tr-D.07 » TÜVASAŞ Bölge Ülkelerine Açılıyor.

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-D.07 » TÜVASAŞ Bölge Ülkelerine A

Mesaj gönderen Esat » 24 Eyl Çrş, 2008 12:32

Türkiye Vagon Sanayi Anonim Şirketi (TÜVASAŞ) Bulgaristan Demir Yollarının ( BDJ) 30 yataklı vagon alım ihalesini kazandı.
İhaleye İspanyol “TEMOİNSA" ve Sakarya;daki “SAVASAŞ" firmalarıyla ortak olarak giren TÜVASAŞ, ilk kez Avrupa Birliği üyesi bir ülkeye lüks vagon ihracatı gerçekleştirmiş olacak.

Bulgaristan Demiryolları Genel Müdürlüğünden edinilen bilgiye göre, 30 adet lüks yataklı vagonun Türkiye;de TÜVASAŞ tarafından imal edilmesine ilişkin alınan karar dün onaylandı. Yetkililer sözleşmenin ise en geç bir ay içinde imzalanacağını açıkladı.

TÜVASAŞ ile BDJ arasında varılan ön anlaşmaya göre, yataklı vagonlar için tanesi 1 milyon 73 bin 500 avro olmak üzere toplam 32 milyon 205 bin avro ödenecek. Yataklı vagonlar TÜVASAŞ tarafından üretilip en geç 18 ay içinde Bulgaristan;a teslim edilecek.

Sakarya;da faaliyet gösteren ve 80 bin metre karesi kapalı alan olmak üzere toplam 360 bin metre karelik alan içinde yıllık 100 vagon imalat ve 700 vagon onarım kapasitesi bulunan TÜVASAŞ, TCDD için şimdiye kadar 1784 yolcu vagonu üretti, 33 bin 500;ün üzerinde yolcu vagonun bakım, onarım ve modernizasyonu gerçekleştirdi.

TÜVASAŞ, Güney Kore Hyundai/Rotem firması ile ortak olarak, İstanbul;da Taksim–Yenikapı arasında çalıştırılacak 92 adet metro aracı ile TCDD;nin 96 adet elektrikli tren araçlarını da imal ediyor.
Kaynak : Lojiport
En son Esat tarafından 13 Oca Prş, 2011 19:36 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ara Cmt, 2010 22:00

Vay be 2 yıl geçmiş ancak sözleşme imzalanmış, bu kadar zaman ne beklendi acaba, vagon fidanı ektiler de tutacak diyemi beklediler. :) Neyse fidan sonunda tutmuş demek ki :)

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25755
Bulgaristan Demir Yolları İşletmesi (BDJ) ile Türkiye Vagon Sanayi A.Ş. (TÜVASAŞ) arasında yaklaşık 2.5 yıldır görüşmeleri süren, Bulgaristan’a 30 yataklı vagon satışı ile ilgili ihalenin anlaşması imzalandı.

2008 yılında Bulgaristan Demiryolları tarafından 30 adet yataklı yolcu vagon alımı için açılan ihalede TÜVASAŞ en iyi teklifi vererek ihaleyi alan firma olmuştu.

Anlaşma, BDJ Genel Müdürü Pencho Popov ile TÜVASAŞ Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki tarafından Sofya’da imzalandı. Projeyle TÜVASAŞ, yurtiçinde ürettiği yolcu vagonlarını Avrupa Birliği ülkelerine ihraç etmeye başlamış oldu.
En son Esat tarafından 13 Oca Prş, 2011 19:36 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Irak vagonlarıda TÜVASAŞ tan

Mesaj gönderen Esat » 13 Oca Prş, 2011 19:35

TÜVASAŞ bölgedeki etkinliğini arttırıyor, yıllarca dört tarafı düşmanlar ile çevrili ülke yalanları ile uyutularak içine hapsedilen ülkemizin çevresinde dost olmasada ticaret yapılabilecek insanlar olduğunu keşfetmesi iyi oldu :) Bu sayede TÜVASAŞ ın da hakettiği yeri bulacağına inanıyorum. Bulgaristan vagonlarının ardından Irak demiryolları içinde vagon üretimi konusunda çalışmalar yapıyorlarmış, tabi oradaki durumlar biraz zor olduğu için çalışmaların ağırdan gittiğini de belirtmişler.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26391
İç pazara yönelik üretiminin yanında, yurt dışı pazarında da yerini alan TÜVASAŞ'ın tek vardiya ile yılda 65 vagon imalatı ile 500 vagon onarım kapasitesine sahip olduğunu ifade eden Ertiryaki, ''TÜVASAŞ, çok yönlü gelişme ve büyüme seyri yaşayan dinamik bir yapıya kavuştu. Bu dinamizmi her daim canlı tutmak adına gayret sarf ediyoruz. Gayretlerimizin olumlu neticelerini almak, daha da şevklendiriyor bizleri. Yapılan her çalışma, bugünden çok yarınlara yönelik olarak yapılmaktadır. TÜVASAŞ'ın bulunduğu konumu daha da güçlendirmek için çalışmalara hız kesmeden devam edeceğiz'' diye konuştu.

Bulgaristan Demiryolları ile 2,5 yıl süren zorlu bir sürecin ardından yolcu vagonu üretimi için sözleşme imzaladıklarını hatırlatan Ertiryaki, şunları söyledi:

''Toplam bedeli 32 milyon 205 bin Avro olan proje için üretilecek 30 adet yataklı vagon, 18 ayda Bulgaristan Demiryolları'na teslim edilecek. Bu anlaşma TÜVASAŞ için bir dönüm noktasıdır. Fakat bu gelişme sadece TÜVASAŞ için değil, ülke ekonomisi için önem taşımaktadır. AB üyesi olan bir ülkede TÜVASAŞ vagonlarıyla seyahat edilecek. Bulgaristan Demiryolları için üretilecek vagonlar, Avrupa demiryolu pazarında yer almak için başlangıç çalışması olarak nitelendirilebilir. TÜVASAŞ, 30 adet lüks yolcu vagonu projesinin 10 milyon Avro'yu aşan avansını almış ve tarihinde bir ilk niteliğinde, ana kuruluş TCDD hesaplarına para aktaran bir şirket haline gelmiştir. Irak Demiryolları için de TÜVASAŞ yolcu vagonu üretimi gerçekleştirecektir. Bu konudaki çalışmalarımız devam ediyor. Irak'ın özel durumu sebebi ile zaman zaman kesintiye uğrayan çalışmalarımız 2011 yılı içinde netlik kazanacaktır.''

Ertiryaki, Mısır Demiryolları için üretilecek vagonların ihalesine de katıldıklarını belirterek, ihaleye katılan ve yeterlilik sağlayan iki firma arasında bulunduklarını kaydetti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Sal, 2012 20:01

Habere sevindim tabi ama güldümde biraz, 2008 de ihale kazanıyorsun, 2010 da ancak sözleşme imzalıyorsun 2012 de teslimat yapılıyor ve 17 AY GİBİ REKOR BİR SÜREDE BİTİRDİK diye yayın yapılıyor :) ya, lütfen kızmayın bana ama memleketimde bu jargonun bu kadar çok insanları kafalıyor olmasına şaşırıyorum. Bu konu ile ilgili tabii ki ilk okuduğumda çok sevinmiştim, sonuçta ülkemde yetkin olduğuna inandığım bir vagon üreticisi yurtdışı bir satış yapıyor bu güzel gelişme, bu anlamda da takdir ediyorum ama bu böyle tanıtım, anlatım tarzı bana çok uzak ya, :):) sarmıyor beni, ama biliyorum ben 1000 de 1 falanımdır, ya da daha küçük bir oran, mikroorganizma gibi :P

http://networkedblogs.com/yWcyI
Türkiye Vagon Sanayii AŞ (TÜVASAŞ) Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki, 17 ay gibi rekor sayılabilecek sürede Bulgaristan Demiryolları için ürettikleri vagonları teslim etmenin haklı gururunu taşıdıklarını bildirdi.
Ertiryaki, yaptığı yazılı açıklamada, yarın Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile Bulgaristan Ulaştırma, Bilgi Teknolojileri ve Haberleşme Bakanı İvaylo Moskovski’nin katılımıyla lüks yataklı yolcu vagonlarının teslimi için TÜVASAŞ’ta tören düzenleyeceklerini ifade etti.
Vagon üretimi için proje sözleşmesinin 2010 yılının aralık ayında imzalandığını hatırlatan Ertiryaki, 3 Ocak 2011′de ilk avansın ödenmesini müteakip imalat sürecinin başladığını belirtti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eki Pzt, 2012 20:08

Atalarımız boşa dememişler "hızlı koşan atın ***u seyrek düşer" diye, haber doğru ise gümrüğe kadar düşmüş orada kalmış zaten. Bir önce eleştirmiştim öyle rekor sürede araç üretmek maharet değil gibisine, maharet başka şeyler de işte. Habere göre Bulgaristan için üretilen vagonları Bulgaristan araçların hız testleri yapılmadığı gerekçesi ile almıyormuş, ilk 12 vagonu almışlar fakat testlerin yapılmadığı ortaya çıkınca diğer vagonları bu testler yapılmadan almayacaklarını belirtmişler ve gümrükte bekletiyorlarmış.

Tüvasaş şu an çözüm olarak saatte 180 km yapabilecek lokomotif arıyormuş, vah anam vah, demiryolu yaparken lokomotif almayı mı unuttuk ve nerede yapacaklar acaba bu testleri diye düşünürken onunda cevabını vermişler, :) hızlı tren hattında. Vallahi ne diyeyim, çeyiz yolda düzülür, bizde adet böyle aman baş göz edelim defolsun gitsinde çeyizini de ayarlarız, evden bir gırtlak eksilsin kafası işçiliğe memuriyete bu kadar sirayet edince ortaya da böyle durumların çıkması normal geliyor bana. Tabii bütün bunlar bir iddia bakalım iddianın arkası dolumu çıkacak boşmu çıkacak.
TÜVASAŞ eski Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki zamanında Bulgaristan ile 30 adet yataklı vagon anlaşması yapılmış, kamuoyuna “TÜVASAŞ’ın Bulgaristan için ürettiği yataklı vagonların sevkıyatına başlandı” şeklinde duyurulmuştu.
Fabrikaya yakın kaynakların iddialarına göre bu 30 adet vagon, hız testleri yapılmadan Bulgaristan’a gönderilmiş, Bulgar yetkililer ise ilk etapta gönderilen 12 adet vagonun gerekli hız testlerinin yapılmaması sebebiyle vagonları gümrükte beklettiği iddia edildi.

TEST İÇİN KİRALANACAK
Alınan bilgilere göre TÜVASAŞ yetkileri sorunu çözebilmek ve hız testlerini yapabilmek için Yurtdışından 180 kilometre hız yapabilecek lokomotif kiralanarak vagonların testlerinin tamamlanması planlanıyor.
Bu doğrultuda test için kullanılacak güzergahında Ankara – Eskişehir arasında bulunan Hızlı tren güzergahı olduğu belirtiliyor. Testlerin kısa zamanda yapılması ve kalan 18 vagonun da bu doğrultuda testlerin ardından teslim edilmesi planlanıyor.

GÜNLÜK 500 EURO CEZA
Bulgar yetkililerinin vagonların hız testlerinin yapılmadığını öğrenmesi, siparişler konusunda sıkıntıya neden oldu.
Yine iddialara göre gümrükte bekletilen ve Bulgaristan’a teslim edilmeyen her vagon için TÜVASAŞ günlük 500 Euro ödemek zorunda kalıyor.
Bu durum TÜVASAŞ’ın 30 adet vagon için günlük toplam 15 bin Euro (35 bin TL) gibi bir parayı gözden çıkarması anlamına geliyor. Konuyla ilgili fabrikadan bir açıklama yapılıp yapılmayacağı ise merak ediliyor.
http://www.rayhaber.com/tuvasasin-bulga ... -yasaniyor

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 15 Eki Pzt, 2012 20:12

Yurtdışından 180 kilometre hız yapabilecek lokomotif kiralanarak vagonların testlerinin tamamlanması planlanıyor.
TCDD'nin böyle bir lokomotife sahip olmaması da ayrı bir acınası durum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eki Pzt, 2012 20:16

btgn yazdı:
Yurtdışından 180 kilometre hız yapabilecek lokomotif kiralanarak vagonların testlerinin tamamlanması planlanıyor.
TCDD'nin böyle bir lokomotife sahip olmaması da ayrı bir acınası durum.
Maalesef, böyle bir lokomotifi yok sanırım konvansiyonel hatlarda da en yüksek hız zaten 160km/s ? Eğer böyle ise öyle bir lokomotifin olsa bile zaten 180 km/s ile gitmek riskli, testte riske girersin belki ama bu test alanında olur, işletmeye açık bir hat üzerinde değil, bilmiyorum. Dediğim gibi bunlar iddia ama neresinden tutsan elde kalıyor, üzülüyorum bu habere çok sevinmiştim çünkü Tüvasaş'ın kötü üretim yaptığına inanmıyorum, bir kaç sefer yazmışımdır da neden vagon yapan firma arıyoruz ya da neden yerli ürettik diye hava atıyoruz, bu adamlar zaten üretiyor diye. Ben testlerde sorun çıkar vagonlar kötüdür gibi bir yorum yapmak istemiyorum, büyük ihtimal ile bize özgü olan ne gerenk var ya bakış açısı ile ihmal edilmiştir, inşallah böyledir yani, diğer türlüsünde bu iş firmaya pahalıya patlar.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön