2. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Gönderilme zamanı: 14 Tem Pzt, 2008 13:15
gönderen Mehmet Kasım
AĞ MI DEDİN AL SANA AĞ.

Bütün sistemleri YENİKAPI'dan başlatıyoruz. Büyük Gar İnşaa Ediyoruz. Buradan çeşitli noktlaara dağıtıyoruz. Başlangıçta +4 HAT. sONRA 10'LARA ÇIKACAK.

Sarı çizgileri yapıyorlar. mavi zaten var.

KIRMIZI LARIDA BEN YAPACAM ANASINI SATAYIM...

Resim

Gönderilme zamanı: 14 Tem Pzt, 2008 21:15
gönderen alabay
Deli zurna .lol
Ben de bari biraz davul çaliim.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 16 Tem Çrş, 2008 09:06
gönderen Mehmet Kasım
Şaka maka nasıl oldu ağ. YENİKAPI başlangıçlı bir sistem nasıl olur? Bence iyi olur.

Gönderilme zamanı: 16 Tem Çrş, 2008 11:17
gönderen alabay
Aslında pek benim düşündüğüm ağ değil.
Birincisi bu ağ değil, ağaç. Yani fidan sistemi.
Ağ sistemlerinde iki önemli sistem var. Ama şimdi kreuzförmig nasıl tercüme dilir? Haç şeklinde? Biraz garip geliyor. Yani kesişen bir sistem, işaret olarak # olur.
Öteki sistem yuvarlak ve içeri doğru sistemi, işaret olarak ⎈.
Üçüncü bir sistem var, bilhassa eski sosyalist veya sovyet sistemiydi, öyle denirdi, o da üçgen/yuvarlak, ∆.

Birincisi Yenikapı ağırlığı hoşuma gitmiyor. Yenikapı ne ki? Uç bölge. İkincisi, genellikle ağırlıklı sistem yanlış. Bu mentalite İstanbul'da çoktandır var, hatlar noktalara üşüşüyor ... Kadıköy, Üsküdar, Eminönü ... çok kötü, ÇOK. Başka büyükşehirlerde bu kördüğümler olmaz. Hatlar ordan oraya, burdan şuraya giderler, kesişirler, ha otobüs olsun, ha tren. Böylece bir halı sistemi oluşur.

Yenikapı bir nokta, o kadar. Uç noktadan uç noktaya hat çek, bitsin. Karınca gibi insanların sıkışmasını da bir düşün. Şinyuku'ya gerek yok - Shinjuku herhalde dünyanın en büyük ve korkunç istasyonu, Japonya'da, Tokyo'da, saniyede (!) 500 kişi inip, biniyor, 30 peronu var, "sadece" sekiz banliyö ve üç metro hattı kesişiyor, az tren var, Şinkanzen hiç yok - istasyon o kadar büyük ki, araçlar iki kez duruyor, başta ve sonda - Yenikapı? Ohooo ...

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 16 Tem Çrş, 2008 15:26
gönderen Esat
Birincisi bu ağ değil, ağaç.
Gazoz Ağacı diyorsun :) anca İstanbul da yetişir.
Ama şimdi kreuzförmig nasıl tercüme dilir? Haç şeklinde? Biraz garip geliyor. Yani kesişen bir sistem, işaret olarak # olur.
Cevabı vermişsin zaten biz ona Diyez sistemi diyoruz.

İstanbul için bir ring sistemi simalasyon olarak mümkündü yani birbirini tamamlamayan bir uçları deniz içinde kaybolan daireler ve bunları kesen diğer hatlar zaten Mehmet Kasım da bunu önermişti, senin önerini de ben hep diyez sistemi olarak anlamıştım zaten ama ben bunların hiçbirinin olabilirliğine inanmıyorum, yanlış anlamayın İstanbul da olmaz, çünkü bu sistematiklerin hiçbirisini göz önüne aldıklarına inanmıyorum bu sistematikler Avrupa da uygulanabilmiş çünkü çoğu yer aç-kapa zaten geniş bulvarların altını eşip metro yapılmış dolayısı ile bu bulvar ve caddeleri takip ederek bir ağ sistemi oluşturulmuş yani zaten insanların yolculuk güzergahları için doğru düzgün oluşturulmuş bir karayolu sistemi yer altına uygulanmış gerek aç-kapa gerek NATM gerekse diğer kazı yöntemleri ile ama İstanbul? Tam bir keşmekeş bana doğru düzgün bir cadde gösterin? dolayısı ile bu sistemleri bu anlamda uygulamak zordur ama salarsınız TBM leri istasyon çıkış noktalarına da verirsin kazmayı olur olmaz değil.

Mehmet Yenikapı dan çıkan demiş ama zaten oradaki sistemde de Yenikapı dan çıkmıyor ki? Marmaray Yenikapı dan geçiyor, M2 Yenikapıdan geçiyor, M1 buradan başlıyor ki bana kalırsa eski banliyö hattına bağlanarak Sirkeci yapmalıdır, diğer hatlarıda aslında YEnikapıdan başlayan değil geçen hatlar olarak düşünebiliriz, Yenikapı önemlimi bence çok önemli, aynı şekilde Bakırköy de önemli Eminönü önemsiz çünkü kazma vurdurulmuyor Eminönü Sirkeciye de 3 tane metro hattı getirebilirseniz benim için önemlidir, evet biz hep raylı sistem diyoruz ama İstanbul İdari yönetim olarak ikiye bölünmediği sürece hatta bölünse dahi deniz yollarına mahkum olmalıdır, deniz yollarını geliştirmelidir daha kaç tane köprü yapılacak insanların iki yaka arasında yolculuğu Yenikapı-Bakırköy-Avcılar gibi merkezlerden deniz yolu ile planlanmalı içeriden gelen yolcular bu merkezlere indirilerek taşınmalıdır, bence biz biraz iş körlüğüne kapılıyor ve diğer sistemleri tamamen görmezden geliyoruz bir de bu açıdan düşünüp cevaplar iseniz sevinirim.

Gönderilme zamanı: 17 Tem Prş, 2008 08:40
gönderen Mehmet Kasım
Yenikapı bir çok sistemin kesiştiği yer olduğu için tercih edildi. Ama Yenikapıd eğilde AKSARAY idyelim ona. Aksaray İSKİ arkasını düşündüm. Büyük bir gar. Marmaray'a ve raylara aktarma yapılacak. M2 varki ileri devam edecek.

Tabi Bakırköy'de olabilir.

Ağaç sisteminni uçlarında BİR ÇEMBER oluşturuyorum. e5'in kuzeyinde. Hatlar birbirine bağlanıyor. Yarı Berlin Sistemi gibi. Güneyi yok. NEDEN? Çünkü İstanbul'un Merkezi Bölgeleri genelde güneyde kalıyor. Hatalrda güneyden başlayıp dağılıyor.

Bu söylediğim Avrupa Yakası için geçerli.

Peki Başar, İstanbul'a bir ağ sistemi oluştursan sen nasıl yapardın? Sistemin ana noktası neresi olurdu.

Taksim ?

KADIKÖY?

Which one?

Gönderilme zamanı: 17 Tem Prş, 2008 09:25
gönderen Esat
Benim anladığım kadarı ile Başar ın sisteminde MERKEZ diye bir şey yok, hatlar belli yerlerde kesişerek merkezler oluşturabilir ama bunlar birer başlangıç noktası olmamalı gibi bir şey anlıyorum yaklaşımından ama doğrumu anladım bilmiyorum :)

Gönderilme zamanı: 17 Tem Prş, 2008 09:29
gönderen Mehmet Kasım
Ağaçta birbirini kesen DOĞU-BATI ekseninde bir hat olacak. BEYLİKDÜZÜ güzergahı değişsin derken bunu kastetmişim. Şöyle düşünelim, Beylikdüzü Hattı Mecidiyeköy'e gidene kadar BU AĞAÇ İLE 10 YERDE KESİŞECEK.

Birde M1'i düşün....

Gönderilme zamanı: 17 Tem Prş, 2008 09:39
gönderen Esat
Evet bu başta senin bir önerin vardı ring sistemi onun revize edilmiş hali gibi geldi bana orada ringleri kesen yatay hatlar var iken bunda ağacı kesen yatay hatlar var yani O sisteminden # sistemine bakış olmuş güzel eline sağlık.

Gönderilme zamanı: 17 Tem Prş, 2008 10:25
gönderen Mehmet Kasım
Bu arada başlık kaynadı yav.

1-Hızlı Tren

2-Zincirlikuyu Metrobüs

dedi çoğunluk. Peki sonra hangisi geliyor. 3. sırada ne olmalı?

Bence 4.LEVENT-MASLAK ve Şişhane Hattının Açılması ve Seyrantepe'de metro parkı için depo olması.

Sizce?

Gönderilme zamanı: 17 Tem Prş, 2008 13:32
gönderen alabay
Yaşa be Esat, beni anladın!

Mehmet, merkez yoh! Metro eyalet sistemi, anlıyon? Gevşeyin biraz, rahat olun, buyur, şööle bi çay.

Çember hat†i veya hatları zor ama yine de düşünülebilir. tabiîki Marmaray yine eşek yuvası gibi plânlandığından belki de olmaz, ama aslında o geçiş var, orası güney olursa, kuzeyde de boğazaltı geçiş olmazsa, köprü yapılır. Ama trenler köprüsü sadece!
Böylece ortada bir daire oluşur, alta doğru da bir yarı daire, alta doğru açık bir sekiz gibi. Meselâ.

Bir merkez de yaparız ... Küçükbakkalköy'de falan :P Bol bol pırt ve fırt işletiriz oradan ...

Yok, merkez falan yok işte. Diyez ve dairesel iki aks sistemi örümcek ağına benzer bir şekil verir. İstanbul kurtulur. Şunu da gözardı etmemeli: bu plânlamaları tüm bir şehir kalkınma plânıyla beraber düşünmeli. Sulukule açıkhava müzesi kalır, şu an metroyla döşenen o "Tekirdağ tarafları" banliyö (haha), hadi gelelim İstanbul'a.

Çay? Simit?

B. Alabay

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 18 Tem Cum, 2008 13:00
gönderen Mehmet Kasım
Çember oluşuyor şaka maka İstanbul'da. Nasıl mı?

Metrobüs+Metro kombinasyonu ile.

1.hat: Mecidiyeköy-Söğütlüçeşme Metrobüs

2.hat: Söğütlüçeşme-Yenikapı Marmaray

3.hat: Mecidiyeköy-Yenikapı Metro

Al sana çember :D

Mecidiyeköy-Söğütlüçeşme-Yenikapı-Mecidiyeköy



Merkez yoh diyon, bende diyom ki AKSARAY'ı merkez gar yapalım. Yenikapı dediklerine bakma orası Aksaray'a yakın. 300 m.