ist-L.07 » İETT'den Haberler

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 03 Eyl Pzt, 2012 00:27

-------------------------------------------------------------------------------------
CHP, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin toplu ulaşıma yaptığı yüzde 50’lik zammı yargıya taşıyor.

CHP Genel Sekreteri Bihlun Tamaylıgil ve CHP İstanbul Milletvekili Mahmut Tanal yarın saat 10.00’da toplu ulaşıma yapılan zam ile ilgili dilekçeyi, Yenibosna’daki Bölge İdare Mahkemesi’ne verecek.

İSTANBUL (ANKA) http://www.gercekgundem.com/?p=486207
-------------------------------------------------------------------------------------

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 04 Eyl Sal, 2012 13:01

İETT artık her garajını ayrı bir firmaya ihale edip neredeyse kendisinin gerçekleştirmesi gereken tüm işleri onlara ihale eder oldu. Bu durumda her bir garajdan tek tip otobüs çıkacağını tahmin edebiliriz. Örneğin en son yeni alınan körüklü Mercedes Conecto'ların sadece Sarıgazi Garajı'na tahsis edilmesi de bir örnek oldu.

-------------------------------------------------------------------------------------
İETT ve KARSAN, 450 adet otobüs için imzaları attı

İSTANBUL- İETT’nin 200 adet solo tip (12m) doğalgazlı ve 250 adet körüklü (18m) dizel otobüs alımı için açtığı ihaleleri kazanan Karsan, İETT’yle karşılıklı olarak sözleşmelere imzaları attı.

İETT’nin “200 Adet Doğalgaz Yakıtlı Solo Tip (12m) Otobüs ve 75 Kalem Yedek Parça Alımı” ihalesi ile “250 Adet Dizel Yakıtlı Körüklü (18m) Tip Otobüs ve 73 Kalem Yedek Parça Alımı” ihalesini kazanan Karsan, İETT’yle karşılıklı olarak sözleşmelere imzaları attı.

İETT Ulaşım Kütüphanesi’nde gerçekleşen imza törenine İETT Genel Müdürü Dr. Hayri Baraçlı, Karsan CEO’su Murat Selek, İETT Genel Müdür Yardımcıları Mümin Kahveci, Dr. Hasan Özçelik, Dr. Maşuk Mete, daire başkanları, birim müdürleri ile Karsan Pazarlama Şirket Müdürü Vançın Kitapçı, Karsan Mali İşler ve Finans Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Eren, Karsan Üretim Genel Müdür Yardımcısı Ömer Yıldırım katıldı.

İETT ilkleri oluşturan bir kurum
İETT Ulaşım Kütüphanesi’nde düzenlenen imza töreninde konuşan İETT Genel Müdürü Dr. Hayri Baraçlı, İETT’nin 1871 yılından itibaren ilkleri oluşturan bir kurum olduğuna dikkat çekerek, “Farklılaşmayı ve değişimi savunan bir İETT anlayışı var. Bir yıl içinde uluslararası standartları sunabilmek adına hiçbir kurumun yapmadığı büyüklükte 1450 adet otobüs ihalesi gerçekleştirdik. Bundan sonra da yeni alımlar gerçekleştirebiliriz. Bu, İstanbul’a ne kadar önem verdiğimizin bir göstergesi. Aldığımız tüm araçlar İstanbulluları memnun edecek nitelikte ve standartların üzerinde. İETT, bu alımları yaparken geliştirdiği yeni araç alım modeli ile araçların 5 yıllık bakım onarımlarını ve yüzde 95 oranında servise verilmesini yüklenici firmaların üstlenmesini sağlayarak birçok maliyetinde yüzde 70 oranında tasarruf sağlıyor. Yeni araç alım ve garaj işletim modeli sayesinde tedarikçi firmalara destek vererek onların da rahat hizmet sunmasını sağlayabileceğiz. Böylelikle hem yerli üretici, hem vatandaş, hem İETT, hem de Türkiye kazanmış oluyor. Gerçekleştirdiğimiz bu sözleşmeyle İETT farklılaşmayı ortaya çıkartmış olacak ve Karsan da dünyada marka olma noktasında önemli bir adım daha atmış olacaktır.” dedi.

İstanbul’a hizmet vermekten mutluluk duyuyoruz
Karsan CEO’su Murat Selek ise törende yaptığı konuşmada ihaleye konu olan tam alçak tabanlı, yüzde yüz engelli erişimine uyumlu 12 metre Avancity+L CNG (doğalgazlı) ve 18 metre Avancity+S model otobüslerinin üretim çalışmalarına Karsan Bursa fabrikasında başladıklarını dile getirdi. Selek sözlerine şöyle devam etti; “Sınırsız Ulaştırma Çözümleri vizyonumuz kapsamında BredaMenarinibus’un otobüslerini üretmek, satmak ve ihraç etmek üzere şirketle Mart 2010 tarihinde bir Ön Anlaşma imzalamış, bu doğrultuda deneme üretimine başlamıştık. Başarıyla tamamladığımız dört aylık deneme sürecinin sonunda ise Eylül 2010’da şirketle stratejik ortaklık niteliğindeki nihai anlaşmamızı imzalamış ve ürettiğimiz ilk araçları 2011 yılında İtalya’nın Roma şehrinde hizmet etmek üzere ihraç etmiştik. Bugün ise, dünyanın en önemli ve örnek metropollerinden biri olan İstanbul’a toplu taşımacılık alanında hizmet verecek olmaktan dolayı büyük mutluluk duyuyoruz.”

Teslimatlar 2013 yılında başlayacak
Karsan, kazandığı ihaleler kapsamında teslimatına 2013 yılının ilk çeyreğinde başlayacağı otobüsler için doğalgaz dolum tesisinin kurulumunun yanı sıra 5 yıl boyunca doğalgaz dolum tesislerinin işletiminden, tüm araçların bakım onarımlarından, temizliğinden, yedek parça ve montajından sorumlu olacak.Yapılan sözleşme gereği, bu araçların çalışacağı ve İETT tarafından belirlenen garajların işletmesini de Karsan üstlenecek.
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=1087
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Sal, 2012 19:52

Sayın Başkan zammın sebebini açıklamış, "JETONA RAĞBET OLMASIN DİYE ZAM YAPTIK" ovvvv çok sert.

http://www.haber7.com/guncel/haber/9211 ... metro-sozu
Ulaşıma yapılan zamla ilgili 14 aydır zam yapılmadığını belirten Topbaş, şunları söyledi: "Enflasyonu dikkate alan bir düzenleme yapıldı. Jetona caydırıcılık olsun diye, vakit kaybedilmesin diye bu uygulamaya gidildi. Dünyada da jetonlu uygulamanın kullanışsız olması sebebiyle hep zorlaştırıcı kararlar alınıyor. Diğer uygulamalarda ise dokunup, geçiyorsun. Belki ileride hiç dokunmadan geçilebilecek. Niçin otoyollarda ve köprülerde OGS daha aktif de, KGS daha yavaş? Biz de zaman geçirmemek adına buna karar verdik."

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Eyl Sal, 2012 22:29

Jetonun daha pahalı olmasını anlayabilirm de bu kadar da değil. İnsanın kartını evde unuttuğu olur, ne bileyim şehir dışından gelmiş misafirlerimiz olur.

Bu kadar pahalı jeton mu olur, iyi ki bir banliyö bir tane de metro jetonu almışım çekmecem de duruyor. Yıllar sonra çıkarıp bakacağım, çok hoşuma gidiyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Sal, 2012 22:57

Hakan yazdı: iyi ki bir banliyö bir tane de metro jetonu almışım çekmecem de duruyor. Yıllar sonra çıkarıp bakacağım, çok hoşuma gidiyor...
İyi bak onlara, bir zaman gelecek binlerce lira edecekler :D

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Eyl Sal, 2012 23:03

Zaten 2030'lu yıllar geride kaldığında dünyada metal para dolaşımı kalmayacakmış, 2050 li yıllardan sonrada hiç para kalmayacakmış. Miş mış, bana hikaye geliyor ama öyle olursa hakikaten benim jetonlar da tarihi eser olur da ortada ben de kalmam o da ayrı bir mevzu.

Ulan belediye ne hallere sokuyorsun milleti, 3 liraya jeton mu olur? Ekmek 75 Kuruş be...

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Eyl Çrş, 2012 00:26

Kullan at elektronik kart geçişi normal geçişin 2 veya oransal olarak en az 1.5 katı pahalı. Hadi jetonu anladık bu ne peki?

Sınırlı Kullanımlı Elektronikkart Tarifesi:
BİRGeç 4,00 TL
İKİGeç 7,00 TL
ÜÇGeç 10,00 TL
BEŞGeç 15,00 TL
ONGeç 28,00 TL

Bu arada İETT'nin İngilizce özrünü de paylaşmak isterim. Koca İETT her gün Metrobüs'ü yabancı konuklara öve öve bitiremiyor. Sağolsun yurtdışında bir o toplantı da bir bu konferanstalar. Ama gel gör ki iş duyuru afişi hazırlamaya gelince çuvallamışlar. Google translate kafası işte :)

Şu otobüslerin panolarına ve bilumum cama, çerçeveye asılan İETT ve diğer sistemlerde Ücret Tarifesini gösteren afişten 2 hata gördüm.

Birincisi; Metrobüs ücretini İngilizce "Metrobus Fee" (ücret, bedel) diye doğru çevirmişler ama Metrobüs'te fazladan ödediğin tam para ile gittiğin mesafenin ücreti arasındaki farka yane ücret/fiyat farkına " refunding the wage gap" demişler. İşte bitilen nokta "wage" işçiye/çalışana ödenen ücret/maaş demek. İETT 'google translate' kafasında olduğu için "fee" diyeceğine "wage" demiş. Tebrik koyuyorum. :)

İkincisi fotodan da anlaşıldığı üzere 'Yüksek Kraliyet İngilizcesi' konuşan İETT 1000 yıllık three (üç rakamı)'yi "THRIEE" yapmış. Aman ne güzel sakın bana tipografik hata demeyin. Çünkü "Fee" ile "Wage" arasındaki farkı bilmeyenin "three" ile "thriee" arasındaki farkı bildiğini düşünmemi beklemeyiniz. :)

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 08 Eyl Cmt, 2012 09:25

Başkan Kadir Topbaş birkaç önce öğrencilere dair çalışma yaptıklarını açıklamıştı ve eklemişti öğrencilerden elde ettiğimiz gelir zaten düşük bize bir etkisi yok, demişti. Şimdi de öğrencilere dair zammı geri aldılar.
Açıkçası zam kararı alınırken İBB'nin görüşü alınmadı mı? Velev ki alındıysa neden öğrencilere dair görüş o zaman değil de zammı yaptıktan sonra belirtildi anlayamadım. Bu 2013 sonbaharındaki yerel seçimler için bir halkla ilişkiler çalışması mı yoksa sadece o gün öyleydi bugün de böyle olayı mı?

-------------------------------------------------------------------------------------
'Toplu taşımada yaptığımız öğrenci zammı, 17 Eylül'den geçerli olmak üzere iptal edildi'' diyen Başkan Kadir Topbaş, yapılan zammın başta öğrenciler olmak üzere farklı değerlendirildiğini ifade ederek, zamların her yıl enflasyon dikkate alınarak yapıldığını söyledi.

Diğer taraftan, öğrencilerin az bir bütçeyle öğrenimlerini sürdürebilme mücadelesi verdiğini bildiklerine de dikkati çeken Kadir Topbaş, bu nedenle yeniden bir düzenleme yapma gereği duyduklarını kaydetti.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20569
-----------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Cmt, 2012 11:05

O gün öyleydi bugün böyle çünkü öğrenciden tepki almayalım genç nesil uzun vadeli oy potansiyeli çünkü :)

Bir de thriee olayı iyi, eskiye dönüyoruz ya yavaş yavaş. Önce dilden başlamışız Osmanlıca - Fransızca karışımı tabelalar varmış bir zamanlar, önce o tarza dönücez, tramvaylarda falan Baucilaer - Kabatasch yazarsa iyi olur :D

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 08 Eyl Cmt, 2012 16:05

Esat yazdı:O gün öyleydi bugün böyle çünkü öğrenciden tepki almayalım
Hiçbir değişiklik yok.Otobüslerde öğrenciler hala 1.10 TL ödüyor. :?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 11 Eyl Sal, 2012 02:35

-------------------------------------------------------------------------------------
Genel Müdür Baraçlı: Otobüslerde dijital devrim yaptık

İSTANBUL- Sabah gazetesi muhabiri Metin Can ile bir röportaj gerçekleştiren İETT Genel Müdürü Dr. Hayri Baraçlı, İETT’nin son yıllarda büyük bir değişim içinde olduğunu, otobüslerde konfora ve teknolojiye büyük önem verdiklerini belirterek, "Otobüslerde dijital devrim yaptık" dedi.

Sabah gazetesinden Metin Can, İETT Genel Müdürü Dr. Hayri Baraçlı ile bir söyleşi gerçekleştirdi. İETT Genel Müdürlüğü Metrohan binasında yapılan söyleşide Metin Can’ın sorularına yanıt veren Dr. Baraçlı, İETT’nin günde yüzbinlerce yolcuya hizmet verdiğini dile getirerek, İETT’nin bin 700 araç siparişiyle tün dünyanın dikkatini üzerine çektiğini, otobüslerde dijital devrim yaptıklarını söyledi.

Yaptığımız çalışmalar sayesinde üst sınıf İETT otobüslerini kullanıyor
Dr. Hayri Baraçlı İstanbullular`ın yaşam kalitesini arttırmak için yaptıkları bu değişimlerin İETT`nin yolcu profiline de olumlu yansıdığını söyleyerek, "Yaptığımız başarılı çalışmalar sayesinde orta ve üst sınıf artık İETT`ye binmeye başladı" dedi. Baraçlı, yolcu profilindeki değişimin önemini şöyle özetledi: "Trafiğe tek başına aracıyla çıkanlar genellikle alım gücü yüksek kesim. Onların beklentileri de yüksek. Müşteri hizmetleri, otobüslerin temizliği ve teknoloji sayesinde üst sınıfı toplu taşımaya çekiyoruz. Bu trafiği ciddi rahatlatacak bir gelişmedir. Engelli vatandaşlarımız için de ciddi kolaylıklar sağladık. İETT`nin başlattığı dönüşüm kapsamında araç yaşı 16`dan 3.5`e çekildi. Otobüslerin tamamı yazılım, internet ve navigosyan sistemleri ile donatıldı. 2013 itibarıyla İstanbul`da `İkarus` olarak bilinen klimasız ve eski otobüsler ise tarihe karışacak. İstanbullular telefonlarından otobüsün kaç dakika sonra durakta olduğunu görüp, ödemeyi telefonla yapabilecek. Hatta seyahat ederken geçtikleri yerlerdeki tarihi ve turistik mekânlar hakkında bilgi alabilecekler.

Küresel krizde İETT`nin 1.700 araç alması tüm dünyada yankı buldu. Burada nasıl bir finansman modeli uyguladınız?
Şu an dünya kentleri ve otomotiv sektörü bizim yatırımlarımızı konuşuyor. İETT`nin geliştirdiği ve dünyada ilk kez uygulanan bir finansman modelimiz var. Tamamen özkaynaklarla yapılan alımda yerli araç tercih ediyoruz. Ama asıl önemli olan şu: Şimdiye kadar İETT`nin yaptığı araç bakım ve onarım hizmetlerinde, yedek parça temini ve montajına kadar pek çok faaliyeti araç üreticileri üstleniyor. Böylece biz şirket olarak maliyetlerimizi azaltıp, yüzde 70 oranında tasarruf sağlıyoruz. Bu da bize önemli bir maddi güç getiriyor.

Klimasız ve eski tek bir araç kalmayacak.
Bu süreçte İstanbul`daki otobüslerin ne kadarını yenilediniz?
2011 sonunda 500 adet, 2012`nin ilk altı ayında ise 950 adet olmak üzere toplam 1.450 adet otobüs alım ihalesi gerçekleştirdik. En son anlaşmamızla bu rakam 1.700`ü buluyor. Bu otobüslerin tamamı en geç 2013 yılı ortasına kadar filomuza katılmış olacak. Yeni otobüslerle İETT`nin filo yaş ortalaması 14.6`dan 3.5`e düşmüş olacak. Klimasız ve eski tek bir araç kalmayacak.

Ulaşımda sessiz bir devrim yaptık
Bu dönüşüm İstanbullulara ne kazandıracak?
İstanbul toplu taşıma alanında sessiz bir devrime imza atıyor. Özellikle teknoloji kullanımı konusunda dijital bir çağ başlatıyoruz. Bunların bir kısmı uygulamaya geçti. Bütün otobüslerimiz akıllı anons ve yazılım sistemleriyle donatıldı. Yakın zamanda da mobil hizmet dönemi başlayacak. Cep telefonundan ödeme yapmak, kontör yükleyip, transfer yapmak mümkün olacak. Duraklara akıllı etiket cihazları yerleştirilecek. Cep telefonunu yaklaştırdığınızda duraktan geçecek otobüsle ve güzergâhla ilgili bilgileri görebileceksiniz. Android cep telefonu kullanan yolcular fotoğraf çekerek, duraklardaki sefer saatlerini gösteren çizelgenin altındaki barkodu okutarak, otobüs sefer saatlerine ulaşabilecek. Şoför şikâyetlerini bize anında iletebilecek, biz de şoförü o an ekrandan uyarabileceğiz.

Yasal takip süreci başlattık
Son olarak zamla gündeme geldiniz. Gerçekten zamma gerek var mıydı?
Artan akaryakıt fiyatları nedeniyle zam yapmak zorundaydık. Şirketi zarara uğratamayız. Her türlü demokratik talebi önemsiyoruz. Ancak turnikelerden atlayarak yapılan protestoya karşıyız. Bir tarafta parasını ödeyenler diğer tarafta ödemeden geçenler var. Bu konuda yasal takip sürecini başlattık. Elimizde kayıtlar var.

İETT ile kültür turu başlıyor

İETT, Tarihi Yarımada`da faaliyete geçecek elektrikli otobüslerle İstanbul`u açık hava müzesine çevirecek. Turistler cep telefonlarından geçtikleri yerle ilgili bilgi alacak. Proje, zamanla diğer bölgelere de yayılacak.

Bir yıl gibi bir süre içinde bin 700 araç siparişiyle filo yaş ortalamasını 3`e çekmeye hazırlanan İETT`nin İstanbullulara başka sürprizleri de var. Akıllı kart uygulamalarıyla İstanbul`da hayata dokunan her yerde var olmayı planlayan kurumun bir diğer hedefi de çevreye duyarlı elektrikli araçlar ve turizmle ilgili. Yakın zamanda Tarihi Yarımada`da faaliyete geçecek elektrikli otobüsler bölgeyi bir açık hava müzesine dönüştürecek. Otobüse binen yolcular ve turistler cep telefonlarından, seyahat ettikleri güzergâha ilişkin tarihi ve turistik bilgi alabilecekler. Proje zamanla diğer bölgelere de yayılacak. Aynı zamanda Yıldız Teknik Üniversitesi`nde akademisyen olan ve kurumda hızlı bir dönüşüme imza atan İETT Genel Müdürü Hayri Baraçlı ile konuşmaya devam ediyoruz.

Toplu ulaşımda dijital çağ ve konfora odaklandığınızı ifade ediyorsunuz. Bu konuda İstanbulluları ne gibi yenilikler bekliyor?
Milli gelir arttıkça, konforu da kaliteyi de arttırmanız gerekiyor. Biz de teknolojiyi çok yakından takip ediyor ve her alanda kullanmaya çalışıyoruz. Örneğin Elektronikkart, akıllı şehir kartı. Şehir içinde başta toplu taşıma araçlarında olmak üzere birçok alanda kullanılabiliyor. Çoklu uygulama desteği sayesinde, elektronik bilet, taksi-dolmuş ve otopark ücreti ödeme, sinema-tiyatro girişleri, e-sağlık hizmetler gibi farklı alanlarda kullanılabiliyor. Şu anda bu kartın otoparklarda, müze, sinema ve tiyatro gibi alanlarda da daha yaygın kullanılmasını sağlayacak şekilde çalışmalar yapıyoruz.

Bu sistemler İstanbulluların hayatını kolaylaştırıyor. Ancak iş çıkış saatlerinde özellikle metrobüslerde izdiham yaşanıyor. Bu sorunu nasıl çözeceksiniz?
Dünyanın her ülkesinde iş çıkış saatlerinde yoğunluk yaşanıyor. Bunun tamamen çözülmesi kolay değil. Metrobüs hattında sabah ve akşam saatlerinde 15 saniyede bir araç kaldırıyoruz. Daha fazla araç kaldırmamız da teknik olarak mümkün değil. Metrobüslerdeki yoğunluğun azalmasını devreye girecek yeni projeler çözecek. Bakırköy-Beylikdüzü metro hattı bunlardan biri.

Filoya elektrikli araçlar geliyor
Elektrikli otobüsler de İETT`nin gündeminde. Bu konuda gelinen nokta nedir?
Dünyanın az yakıt tüketen ve çevreci olan hibrit ve elektrikli araç kullanımına yöneldiği bir zamanda İETT olarak filomuza elektrikli otobüs katmayı düşünüyoruz. Elektrikli otobüslerin, Tarihi Yarımada`ya hizmet vermesini planlanıyoruz.

Cep`e tarihi bilgi servisi
Hedefimizde Tarihi Yarımada`daki seferlerimizi bir kültür turu haline getirmek var. Bu nedenle otobüs içi bilgilendirme sistemi kuracağız. Turistler dilerlerse cep telefonlarından her durdukları durağın tarihi ve kültürel özelliklerine ilişkin bilgiler alabilecek. Bu projeyi başka noktalara da kaydırabiliriz. İstanbul`u açık hava müzesine dönüştüreceğiz.

`Kurumsal rengimiz sarı`
Otobüslerin rengi konusunda bir farklılık göze çarpıyor. İETT`nin kurumsal rengi nedir?
İETT`nin artık kurumsal rengi sarı. Yeşil ve kırmızı otobüsler yok artık. Bütün otobüsler sarı olacak. Metrobüsler ise ayrı. Orası gri olarak devam edecek.
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=1094
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eyl Sal, 2012 09:19

Bakalım, telefon melefon falan da, duraklarda ne zaman saat tabelâsı ve geçen hatları gösteren rakamlar olacak. Bütün dünya bunu da konuşur sonra, hiç korkmasın kimse. Acaip bir EN olur hem de, EN son, EN bilmem ne. Alt sınıf da o zaman artık duraklarda hiç beklemez.

Yazı hiç hoşuma gidemedi yahu. Bende bir sakatlık mı var, ne, anlamadım.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön