ist-L.07 » İETT'den Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Mar Cmt, 2012 11:09

http://www.haber7.com/haber/20120303/Ka ... obuste.php

Bu konuya bir iki kere değindim sitede üstü kapalı olarak ama ilgi görmedi, gerçi ne ilgi görüyor ki :) yeşil yıldızcık insanlarını mutlu edemediğimiz ve geyiğin dibine vuramadığımız için özür dileriz :D:D

Lafı yerleştirdikten sonra habere gelelim, haberde 2 yıl diyor ama ben daha uzun olduğunu düşünüyorum çünkü ilk duyduğumda zaten bu bayanlar metrobüs şoförü olma hakkını elde etmişlerdi fakat kendilerine görev verilmiyordu, hatta belediye otobüsü şoförü olarak dahi verilmiyordu. Bu haberde gördük ki Otobüs A.Ş. ihalesi ile verilen otobüslerde Kadıköy'de çalışmaya başlamışlar ama hakları olan metrobüs şoförlüğünü hala istiyor ve bekliyorlar. Başka yerlerde başka düşüncelerin insanları olsalar ortalık ayağa kalkardı diye düşünüyorum.

Umarım en kısa sürede metrobüs araçlarınıda kullanmaya başlarlar, şahsi görüş olarak kadınların çok fazla bu tip işlere bulaşmasına taraftar değilim. Yapamıyorlar diye düşünmüyorum, çok iyi kamyon ve otobüs kullanan bayanlar olduğunu biliyorum ama ev ekonomisinde gelir ve iş gücü paylaşımında dengenin böyle olmaması gerektiğini düşünüyorum, bazı işler erkekler için olarak kalmalı. Şahsi anlamda karşı olmama rağmen toplumsal olarak kadınlarımızın daha fazla toplum içinde olmasına katkıda bulunacağı içinde destekliyorum, otobüs şoförüde tramvay sürücüsüde olsunlar.
Kadıköy-Fenerbahçe seferlerinde çalışan İETT şoförü 6 kadın yolculardan büyük ilgi görüyor. İlk olarak otobüse bindiklerinde kadın şoförleri şaşkınlıkla karşılayan yolcular, otobüsten indiklerinde ise kadın şoförlerden duydukları memnuniyeti anlatıyor. Belediye tarafından "Metrobüste kadın şoför" projesinde seçmeye katılarak başarılı olduklarını, ancak metrobüste çalışmaları gerekirken hala İETT şoförü olarak görev yaptıklarını belirten kadınlar, bir an önce metrobüste şoförlük yapmak istediklerini söyledi. Erguvan renkte otobüslerde çalışan kadın şoförler güleryüzlü davranışları, düzenli çalışmaları ve dikkatli sürüşleriyle vatandaşlardan tam not alıyor. 20 yıldır otobüs şoförlüğü yaptığını belirten Zeynep Alemdar, "Otobüs kaptanıyım, 20 yıldır bu işi yapıyorum. Türkiye'nin her yerine yerli yabancı turist taşıyordum. Sonra böyle bir teklif geldi. Buradan da Belediye Başkanı'mız Kadir Topbaş'a verdiği sözü hatırlatmak istiyoruz. Çünkü 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde işe başlayacaktık. 2 yıl oldu henüz başlayamadık" dedi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Mar Cmt, 2012 13:05

Erkek için hiçbir özel şey kalmamalı, tamamen gereksiz. Erkekler gitsin, aşçı olsun veya evi süpürsün!

Kadınların bu işlere »bulaşmaları« genel olarak toplum kültürüne bir artı sağlar, çünkü öküz yoktur aralarında, inek de azdır. Minibüsçülük kadın işi olsa öyle garip videolar olmazdı.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Mar Cmt, 2012 22:06

O minibüsçülerin güzergahında otobüs kullanan kadınlara üzülürüm. Metrobüs neyse ama diğer hatlada mutlaka aynı güzergahı kullanan minibüsler de olacak ve bu bayan şoförleri taciz edecekler. Şahsen Türk milletinin kadınları bazı işlere sokmama nedeninin sadece 2.plana atmak maksatlı olmadığını düşünüyorum, ben milletimizin içinde azımsanmayacak bir miktarda erkeğin kadınlara değer verdiği için o işlerde bulunmaması istediğini düşünüyorum. Kadınlar ne yönden bakarsanız bakın daha hassas yaratılmış, bu fiziken de böyle ruhen de böyle. Bence kadınlar erkekelerden daha iyi yapabiliyor bile olsa kamyonmuş otobüsmüş vinçmiş kullanmamalı, bu işler ağır işler. Bırakın erkekler yapsın ağır işleri, kadınlarda illa ki o sektörde olacaksa, daha az yıpranacağı bir kısmında olsun...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Mar Cmt, 2012 23:07

Ben bunu bayağı ters açıdan görüyorum, ama bu konuda da yaklaşık 5 sene bilimsel araştırma projelerindeydim, interdisipliner, biyoloji, antropoloji, cinsiyet bilimleri, tıp, psikoloji, informatik ve kognisyon bilimleri bunları araştırdı. Ve bütün bunların böyle olmadığının çoktan farkına vardı. Ama ne yazık ki öyle ki, birisi laboratuvarda kadının corpus callosum’un erkeğininkisinden daha ince olduğunu görüyor, hemen yayınlanıyor. Ama kesit vertikal. Biri sonradan akıl ediyor, ek olarak o kesimi horisontal da kontrol ediyor, bir de görüyorlar ki, yandan daha ince görünen o »şey« (iki beyin arası) üstten çok daha geniş. Ee? Tıp ve biyolojik antropolojide yayınlaniyor tabiîki, ama dünya duymuyor :-) Yok beyler, bu konu »kamu hissinden« çok daha ileri giden araştırmaların da bir konusu, ve çoktan çözülmüştür. Ataerkil dünya daha pek çakmadı, o başka şey.

Ha taciz falan … ama tabiîki olur ve olacak. Yok mu Türkiye’nin kanunları? Kadın korumak kadını odaya kapatmakla mı oluyor sadece? Acırım o zaman o hukuka ve ötesine. Böyle her satıra bir lider ismi sokma zorunluğu gören insanlar vardır, ben hiç onlardan değilim, ama Cumhuriyet kuruluşu zamanında düşünülen, yapılan ve olanları bir düşünün. Evet, küçük bir grup insan yapmış diyeceksiniz, ama Türkiye’yi küçük bir grup insan kurabilmişse, büyük bir grup düşünmeli … devam mı edecek? Devam etmeyecek mi. Kadın »konusu« bunda çok ciddi bir dörtyol ağzı sanırım.

Neyse ki, bizler burada ayrı fikirlerdeyiz, ama fikirlerimizi izah ediyoruz. Bakalım birbirimizi düşündürecek miyiz ve bilhassa okuyan insanları da düşündürecek ve ikna edebilecek miyiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Haz Cum, 2012 23:58

İETT 2 yeni hat açmış, hatlar Kayaşehir bölgesine kente bağlamak için planlanmış, birisi Yenibosna'ya diğeride Mecidiyeköy'e bağlanıyor.

http://www.lojiport.com/haberdetay/IETT ... acti/34095
Yenibosna-Kayaşehir arası hizmet verecek olan 79F'nin ana durakları şu şekilde :
Kayaşehir-Fenertepe-Habipler-İSTOÇ-Havaalanı Yolu-Kuyumcukent-Yenibosna Metro.
Kayaşehir Mecidiyeköy arası hizmet verecek olan 79M hattının ana durakları ise şu şekilde:
Kayaşehir - Fenertepe-Habipler-Cumhuriyet Mah.-TEM Yolu-Okmeydanı-Çağlayan-Mecidiyeköy.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 10 Ağu Cum, 2012 22:48

Anadolu yakasına 100 yeni otobüs...

Her ay 100 yeni otobüsü hizmete alan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Anadolu yakasında hizmet verecek Mercedes marka 100 modern otobüsü daha filosuna kattı. İstanbul’a 3 bin yeni otobüs kazandıracaklarını belirten Başkan Topbaş, Sultanbeyli’ye 2 ayrı metro sözü de verdi.

Toplu ulaşımda dev bir adım daha atan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Sultanbeyli, Samandıra, Sultangazi, Pendik ve Ümraniye’de hizmet verecek Mercedes marka 100 yeni otobüsü halkın hizmetine sundu. Sultanbeyli’deki hizmete alım törenine İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın yanı sıra, İstanbul Milletvekili Erol Kaya, Sultanbeyli Belediye Başkanı Hüseyin Keskin, Sancaktepe Belediye Başkanı İsmail Erdem, Çekmeköy Belediye Başkanı Ahmet Poyraz, Ümraniye Belediye Başkanı Hasan Can, İETT Genel Müdürü Hayri Baraçlı ile AK Parti Sultanbeyli Teşkilatı ve vatandaşlar katıldı.

İstanbul 3 bin yeni otobüsle nefes alacak

Törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, görevlerinin ‘hizmet etmek ve insanların mutluluğu için çalışmak’ olduğunu belirterek, Başbakan Erdoğan’ın İstanbul’dan başlattığı yerel yönetim hamlesine aynı inanç ve azimle devam ettiklerini söyledi. “Milletçe elele verdiğimizde nasıl başardığımızı bütün dünya görüyor. Dünya Türkiye’yi ve İstanbul’u gıptayla takip ediyor diyen Başkan Kadir Topbaş, şöyle konuştu;

“Toplam 3 bin yeni otobüs alarak bütün otobüslerimizi yeniliyoruz. İETT yılbaşına kadar 1450 yeni otobüsü daha hizmete alacak. Otobüs A.Ş. de filosunu 1500’e tamamlayacak. Mevcut bütün halk otobüsleri de yenileniyor. İstanbul’da artık bütün otobüsler klimalı, konforlu, özürlülere uygun ve modern olacak. Her ay 100 yeni otobüs hizmete alarak filomuzu yenileyeceğiz. Geçen ay Avrupa yakasında 100 yeni otobüsü devreye almıştık. Bugün de Anadolu yakasında hizmet verecek modern otobüs daha hizmete alıyoruz. Dünyadaki otobüs üreticileri İstanbul’daki bu alımları hayranlıkla izliyor. Çünkü hiçbir belediye birden bu kadar çok otobüs almaz. Yerli otobüs üreticileri de teşekküre geldi. ‘Başkanım gece gündüz size otobüs yetiştirmek için çalışıyoruz. Dünya krizle boğuşurken bir eleman alıyoruz’ dediler. Bu yatırımları yaparken İstanbul’un istihdamına da böyle önemli katkılar sağlıyoruz.”

Minibüsleri de klimalı ve konforlu hale getirmek için çalışma yürüttüklerinin alıtın çizen Başkan Topbaş, "Minibüsçülerle mutabakata vardık. Çalışma yapılıyor. Ayrıca, taksilerin de klimalı, konforlu hale getirilmesi için de çalışma yürütüyoruz" dedi.

Sultanbeyli’ye 2 ayrı metro hattı müjdesi…

Daha önce çek verilmeyen İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin dönemlerinde yaptığı 52 milyar TL’lik yatırımla İstanbul’un dünyayı etkileyen bir şehre dönüştüğüne dikkat çeken Kadir Topbaş, “Bu yatırımların 24.3 milyar TL’sini ulaşıma, bunun da 10 milyar TL’sini metro yatırımlarına yaptık. Bugün gazetelerde bir haber var. İstanbul dünyanın en temiz ve en çok gelişen 3 şehrinden biri olarak gösteriliyor. Bize verdiğiniz emaneti kutsal bilerek gece gündüz çalışıyoruz. 17 Ağustos’ta Başbakanımız ile birlikte açacağımız Kadıköy-Kartal Metrosu’nu belediye olarak 3 milyar TL harcayarak yaptık. Bu dünyadaki bir belediyenin yaptığı en büyük metro yatırımı, çünkü metro hükümetlerin görevi. New York, Londra, Paris dahil hiçbir şehir kendi bütçesinden bu kadar büyük bir metro yatırımına imza atmamıştır” diye konuştu.

Temelini attıkları Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu’nu Sultanbeyli’ye kadar uzatacaklarını müjdeleyen Başkan Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “Temelini attığımız 23 kilometrelik Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro hattını yeni bir dünya rekoruna imza atarak 38 ayda tamamlayacağız. Bu hat, Çekmeköy-Taşdelen-Yenidoğan ve Sultanbeyli ile birleşecek. Daha sonra Sabiha Gökçen Havalimanı ile Pendik'e ulaşacak. Sultanbeyli ile ilgili bir projemiz daha var. Kadıköy-Ümraniye-Sancaktepe-Sultanbeyli Metrosu. Bu hayal edilemezdi. Bundan böyle metroya binen bir kişi, İstanbul'un herhangi bir yerine rahatlıkla gidebilecek. İstiyoruz ki herkesin evinin yakınlarından metro geçsin, herkes metroya binmenin konforunu ve hızını yaşasın.”

Büyükşehir’den Sultanbeyli’ye 380 milyon TL yatırım…

Şu anda İstanbul’da her gün 1 milyon 350 bin kişinin raylı sistemle yolculuk yaptığını ifade eden Topbaş, 2016 yılına gelindiğinde metroların günlük yolcu kapasitesinin 7 milyona çıkacağına dikkat çekti. Dünyanın her şehrinde trafik sıkıntısı yaşandığını aktaran Topbaş, Paris’te uçağa yetişmek için 3-5 saat önceden yola çıkmak gerektiğini, Londra ve New York’ta da ciddi trafik sorunu olduğunu hatırlatarak, “Ancak İstanbul’da trafik sorunun çözümü için çok ciddi yatırımlar yapıyoruz. Bizim sözümüz yerde kalmaz. Yapamayacağımız şeyin sözünü vermeyiz. Söz verdiğimizi de yaparız” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak Sultanbeyli’de belediye binası, kültür merkezi yaptıklarını, 200 bin metrekarelik Gölet Projesi’ni hayata geçirerek vatandaşlara kendi ilçelerinde nefes alacak bir mesire alanı hazırladıklarını anlatan Başkan Kadir Topbaş, belediye olarak Sultanbeyli’ye yaptıkları yatırımlar toplamının 380 milyon TL’yi bulduğunu söyledi.

Sıcak günlerde püfür püfür otobüsler devrede

Törende konuşan İstanbul Milletvekili Erol Kaya da Başkan Kadir Topbaş’ın Sultanbeyli’nin şehirleşmesi için üzerine düşende çok daha fazlasını yaptığını belirterek, “Hizmete alınan klimalı, modern otobüslerle, bu sıcak günlerde inşallah püfür püfür bir seyahat yapacaksınız” dedi. Sultanbeyli Belediye Başkanı Hüseyin Keskin de ilçesine yaptığı yatırımlardan dolayı Kadir Topbaş’a teşekkür etti.

Törende konuşmaların ardından beraberindekilerle birlikte kurdele kesmek üzere kürsüye gelen Başkan Topbaş, İETT şoförlerinin çok zor şartlar altında hizmet verdiğine dikkat çekerek, “Büyükşehir’de 52 bin çalışanımız var. En zor işlerden birini de İETT şoförlerimiz yapıyor. Bu nedenle şoförlerimiz kendi kullanacakları arabaların kurdelesini kendileri kessin” dedi. Kadir Topbaş, daha sonra yeni bir otobüse binerek direksiyona geçti. Otobüsü kullanan Başkan Topbaş, basın mensuplarına poz verdi.

Alırken de kullanırken de kazanç…

Tamamı yerli üretim olan bin 450 yeni otobüsün alınmasıyla İETT filosunun yaş ortalaması da 14,6’dan 3,5’e iniyor. Daha önce hizmete alınan 100 adet otobüsle birlikte 18 metrelik 200 adet dizel yakıtlı körüklü tip otobüsler halka hızlı ve güvenlik taşımacılık yapak. Tamamen özkaynaklarla alınan araçların ödemeleri, %40’ı araç tesliminde geriye kalan yüzde 60’lık kısmı ise 60 ay vadeli. 100 adet körüklü araçla başlayan teslim süreci 2013 yılı ortalarına kadar 1200 adet araç yenilenecek. . Böylece 15 yaşın üzerinde olan filo yaşımız eski araçların servis dışına ayrılmasıyla 5 yaşın altına inecek ve engelli erişimine yüzde 100 uygun olacak.

İETT tarafından yerine getirilen araç tamir ve bakım hizmetleri, yedek parça temin ve montajı, parklanma ve servise sunma gibi birçok faaliyetin ‘yeni araç alım modeli’ vasıtasıyla araç üreticileri tarafından yerine getirilmesi sağlandı. Bu modelle garaj işletim maliyetlerinde büyük oranda tasarrufa gidiliyor. Kamu - Sanayi İşbirliğinin en iyi örneği olacak olan modelle alınan otobüslerin kilometre sınırı olmaksızın 5 Yıllık bakım-onarımları da yükleniciler tarafından yapılacak.

100 Mercedes körüklü otobüs Anadolu yakasında Sarıgazi Garajından hizmet verecek. Otobüsler şu 13 hatta kullanılacak;

11 ÜS Sultanbeyli-Üsküdar
14 KS Yenidoğan-Kadıköy
122S Sultanbeyli -4. Levent
122B Yenidoğan Mecidiyeköy
14A Alemdağ-Kadıköy
14 Yenidoğan Kadıköy
14S Sultanbeyli-Kadıköy
18Ü Sultanbeyli-Kadıköy
18K Sultanbeyli-Kadıköy
E-10 Sabiha Gökçen Kadıköy
14AK Alemdağ-Ziverbey-Kadıköy
122C Tepeüstü-Mecidiyeköy
131 Sultanbeyli- Bereket Sitesi-Ümraniye
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20510

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 10 Ağu Cum, 2012 22:50

İETT gençleşiyor, ulaşım rahatlıyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi İETT İşletlemeleri Genel Müdürlüğü toplu ulaşımda bir adım daha atıyor ve Mercedes marka 100 yeni otobüsü halkın hizmetine sunuyor.

İETT, ilk aşamada 2011 yılı sonunda 500 adet, 2012 yılının ilk altı ayında 700 adet olmak üzere bin 200 adet otobüs alım ihalesi yaptı. Bu yılın son ihalesi ise Ağustos ayı içinde yapılacak ve 12 metrelik 250 adet solo tip dizel yakıtlı otobüs alımı için düğmeye basılacak. İETT filosu 2013 yılına kadar bin 450 yeni araç ile halka daha konforlu ve hızlı ulaşım hizmeti sağlayacak.

Tamamı yerli üretim olan bin 450 yeni otobüsün alınmasıyla İETT filosunun yaş ortalaması da 14,6’dan 3,5’e iniyor. Daha önce hizmete alınan 100 adet otobüsle birlikte 18 metrelik 200 adet dizel yakıtlı körüklü tip otobüsler halka hızlı ve güvenlik taşımacılık yapacak.

Tamamen özkaynaklarla alınan araçların ödemeleri, %40’ı araç tesliminde geriye kalan %60’lık kısmı ise 60 ay vadeli. 100 adet körüklü araçla başlayan teslim süreci 2013 yılı ortalarına kadar 1200 adet araç yenilenecek. . Böylece 15 yaşın üzerinde olan filo yaşımız eski araçların servis dışına ayrılmasıyla 5 yaşın altına inecek ve engelli erişimine %100 uygun olacak.

18 metrelik 221 adet dizel yakıtlı körüklü tip Mercedes marka otobüsün teknik özellikleri:

• Araçlarda kullanılan motorlar EURO 5 standartlarında olup, çevreci ve düşük emisyon değerlerine sahip.
• %100 engelli erişimine uygun.
• Araçlar, yolcu emniyetini artırmak için “otomatik yangın algılama ve söndürme sistemi “ ile donatıldı.
• Araçlar, yolcu güvenliği için araç içi ve araç dışında 7 adet kamera ile donatılmış bir kamera sistemine sahip.
• Araçlar yüksek soğutma kapasiteli otomatik klimalara sahip.
• Araçlarda bilgisayar, yolcu bilgilendirme için kullanılan 3 adet LCD ekran, araç içi ve araç dışı anons sistemine sahip.
• Araçlar 155 yolcu kapasiteli olacaktır.
• Kurum tarafından yerine getirilen araç tamir ve bakım hizmetleri, yedek parça temin ve montajı, parklanma ve servise sunma gibi birçok faaliyetin ‘yeni araç alım modeli’ vasıtasıyla araç üreticileri tarafından yerine getirilmesi sağlandı. Bu modelle garaj işletim maliyetlerinde büyük oranda tasarrufa gidiliyor.
• Kamu - Sanayi İşbirliğinin en iyi örneği olacak olan modelle alınan otobüslerin kilometre sınırı olmaksızın 5 Yıllık bakım-onarımları da yükleniciler tarafından yapılacaktır. Araçlarla ilgili geri beslemeleri birinci elden alacak olan üreticiler, araçlarla ilgili geliştirme faaliyetlerini daha etkin yürütebileceklerdir.
• Bu alım yöntemi ile aşağıda belirtilen faaliyetler yüklenici tarafından yapılacaktır.
• Her türlü yedek parça temini ve montajı
• Yağ, antifriz, ad-blue vb. tüm sıvıların temini
• Yağ ve yakıt ikmali
• Lastiklerin temini ve değiştirilmesi
• Araç iç/dış temizliği ve hijyeni
• Araç bakım ve onarımları
• Yolda kalan araçların tamiri ve çekici hizmetleri
• Garaj içerisinde araçların parklanma ve manevra şoförlüğü
• Elektrik, su, doğalgaz vb. giderleri
• Sabit tesis yenileme ve bakım onarım giderleri.

http://iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=1077

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 10 Ağu Cum, 2012 23:21

İETT'nin sitesinden 3 haberi buraya aktardım. Açıkçası üstteki 2 haber birbirinin tamamlayıcısı ve de olumlu haberler İETT'nin döküntü otobüslerden kurtulup Mercedes otobüsler de karar kılmasına sevindim. Her halükarda Mercedes, toplu taşımayı ara sıra kullansam da bana en iyi tercih gibi görünüyor. İETT'nin filo yenilemesi gayet güzel bir haber hatta Pakistan'a Ikarus'ları postalayıp oraya bu Ikaruslardan metrobüs hattı yapılacak haberi de dahiyane idi. Hem döküntüleri postala hem para kazan hem de kendini övdür, kabul edelim ticari başarıdır :)

Neyse gelelim alttaki habere İETT yeni yeni hatlar açmış. Doğrudur açtı. peki bu hatlardan kaç tanedi tüm gün sık sık (en azından 20 dk da bir çalışıyor. İşte orada çuvallama var. Bu hatların bir kaç tanesi zaten varolan hatların numaralandırması bir kısmı sabah - akşam yoğun saatlerde muhtemelen yarı dolu biraz dolu giden otobüsler, elbettte bir kısmı yeni ve zorunlu ihtiyaçlardan kaynaklı özellikle Kayaşehir, Kurtköy ve Sultanbeyli bağlamında.

FSM Köprüsü'nün kapanmasının çokça ardından ve gerisinden İETT'nin bulduğu çözüm ise evler şenlik Hacıosman-İstinye otobüs İstinye*Küçüksu deniz yolu İKüçüksu-Kavacık arası otobüs otobüsün saatlerini de bir bakın anlarsınız nasıl atmasyon bir durum olduğunu. Diğer önerileri olan SADECE İETT otobüslerinde köprü geçişli hatlara %50 indirim yani normal tek bilet uygulaması ise ayrı bir komedi.
1- Köprü geçişli yolculuğun yarısını artık Metrobüs kendi başına karşılıyor. Söğütlüçeşme-Zincirlikuyu indirimli mi hayır.
2- Köprü geçişli hatların çoğu İETT otobüsü değil.
3- Zaten tek bilet uygulayan 3-4 hat var.
4- Kim büyük bir heyecana kapılmış da tek bilet oldu diye binmiş?
5- Köprü bakımı sebebiyle otobüslere özel bir yol ayrılmadıysa tek bilette olsa neden riske girip FSM'den gideyim?

Şehir Hatları'nda yapılan %50 indirim çok daha anlamlı olmuş. İETT üfürükten teyyare bir iş yapmış.
İETT bir yılda 57 yeni hat açtı

İSTANBUL- İstanbul’da toplu ulaşımın lider kuruluşu İETT, İstanbul’un yeni yerleşim yerlerinde yaşayan halkın ulaşım ihtiyaçlarını karşılamak için son bir yılda 34’ü Avrupa, 23’ü Anadolu yakasında olmak üzere toplam 57 yeni hat açtı.

Vatandaşların beklentilerini eksiksiz karşılayabilmek ve hizmet kalitesini iyileştirmek için çalışmalarını sürekli artıran İETT, artan konut üretimi ve yeni yerleşim bölgelerinin oluşumunu göz önünde bulundurarak çok sayıda yeni hat açtı. Yeni hatların açılmasında vatandaşlardan ve yerel yönetim birimlerinden gelen talepler ile şehrin gelişmeye açık yapısı önemli rol oynadı. Son verilere göre 2011 yılında 39, 2012 yılında 18 olmak üzere toplam 57 yeni hat açıldı. Bunların 34 tanesi Avrupa yakasında yer alırken 23 tanesi de Anadolu yakasında hizmet veriyor. Yeni hat açılan bölgeler arasında İstanbul’un sürekli genişleyen yeni yerleşim alanları olan Başakşehir, Kayaşehir ve Ataşehir ile birlikte Sultanbeyli de bulunuyor.

Ayrıca Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde devam eden bakım onarım çalışmaları dolayısıyla kentin iki yakasında iki yeni hat açıldı. Vatandaşların mağdur olmaması için açılan 25İ İstinye-Hacıosman (Metro) ve 152K Küçüksu-Kavacık hatları, Şehir Hatları vapur saatlerine entegreli olarak çalışıyor. Her iki hatta yüzde 50 indirimli tarifeyle çalışan otobüsler hafta içi sabah 07.30 - 09.30 ve akşam 17.15 - 20.15 saatleri arasında yolculara hizmet veriyor.

Kentin çeşitli bölgelerindeki ihtiyaçlar doğrultusunda açılan hatlar şöyle:

AVRUPA YAKASI (Toplam 34 hat)
• 79K Kayaşehir-Yenibosna Metro
• 79C Kayaşehir-Cebeci Mahallesi
• 79G Kayaşehir-Zeytinburnu Metro
• 79Y Kayaşehir-Güvercintepe-Yenibosna Metro
• 79T Kayaşehir-Vatan Caddesi-Taksim
• 38Z Zübeyde Hanım Mahallesi-Beyazıt
• 79B Kayaşehir-Bakırköy
• 500L Cevizlibağ-Levent
• 98G Giyimkent-Turgut Reis-Bakırköy
• 78C Yunus Emre Mahallesi-Başakşehir
• 49A Akşemsettin-Şişli
• 32M Cevatpaşa-Mecidiyeköy
• 31K Kuyumcukent-Yenibosna Metro
• 36Cİ Cebeci Mahallesi-İstiklal Mahallesi-Boğazköy
• 78G Başakşehir-Güvercintepe-Kayaşehir
• 78Ş Başakşehir-Şahintepesi
• 97E Güneşli-Şirinveler Metrobüs
• 59RH Rumelihisarüstü-İstinye-Hacıosman Metro
• 25G Sarıyer-Mecidiyeköy-Taksim
• 59RK Rumelihisarüstü Boğaziçi Üniversitesi Kampusu-Sarıtepe Kampusu-Arıköy
• 48L Göktürk Köyo-4.Levent Metro
• 48S Sadabat Evleri-Şişli
• 46E Hürriyet Mahallesi-Eminönü
• 54T Talatpaşa-Taksim
• 148P Kemerburgaz-Akpınar Köyü
• 47N Nur Sitesi-Eminönü
• 148A Kemerburgaz-Ağaçlı Köyü
• 98MB Mehmet Akif Mahallesi-Bakırköy
• 97H Güneşli-Aksarak
• 92A Ateştuğla-Aksaray
• 78A Başakşehir-Aksaray
• 79F Kayaşehir-Yenibosna Metro
• 79M Fenertepe Kayaşehir-Mecidiyeköy
• 25 İstinye-Hacıosman (Metro)

ANADOLU YAKASI (Toplam 23 hat)
• 10 Ümraniye Devlet Hastanesi-Çakmak Mah.-Ataşehir-Üstbostancı
• 7 Ümraniye-Çengelköy-Beylerbeyi-Küplüce
• 130T Tuzla-Aydınlı-TOKİ Konutları
• 253 Batı Ataşehir-Mecidiyeköy-Taksim
• 6 Üsküdar-Küçükçamlıca
• 16KH Kadıköy-Marmara Eğitim Araştırma Hst.-Kurtköy
• 1 Kirazlıtepe-Acıbadem-Kadıköy
• 8D Esenevler-Söğütlüçeşme Metrobüs-Kadıköy
• 18S Sultanbeyli-Metrobüs-Altunizade
• 18M Sultanbeyli-Mimarsinan Mah.-Uzunçayır Metrobüs
• 15K Kirazlıtepe-Üsküdar
• 18H Sultanbeyli-Sabiha Gökçen Havalimanı
• 14AK Alemdar-Ziverbey-Kadıköy
• 8 Kadıköy-Cali Evleri
• 3 Kadıköy-Burhaniye Mahallesi
• 132E Kartal-Kurnaköy-Emirli
• 132B Kartal Boya Vernik Sanayi-Akfırat Evleri
• 132D Kartal-Ballıca-Kurtdoğmuş
• 133M Tuzla-Şekerpınar
• 20 Ortaçeşme-Kavacık-Çavuşbaşı-Ümraniye Devlet Hastanesi
• 17B Pendik-Gebze
• 522N Nişantepe-4.Levent Metro
• 152K Küçüksu-Kavacık http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=1075

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Cum, 2012 23:25

İETT göz boyamada bir numara :) önceden bunu da beceremiyorlardı, kurumdaki en büyük gelişme bu anlamda oldu. Diğer taraftan otobüs filosunun yenilenmesi tabii ki güzel iş ama emin olun şu engelli erişim kanunu olmasaydı daha uzun süre sallanır bu kadar hızlı girişilmezdi. Açılan hatlar için bir şey diyemiyorum o deniz aktarması olayını okudum ben ama anlamadım :) bir de son 3 ayda açılan hatları tek bir haberde toplayıp sanki bir günde 54 yeni hat açmış gibi başlık attırmışlardı gazetelere, hep eleştirirdim anlamıyorlar PR dan Basın İlişkilerinden diye olayı çözdüler ya.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Ağu Pzt, 2012 18:43

Bugüne kadar İett'nin aktarma sisteminde pek karşılaşmadığımız bir durum. Diğer sistemlere çok daha uygun şekilde örnek olmalı!
YOLCULARIMIZIN DİKKATİNE!

UKOME’nin aldığı karar doğrultusunda daha önce son durakları Beyazıt olan dört hattın otobüsleri 25 Ağustos 2012 tarihinden itibaren Aksaray’a kadar çalışacak. Bu hatlarda seyahat eden yolcularımızdan tam bilet kullananlar Yusufpaşa’dan 50 Krş.`a, indirimli bilet kullananlar ise 20 Krş.`a tramvaya binerek Beyazıt’a ulaşabilecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi’nin (UKOME) aldığı karar doğrultusunda daha önce Beyazıt’tan hareket eden 36E, 37A, 39 ve 39Ç hattında çalışan otobüsler 25 Ağustos 2012 Cumartesi gününden itibaren Aksaray Muratpaşa otobüs duraklarından hareket ettirilecek. Yeni düzenlemeyle son durakları Beyazıt yerine Aksaray olan bu dört hattı kullanan yolcularımız Yusufpaşa’dan tramvaya binerek yüzde 50 indirimle Beyazıt’a ulaşabilecek.

Düzenleme yapılan hatlar;
36E 50. Yıl Mahallesi -Aksaray
37A Yıldıztabya -Aksaray
39 Akşemsettin Mahallesi -Aksaray
39Ç Hamidiye Mahallesi -Aksaray
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=1084

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Pzt, 2012 18:57

Yanlış bir karar, az önce yazdık T1 zaten kapasitenin çok ama çok üzerinde, bu hali ile 4 hattın otobüs yolcusunuda buna aktarmak hiç mantıklı değil. İşte yine orada yazdığım gibi İBB ve Ulaşım A.Ş. büyük bir hata ile Aksaray metro önündeki armut bölgesini ve buraya giren rayları söküp attılar, yıllarca söyledim oradan kaldırılacak yeni bir tramvay hattı ile Aksaray Metro - Eminönü seferleri diğer hattın yoğunluğunu alacağı gibi ekstra fayda da sağlayacaktı, ama bu faydayı düşünmedikleri var olan raylarıda söktüler, şimdide kalkıp Aksaray'da tamda bu bölgede sonlanacak şekilde Beyazıt otobüslerini Aksaray'a çekiyorlar. Bence hatalı bir karar, ne yapacaklar KTA mı verecekler ekstra olarak Yusufpaşa-Eminönü çalışacak şekilde?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Ağu Pzt, 2012 21:23

Daha uygun ücretlendirmeyle aktarmanın da mümkün olduğunu göstermesi bakımından memnun oldum.
Öte yandan Esat senin dediklerine de %100 katılıyorum hatta dahası şu an ismi olup cismi yarım halde olan M2 Yenikapı-Hacıosman Metrosu'nun Şehzadebaşı İstasyonu'na ulaşım da kopmuş oluyor. Madem vatandaş Taksim/Yenikapı yönüne gidecek bu vb. Aksaray son duraklı otobüslere binenlerin günahı ne o zaman? Uzat bu otobüsleri Vezneciler'e olsun bitsin. Nasıl olsa en fazla 2-3 durak ileri gidecek o otobüsler. Hele hele Eminönü/Sirkeci-Yusufpaşa arası tramvayın en çok kalabalık olduğu güzergah. Dahası Aksaray'da otobüsten indiğinizde 1 bol trafikli yaya geçidi/1 sıkışık alt geçit + 1 kalabalık ara sokak + 1 döküntü üst geçidi geçeceksiniz ondan sonra sıkışık tramvaya ulaşacaksınız akla ziyan işler. Olmadı Aksaray tramvay istasyonuna yürümek de hiç de cazip değil ama çare yoksa yürünüyor. Aksaray cidden şehrin ortasında darmadağın manasız boşluklu bir alan otobüs yolcusunu neden oraya mahkum ediyoruz anlamıyorum. Madem öyle indir otobüsleri Yenikapı sahiline orada alan çok zaten.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön