobusler o duraga nasil yanasamiyor anlamiyorum. Ne yazik ki insanlar islerini "gecimlilik" olarak goruyorlar. Ekmek parasi yani. Hakkiyla yapacagi, insanlara hizmet verecegi bir sey olarak gormeyince de biz de burada bunlari tartismak zorunda kaliyoruz.

Ayrica otobusun doluluk oraninin tespit edilmesi icin agirlik olcmek bana cok astronomik geldi. Yani hem tutarli degil bence hem de yapilabilecek bir sey degil. Adam gibi butun otobuslerde check-out (metrobuslerde oldugu gibi) sistemi getirseler hem kisa mesafe icin daha az odeme yapariz hem de hangi guzergahlarda-hangi duraklar arasi ne kadar yogunluk var cok net bir sekilde tespit edilir. Veri uretecek her firsati degerlendirmek lazim optimizasyon icin.

Gönderilme zamanı: 24 Tem Cum, 2015 14:03
gönderen Esat
demfaruk yazdı:Ayrica otobusun doluluk oraninin tespit edilmesi icin agirlik olcmek bana cok astronomik geldi. Yani hem tutarli degil bence hem de yapilabilecek bir sey degil. Adam gibi butun otobuslerde check-out (metrobuslerde oldugu gibi) sistemi getirseler hem kisa mesafe icin daha az odeme yapariz hem de hangi guzergahlarda-hangi duraklar arasi ne kadar yogunluk var cok net bir sekilde tespit edilir. Veri uretecek her firsati degerlendirmek lazim optimizasyon icin.
Otobüsün ağırlığını tespit neye yarayacak ben onu anlamadım zaten :) evet otobüste yoğunluk analizi diye bir şey var ve bunun ben iki kullanım amacını biliyorum biri görsel ve işitsel bilgilendirme, diğeri de iklimlendirme. Yoğunluğa göre sıcaklık ayarını yaparsın, ve maksimum yoğunluk ile boş yoğunluktaki ses ayarını falan yaparsın. Tabi bunlarda ütopik işler ama örnek işletmeciler bu sistemlere geçiş yapmaya çalışıyor, biz de niye durağa yanaşamıyoruzu tartışıyoruz :)

Gönderilme zamanı: 25 Tem Cmt, 2015 00:46
gönderen Uğur
Hocam hattın yoğunluğuna göre ek sefer koymaya ya da uzun zamanlı istatistiklere bakarak daha verimli sefer saati düzenlemeye yarayabilir diye düşündüm ben.

Gönderilme zamanı: 25 Tem Cmt, 2015 10:34
gönderen Esat
Uğur yazdı:Hocam hattın yoğunluğuna göre ek sefer koymaya ya da uzun zamanlı istatistiklere bakarak daha verimli sefer saati düzenlemeye yarayabilir diye düşündüm ben.
Gereksiz, zaten kart basan yolcu sayısını anlık takip ederek bu bilgiye rahatlıkla ulaşılabilir. Ortalama insan ağırlığı belli, otobüsün konforlu bir yolculuk için metrekareye düşen insan sayısı belli, eğer arka arkaya 3 otobüsünden basılan kart değerleri ile overload verisi alırsan zaten hatta yolcu yoğunluğu var demektir. Bunun için aracın ağırlığını ölçmeye gerek yok ki. Ha birisi kalkar ya otobüsler çok dolu, bu da asfalt a zarar veriyor mu oturayım da bir tez yazayım derse o başka :)

İETT önce minibüsçülerin tehditleri altında çalışan otobüs hatlarına çözüm bulsun, yaptığımız önerileri anlamadan verilen cevapları beni çıldırtıyor.

Re: ist-L.07 » İETT' den Haberler

Gönderilme zamanı: 28 Kas Prş, 2019 21:54
gönderen kenanmar
14TM (Tepeüstü - Maltepe Metro) hattını açmayı ilan etmişler. 133F (Acarlar - Maltepe - Kartal D100) den farkı nedir anlayamadım. 129L’nin bile sefer sayısı iyice azaldı, 500T’nin bir ara Tepeüstü seferleri vardı artık yok, 8K diye otobüs var ama adı var kendi yok. Ayrıca Dudullu keşmekeşine giren bir otobüs o kadar yol dolanırsa cazip olmaz. Anadolu Adliyesi ve Pendik İDO’ya uğrasa bari. Ümraniye ilçesini Maltepe ve Kartal’a bağlayan düzgün işleyen ekspres bir hat yok. Bu da ayrı bir sorunsal. Anadolu Yakası’nda Kuzey - Güney doğrultusunda hızlı ve pratik entegrasyon yok, bol ve boş dolambaçlı Kadıköy ve Üsküdar’ı ışın merkezi alan çapraz bağlama var. Kartal - Pendik ardılı bölgeler zorunluluktan bağlantılı. TEM Otoyolu Çakmak Köprüsü’nden Ümraniye - Ataşehir yönüne bağlantı yan yolu yapılıyordu karşılıklı 2 otobüs durağı yaparlarsa gayet işlevsel olacağı kesin TEM Otoyolu’nu neden ısrarla toplu taşımaya kapalı kılarlar anlamadım. Otoyol özelliğini kaybetmeden de çokça durak yapılabilir. Sadece bu da değil D100 ve TEM’in kestiği bir çok cadde ve yolun da karşılıklı olarak bağlanması gerek, dikkatle bakılırsa Anadolu Yakası’nda çeşitli mahallerin otoyol yüzünden karşı yakasına geçmenin imkansız hale geldiği görülür. Mobilite için koca koca yollara değil, akış halinde düzenli ve çok alternatife ihtiyaç var. Herkesi vitrine koyar gibi aynı yola yığmanın manası yok. Toplu taşıma ve özel araçlar tv spikerlerinin arkasında yanıp sönen ışık olup arka fon olsunlar diye yol almıyor.

Re: ist-L.07 » İETT' den Haberler

Gönderilme zamanı: 16 Oca Cmt, 2021 12:39
gönderen alabay
İETT’de henüz haberi oku(ya)madım, ama şurada çok ilginç bir gelişme var:

https://www.lojiport.com/tum-toplu-tasi ... 09584h.htm

Sanki biz veya bazılerimiz aynen bunu senelerdir düşünmüştük gibime geliyor. Bindokuzyüzbilmemkaçta ilk kez o mavi ÖHO araçlarını görmüştüm, 1981 (?) mavi kartım onlarda geçmezdi, ben de bunu bir türlü anlamak istemezdim. Nihayet … kırk yıl sonra bir normalleşme yaşanıyor.

Re: ist-L.07 » İETT' den Haberler

Gönderilme zamanı: 16 Oca Cmt, 2021 13:04
gönderen Esat
sen biraz geride kalmışsın, o normalleşme yaşanalı çok oldu. Yıllardır sadece İstanbulkart ile biniliyor tüm otobüslere ve raylı sistemlere, sisteme en son şehir hatları ve marmarayda dahil oldu, fakat marmarayın kendi kartı da var, o da onların sorunu, ki bu iş önümüzdeki günlerde daha da karışacak :) :)

Re: ist-L.07 » İETT' den Haberler

Gönderilme zamanı: 17 Oca Pzr, 2021 10:53
gönderen alabay
Yok canım, onu ben de yaşadım. Yazdığım yanlış anlaşılmış. Ben İstanbulkart’ı tanımadım, ama Akbil kullandım. O da hepsinde geçerliydi. Son kullandığımda minibüslerde geçerli değildi, onlar da dahil edilecek falan diye bir şeylar düşünülüyordu.

Demek istediğim, parçalanmaların toplanması bir normalleşme. Konsesyon verilmesi normaldir. Ama bence bir kentin toplu taşımı bir CD’ye sahip olmalı (corporate design, veya corporate identity). Berlin’de bile konsesyonlu işletilen bir kaç hat var. Gözle ayırt edilebilir mi? Hayır. Aynı renk, aynı sistem. Başka yerlerde bazen konsesyonlarla otobüs tipi değişebiliyor, ama renkler hep aynı.

Ama şimdi Marmaray’ın kendi kartı var demen beni cidden şaşırttı. Nasıl yani, Marmaray geri kalan toplu taşımla aynı biletle kullanılamıyor mu?!

Re: ist-L.07 » İETT' den Haberler

Gönderilme zamanı: 17 Oca Pzr, 2021 12:12
gönderen Engin Y
Esat yazdı:
16 Oca Cmt, 2021 13:04
marmarayın kendi kartı da var, o da onların sorunu, ki bu iş önümüzdeki günlerde daha da karışacak :) :)
Önümüzdeki günlerden kastın, M11’in açılışından sonra Bakanlık tarafından işletilmesi midir abi?

M3’te de aynı şeyi yaparlar mı ki?
Kuzeyi bakanlık, ortası belediye, güneyi yine bakanlık :)

Re: ist-L.07 » İETT' den Haberler

Gönderilme zamanı: 17 Oca Pzr, 2021 13:41
gönderen Esat
alabay yazdı:
17 Oca Pzr, 2021 10:53
Yok canım, onu ben de yaşadım. Yazdığım yanlış anlaşılmış. Ben İstanbulkart’ı tanımadım, ama Akbil kullandım. O da hepsinde geçerliydi. Son kullandığımda minibüslerde geçerli değildi, onlar da dahil edilecek falan diye bir şeylar düşünülüyordu.

Demek istediğim, parçalanmaların toplanması bir normalleşme. Konsesyon verilmesi normaldir. Ama bence bir kentin toplu taşımı bir CD’ye sahip olmalı (corporate design, veya corporate identity). Berlin’de bile konsesyonlu işletilen bir kaç hat var. Gözle ayırt edilebilir mi? Hayır. Aynı renk, aynı sistem. Başka yerlerde bazen konsesyonlarla otobüs tipi değişebiliyor, ama renkler hep aynı.

Ama şimdi Marmaray’ın kendi kartı var demen beni cidden şaşırttı. Nasıl yani, Marmaray geri kalan toplu taşımla aynı biletle kullanılamıyor mu?!
nasıl anlatayım bilemedim ki, aslında anlattım ama :)
parçalar toplanıyor zaten, minibüs ve dolmuş hariç tüm ulaşım tek kart ile. Marmarayın ilaveten kendi kartı var, ikisi de geçiyor, minibüs ve dolmuşların dahil edilmesi gerçekleşmedi ama yapılacak, corporate identity unut, öyle bir şey Türkiyede mümkün olmayacak.
Engin Y yazdı:
17 Oca Pzr, 2021 12:12
Önümüzdeki günlerden kastın, M11’in açılışından sonra Bakanlık tarafından işletilmesi midir abi?

M3’te de aynı şeyi yaparlar mı ki?
Kuzeyi bakanlık, ortası belediye, güneyi yine bakanlık
yani, muhtemelen istanbulkart olmayacak m11 de, m3 için bir şey yazmayacağım, başka şeylerde duyuyorum ama duyum, bilirsin ben bugüne kadar hiç duyumla haber yazmadım burada

Re: ist-L.07 » İETT'den Haberler

Gönderilme zamanı: 29 Ara Çrş, 2021 10:32
gönderen Engin Y
İETT, yılbaşı gecesi normal gece hatlarıyla beraber 15 ayrı hatta 186 sefer düzenleyecek: https://www.ibb.istanbul/arsiv/39995/yi ... met-verece
İETT, yılbaşı gecesi normal gece hatlarıyla beraber 15 ayrı hatta 186 sefer düzenleyecek.

Cuma gecesi saat 24:00 ile sabah 05:00 arasında 15 ayrı hatta normalde 54 olan sefer sayısı 186’ya çıkarıldı. 15F Beykoz – Kadıköy, 11ÜS Sultanbeyli – Üsküdar, 130A Tuzla Kadıköy, 17 Pendik – Kadıköy, 19S Yenidoğan / Sarıgazi – Kadıköy, E-10 S. Gökçen Havalimanı – Kadıköy, 12A Kadıköy – Üsküdar, 122C Tepeüstü – Mecidiyeköy, 129T Bostancı – Taksim, 121A Beykoz – Mecidiyeköy, 76D Bahçeşehir – Taksim, 89C Başakşehir – Taksim, 55T Gaziosmanpaşa – Taksim, 40 Rumelifeneri – Taksim, 25G Sarıyer – Taksim hatlarında yapılacak ek seferler haricinde, gerekli olursa ayrıca ek seferler de düzenlenecek.

24 saat hizmet veren metrobüs hattında da normalde düzenlenen gece seferlerine ek olarak 125 sefer daha yapılacak. 1 Ocak 2022 Cumartesi günü ise tüm İETT seferleri Cumartesi sefer planına göre düzenlenecek.

Re: ist-L.07 » İETT'den Haberler

Gönderilme zamanı: 29 Ara Çrş, 2021 12:10
gönderen alabay
Bence İstanbul gibi bir şehirde bunun normal olması gerekirdi. En azından. Yaklaşık bütün hatlarda yarım saatte, bir saatte, hadi olmadı iki saatte bir araç işlemeli. İstanbul 24/7 değil mi?! :-)