tr-D.07 » Hızlandırılmış Tren Yargıtay'da

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-D.07 » Hızlandırılmış Tren Yarg&

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Cum, 2008 12:38

Sakarya'nın Pamukova İlçesi Mekece köyü yakınlarında 22 Temmuz 2004 tarihinde meydana gelen ve 40 kişinin hayatını kaybettiği hızlandırılmış tren kazasıyla ilgili görülen davaya sonuçlandı. Dava sonucunda makinistlerden Recep Sönmez'e 1 yıl 3 ay hapis ve bin 133 YTL para cezası, Fikret Karabulut'a 2 yıl 6 ay hapis ve bin 100 YTL para cezası verildi. Tren şefi Köksal Coşkun ise beraat etti.


Davada yargılanan kişiler, tetbirsizlik ve dikkatsizlik, meslek ve sanatta tecrübesizlik, emir ve kaidelere riayetsizlik sonucu 40 kişinin ölümü ve 90 kişinin yaralanmasına sebebiyet vermekten hakim karşısına çıktı. Sakarya 2. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen duruşmaya, tutuksuz yargılanan makinistler Fikret Karabulut ve Recep Sönmez, tren şefi Köksal Coşkun ile Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) avukatları katıldı.
Herhalde bize de sadece geçmiş olsun ve Allah kurtarsın demek düşüyor. :(
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 22:00 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Ray 37 Parça Olmuş!

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Cum, 2008 12:42

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, tren kazası ile ilgili açıklamalarda bulundu

“Ray 37 parça olmuş. İlk defa bu kadar parçalanan bir ray görüyoruz." diyen Karaman, ray malzemesinde bozukluk olup olmadığı araştırdıklarını açıkladı.

Karaman, yaptığı açıklamada, Kütahya yakınlarında meydana gelen tren kazasının nedeninin ray kırılması olduğunu belirterek, “Ray 37 parça olmuş. İlk defa bu kadar parçalanan bir ray görüyoruz. Ray kırılmış ve tren raydan çıkmış. Biz şimdi şunu arıyoruz, ray niye kırıldı? Onu araştırıyoruz. Biz, ray malzemesinde bir bozukluk olup olmadığı üzerinde duruyoruz” dedi.

“CTC olsaydı bu kaza olmazdı” şeklinde iddialar olduğunu anlatan Karaman, CTS'nin trafik yönetim sistemi olduğunu belirtti. “Rayın tren geçerken kırıldığını” ifade eden Karaman, “CTS, eğer bir ray kırılıp parçalanırsa oradan elektrik geçmeyeceği için CTS merkezinde burada bir tehlike var diye gösterir ama o arada tren kaza yapmış olur” diye konuştu.

SAVCILIĞA BAŞVURU

Cumhuriyet Savcılığının kırılan rayları İstanbul Teknik Üniversitesine incelemeye göndereceğini anlatan Karaman, “TCDD olarak bir dilekçe ile savcılığa, delillerin bir an evvel incelenmek üzere üniversiteye iletilmesi için başvurduk. Çünkü ray parçalarının paslanmasından korkuyoruz. Paslanırsa ne olduğunu bilemeyiz, delillerle ilgili sıkıntı olur” dedi.

TRENLERE EMNİYET KEMERİ

Karaman, TCDD Cer Dairesinin 3 aydır trenlere emniyet kemeri konulup konulamayacağı yönünde araştırma yaptığını ifade ederek, “Uluslararası Demiryolları Birliği'ne 'niye trenlerde emniyet kemeri olmadığını' yazı ile sorduk. Aslında koymamız lazım. Trenlerde emniyet kemeri olmasının bu kazada çok yararı olabilirdi. Ama dünyada böyle bir uygulama yok” diye konuştu.

5200 KİLOMETRE DEMİRYOLU YENİLENDİ

Güney demiryolu hattında 100 yıldır el değilmemiş bölümler bulunduğunu anlatan Karaman, bu bölgede yolcu taşımacılığı yapılmadığını söyledi. Trenlerin bu yolda 40 kilometre hız ile sadece yük taşıdığını belirten Karaman, şunları kaydetti:

“Yolunuz kötüyse hızınızı azaltarak bu yolda tren işletmeciliği yapabilirsiniz. Biz yaklaşık 10 bin kilometre demiryolunun 5200 kilometrelik kısmını yeniledik. Diğerlerinde eksikliklerimiz var. Artık Türkiye'de ray üretiliyor. 2008'de 50 bin ton ray alacağız. 2011 yılına kadar bütün hatlarımızı yenileceğiz.”

Karaman, demiryolunda her 10 kilometre için 1 yol çavuşu ve 5 işçi görevlendirildiğini söyledi. Karaman, kazanın ardından demiryolu yolcu sayısında herhangi bir düşüş yaşanmadığını da kaydetti.

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Hızlandırılmış Tren Yargıtay'd

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 10 Eyl Çrş, 2008 14:23

SAKARYA’nın Pamukova İlçesi’nde 22 Temmuz 2004 tarihinde meydana gelen ve 39 kişinin ölümü, 89 kişinin yaralanmasıyla sonuçlanan hızlandırılmış tren kazası davasıyla ilgili mahkeme kararı, 7 ay sonra Yargıtay'a gönderildi. Dava dosyasının itiraz için beklediği süre içinde, kazada yakınlarını kaybeden ve yaralanan yaralanan 177 kişiden ise sadece 8'i karara itiraz etti. İtiraz edenler arasında ceza alan makinistler de bulunuyor.
Sakarya 2'nci Ağır Ceza Mahkemesi’nde açılan ve 1 Şubat 2008 tarihinde yapılan 23'üncü duruşmada karar verilen davada, mahkeme bilirkişi raporuyla 8/3 oranında kusurlu bulunan tren makinisti Fikret Karabulut, 2 yıl 1 ay hapis cezası ile 1100 YTL para cezasına çarptırıldı.
Bilirkişi raporuyla 1/8 oranında kusurlu bulunan diğer makinist Recep Sönmez ise 1 yıl 3 ay hapis, 733 YTL'da para cezasına çarptırılırken, Tren Şefi Köksal Coşkun beraat etmişti. Bilirkişi raporunda 4/8 oranında kusurlu bulunan TCDD hakkında da herhangi bir adli işlem yapılmasına gerek duyulmamıştı.
Ağır Ceza Mahkemesi’nin kararının ardından, davada yakınlarını kaybedip müdahil olarak bulunanlara, varislere, yaralananlar olmak üzere 177 kişiye tebligatta bulunuldu. Ancak Türkiye'nin çeşitli yerlerinde oturan ve dava dosyasında adları bulunan 177 kişiden birçoğu, hastanede verdikleri adreslerin hatalı veya eksik olması nedeniyle tebligatları alamadı.
Kararın ardından geçen 7 ayda, tren makinistleri Fikret Karabulut ve Recep Sönmez ile tren şefi Köksal Coşkun’un yanı sıra yakınlarını kaybeden Ali Hikmet Sunal, Berrin Candan, İrem Ertürk, Hazar Kumlu ve Cennet Tınas olmak üzere sadece 8 kişi itirazda bulundu.
Tebligatların geri dönüşlerinin tamamlanmasının ardından dosya da 2 Eylül'de Yargıtay’a gönderildi. Yargıtay’ın yerel mahkemenin kararını onaylaması halinde kesinleşmiş olacak.


LOJİPORT

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Sal, 2010 16:55

Huh be, ilk haberin giriş tarihine bak tam 2 yıl olmuş, 2 yılın sonunda davanın geldiği nokta mı? Canım 6 ayda çözüldü işte makinist suçlu direkt, vurun kahpeye, yok yok şaşırmayın klasik bozulmadı dava 6 yılını doldurmuşta, sene-i devriyesi hasebine yazayım dedim.

http://www.haber7.com/haber/20100928/Pa ... bastan.php
Sakarya'nın Pamukova ilçesinin Mekece köyü yakınlarında, 41 kişinin öldüğü hızlandırılmış tren kazasıyla ilgili yerel mahkemenin verdiği karar, 12 farklı gerekçeyle Yargıtay 2. Ceza Dairesince ikinci kez bozuldu.

Sakarya 2. Ağır Ceza Mahkemesi heyeti, 1 Şubat 2008'de birinci makinist Fikret Karabulut'a 2 yıl 6 ay hapis ile bin 100 lira para cezası, ikinci makinist Recep Sönmez'e 1 yıl 3 ay hapis ile bin 333 lira para cezası ve tren şefi Köksal Coşkun hakkında beraat kararı vermişti. Yerel mahkemenin kararını inceleyen Yargıtay 2. Ceza Dairesi 23 Temmuz 2009'da mahkemenin kararını tebligat eksikleri nedeniyle bozmuş, yerel mahkeme tebligat eksiklerini gidererek sanıklar hakkında aynı kararı vermişti.

Kararı ikinci kez inceleyen Yargıtay 2. Ceza Dairesi, tedbirsizlik ve dikkatsizlik sonucu demiryolu üzerinde kazaya neden olmak suçundan yargılandığı davada beraat eden tren şefi Köksal Coşkun hakkındaki suçlamanın zaman aşımı nedeniyle düşürülmesini isteyerek, yerel mahkemenin verdiği kararı 12 farklı gerekçeyle ikinci kez bozdu.
Bozma gerekçeleri de hayli ilginç zaten, haberin linkinden okuyabilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Şub Prş, 2011 19:17

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=27222
Sakarya'nın Pamukova ilçesi Mekece köyü yakınlarında 22 Temmuz 2004 Perşembe günü İstanbul'dan Ankara'ya giden 'Yakup Kadri Karaosmanoğlu' adlı hızlandırılmış trenin raydan çıkması sonucu 40 kişinin ölümü, 89 kişi de yaralanmasıyla sonuçlanan kazanın davasının görülmesine Sakarya 2. Ağır Ceza Mahkemesi'nde devam edildi.
Nerede ise 7 yıl olacak hala sonuçlanmamış bir dava, yazık.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön