ist-L.07 » İETT'den Haberler

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 19 Eyl Çrş, 2012 15:13

Zamdan evvel "Metrobüs+Aktarma" yapmanız mümkünse; çift bilet alan otobüse veya ayrı ayrı 2 otobüse bilet basarak seyahat etmenize gerek yoktu. Çünkü Metrobüs nispeten fiyat avantajı sağlıyordu.

Şimdi ise Metrobüs+Aktarma yapmak ile çift biletle gitmek arasında neredeyse hiç fark kalmadı. Hatta daha pahalı!

Metrobüs'ün tek avantajı olan zaman kazandırma özelliği de özellikle Anadolu Yakası'na geçiyorsanız ve doğrudan Söğütlüçeşme-Kadıköy'e gitmiyorsanız Zincirlikuyu'daki aktarma sorunu yüzünden neredeyse fiilen işe yaramaz hale gelebiliyor. Aynı sorun Beylikdüzü yönüne gidenler için de geçerli.

Çift biletli otobüs= 1.95*2=3.90

X vasıta'dan Metrobüse binsek
2.40/2.95+1.95 = 4.35(min) - 4.85(max)

Metrobüs'ten X vasıtaya aktarmayla binsek
2.40/2.95+1.25 = 3.65(min) - 4.20(max)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 04 Kas Pzr, 2012 01:52

Taksim Meydan boşluğuna otobüs sokmama kararı pazartesi günü fiilen başlamış olacak. Ancak AKM'nin arkasında Maçka Parkı'nına doğru giden yolun tarafından kalkan otobüslerin nereden dönüp nereye gideceği pek anlaşılmıyor. Çünkü o otobüsler meydandan kalkmıyor.

-------------------------------------------------------------------------------------
Taksim projesi nedeniyle toplu taşıma araçlarının güzergahı değişti

Yapımı İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştirilen ve 5 Kasım 2012 Pazartesi günü başlayacak olan Taksim Meydanı Düzenleme çalışmaları sebebiyle Taksim Meydanında İETT Otobüsü ve Taksi-Dolmuşların bekleme ve yolcu aktarma düzeni değişti.

Toplu Ulaşım Araçlarının Taksim Meydanı Yeni Güzergahları
• Taksim Meydanındaki çalışmalar sırasında ve sonrasında Taksim’deki Metro ve Füniküler’in erişiminde ve çalışmasında herhangi bir değişiklik olmayacak.
• Taksim Meydanındaki çalışmalar sırasında; Şişhane yönünden gelip, son durağı Taksim olan hatlarda İETT Otobüsleri, Tarlabaşı Bulvarı’nda çalışmaların başladığı bölgeye gelmeden yolcularını indirip U dönüşü yaparak tekrar Şişhane yönüne dönecekler.
• Harbiye yönünden gelen otobüsler içinde son durağı Taksim olanlar ise; Divan Oteli-Asker Ocağı Caddesi-Mete Caddesi - Taksim Meydanı’na gelip aynı güzergahtan geri dönecekler.
• Harbiye yönüne gidecek otobüsler; Tarlabaşı Bulvarı-Taksim Meydanı-Mete Caddesi-Asker Ocağı Caddesi (Divan Oteli önü) üzerinden Harbiye yönüne gidecekler.
• Tarlabaşı yönüne gidecekler ise Abdülhak Hâmit Caddesi (Eski Elektrik İdaresinin bulunduğu yol) üzerinden Şişhane yönüne devam edecekler.
• Taksi-Dolmuşlar halen kullanılan bekleme yerlerinin 100 metre kadar gerisinde konuşlanarak, İETT Otobüsleri gibi, Geçici Trafik Güzergahını kullanacaklar.


Taksim Meydan Düzenlemesi çalışmaları tamamlandıktan sonra ise;
• Taksim Meydanına artık hiçbir otobüs giremeyecek.
• Taksim`de durak yapan transit geçen hatların hepsi Tarlabaşı Bulvarı ve Cumhuriyet Caddesi’ni kullanacaktır. Bu sebeple araç altgeçidi içinde Otobüsler Tarlabaşı 2 şeritli olmak üzere otobüs durakları inşa edilecek. Bulvarı üzerinde yolcu indirme-bindirme yaparak geri dönecekler,
• Harbiye yönüne gidecekler, yapımına başlanacak olan tünelin altgeçidini ve altgeçitteki otobüs duraklarını kullanarak Taksim Meydanı`na ulaşabilecekler.
• Harbiye yönünden gelen araçlar da Divan Oteli önündeki kavşakta indi bindi yaptıktan sonra, yeni yapılacak U dönüşünden geri döneceklerdir. Diğer toplu ulaşım araçları da aynı şekilde çalışacak.
• Tünel altgeçidinde otobüsten inen yolcular Taksim Metrosu ve Füniküler’e direkt olarak bağlanabilecek.
• Daha önce son durağı Taksim olan hatların düzenleme sonrası son durakları Tarlabaşı olacak.

• Taksim Meydanı’nda trafiğin yeraltına alınması çalışmaları İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi ve Fen İşleri Dairesi Başkanlığı’nca hayata geçiriliyor.
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=1133
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Kas Pzr, 2012 12:56

Oradaki otobüsler mevcutta hangi güzergahı kullanıyorlar? Haberde dediğin gibi onlar ile ilgili bir detay verilmemiş ve herhalde proje üzerinde son konuşulan ve gösterilen hali ile yapılacak yani Sıraselviler di sanırım AKM önüne gelen cadde işlevini sürdürecek, bu yüzden sordum orada bir otobüs durağı olduğunu biliyorum da güzergahları nedir, Gezi Parkı altındaki caddeyi kullanarak Divan Oteli önünden mi Harbiye istikametine çıkıyorlardı, eğer öyle ise gelişlerinide oradan yaparlar belki?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Başbakan Erdoğan, 437 yeni otobüsü t

Mesaj gönderen alabay » 28 Şub Prş, 2013 20:05

Vay be … bunu atlamışız:
İSTANBUL- Filosunu gençleştirmek ve ortalama yaşı 5’in altına çekmek amacıyla yeni otobüs alımı yapan İETT’nin 437 yeni modern otobüsü Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından telekonferans yöntemiyle hizmete alındı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin “Deprem Odaklı Kentsel Dönüşüm Projeleri Yıkım ve Toplu Anahtar Teslimi ile 437 Yeni İETT Otobüsünün Hizmete Alım Töreni”, Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan ve bazı bakanlar ile İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın katılımıyla Zeytinburnu’nda gerçekleştirildi. 437 yeni İETT otobüsünün hizmete alınması amacıyla da İETT İkitelli garajında bir tören düzenlendi. Buradaki törene ise Anayasa Komisyonu Başkanı ve AK Parti İstanbul Milletvekili Prof. Dr. Burhan Kuzu, İETT Genel Müdürü Dr. Hayri Baraçlı, İETT Genel Müdür Yardımcıları Mümin Kahveci, Hasan Özçelik ve Dr. Maşuk Mete, İETT Genel Koordinatörü Alaeddin Şahin ile daire başkanları, birim müdürleri ve çalışanlar katıldı. Başbakan Erdoğan İETT İkitelli garajındaki törene telekonferans yöntemiyle bağlanarak 437 yeni otobüsü hizmete aldı.

Otobüslerin tamamı yerli üretim

Telekonferans yöntemiyle İETT İkitelli garajındaki tören alanına bağlanan Başbakan Erdoğan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 2011 yılında başlayan yenileme çalışmaları kapsamında, dezavantajlı grupların da kullanımına uygun 1700 yeni otobüs almaya karar verdiğini, bu kapsamda alınacak toplam değeri 875 milyon lira olan otobüslerin tamamının yerli üretim olduğunu söyledi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi toplu taşımaya büyük önem veriyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin toplu taşımaya büyük önem verdiğine vurgu yapan Başbakan Erdoğan “Bir yandan İstanbul’un ulaşım sorununa nefes aldırıyor, bir yandan otomotiv sektörünü destekliyor, istihdamı artırıyoruz. Burada üç sistem aslında çalışıyor. Bir metro sistemi, iki hafif raylı sistem, üç lastikli sistem. Lastikli sistemde de iki ayrı sistem var. Birisi metrobüs bir diğeri de bu otobüslerimiz. Bunlarla İstanbul’da biz ne denli toplu taşımaya yönelecek olursak, İstanbul’un ulaşım sorunu, o kadar çabuk çözülür. Toplu taşımaya halkımız yönelmediği sürece, bir aracın içinde bir kişi seyahat ettiği sürece, üç şerit değil, dört şerit de yapsak, bunun altından kalkamayız. Belediyemiz İstanbul’da toplu taşıma ve katlı otoda park çalışmalarına da önem veriyor. O zaman benim vatandaşım hem psikolojik olarak rahat edecek hem de `Ben otoparka bıraktım, 20 dakika sonra, 40 dakika sonra filanca yerde olacağım` diyecek. Kardeşlerim, zaman hesap zamanıdır. Unutmayın, zaman nakittir. Onun için zamanla oynamayacağız. Hem psikolojik olarak rahat edeceğiz hem de muasır medeniyetler seviyesinin üstüne ülkemizi çıkaracağız.” dedi.

437 aracın bedeli 200 milyon lira

Bu araçlardan 437 tanesini bugün hizmete aldıklarını, bunların 240 tanesinde sıkıştırılmış doğalgaz (CNG) kullanıldığını kaydeden Erdoğan, CNG araçlar için Kağıthane’de dolum tesisi kurulduğunu ve burada aynı anda 16 araca dolum yapıldığını söyledi. İhalesi yapılan bin 700 araçtan 637’sinin Büyükşehir Belediyesi’ne teslim edildiğini, 437 aracın bedelinin 90 milyon avro (200 milyon lira) olduğuna dikkat çekti.

İETT’nin yaş ortalaması 5’in altına düşüyor

Toplamda 437 adet olan otobüslerin 225 adedi solo tip ve dizel yakıtlı iken 147 adedi doğalgazlı, geriye kalan 65’i ise körüklü otobüsten oluşuyor. Euro 5 standartlı çevreci motora sahip, klimalı, konforlu, %100 alçak tabanlı ve tam erişilebilir özellikte olan yeni otobüslerin tamamı sarı renkli ve beyaz damalı olacak. Böylece yeni alınan otobüslerle birlikte İETT’nin filosunda bulunan otobüs sayısı 3 bine yaklaşırken araçların yaş ortalaması da 5’in altına çekilmiş olacak.

Yeni otobüslerin 147’si doğalgazlı

İstanbullular, emisyon değerlerinin çok düşük olması nedeniyle çevre dostu olarak nitelendirilen sıkıştırılmış doğalgaz yakıtlı (CNG) 147 otobüse kavuşuyor. Alımı yapılan 147 yeni doğalgazlı aracın yakıt ikmali için İETT Kağıthane garajında entegre doğalgaz dolum tesisi kuruldu. Beş ay gibi kısa bir süre içerisinde kurulumu tamamlanan tesis, Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın ise en büyük üç dolum istasyonundan biri. Yüksek güvenlik sistemleriyle donatılan istasyonda aynı anda 16 araca dolum yapılabiliyor ve her bir otobüsün dolumu 4-6 dakika sürüyor.
Kaynak ve ek resimler:

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=1209

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Prş, 2013 20:23

Atlamadık aslında ama ben yazmayınca kaldı diyelim, ilgimi çekmediğinden ya da önemsiz geldiğinden değil, aslında çok güzel bir haber ama öyle işte :) hayırlı uğurlu olsun İstanbulumuza, inşallah kazasız belasız kullanılsın.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Şub Prş, 2013 22:39

Bir an düşündüm, bu şimdi iyi bir haber mi, kötü bir haber mi diye. Londra, Berlin, Üsküp (!), Hong Kong, Dublin, vs. gibi kentlerde hem çiftkatlı, hem körüklü otobüsler işliyor. Bol bol. İstanbul gibi koccamaan kentte sololar? Yani metrekare caddeye az toplu taşım gibi geldi bana. Ama sırf filoya ek olarak görürsek, yine de iyi olur.

Falan filan diye düşündüm işte :-)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 19 Mar Sal, 2013 10:15

-------------------------------------------------------------------------------
Anadolu Yakası'na 50 yeni otobüs

İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü'nün filosunu yenilemek için aldığı bin 700 otobüsten 50'sini daha teslim aldı.
Geçen ay 437 yeni otobüsü hizmete alan İETT, dün teslim edilen 50 yeni otobüsü daha bünyesine kattı.
Dizel yakıtlı 50 solo otobüs, İETT'nin İkitelli Garajı'ndan Anadolu Yakası'nın en büyük garajı olan Anadolu Garajı'na konvoy halinde getirildi.
Geçtiğimiz yıl gerçekleştirilen hizmete alım töreninin ardından 100 yeni otobüs, Anadolu Yakası'ndaki Kadıköy, Sultanbeyli, Çekmeköy ve Sarıgazi hatlarında çalışmaya başlamıştı. Dün akşam transferi gerçekleştirilen 50 yeni otobüsün daha Anadolu Yakası'nda çalışmaya başlamasıyla birlikte ay sonunda 250'ye yakın yeni otobüs bu bölgede hizmet vermiş olacak.

Araç üreticileri İETT'ye otobüslerin tamamını teslim ettiğinde Anadolu Yakasında çalışacak yeni otobüs sayısı da 800'ü bulacak.
Pazartesiden itibaren Anadolu Yakası'ndaki 40 hatta hizmet vermeye başlayacak 50 yeni otobüsün hat dağılımları şöyle:

10B Altbostancı-Kadıköy,
10S Altbostancı-Kadıköy ring hattı,
11C Üsküdar-Emniyet Mahallesi,
11ST Üsküdar-Seyrantepe,
11Y Üsküdar-Yavuztürk Mahallesi,
11Ü Ünalan Mahallesi-Üsküdar,
14F Küplüce Mahallesi-Kadıköy,
15C Üsküdar-Kirazlıtepe-Ferah Mahallesi,
15K Kirazlıtepe-Üsküdar,
9ÜD Ş. Şahinbey-Dudullu-Ümraniye-Üsküdar,
11K Üsküdar-Kazım Karabekir Mahallesi,
10 Ümraniye Devlet Hastanesi-Ataşehir-Üst Bostancı,
11T Türkiş Blokları-Üsküdar,
125 Kadıköy-Boğaziçi Üniversitesi Rumeli Hisarüstü,
129L Kozyatağı-4. Levent Metro,
133F Yedpa-Fındıklı Mahallesi-Maltepe-Cevizli
16Y Kadıköy-Yeşilbağlar,
19M Ataşehir-Kadıköy,
20D Dudullu-Yenişehir-Kadıköy,
21B Kadıköy-Küçükbakkalköy,
256 Yeditepe Üniversitesi-Ataşehir-Taksim,
11T Türkiş Blokları-Üsküdar,
8M Ataşehir-Metrobüs Kadıköy,
KM40 Marmara Eğitim Köyü-Metro-Maltepe,
131B Çiftlik Mahallesi-Ümraniye,
11L Üsküdar-Bulgurlu Mahallesi,
14Y Kadıköy-Yavuztürk Mahallesi,
16M Ataşehir-Harem-Üsküdar,
17L Küçükyalı Lojmanları-Kadıköy,
19K Kayışdağı-Kadıköy,
19Y Ferhatpaşa Mahallesi-Kadıköy,
19Z Zümrütevler-Kadıköy,
KM70 Sultanbeyli-Metro-Kartal,
16 Kadıköy-Pendik,
16S Sabiha Gökçen Havalimanı-Metrobüs Uzunçayır,
17 Kadıköy-Pendik,
E-3 Sabiha Gökçen Havalimanı-Uydukent-4. Levent Metro,
KM60 Veysel Karani-Kartal Metro,
11P Sarıgazi Emek Mahallesi-Üsküdar,
19ES Kadıköy-Esenşehir Mahallesi,
11G Üsküdar-Yenidoğan,
14 Kadıköy-Yenidoğan,
320A Samandıra-Harem,
522N Nişantepe-4. Levent Metro,
131A Ahmet Yesevi Mahallesi-Ümraniye,
KM25 Yenişehir-Kartal Metro-Cevizli Peronlar,
KM31 Uğur Mumcu-Soğanlık-Cevizli Köprüsü,
132P Kartal-Veysel Karani Mahallesi,
KM21 Hilal Konutları-Kartal Metro-Cevizli Peronlar ve
KM10 İçmeler-Kartal Metro-Cevizli Peronlar.
hurriyet.com.tr/ekonomi/22839565.asp
-------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Mar Cmt, 2013 18:09

İETT’nin yeni resmî internet sitesine ne diyorsunuz?

http://www.iett.gov.tr/

Haydarpaşa’ya 21G hattının işlediğini bilmiyordum, he :-)

Ama ben olsaydım herhâlde Alman kafa önemli noktalara ulaşım bilgilerini aktarırdım …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Cmt, 2013 21:16

Sitenin navigasyonu eskisine göre daha iyi olmuş, tasarım için ne desem bilemedim, kötü desemde değil iyi desem değil, çerçeveler biraz daha belli olmalıydı bence, ama harita uygulaması bu sefer güzel olmuş, en azından eskisinde olduğu gibi süründürmeden açıldı, üye girişi ile kendi listelerinizi oluşturma falan filan gibi, iyi yani. Yanlız Kronolojik tarihçe beni biraz üzdü, yani ben amele başıma yaptım bu işi, koca okumuş adamların yaptığı kronolojik tarihçe bu mu? Diğer taraftan yok bilmemne ödülü, yok kalite bilmemnesi bunlar gerçekten tarihçemidir bana göre de tartışmalı.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 24 Mar Pzr, 2013 11:24

Haritayı beğenmedim; donuk, ayrıntısı olmayan ve yetersiz bir tasarım olmuş. İBB'nin şehir rehberi [ sehirrehberi.ibb.gov.tr/map.aspx ] haritası kullanılsa çok daha anlamlı olurdu. Google maps daha iyiydi. Dahası otobüslerin nerede olduğu eksik veya yanlış da olsa eski haritada görünüyordu. Bunda göremedim. Sanırım bu yeni tasarım akılllı cep tel. ile uyum için geliştirilmiş.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Mar Pzr, 2013 13:28

Acaip (!) yazım hatalarına kimseniz değinmemiş. Bütün etrafımız düşman kaynıyor … denir. Ama en büyük düşmanlık içimizdeki dil bilgisizliği ve kirliliği değil mi? Kirlilik derken, yabancı sözcükleri değil, grameri ve yazım itinasını kastediyorum. Bir Üsküdar, bir Uskudar. Bir kesme işaretli, bir kesme işaretsiz … inanılmaz bir şey. Bırak okumuş olmayı, ilkokul seviyesinde bile bunların doğru olması gerekir(di) :evil:

Vesaire, vesaire, vesaire …

Estetiği genel olarak fena değil, modern diyebiliriz. Ama »human interface guidelines« ve »usability« denen şeylerle ilgilenseler, iyi olur; gibime geliyor.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1590
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 24 Mar Pzr, 2013 14:20

Yahu sen nelere girmişsin, küfürsüz konuşan hem de en adi küfürleri ağzından eksik etmeyen berbat bir okullu ,orta yaşlı , genç nesil varken bu ayrıntılara kim dikkat eder. Sokaklarda yürürken o tipler öyle çok ki hele İstanbul bunlarla cehenneme dönmüş durumda. Baş örtülü kızlar bile en ağza alınmayacak küfürlerle konuşuyorlar artık.[/quote]

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön