%11 artış İstanbul'a yaz tatilinden dönüp okulların açılması, iş hayatının yaz rehavetinden çıkmasyla mı alakalı yoksa tamamen toplu taşımaya belirli saatlerde sağ şeritten öncelik verilmesiyle mi alakalı, göreceğiz.
Sağ şeritlere toplu taşıma düzeninin şehrin bıkkınlık veren trafiğiyle meşhur ana arterlerine yaygınlaştırılması güzel haber ama ben bu uygulma yaygınlaştıkça bunu denetleyecek kolluk kuvveti ve zabıta bulamayacaklarını düşünüyorum.
"1) Bakırköy- İncirli- Bağcılar." hattı tam bir kangren baş ağrısı, ancak metro kurtarır burayı.
"2) Sirkeci- Yeşilköy- Küçükçekmece" yine komik bir öneri sabah-akşam bir kaç defa çalışan bir iki hat dışında düzenli olarak gün boyu bu hatta sadece 81 nolu Yeşilköy-Eminönü ve de Yenikapı-Havalimanı arasında da 96T Taksim-Havalimanı otobüsü çalışıyor. Ayrıca halen kapatılmayan bir banliyö hattı mevcut buradaki amacı çözemedim.
"3) Kadıköy - Minibüs Yolu- Bostancı-Kartal" fikri güzel ama içerik olarak zor. 1 dk'da 10 minibüs peşi sıra geçebilen bir güzergahta minibüsleri denetim altına almak zor. Bu hatta 17 nolu Kadıköy-Pendik var başka da otobüs yok. Ayrıca bu yolun özellikle Kadıköy-Bostancı arası kaldırımlar epeyce geniş ama düzensiz ve parçalı yapıda otobüslere sağ şerit kazandırılacaksa bu konuya da el atmak lazım.
"4) Beyoğlu Tersane Caddesi (Atatürk Köprüsü- Galata Köprüsü Arası)" buradaki toplu taşıma trafiği neredeyse tek yönlü işliyor. Eminönü'n giden otobüs Unkapanı-Atatürk Köprüsü-Tersane Cad.-Karaköy-Galata Köprüsü-Eminönü güzergahını izlerken tam tersi halde Eminönü'nden kendi çıkış noktasına giderken bu güzergahı kullanmıyor. Yani tek yönde oluşan toplu taşıma trafiği için çift yönde uygulama yapmak ne kadar anlamlı ve dahası o caddenin sorunu toplu taşıma değil. Bir türlü kaldırılamayan Perşembe Pazarı'ndaki elektronikçi-hırdavatçı vb. dükkanların yarattığı kalabalık.
"5) Ümraniye (Alemdağ Caddesi- Sütçü İmam Caddesi- Mithatpaşa Caddesi)" bu uygulamanın en çok işe yarayacağı yer, bir hayli çok otobüsün geçtiği caddeler ama buradaki eksik şu Üsküdar-Altunizade-Çamlıca yönündeki trafik tıkanıklığı bu belirtilen yerlerden hiç de az değil ve Ümraniye'den geçen otobüslerin önemli bir kısmı Üsküdar yönüne gidiyor. Ayrıca Çakmak Köprüsü-Ümraiye Belediyesi arası dışında da Çakmak Köprüsü-Tepeüstü-Dudullu-Çekmeköy yönünde de ciddi bir trafik var diye biliyorum. Kadıköy'e veya Avrupa Yakası'na giden otobüsler ise zaten bir miktar faydalanır bu uygulamadan. Dahası Ümraniye'de bildiğimiz kadarıyla metro çalışması var ve bir kısım yollar daraltılmış durumda bu durumda nereye ne uygulanacak muamma.
Velhasıl kelam: bu uygulamanın bir adım daha ilerlemesi gerek. Önerim şöyle; örneğin Taksim-Aksaray-Topkapı-Cevizlibağ-Zeytinburnu aksında tek otobüs çalışmalı sürekli olmalı ve de durağa geldiğinde yolcu acaba o otobüs mü geldi bu otobüs mü geldi diye koşuşturmamalı ve beklememeli, birbirinden farklı yerlere giden otobüslerin şoförleri durağa en iyi yaklaşmak için birbirine engel olmamalı bir de herhangi bir yerin yolcusu x durağında 10 iken ötekinin ki 3 olduğu halde her ikisi de aynı yeri işgal etmemeli.
Toplu taşıma yolları diye ilan edilen güzergahlarda tek otobüs olması bence çok daha fazla zaman kazandırır, yolcunun durakta yığılmasının önüne geçer ve de akaryakıt tasarrufuna daha çok katkı sunar.
Örneğin Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy hattında tek otobüs çalışsın diğer otobüsler bu hatta besleme yapsın zaten aynı hatta metro olacak şimdiden sanki metro varmışçasına yüzeyde bu sistemi kurmak kanımca gayet mantıklı. Bütün bu alışkanlıkları değiştirmek içinse ulaşım ücretlendirme politikası baştan sona değişmeli.
-------------------------------------------------------------------------------------
İETT ve Özel Halk otobüslerinin kullandığı Toplu taşıma yollarından öğrenci ve işçi servisleri de yararlanacak.
İSTANBUL - İETT ve Özel Halk otobüslerinin kullandığı Toplu taşıma yollarından öğrenci ve işçi servisleri de yararlanacak. Toplu taşıma yoluyla yolculuk süresi kısalırken yolcu sayısında yüzde 11 artış oldu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB)'nden yapılan açıklamada toplu taşıma yolunda hedefe ulaşıldığı belirtilerek, "Pilot olarak uygulanan Toplu Taşıma Yolu'nda daha fazla yolcu taşınırken ulaşım süresi kısaldı.
Yolcu taşıma sayısında ise yüzde 11 artış oldu. Uygulamadan önce beş günde 1.454.413 yolcu tanışırken Toplu Taşıma yolu hizmete alındıktan sonra yolcu sayısı 1.612.679' a ulaştı" denildi.
Toplu taşıma yollarını ilk olarak İETT ve Özel Halk Otobüslerinin kullandığı belirtilirken
Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın talimatıyla öğrenci ve personel servislerinin de belirtilen saatlerde bu yolları kullanabileceği kaydedildi.
YENİ HATLAR EKLENECEK
Toplu taşıma yolunun başarıya ulaşması üzerine daha önce açıklanan hatlara yeni hatlar ekleneceğinin ifade edildiği açıklamada, yeni hatlarla ilgili şu bilgiler verildi:
Millet Caddesi üzerinde Topkapı-Aksaray olarak uygulanan hat, Taksim'e kadar uzatılarak belirlenen saatlerde Toplu Taşıma Yolu" uygulamasına geçilecek.Buna göre;
Aksaray-Taksim toplu ulaşım yolu kısa süre içinde olarak hizmete alınacak.
Planlaması yapılan ve kısa sürede hizmete alınacak güzergahlar şöyle:
1) Bakırköy- İncirli- Bağcılar.
2) Sirkeci- Yeşilköy- Küçükçekmece
3) Kadıköy - Minibüs Yolu- Bostancı-Kartal
4) Beyoğlu Tersane Caddesi (Atatürk Köprüsü- Galata Köprüsü Arası)
5) Ümraniye (Alemdağ Caddesi- Sütçü İmam Caddesi- Mithatpaşa Caddesi)
- Uygulama, hafta içi sabah 0700.-10.00, akşam 16.00-20.00 s
aatleri arasında yapılıyor.
- Toplu ulaşım araçları haricinde yola giren ve parklanma yapan araçlar, EDS kameraları ve Emniyet Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekiple
ri tarafından denetleniyor.
- Söz konusu şeritlerde taksiler sadece duraklarda yolcu indirip bindirebilecekler.
- Araç sahiplerinin toplu taşımayı seçmesinden dolayı yıllık 650.000 litre yakıt tasarrufu ile karbondioksit salınımında 1500 ton azalma olacağı hesaplanıyor.
Kaynak :
http://www.gazeteport.com.tr/haber/1107 ... z26LRU96c0
-------------------------------------------------------------------------------------