8. sayfa (Toplam 8 sayfa)

Re: ist-RS.07 » Metro İstanbul'dan Haberler

Gönderilme zamanı: 09 May Pzt, 2022 09:52
gönderen Engin Y
Esat yazdı:
08 May Pzr, 2022 12:43
En azından M7 nin dahil edilmesi söz konusu olacak, M3 ve M9 için yolculuk talebinin yeterli olacağını düşünmüyorum.
M3'ü Bakırköy'e, M9'u da en azından Yenibosna'ya ulaştırmadan, bu hatlar gerçek potansiyellerini kullanamayacaklar abi; haklısın..

Öte yandan, M7'nin artık ciddi bir kullanıcı kitlesi oluştu..
Bir kaç kez Mecidiyeköy'den 23:50 civarında sondan bir önceki sefere bindim, koltuklar doluydu ve ayakta kalanlar da vardı..

Bir de 36L, 49, 49G gibi otobüsler metroya entegre edilse, metronun daha çok yolcusu olacak; ama herkes kapıdan kapıya otobüsle gitmeyi seviyor..

Re: ist-RS.07 » Metro İstanbul'dan Haberler

Gönderilme zamanı: 26 Tem Sal, 2022 07:43
gönderen Engin Y
https://www.metro.istanbul/duyuru/detay ... eri-230722
Yenikapı'da düzenlenecek olan etkinlikler nedeniyle 23 Temmuz - 14 Ağustos tarihleri arasında M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı, M1B Yenikapı-Kirazlı, M2 Yenikapı-Hacıosman, M6 Levent-Boğaziçi Ü./Hisarüstü, M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey, T1 Kabataş-Bağcılar ve T4 Topkapı-Mescid-i Selam hatlarımızda seferlerimiz 01.00'e kadar devam edecektir.

24 Temmuz Pazar ve 25 Temmuz Pazartesi günlerinde M4 Kadıköy-Kartal ve M5 Üsküdar-Çekmeköy hatlarımızda seferlerimiz 01.00'e kadar devam edecektir.

Etkinlikler süresince gece metrosu uygulaması olan M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı, M1B Yenikapı-Kirazlı, M2 Yenikapı-Hacıosman, M4 Kadıköy-Kartal, M5 Üsküdar-Çekmeköy, M6 Levent-Boğaziçi Ü./Hisarüstü ve M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey hatlarımızda Cuma günü 06.00'dan Pazar günü 00.00'a kadar seferlerimiz kesintisiz devam edecektir.

Re: ist-RS.07 » Metro İstanbul'dan Haberler

Gönderilme zamanı: 23 Ağu Sal, 2022 17:33
gönderen Engin Y
Metro İstanbul'dan Yürüyen Merdiven ve Asansör Açıklaması: https://www.metro.istanbul/haber/detay/ ... aciklamasi
Metro İstanbul, 1491 adet yürüyen merdiven, 467 asansör ve 58 yürüyen bant ile Türkiye’nin en büyük ekipman parkına sahip işletmedir. Şirketimizin işletmesinde bulunan ekipmanların emre amadelik durumu sürekli olarak takip edilmekte olup, ekipmanlarımız son 3 ay ortalamasında %99,42 emre amadelik oranıyla hizmet sunmuştur. Bu ortalama Metro İstanbul’un 34 yıllık tarihinde bir rekordur, aynı zamanda dünyanın en büyük 44 metrosunun üye olduğu uluslararası metro işletmeleri kıyaslama organizasyonu Comet’in ortalaması olan %98,20’nin çok üzerinde bir performanstır.

Bir kısım yürüyen merdiven ve/veya asansörün tasarruf nedeni ile kapatıldığı iddiası:
Metro yatırımları uzun süreli olarak planlanan yatırımlardır ve yapıldığı tarihteki kapasite planlamasına göre değil gelecek yıllardaki olası ihtiyaç duyulacak kapasiteye göre planlanarak inşa edilirler. 2000 yılı ve sonrasında etaplar halinde açılan M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattımızda bazı girişler ve çıkışlar ihtiyaç fazlası olduğu için açılış tarihinden beri kapalı tutulmaktadır. Bu örnekte olduğu gibi kamu kaynaklarını verimli kullanmak ilkemiz gereği ekipmanların bulunduğu alanlarda yolcu sayıları izlenerek belli bir kullanım yoğunluğuna ulaşmadan işletmeye açılmamaktadır. Tasarruf nedeniyle kapalı olduğu iddia edilen ekipmanlar, ihtiyaç halinde kullanılmak üzere açıldığı günden bu yana kapalı tutulan ekipmanlardır.

Hatlarımızda açıldığı günden itibaren emniyet güçleri tarafından güvenlik sebebi ile açılmasına izin verilmeyen girişler ve bu girişlerde yürüyen merdiven ve asansörler de bulunmaktadır.
Özetle; tüm hatlarımızda etaplar halinde açıldıkları ilk gün itibarıyla bazı girişler ve geçitler ihtiyaç fazlası olduğu için kapalı tutulmaktadır. Bunların hepsi yolcu konforunu engellemeyen, hemen yakınında alternatifi bulunan ekipmanlardır ve bu sebeple önceki yıllarda alınan kapalı tutulma kararı halen uygulanmaktadır.

Tüm ekipman durum bilgileri şeffaflık ilkemiz gereği www.metro.istanbul web sitemizden anlık olarak kamuoyu ile paylaşılmaktadır.

An itibarıyla 1491 adet yürüyen merdivenimizin;
• 10’u arıza bakımındadır.
• 9’u revizyon çalışmasındadır.
• 4’ü emniyet kararı ile güvenlik gerekçesi ile kapattırılmıştır.
• 116 yürüyen merdivenimiz ise hattın açılışından itibaren ihtiyaç fazlası gerekçesiyle kapalı moda alınmıştır.

467 adet asansörümüzün;
• 2’si arıza bakımındadır.
• 4 adedinde revizyon çalışması yürütülmektedir.
• 3 adet asansörümüz ise 2013 yılından bu yana ihtiyaç fazlası nedeniyle kapalı konumdadır.

58 yürüyen bandımızın;
• 4 adedi işletmeye kapalı alanda bulunmakta olup maç günlerinde oluşan ihtiyaç nedeniyle kullanıma açılmaktadır. 54 bandımız aktif olarak hizmet vermektedir.

Re: ist-RS.07 » Metro İstanbul'dan Haberler

Gönderilme zamanı: 23 Ağu Sal, 2022 21:15
gönderen alabay
Kapalı veya pasif mod, bildiğim kadarıyla teknik âletlerde bayağı sakıncalı olabilir. İşlemeyen çürüyebilir. Yoksa yine de arada sırada hareketlendiriliyorlar mı acaba?

Re: ist-RS.07 » Metro İstanbul'dan Haberler

Gönderilme zamanı: 24 Ağu Çrş, 2022 09:31
gönderen Esat
alabay yazdı:
23 Ağu Sal, 2022 21:15
Kapalı veya pasif mod, bildiğim kadarıyla teknik âletlerde bayağı sakıncalı olabilir. İşlemeyen çürüyebilir. Yoksa yine de arada sırada hareketlendiriliyorlar mı acaba?
rutin bakım ve kontrolleri yapılıyor.

Metro İstanbul 34.Yaş Kutlaması

Gönderilme zamanı: 23 Eki Pzr, 2022 20:48
gönderen Esat
16 milyon İstanbullunun Metro İstanbul’u 34 yaşında! 🎂

26 Ekim Çarşamba günü saat 18.00’de yeni yaşımızı kutlamak için tüm İstanbulluları Kadıköy Festival Park’a
@gripinonline
konserine bekliyoruz.🎶

Nice yıllara İstanbul. 🎉
FfrB4uWXEAAO2km.jpg

Re: ist-RS.07 » Metro İstanbul'dan Haberler

Gönderilme zamanı: 24 Eki Pzt, 2022 08:30
gönderen Engin Y
26 Ekim'de akşam dersim olduğu için Kadıköy'e geçemem, ama keşke 28 Ekim'deki füniküler açılışını bu yaş gününe denk getirebilselermiş, güzel olurdu :)

Re: ist-RS.07 » Metro İstanbul'dan Haberler

Gönderilme zamanı: 26 Ara Pzt, 2022 08:14
gönderen Engin Y
Metro İstanbul Teknoloji Üretecek: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40714/me ... i-uretecek
İBB iştiraklerinden Metro İstanbul, teknolojide dışa bağımlılığı ortadan kaldırmak ve teknoloji ihraç etmek amacıyla kurduğu Ar-Ge Merkezi için tescil belgesini aldı. Ar-Ge Merkezi’nden üretilen teknolojiler yurt içi metro şirketlerine öncü olacak, teknoloji ithalatı azalacak. Yolcuların seyahati daha konforlu hale gelecek.

Türkiye’nin en büyük kent içi raylı sistem işletmecisi İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) iştiraki Metro İstanbul, dışa bağımlılığı azaltmak ve teknoloji ihraç etmek amacıyla Ar-Ge Merkezi kurdu. Kurulan merkezin onaylanması için Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na başvuru yapıldı. Bakanlık, başvuruyu değerlendirerek Ar-Ge Merkezi’nin tescilini onayladı. Metro İstanbul’a tescil belgesi, İzmir’de gerçekleşen 9. Ar-Ge ve Tasarım Merkezleri ile Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Zirvesi’nde teslim edildi.

“YOLCU KONFORUNA HİZMET EDECEK”

Ar-Ge Merkezi’nin tescillenmesi için ilk olarak Ekim 2020’de başvuruda bulundukları bilgisini veren Metro İstanbul Genel Müdürü Özgür Soy, görev yapan 47 kişilik ekip ile merkezde projeler geliştirdiklerini kaydetti. Teknolojik anlamda dışa bağımlı olunduğunu ifade eden Soy, “Geliştirdiğimiz Ar-Ge projesi sayesinde maliyetten tasarruf edeceğiz ve oluşan arızalarda müdahale süremizi kısaltarak yolcularımızın mağduriyetini hızla giderebileceğiz. Yolcu Bilgilendirme Sistemi (YBS), Peron Ayırıcı Kapı Sistemleri (PAKS), Sefer Planlaması Yazılım Projesi, Hareketli Katener Sistemi ve bunun gibi yolcu konforuna hizmet edecek ve maliyet avantajı sağlayacak, raylı sistemlerin ihtiyacını karşılayacak pek çok proje üzerinde çalışıyoruz. Bazı projelerimiz ile sadece raylı sistemlere değil tüm toplu ulaşım modlarına çözüm geliştiriyoruz” dedi.

ÇEKİM MERKEZİ OLACAK

Metro İstanbul, şirket iç kaynaklarıyla kurduğu Ar-Ge Merkezi’nin tescili ile birlikte şu avantajlara sahip olacak:

Üretilen projelerin sektörde kabul görme oranı artacak.
Bakanlığın yönerge ve denetimi ile birlikte Ar-Ge ve proje kültürü daha sağlam temellere oturacak.
Üniversiteler ile yapılan iş birlikleri artacak ve akademik ara yüzün gelişimi sağlanacak.
Ar-Ge Merkezi sektör çalışanları açısından akademik çekim merkezi olacak. Hem yüksek lisans ve doktora eğitimlerinde Ar-Ge projelerine fırsat tanınacak hem de çalışanların gelişimine katkı sağlanacak.

Re: ist-RS.07 » Metro İstanbul'dan Haberler

Gönderilme zamanı: 24 Mar Pzr, 2024 12:51
gönderen Engin Y
Gerçi Ramazan'ın ortasına geldik, ama yine de ileride geçmişteki uygulamaları hatırlamak için haberi paylaşıyorum: https://www.metro.istanbul/duyuru/detay ... esi-090324

Bu arada, M8'in açılışından 15 ay sonra hâlâ seferlerini 23'te sonlandırmak zorunda olmasını anlayamıyorum :(
Değerli yolcularımız;

Ramazan ayı boyunca Metro İstanbul'un işletmesini yaptığı;

• M1A Yenikapı - Atatürk Havalimanı
• M1B Yenikapı - Kirazlı
• M2 Yenikapı - Hacıosman
• M3 Bakırköy Sahil - Kayaşehir Merkez
• M4 Kadıköy - Sabiha Gökçen Havalimanı
• M5 Üsküdar-Samandıra Merkez
• M6 Levent - Boğaziçi Ü./Hisarüstü
• M7 Yıldız - Mahmutbey
• M9 Ataköy - Olimpiyat metro hatları,

• T1 Kabataş - Bağcılar
• T4 Topkapı - Mescid-i Selam
• T5 Eminönü - Alibeyköy tramvay hatları,

• F1 Taksim - Kabataş
• F4 Boğaziçi Ü./Hisarüstü - Aşiyan füniküler hatlarında seferler 01.00'e kadar devam edecektir.

Ayrıca; Cuma'yı Cumartesi'ye ve Cumartesi'yi Pazar'a bağlayan gecelerde Gece Metrosu uygulamasında hizmet vermeye devam edecek.

Re: ist-RS.07 » Metro İstanbul'dan Haberler

Gönderilme zamanı: 24 Mar Pzr, 2024 15:51
gönderen alabay
Eh, uzatılmış ama ;-)

https://web.archive.org/web/20230507103 ... yor-080523

İlginç bir şey … www.metro.istanbul buradan açılmıyor. Genel olarak açılmıyor.

Ya yeteri kullanan yok, ya da sürücüsüzlükten metrolar yoruluyorlardır, uyku zamanları ona göredir. Kim bilir.