ist-L.07 » İETT'den Haberler

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 11 Eyl Sal, 2012 11:42

Otobüslerin rengi konusunda bir farklılık göze çarpıyor. İETT`nin kurumsal rengi nedir?
İETT`nin artık kurumsal rengi sarı. Yeşil ve kırmızı otobüsler yok artık. Bütün otobüsler sarı olacak. Metrobüsler ise ayrı. Orası gri olarak devam edecek.
Şimdi aklıma geldi:
Madem İETT'nin kurumsal rengi sarıydı. O zaman her defasında otobüslerin rengi erguvan mı olsun, leylak mı olsun yoksa bahar rüzgarları mı konsun gibi olur olmaz anketler neden yapıldı?
Madem sarı kurumsal renkti 10 yıllık normalde yeşil renkteki Mercedes O345'lerin bir kısmı paldır küldür beyaz zemine kırmızı çapraz şeritlerle neden kaplandı? Yeni alınan Mercedes Conecto'lara inat halen Mercedes Citaro'lar da gayet yemyeşil :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eyl Sal, 2012 12:43

O rengarenk hemahenk konusu, otobüslerin hepsinin İETT olmamasından kaynaklanıyor (halbuki bu da gerizekâyebinâlâ). Sarı İETT, ötekileri İBB, ÖHO, vs fişmekân. BÜTÜn araçlara tek renk? Aman Allah korusun! Sistem olur, EN olmaz :evil:

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Eyl Prş, 2012 11:35

Sultanbeylilerin bu kaçıncı protestosu? Bu sorun neden çözülemiyor?
Ayrıca Sultanbeyliler Kadıköy-Kartal metrosu açıldığı halde acaba neden Uzunçayır otobüs durağında bekliyor? Kartal metro istasyonu çıkışında beklemeleri gerekmez mi?
Demek ki lafımız doğruymuş. 29 Ekim'e kadar metroyu indirimli hat gibi çalıştırsan bile, ücretsiz aktarma alıp vermezse, dar gelirli, ücretli işçi ve öğrenci için bu ekstra maliyet fazla gelecektir.
Bi düşünsün İBB ve İETT!

-------------------------------------------------------------------------------------
E-5'i trafiğe kapattılar
Belediye ve halk otobüsünün gelmediğini ileri süren grup, E-5'i trafiğe kapattı.

Kadıköy'de uzun süre beklemelerine rağmen bir belediye veya halk otobüsünün gelmediğini ileri süren grup, D-100 Karayolu'nun Sultanbeyli güzergahını tek taraflı olarak trafiğe kapattı.

Olay saat 20.00 sıralarında E-5 Karayolu Kadıköy Uzunçayır Otobüs duraklarında meydana geldi. Yaklaşık 500 kişilik bir grup Kadıköy-Sultanbeyli ile Üsküdar-Sultanbeyli hattında çalışan belediye ve halk otobüslerinin uzun süre beklemelerine rağmen gelmediğini ileri sürerek E-5 Karayolu Ankara istikametini uzun süre trafiğe kapattı.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ı istifaya çağıran grup, geçmekte olan belediye otobüslerini de yuhaladı. Eylem sırasında trafikte uzun araç kuyrukları oluştu. Trafikte kalan sürücüler durumu polis ekiplerine bildirdi. Olay yerine gelen ekipler, İETT yolcuları arasında zaman zaman gergin anlar yaşandı. Ayrıca yolda kalan sürücüler ve eylemciler arasında da tartışmlar yaşanırken, grup üyeleri sadece bir ambulans geçişine izin verdi. Eylemciler E-5 Karayolunu kullanarak garaja giden otobüsleri durdurup, kenara çekilmelerini ve kendilerini Sultanbeyli'ye götürmelerini istedi. Yolu kapatıp eylem yapan yolcular daha sonra Uzunçayır durağına gelen ek otobüs seferleriyle evlerine gitti.
http://www.dha.com.tr/kadikoyde-bir-gru ... 62220.html
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Eyl Prş, 2012 12:56

O saatte hatlarda işleyen araçler neredeydi? İşlemiyorlar mı? Sıkışmışlar mı? Arızalılar mı? İşte plânsız ve saat cetvelsiz duraklarda bunu kimse bilemez. Hat var mı? Hangisi? Saat kaçta çalışıyor? Çalışmıyorsa neden çalışmıyor? Telsizle arızalandığında ek otobüs çağrılabilir mi? Merak ediyorum.

Şimdi sırf meraktan bir baktım, sırf direk kadıköy–Sultanbeyli hatları hangileri? 14KS, 14S, 16K ve 18K. Dört hat. Tabiîki başka yerlerden de Sultanbeyli’ye hatlar işliyor, ama aktarma?

Akşam kalkış saatlerine bir bakalım (iş günleri, Kadıköy kalkış noktası):

14KS: 20:00, 20:20, 20:40, 21:00, 21:20, 21:40, 22:00, 22:20, bitti (dönüş daha beter).

14S: 18:40 son! (dönüş 16:40 son). Dünya şehri İstanbul.

16K: 20:20, 20:25, 21:00, 21:20, 21:30, 21:50, 22:00, 22:20, 22:30, 22:55, 23:10, 23:40, 23:55. Bu daha iyi, dönüşü ama 22:30, her neyse.

18K: 20:00, 20:10, 20:20, 20:30, 20:40, 21:00, 21:20, 21:40, 21:55, 22:10, 22:20, 22:40, 22:50, 23:10, 23:20, 24:00. Bu iyi, dönüşler yine 22:30’da son. Frekanslar biraz oynak bence.

Tabiîki hangisi İETT, hangisi ÖHO, hangisi alternativ yoldan geçiyor, onları şimdi saymıyorum, o da problem mi, bilemem. Ama efektif olarak 2 işler hat var, ek bir hat daha seyrek çalışabilir. Peki nerede bütün bunlar? Ne olmuş? Yol kapanmışsa, işleyemezler tabiîki. O zaman komuta merkezinden ek otobüs göndermek gerekir(di). İlginç bir durum. Düzen var mı, yok mu, bilmiyorum.

Ayrıca Üsküdar kalkışlı hatları da saymadım. Bence öyle fazla hat olacağına, tek veya iki hat olsun, o otobüsler de güvenilir saatlerde çalışsın. Ayrıca merak edilecek şeyler şunlar: 500 kişi? Nasıl olur, durakta bu kadar insan birikebilir? Kim bunlar? Yani »eylemciler«? Ne tip insan? Sosyolojik bir bakış da ilginç olabilir.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 13 Eyl Prş, 2012 13:06

16K Kadıköy Sultanbeyli diye geçiyor ama, Hat E-5 den Pendik e geliyor oradan Kurtköy ve Uydukent i dolaşıyor, Sultanbeyli ilçe sınırında sonlanıyor. Yani 16K adının dışında Sultanbeyli ile alakası olmayan bir hat, yani Kurtköy hattı...

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Eyl Prş, 2012 13:09

%11 artış İstanbul'a yaz tatilinden dönüp okulların açılması, iş hayatının yaz rehavetinden çıkmasyla mı alakalı yoksa tamamen toplu taşımaya belirli saatlerde sağ şeritten öncelik verilmesiyle mi alakalı, göreceğiz.
Sağ şeritlere toplu taşıma düzeninin şehrin bıkkınlık veren trafiğiyle meşhur ana arterlerine yaygınlaştırılması güzel haber ama ben bu uygulma yaygınlaştıkça bunu denetleyecek kolluk kuvveti ve zabıta bulamayacaklarını düşünüyorum.

"1) Bakırköy- İncirli- Bağcılar." hattı tam bir kangren baş ağrısı, ancak metro kurtarır burayı.

"2) Sirkeci- Yeşilköy- Küçükçekmece" yine komik bir öneri sabah-akşam bir kaç defa çalışan bir iki hat dışında düzenli olarak gün boyu bu hatta sadece 81 nolu Yeşilköy-Eminönü ve de Yenikapı-Havalimanı arasında da 96T Taksim-Havalimanı otobüsü çalışıyor. Ayrıca halen kapatılmayan bir banliyö hattı mevcut buradaki amacı çözemedim.

"3) Kadıköy - Minibüs Yolu- Bostancı-Kartal" fikri güzel ama içerik olarak zor. 1 dk'da 10 minibüs peşi sıra geçebilen bir güzergahta minibüsleri denetim altına almak zor. Bu hatta 17 nolu Kadıköy-Pendik var başka da otobüs yok. Ayrıca bu yolun özellikle Kadıköy-Bostancı arası kaldırımlar epeyce geniş ama düzensiz ve parçalı yapıda otobüslere sağ şerit kazandırılacaksa bu konuya da el atmak lazım.

"4) Beyoğlu Tersane Caddesi (Atatürk Köprüsü- Galata Köprüsü Arası)" buradaki toplu taşıma trafiği neredeyse tek yönlü işliyor. Eminönü'n giden otobüs Unkapanı-Atatürk Köprüsü-Tersane Cad.-Karaköy-Galata Köprüsü-Eminönü güzergahını izlerken tam tersi halde Eminönü'nden kendi çıkış noktasına giderken bu güzergahı kullanmıyor. Yani tek yönde oluşan toplu taşıma trafiği için çift yönde uygulama yapmak ne kadar anlamlı ve dahası o caddenin sorunu toplu taşıma değil. Bir türlü kaldırılamayan Perşembe Pazarı'ndaki elektronikçi-hırdavatçı vb. dükkanların yarattığı kalabalık.

"5) Ümraniye (Alemdağ Caddesi- Sütçü İmam Caddesi- Mithatpaşa Caddesi)" bu uygulamanın en çok işe yarayacağı yer, bir hayli çok otobüsün geçtiği caddeler ama buradaki eksik şu Üsküdar-Altunizade-Çamlıca yönündeki trafik tıkanıklığı bu belirtilen yerlerden hiç de az değil ve Ümraniye'den geçen otobüslerin önemli bir kısmı Üsküdar yönüne gidiyor. Ayrıca Çakmak Köprüsü-Ümraiye Belediyesi arası dışında da Çakmak Köprüsü-Tepeüstü-Dudullu-Çekmeköy yönünde de ciddi bir trafik var diye biliyorum. Kadıköy'e veya Avrupa Yakası'na giden otobüsler ise zaten bir miktar faydalanır bu uygulamadan. Dahası Ümraniye'de bildiğimiz kadarıyla metro çalışması var ve bir kısım yollar daraltılmış durumda bu durumda nereye ne uygulanacak muamma.

Velhasıl kelam: bu uygulamanın bir adım daha ilerlemesi gerek. Önerim şöyle; örneğin Taksim-Aksaray-Topkapı-Cevizlibağ-Zeytinburnu aksında tek otobüs çalışmalı sürekli olmalı ve de durağa geldiğinde yolcu acaba o otobüs mü geldi bu otobüs mü geldi diye koşuşturmamalı ve beklememeli, birbirinden farklı yerlere giden otobüslerin şoförleri durağa en iyi yaklaşmak için birbirine engel olmamalı bir de herhangi bir yerin yolcusu x durağında 10 iken ötekinin ki 3 olduğu halde her ikisi de aynı yeri işgal etmemeli.
Toplu taşıma yolları diye ilan edilen güzergahlarda tek otobüs olması bence çok daha fazla zaman kazandırır, yolcunun durakta yığılmasının önüne geçer ve de akaryakıt tasarrufuna daha çok katkı sunar.
Örneğin Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy hattında tek otobüs çalışsın diğer otobüsler bu hatta besleme yapsın zaten aynı hatta metro olacak şimdiden sanki metro varmışçasına yüzeyde bu sistemi kurmak kanımca gayet mantıklı. Bütün bu alışkanlıkları değiştirmek içinse ulaşım ücretlendirme politikası baştan sona değişmeli.

-------------------------------------------------------------------------------------
İETT ve Özel Halk otobüslerinin kullandığı Toplu taşıma yollarından öğrenci ve işçi servisleri de yararlanacak.

İSTANBUL - İETT ve Özel Halk otobüslerinin kullandığı Toplu taşıma yollarından öğrenci ve işçi servisleri de yararlanacak. Toplu taşıma yoluyla yolculuk süresi kısalırken yolcu sayısında yüzde 11 artış oldu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB)'nden yapılan açıklamada toplu taşıma yolunda hedefe ulaşıldığı belirtilerek, "Pilot olarak uygulanan Toplu Taşıma Yolu'nda daha fazla yolcu taşınırken ulaşım süresi kısaldı. Yolcu taşıma sayısında ise yüzde 11 artış oldu. Uygulamadan önce beş günde 1.454.413 yolcu tanışırken Toplu Taşıma yolu hizmete alındıktan sonra yolcu sayısı 1.612.679' a ulaştı" denildi.

Toplu taşıma yollarını ilk olarak İETT ve Özel Halk Otobüslerinin kullandığı belirtilirken Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın talimatıyla öğrenci ve personel servislerinin de belirtilen saatlerde bu yolları kullanabileceği kaydedildi.

YENİ HATLAR EKLENECEK

Toplu taşıma yolunun başarıya ulaşması üzerine daha önce açıklanan hatlara yeni hatlar ekleneceğinin ifade edildiği açıklamada, yeni hatlarla ilgili şu bilgiler verildi:

Millet Caddesi üzerinde Topkapı-Aksaray olarak uygulanan hat, Taksim'e kadar uzatılarak belirlenen saatlerde “Toplu Taşıma Yolu" uygulamasına geçilecek.Buna göre; Aksaray-Taksim toplu ulaşım yolu kısa süre içinde olarak hizmete alınacak.

Planlaması yapılan ve kısa sürede hizmete alınacak güzergahlar şöyle:

1) Bakırköy- İncirli- Bağcılar.

2) Sirkeci- Yeşilköy- Küçükçekmece

3) Kadıköy - Minibüs Yolu- Bostancı-Kartal

4) Beyoğlu Tersane Caddesi (Atatürk Köprüsü- Galata Köprüsü Arası)

5) Ümraniye (Alemdağ Caddesi- Sütçü İmam Caddesi- Mithatpaşa Caddesi)


- Uygulama, hafta içi sabah 0700.-10.00, akşam 16.00-20.00 s
aatleri arasında yapılıyor.
- Toplu ulaşım araçları haricinde yola giren ve parklanma yapan araçlar, EDS kameraları ve Emniyet Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekiple
ri tarafından denetleniyor.
- Söz konusu şeritlerde taksiler sadece duraklarda yolcu indirip bindirebilecekler.
- Araç sahiplerinin toplu taşımayı seçmesinden dolayı yıllık 650.000 litre yakıt tasarrufu ile karbondioksit salınımında 1500 ton azalma olacağı hesaplanıyor.

Kaynak : http://www.gazeteport.com.tr/haber/1107 ... z26LRU96c0
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Prş, 2012 15:02

Hakan yazdı:16K Kadıköy Sultanbeyli diye geçiyor ama, Hat E-5 den Pendik e geliyor oradan Kurtköy ve Uydukent i dolaşıyor, Sultanbeyli ilçe sınırında sonlanıyor. Yani 16K adının dışında Sultanbeyli ile alakası olmayan bir hat, yani Kurtköy hattı...
Evet 16K gerçek anlamda Uydukent'e hizmet ediyor diyebiliriz, oraya giderken kullandığım yegane otobüs hattıdır kendisi :)

Kenan ben o %11 lik artışa inanmıyorum, bana hiç gerçekçi gelmiyor açıkçası, yok telefonla yolcular bilmemne bilgisi alacak diyene kadar adam gibi bir kurum yıllığı hazırlamayı öğrensinler, ben İETT nin geriye dönük verilerini almak istiyorum ne yapacağım? Ara ki bulasın, dediğin gibi aylara göre revize edilmemiş ve üzerinde oynanmamış yolcu rakamlarını görelim geçtiğimiz yılların her yıl Eylül ayında % kaç artış oluyormuş, o rakam üzerinden hesaplayalım bu %11 i, sonra görürüz ne kadar artmış. Bu aynı şu saçma sapan senin metron şu para benim metrom bu para kavgası gibi bir hesap işte.

Gelelim diğer konuya, ben bu proje yürüsün isterim ama misal hiç tartışmaya girmeden belirttiğim Bağcılar-Bakırköy güzergahı :) bilmem gülemiyorum bile bakmayın smile yaptığıma :) zor, bir de düşünün ki İBB bir de otobüs 100 metre yaklaşınca ışıkları yeşile çevireceğim diyor, bunu soruyorum İBB ye, nasıl yapacaksınız diye bana cevap olarak yola bilmemneli asfalt döşedik şu kadar milimetre, şu saatler arasında otobüs kullanacak, EDS yakaladığına dıt dıt diye geyik yapıyorlar, :) tekrar soruyorum, yanlış anladınız galiba ben teknolojik ve işletme olarak nasıl bu yeşil ışıkta otobüs geçmesini hayata geçireceksiniz diye soruyorum diyorum, cevap tısss, çünkü bilmiyorlar, denemeden göremeyecekler ve yürümeyecek. Ha bu otobüs yolu mevzusu yürür ona bir şey demiyorum ama o da her güzergahta değil, çok merak ediyorum okullar açılınca Millet caddesinde ne olacak, bakalım göreceğiz.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Eyl Prş, 2012 18:17

Sultanbeyli - Sancaktepe - Kurtköy- Tuzla ve Pendik'in D100 üstündeki kısımlarına gitmek aslında bir tür ömür törpüsü.
Ciddi anlamda uzak yerler. Şimdilerde yine kötü otobüs falan var 5 sene evvel oralara gitmek daha beterdi. 10-15 sene öncesini varın siz düşünün.
İETT Sultanbeylilerin son 1-2 senedir isyanlarına karşı adım attı. TEM otoyolu üzerinden Üsküdar ve Yenisahra-Kadıköy'e giden otobüsler koydu. Üsküdar yönüne giden otobüsler de sanırım son 3-4 senedir Şile Otoyolu'ndan gidiyor.
Düşünün Sultanbeyli taraflarından binen biris en az 1.5 saatini harcamadan Üsküdar veya kadıköy merkeze gelemiyordu. Cidden çok vahim bir durum.
Gelişmişlik, sosyal hayat, yaşam kalitesi olarak hem haritada hem de görüntüde Sultanbeyli ve Kadıköy iki ayrı dünya gibi.
Ben Sultanbeylilerin isyanını anlayabiliyorum. Senelerce insan yerine konmadıkları için bu kadar kızgınlar. Şimdi aynı durum Başakşehir-Büyükçekmece-Beylikdüzü-Kayabaşı vb. bölgelerde de oluşuyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Eyl Prş, 2012 19:19

Ben Tuzla, Kurtköy falan taraflarını son 1982/83’te gezdim. Küçük bir otobüs işliyordu, midibüs gibi birşey, 133 türevi mi neydi. 16 ile Pendik’e yolcuydum ve oradan devam etmiştim. 30 sene geçti aradan yahu :shock:

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Eyl Prş, 2012 23:26

-------------------------------------------------------------------------------------
“Yaş ortalamasını 3’e kadar düşürdüğümüzde, uluslararası alanda önemli bir noktaya gelmiş olacağız”

Yeni aldıkları araçların ihalelerini yapmadan önce yeni bir araç alım modeli geliştirdiklerini de ifade eden Dr. Baraçlı, bu model sayesinde araçların bakım, onarım ve geri hizmet faaliyetlerinde yüzde 70’e varan bir tasarruf sağlanacağını kaydetti. 2013 yılında İETT’de klimasız araç kalmayacağına da dikkat çeken Baraçlı, “Aldığımız araçların hepsi klimalı ve engelli erişimine uygun. Aynı zamanda Euro 5 motor özelliklerine sahip, karbon emisyonları düşük araçlar. Bunların bir kısmı şu anda geldi ve İstanbul’un çeşitli noktalarında hizmet veriyor. Araçlarımızın yaş ortalamasını 3’e kadar düşürdüğümüzde, uluslararası alanda önemli bir noktaya gelmiş olacağız.” dedi. Yerli araç alımlarına İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın talimatıyla yöneldiklerini vurgulayan Genel Müdür Baraçlı, yerli araç sanayisinin bu alımlar sayesinde bir buçuk yıllık üretim kapasitelerini de doldurduklarına dikkat çekti.
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=1096
-------------------------------------------------------------------------------------
İETT hakkını yemeyelim bu otobüs yenileme işini iyi ki yaptı. Eski otobüslerle İstanbul'un yolcusunu taşımak artık imkansız hale gelmişti. Genel Müdür Baraçlı ve Başkan Topbaş'ı bu açıdan kutlamak lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Prş, 2012 23:29

Ben sadece şunu merak ediyorum, AB uyum yasası olmasa idi gerçekten bu kadar istekli ve hevesli davranılacakmıydı? Dönüşüm kaçınılmazdı tabii ki ama bu kadar hızlı olacakmıydı şüpheliyim, kaldı ki zaten kanun süresinde hayata geçirilemedi, son anda hamleler yaptı son 1 yılda, gerçi kimin umurunda :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eyl Çrş, 2012 14:30

Bugünde böyle bir iddia var, daha doğrusu hesap kitap yapmış vatandaşın biri ve metrobüs yolcusu kazıklanıyor demiş, daha ilginci İETT vatandaşı bilgilendirmeden yaptığı bu uygulama ile hem vatandaşın bilgilenme hakkını hemde fazla ödeyerek parasını gasp ediyormuş :) enteresan bir şekilde durum ifade edilmiş ama eğer gerçekten böyle ise bence gayet haklı ve yeterincede kibar bir haber.

Lojiport'tan Burak Güner'in haberi:
Yolcular, zamdan önce 3 durağa tam bilet için 1 lira 45 kuruş, yolculuğun geri kalanı için ise 2 lira 10 kuruş ödüyordu. Ancak metrobüs ücreti, yeni uygulama ile 1-3, 4-9, 10-15, 15-21, 22-27, 28-33, 34-39 ve 40 üstü olmak üzere yeniden kademelendirildi. Önceki uygulamada 3 duraktan sonrası için 2 lira 10 kuruş ödemeyi alışkanlık haline getiren vatandaş yeni uygulama ile 3 durak sonrasında 2 lira 95 kuruş ödemeye devam ediyor. Çünkü indirimin, yalnızca 3 durağa kadar sınırlı olduğunu sanıyor.

Bu uygulamadan haberdar olanlar ise metrobüs çıkışındaki aşırı kalabalık ve yetersiz kalan geri ödeme cihazları sebebiyle yine fazla para ödemeye mahkum oluyor. Şu açıkça görünüyor ki, metrobüsteki yeni “gittiğin kadar öde” uygulaması, durumdan haberdar olmayan İstanbulluların cebine zarar veriyor. Asıl ilginç olan şey ise, İETT’nin bu uygulamayı vatandaşa duyurmak için kılını bile kıpırdatmamış olması. İstanbul’un toplu taşıma sistemiyle ilgili hemen her gelişmeyi metrobüslerdeki bilgi ekranlarından yolculara duyuran İETT, her ne hikmetse bu uygulamayla ilgili, öncesinde ya da sonrasında, her hangi bir duyuru yapma zahmetine girmedi. Yani İETT, hem vatandaşın bilgilenme hakkını gasp ediyor, hem de bu art niyetli uygulamanın bir sonucu olarak haksız bir kazanç elde ediyor…
http://www.lojiport.com/iett-haksiz-kaz ... z26uzSmu1i

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön