ist-L.07 » İETT'den Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Pzt, 2012 21:30

Kesinlikle hali hazırda Aksaray'da sonlandırılması çok anlamsız, insanları orada yıllardır şikayet edilen saçma aktarmaya mahkum edeceği gibi bir 3 durak için bile olsa sıkışık tramvaylara binmeye zorlayacak, ücretlendirme konusunda eleştirmiyorum, tamam iyi fikir ama bunu sistemle desteklemedikten sonra saçma buldum.

Yenikapı tramvayı ile ilgili öneri yazdık çizdik, hatta Mehmet direkt İBB ye de iletti konuyu ama bahane bol. Halbuki dediğin gibi Aksaray'daki bu anlamsız aktarma yerine çok daha doğru bir aktarma noktası olan Yenikapı'ya uzat bu otobüsleri, oradan isteyen M2 ye isteyen M1 e geri, isteyen Marmaray'a isteyende buradan T1 güzergahına Eminönü istikametinde bağlanacak ki bu çok kolay teknik olarak tramvaya aktarma yapsın, sonrada oturup hep beraber vayyy be ne aktarma merkezi yaptık ha diye övünelim yav.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Zam

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Ağu Çrş, 2012 14:06

Cidden çok pahalı aşırı pahalı, ya akaryakıttaki devletin bindirdiği vergiler toplu taşıma için kalksın bilet bedeli yarı yarıya düşsün ya da bedava aktarma versinler çünkü çok pahalı.

-------------------------------------------------------------------------------------
İstanbul'da toplu taşımaya zam
29 Ağustos 2012

İstanbul'da toplu taşıma fiyatları yeniden belirlendi. Bazı hatlara yüzde 50'ye varan oranlarda zam yapılırken, bazı hatlarda fiyatlar değişmedi, bazılarında ise zam oranı yüzde 10 olarak gerçekleşti.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) toplantısından toplu taşımaya zam kararı çıktı.

Buna göre İETT otobüsleri ve Özel Halk Otobüslerinde 1.75 lira olan ilk biniş ücreti 1.95 liraya yükseltildi. Öğrenciler için 1 liradan 1.10 liraya çıkarılırken, öğretmen ve yaşlılar için de 1.20 liradan 1.35 liraya çıkartıldı.

İDO Sirkeci-Harem araba Vapuru, Şehir Hatları Vapurları ve özel deniz motorları elektronik bilet ile aktarmalarda birinci aktarma 1.20 liradan 1.40 liraya, ikinci aktarma da 1.20 liradan 1.30 liraya yükseltildi. Yine 1.20 lira olan 3,4 ve beşinci aktarma ücretleri ise değişmedi.


Aylık mavi kart ücretleri 140 liradan 155 liraya, öğrenci için 70 liradan 75 liraya, öğretmen ve yaşlılar için de 80 liradan 90 liraya çıkartıldı.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/21332959.asp
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Çrş, 2012 14:08

Bak demek ki UKOME de alınıyormuş bu karar, aferim sektirmemişler dün yazdık bugün zam :D ifade de geçmiyor ama İETT zam yaptı ise tramvay ve metro ücretleride zamlanır. Bir de böyle bir metro açılışı sonrasına hep denk geliyor gibi ya? Bana mı öyle geliyor yoksa sanki bir açılış yapınca parasını çıkartmak için zam yapıyor gibi mi oluyor :D

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Ağu Çrş, 2012 14:21

Minibüs ve otobüs fiyatı bir çok nokta için eşitlenmiş oldu. 1.95 TL çok pahalı. (yani psikolojik olarak 2 TL yapmamak). Aktarma yapmayacaksınız ki artık aktarmanın bence mantığı da kalmadı.
Birkaç sene evvel İstanbul'da günlük ve haftalık sınırsız biniş için seçenekler vardı. Sonra onları kaldırdılar. gerçi onlarda çok ahım şahım değildi ama sonuçta vardı. Şimdi ya aylık alacaksınız (kimine fazla kimine fiilen az geliyor) ya da gün gün akbiliniz çarçabuk boşalacak.
Bunun en doğru mantığı şu örneğin 10-20-30 ... 50-..100- ... 300...500 biniş hakkı almak isteyene imkan verecen elbette tek seferde en çok biniş hakkı alana gerekli büyük indirimi de sağlayacaksın.
Şu anki hali çaktırmadan herkesi yolmaktır. Madem ki bu mantıktan vazgeçmiyorsun en azından kademeli olarak daha çok alana daha çok indirim yapacaksın.
Markette bile 3 kg alanla 30 kg alan arasında birim fiyatta fark oluyor. Bunu bilette yapmak çok mu zor?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Ağu Çrş, 2012 18:22

Allah Allah, ben ilk aktarma ücretsiz olmalı diyorum adamlar 1,25 yapmış. 1,25 veren 2 de verir ne aktarmasından bahsediyor bunlar? İyice saçmalamaya başladılar, ben zam olmamalı demiyorum ama İstanbul'daki sistem sistem falan değil. İnsanların otobüs değiştirmesini sağlayacaklarına, her yere otobüs hattı koyuyorlar. 3 katrilyona metro yapıp yukarıda otobüsle adam taşıyorlar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Çrş, 2012 18:37

Valla bende onu okudum demin bir gazetede, şaşkınım açıkçası. Burada ya da diğer sitelerde ve her türlü sosyal medyada bir sürü insan şikayet ediyor, kulak asılmıyor. Bari aynı kalsaydı aktarma rakamı. Bu şekilde mi insanları otobüsten soğutacaklar :) pahalı aktarma ile. Bilmiyorum bir ara yazmıştım sanırım inandırıcı gelmiyorlar diye çünkü İETT her toplantıda her ortamda LASTİK TEKERLEKLİ TOPLU TAŞIMAYI yaygınlaştırma hedefini anlatıyor. Yani resmen ticari bir kurummuş ve raylı sistem ile mücadele ediyormuş gibi davranıyor ve bu kurumun İBB üzerindeki etkiside kırılamıyor.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Ağu Çrş, 2012 21:17

Açıkça ilan edelim aktarma falan kalmadı sadece 1.sini alana 2.si %25-50 indirimli kampanyasına döndü bu iş. Fiilen çok çok pahalı hale geldi toplu taşıma.
En büyük şaşkınlığı Metrobüs yolcusu yaşayacak. Şu ana dek Tavan fiyat olan 2.10 TL şimdi neredeyse Taban fiyat olmuş. Demek ki tam bilet basanlar 2.95 TL basıp artık hangi durakta ineceklerse orada fazladan ödedikleri için makine başında bekleyecekler. Metrobüs duraklarında bu sebeple kuyruklar oluşabilir. Ne diyelim max. 2.10 TL olacak şekilde kademeli olmasını beklerdim ama sağolsun İETT buradan da bir kar payı çıkartıp minumum 2.40 TL yapmışlar. [3 duraklık metrobüs yolculuğunu kaale almazsak] Sanırım Metrobüs'te indirimli akbil sahipleri tek ödeme yapacak onlara kademeli ücret gelmemiş.
Avcılar-Zincirlikuyu 26 durak
Beylikdüzü-Söğütlüçeşme 44 durak
Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme 8 durak

Öyle bir sistem oldu ki düşünün otobüs/metroda 1.95 bastınız vapura/tekneye aktarma yapıyorsunuz 1.40 TL ödüyorsunuz. Neredeyse aynı para!

-------------------------------------------------------------------------------------
İstanbul'da toplu taşımaya zam
29 Ağustos 2012

İstanbul'da toplu taşıma fiyatları yeniden belirlendi. Bazı hatlara yüzde 50'ye varan oranlarda zam yapılırken, bazı hatlarda fiyatlar değişmedi, bazılarında ise zam oranı yüzde 7-10 arasında değişti.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) toplantısından toplu taşımaya zam kararı çıktı.

Buna göre İETT otobüsleri, Özel Halk Otobüslerinde, İDO ve şehir hatlarında 1.75 lira olan ilk biniş ücreti 1.95 liraya yükseltildi. Öğrenciler için 1 liradan 1.10 liraya çıkarılırken, öğretmen ve yaşlılar için de 1.20 liradan 1.35 liraya çıkartıldı.

METROBÜSTE DURAĞA GÖRE FARKLI TARİFE
Metrobüs hatlarında daha önce 1.45 lira olan 1-3 durak arası yolculuklar 1.60 liraya çıktı. Aynı güzergahta öğrenci 0.85 liradan 0.95 liraya, öğretmen ve yaşlılar da 1 liradan 1.15 liraya yükseldi.

4-9 durak arası 2.10 liradan 2.40 liraya, 10-15 durak arası 2.10 liradan 2.50 liraya, 16-21 durak arası 2.60 liraya, 22-27 durak arası 2.70 liraya, 28-33 durak arası 2.80 liraya, 34-39 durak arası 2.90 liraya, 40+ durak da 2.95 liraya çıktı.

İDO Sirkeci-Harem araba Vapuru, Şehir Hatları Vapurları ve özel deniz motorları elektronik bilet ile aktarmalarda birinci aktarma 1.20 liradan 1.40 liraya, ikinci aktarma da 1.20 liradan 1.30 liraya yükseltildi. Yine 1.20 lira olan 3,4 ve beşinci aktarma ücretleri ise değişmedi.

EN YÜKSEK ZAM JETON FİYATINA

Aylık mavi kart ücretleri 140 liradan 155 liraya, öğrenci için 70 liradan 75 liraya, öğretmen ve yaşlılar için de 80 liradan 90 liraya çıkartıldı.

En yüksek zam ise şehir hatları, özel deniz motorları ve raylı sistemlerde 2 lira olan jeton fiyatlarına geldi. Jeton fiyatı yüzde 50'lik artışla 3 liraya çıktı. Kartal-Adalar arasında 3.5 lira olan fiyat ise değişmedi.

Adalar Şehir Hatları ve Özel Deniz Motorlarında 3 lira olan ilk biniş 3.5 liraya çıkarıldı. Aktarma ise 2.5 lira olarak belirlendi. Jeton fiyatı da 4 liradan 5 liraya çıktı.

DENİZ OTOBÜSLERİNE DE ZAM

UKOME, İDO deniz otobüsü tarifesindeki fiyatları da yeniden ayarladı. Buna göre Bostancı-Kabataş ve Bostancı-Bakırköy hattındaki ücret 4.75 liradan 5.20 liraya yükseldi. Aynı hatta jeton 7 liradan 7.5 liraya çıktı.

Kabataş-Adalar 6.5 liradan 7.10 liraya, Bostancı-Adalar da 3.90 liradan 4.25 liraya yükseltildi.

Sirkeci-Harem araba vapuru ücretleri otomobil için normal saatlerde 6.50 liradan 7 liraya çıktı. Doruk saatlerde 8.5 lira olan ücret ise değişmedi.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/21332959.asp
-------------------------------------------------------------------------------------

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Ağu Çrş, 2012 21:23

Orta halli vatandaş veya öğrenciler ortaklaşa 2. el araba alsınlar toplu taşıma fiyatı neredeyse otomobilin yaktığı petrole eşdeğer oldu. Bir başka şekildeyse tam bilet basanlar topluca Açıköğretim Fakültesi'ne kayıt yaptırsın hep birlikte öğrenci statüsüne geçsin, nasıl olsa harçlar kaldırıldı. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Çrş, 2012 21:26

Valla hiç tutar tarafı yok, yani onlara göre bayağı bir tutar tarafı var, ama bu zam en fazla muhalefet itiraz eder, mahkemeye gider ama sonuç değişirmi bilmiyorum. Fakat çok saçma, yani zam yaparsın anladıkta ya bir gönül alma adına aktarmayı mantıklı yaparsın, bakıyorum şu listeye her taraftan bindirim ve en ciddi şoku raylı sistemde yaşadım 2 liradan 3 liraya çıktı diyor, %50 zam. Ama ne önemi var ki 22 km. metro açtık, 4 gün bedava 1 ay %50 indirimli, bir yerden masrafın çıkması gerekiyor, nefret ediyorum artık bu politikalarından ellerine mikrofon alınca halka keseyle altın dağıtır gibi "talimat verdim" "ben istedim" "ben dedim" "bedava bineceksiniz heyyy" sözleri sonra kırkı çıkmadan bu, harika bir toplum mühendisliği var, yemin ediyorum bu konuda da korkunç takdir ediyorum, ne olursa olsun şak şak şak. Güzel her işi takdir ettik, bu takdirimizi gerektiği yerde her zaman gösterdik ama bu fiyat işinin akarı kokarı çok. %50 zam nasıl bir insaftır, hani IMF ye borç veriyorduk, IMF ye verme İBB ye ver de zam yapmasın.

Yazık ya, cidden yazık. Sokaktaki insan yolunacak kaz, toplu taşımaya binen amele kardeşim, kıçı kırık şefler bile firmalarda arabaya biniyor nerede ise (aramızda şef varsa kusura bakmasın ama böyle) amele otobüse tramvaya talim, yine onun sırtına binildi, hak buysa hukuk buysa ben almayayım bundan sonra.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Çrş, 2012 21:33

kenanmar yazdı:Orta halli vatandaş veya öğrenciler ortaklaşa 2. el araba alsınlar toplu taşıma fiyatı neredeyse otomobilin yaktığı petrole eşdeğer oldu. Bir başka şekildeyse tam bilet basanlar topluca Açıköğretim Fakültesi'ne kayıt yaptırsın hep birlikte öğrenci statüsüne geçsin, nasıl olsa harçlar kaldırıldı. :)
Kesinlikle haklısın, kaldı ki harç olayı da başlı başına üçkağıt gibi çıktı ya neyse, karıştırmayayım acayip sinirliyim bir iki gündür bu konularda. İki kere oy verdim Allah şahidim olsun elim kırılsaydı dedim şu son bir aydır.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Ağu Çrş, 2012 22:08

Bir önceki sayfada hurriyet.com.tr'nin haberinde olmayan ayrıntıları İETT'nin açıklamasıyla kapamış olalım.
Gelelim zurnanın zırtladığı yere! Madem ki metrolar yarı yarıya doluyor ama tramvayın camlarını patlarcasına tıka basa şişiyor. Madem ki otobüsler çoğu eski püsküydü yenileniyor ve muhtemelen akaryakıt giderlerine olumlu yansıyor ve dahası saatlerce otobüsler boş boş dolaşıyor veya gereken yerde ekstradan kullanılamıyor. Şehrin önemli arterlerinde sağ şeritleri kullanmak konusunda bile güçlü bir duruş sergilenemiyor ise demek ki toplu ulaşım süreci gereğince yönetilemiyor.
Dahası iddialar ve gözlemlerin gösterdiği kadarıyla zarara mahkum edilen İETT, bir çiftlik gibi yönetiliyorsa bunun mali yükümlülüğünü neden kamu hizmetinden faydalanana/tüketiciye yıkılıyor?
İBB ve İETT bu fiyat ve toplu ulaştırma politikasızlığıyla gidecekse korsan taksi/korsan toplu taşımadan şikayet etmesin.
Bu arada son 5-10-20 yılın bilet fiyat artıları ile petrol fiyatı artışlarını karşılaştırmak mümkün olsa ne iyi olurdu. En azından son 5 yılda istisnasız her yıl bir kere zam yapıldığını hatırlıyorum, yoksa yanılıyor muyum?

-------------------------------------------------------------------------------------
TOPLU ULAŞIM ÜCRET TARİFESİ YENİDEN BELİRLENDİ

İSTANBUL-İstanbul’da toplu ulaşım araçlarında geçerli olan ücret tarifesi yeniden düzenlendi. Son iki yılda akaryakıt ve işçilik giderlerinde ortalama yüzde 20 oranında bir artış olması sebebiyle İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi’nin (UKOME) kararıyla İETT, Otobüs AŞ ve Özel Halk Otobüsleri, metrobüs, raylı ve deniz ulaşım sistemlerinde uygulanacak yeni ücret tarifesi 1 Eylül 2012 Cumartesi günü uygulamaya konulacak. Yeni tarifeye göre tam elektronik bilet 1,95 lira, öğrenci 1,10 lira, öğretmen ve sosyal kart kullananların ücret tarifesi ise1,35 lira oldu.

Aylık mavi kart bedelleri tam için 155, öğrenci için 75, öğretmen ve yaşlı kart kullanıcıları için ise 90 lira olarak belirlendi. Elektronikkart ve Akbilleriyle aktarma yapan yolcular, ilk aktarma için tam 1,25 lira, öğrenci 0,45 Kuruş, öğretmen ve yaşlı kart kullananlar 0,75 Kuruş ödeyecek.

Yeni tarifeye göre bilet fiyatları kontörlü yolculuklarda ortalama yüzde 12 artarken, ikinci aktarmadan sonraki binişlerde indirime gidildi ya da değişiklik yapılmadı. Mavi kartlı yolculuklarda yapılan artış oranı ise ortalama yüzde 9,8 olarak gerçekleşti.

Kademeli bilet sisteminin uygulandığı metrobüste ise yolcular ilk 3 durak için tam 1,60, öğrenciler 0,95, öğretmen ve yaşlı kart kullananlar 1,15 lira ödeyecek. Yeni uygulamayla öğrenciler için 3 durak ve sonrası 1,15 lirada sabitlenirken tam, öğretmen ve yaşlı kart kullananlarda tarife gidilen durak sayısına göre kademeli olarak artıyor.

Daha önce olduğu gibi tüm toplu taşıma hatlarında 2 saat içerisinde 5 aktarma uygulamasına devam ediliyor, ancak Elektronikkart ve Akbil kullanıcılarının metrobüsle seyahat edebilmeleri için tam 2,95, öğrencilerin 1,15, öğretmen ve yaşlı kart kullanıcılarının en az 1,60 kontör limitlerinin olması, mavi kart kullanıcılarının ise en az 2 geçiş haklarının bulunması gerekiyor. Metrobüs hattında seyahat eden yolcuların ücret farklarını alabilmeleri için ise istasyon çıkışlarında bulunan iade makinelerine Elektronikkartlarını okutmaları gerekiyor.

YENİ ÜCRET TARİFESİ:

İETT, OTOBÜS AŞ ve ÖZEL HALK OTOBÜSLERİ, TÜNEL, NOSTALJİK TRAMVAY, İDO, ŞEHİR HATLARI VAPURLARI, ÖZEL DENİZ MOTORLARI ve RAYLI SİSTEMLERDE:

ELEKTRONİKKART-AKBİL
Tam: 1,95 TL
İndirimli
- Öğrenci: 1,10 TL
- Diğer (Öğretmen/Yaşlı): 1,35 TL

ELEKTRONİKKART-AKBİL İLE AKTARMA
Tam: 1,25 TL
İndirimli
-Öğrenci: 0,45 TL
- Diğer (Öğretmen/Yaşlı): 0,75 TL

MAVİ KART (AYLIK)
Tam : 155 TL
İndirimli
- Öğrenci : 75,00 TL
- Diğer (Öğretmen/Yaşlı): 90,00 TL

METROBÜS HATTI
Tam:
1-3 durak için 1,60 TL
4-9 durak için 2,40 TL
10-15 durak için 2,50 TL
16-21 durak için 2,60 TL
22-27 durak için 2,70 TL
28-33 durak için 2,80 TL
34-39 durak için 2,90 TL
40+ durak için 2,95 TL

Öğrenci :
1-3 durak için 0,95 TL
4+ durak için 1,15 TL

Diğer (Öğretmen/Yaşlı) :
1-3 durak için 1,15 TL
4-15 durak için 1,40 TL
16-27 durak için 1,50 TL
28+ durak için 1,60 TL

Mavi Kart:
1-3 durak için 1 biniş
4+ durak için 2 biniş
İETT, OTOBÜS AŞ ve ÖZEL HALK OTOBÜSLERİ, TÜNEL, NOSTALJİK TRAMVAY, İDO, ŞEHİR HATLARI VAPURLARI, ÖZEL DENİZ MOTORLARI ve RAYLI SİSTEMLERDE:

SINIRLI KULLANIMLI ELEKTRONİK BİLET
- Tek geçişlik bilet: 4,00 TL
- İki geçişlik bilet: 7,00 TL
- Üç geçişlik bilet: 10,00 TL
- Beş geçişlik bilet:15,00 TL
- On geçişlik bilet:28,00 TL
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=1086
-------------------------------------------------------------------------------------

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Ağu Prş, 2012 00:10

Biraz ayrıntı bir konu ama aklıma geldi.
Metrobüs'te durakta görevli personel olmayınca elektronik kart/akbili metrobüsün içinde basmak zorundayız. Peki otobüste bastığımız akbili metrobüsten inip makinelere okutunca fazladan ödediğimiz kuruşları geri alabilecek miyiz ki? Hangi duraktan bindiğimiz metrobüs durağındaki turnikeler dışında metrobüs aracının içindeki elektronik kutudan anlaşılacak mı?
Velev ki kutudaki durak yanlış olsun ki zaman zaman otobüslerde bu oluyor. Misal siz Avcılar'da olun kutuda ve ekranda Yenibosna yazabiliyor. Hatta saatler bile hatalı olabiliyor. Ne yapacağız o zaman durun tahmin edeyim "canım 20-30 kuruşun lafımı olur feda olsun İETT'me diyerek" bir bardak soğuk su içeriz :)

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön