Aslında güzel bir çalışma bende RMK yı ve Koç ailesini bu işten dolayı tebrik ediyorum, bu hat eski demiryolu güzergahını takip edecekti İBB nin de bu konuda çalışmaları vardı hatta ormanlık alanda eski Kemerburgaz demiryoluna ait ray ve traversler dahi ağaçların çimenlerin arasında kaybolmuş şekilde bulundu, bu tip bir hat tabii ki yapılabilir ama ben hala bunun kısa tutulmasına taraftarım bence Ayvansaray-Feshane-Eyüp-Alibeyköy-Santralistanbul-Miniatürk-RMK şeklinde gerçek tramvaylar ile 1,10 genişlikli rayda bile olsa bir Kültür Hattı yapılmalıdır, Kültür Başkenti olacağız diyorsak eğer bu hat inşaa edilmeli bu hat için Eskişehirdekine benzer dar tramvay araçları alınmalı ve işletmeye açılmalıdır gerçekçi çözüm budur, saat başında buharlıyı da çalıştırın yine ama nereye kadar?
Rahmi M. Koç Müzesi'nden başlayarak Haliç kıyısına döşenen yaklaşık 700 metrelik dar hat demiryolu üzerine kurulan "Nostaljik Tren" seferlerine başladı.
"Nostaljik Tren"in ilk seferi için Sütlüce'deki Rahmi M. Koç Müzesi'nde tören düzenlendi. Demiryolunun açılışı, Kadir Topbaş, Rahmi Koç, Koç Holding Üst Yöneticisi Bülent Bulgurlu, Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Vehbi Koç Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Semahat Arsel tarafından yapıldı. Törene, Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan'ın yanısıra Koç Holding üst düzey yöneticileri ve kimi işadamları da katıldı.
Törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, trenle saatte 500 kilometre değil, belki 10 kilometreyle seyredilecek bu hattı gerçekleştirme heyecanının Beyoğlu Belediye Başkanlığı yaptığı dönemde başladığını söyledi. Haliç'in bir kültür havzası durumuna getirilmesinde, Koç ailesinin gösterdiği hassasiyeti bildiğini dile getiren Topbaş, "Adım adım birtakım engeller aşılarak bu noktaya gelindi ve böyle bir başarıya imza atıldı" dedi. Topbaş, gönüllerinden geçenin daha da ilerlemek olduğunu vurgulayarak, hattı Eyüp'ün Ağaçlı köyüne dek götürecek proje çalışmalarının bulunduğunu bildirdi. Nostaljik Tren projesinin İstanbul için bir kazanım olduğunu ifade eden Topbaş, "Bu demiryolu hattının daha da devam etmesini birlikte sağlayacağız. Bu, Haliç kültür havzası için de önemli bir kazanım" dedi.
"NE KADAR EMEK VERDİĞİMİZİ BİR BEN BİR DE ALLAH BİLİR"
Koç Holding Onursal Başkanı Rahmi M. Koç da uzun çalışmalardan sonra bir projeyi daha yaşama geçirdiklerini belirterek, "Bilemezsiniz ne kadar mutluyum. Buharlı lokomotiflerin bulunması, bunların restore edilmesi, ne olur ne olmaz diye 2 tane dizel lokomotif alınması, ki onlar burada, bugüne buharlıları yetiştiremedik. Ama yaza doğru yetişecek. Rayların tedariki, makasların Avrupa'dan ithal edilmesi, demiryolu ve istasyon alanlarının kurulmasıyla ilgili gerekli inşaatların yapılması, müsaadelerin alınması. Siz diyin 24 ay, ben diyeyim 30 ay sürdü. Neticede 673 metre boyunca döşenmiş bir demiryolu bulacaksınız. İlk bakışta belki bu küçümsenebilir ama bunu gerçekleştirmek için ne kadar emek verdiğimizi bir ben, bir de Allah bilir" dedi. Koç, projenin gerçekleşmesine katkıda bulunan Koç Holding bünyesindeki şirketlere teşekkür ederek, "Arzum odur ki, bu demiryolu hattını, Fatih Askerlik Şubesi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür Merkezi, buradaki park ve Miniatürk'ü geçerek Santralistanbul'a kadar götürebilmektir" diye konuştu.
"BÜTÜN DERDİMİZ RAY BULMAK"
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Koç, yurtdışında bu gibi trenlere bindiğini belirterek, "Oradaki trenler de böyle takır tukur gidiyor. Ama kendine göre bir havası var. İnşallah daha uzağa, Santralistanbul'a kadar gideceğiz. Başkan da söz verdi. Bütün derdimiz şimdi ray bulmak. Rayları bulabilirsek, treni oraya kadar uzatacağız" dedi. Konuşmaların ardından Topbaş, Koç ve beraberindekiler nostaljik trenle yapılan ilk sefere katıldı. Verilen bilgiye göre, çekişi 2 adet İngiliz yapımı klasik dizel lokomotifle sağlan Nostaljik Tren'in 3 adet 15'er kişilik vagonu ise Eskişehir'deki Hava Kuvvetleri 1. Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığı tarafından bağışlandı. Rahmi M. Koç Müzesi arazisi üzerinde bakım kanalı, kül boşaltma kanalı, kömürlük, cendere, 1 peron ve 1 istasyon binası oluşturuldu. Hafta sonları 11.00-16.00 saatleri arasında saat başlarında gerçekleşecek tren seferlerinden müze ziyaretçileri ücretsiz olarak yararlanabilecek.
ist-D.07 » Haliç' te Nostaljik Tren Canlandı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ist-D.07 » Haliç' te Nostaljik Tren Canlandı
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 23:18 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Haliç Nostalji Treni
Evet Nostalji hattı hakikaten canlanmış 23 Nisan neşe doluyor insan dedik üşenmedik Kemal abimle Haliçteki Rahmi Koç Sanayii Müzesine gittik 2 gün önce gitmiş olmasına rağmen beni kırmayarak geldiği için kendisine çok teşekkür ediyorum.
Evet eleştirilecek tarafları varmı her zamanki pesimistliğim ile olaya tersinden bakarsam açılışta yapılan konuşmalar dışında yok yani bu hattın Alibeyköy ya da Kemer e kadar uzaması bence gereksiz bir aktivite yani bu şekilde karşılık 4 set çalıştırabilirseniz iyi de müşterisi olur ama diğer türlüsünün ne kadar cazibesi olabilir belki Avrupalı demiryolu hastaları gelip belgeselini bile çekerler ama bizde bu işler böyle olmuyor, laf arasına sıkıştırayım İBB buraya adam akıllı gerçek bir tramvay hattı yapsın bu sistemde yine kenarda köşede turistik gezmek isteyenler için RMK - Miniatürk - Santralİstanbul arasında çalışsın okey
Evet bu işler para meselesi ve Rahmi Koç bu konuda parasını sakınmıyor, hakikatten masraflı ve meşakkatli bir işin altından kalkılmış bir kez daha bu ekibi tebrik etmek gerekir, yaklaşık 700 metre mesafede daracık bir demiryolunda halihazırda 2 adet dizel ve daha sonra eklenecek 2 buharlı ile 3 adet ahşap ve bence çok güzel yapılmış vagon ile yolculuk ediyorsunuz. Biletler müze ücretine dahil binmeden önce kondüktör efendi makası atıyor ortasına, sonra hareket memuru veriyor düdüğe nefesini ve makinist veriyor ivmeyi, aslında gaz demek lazım sonuçta dizel loko
Vagonları çok şık tabii güvenlik nedeni ile kapılara birer güvenlik görevlisi bindiriyorlar yine makas değişimleri esnasında personel çok dikkatli hatta vagon içinde dahi hareket halinde iken pek ayağa kalkmanıza müsade etmiyorlar fakat duraklarda her yerden resim çekmek serbest ben beğendim küçük çocuklara demiryolu sevgisi aşılamak için minyatür de olsa bu yol tercih edilebilir gezin görün derim.
Lokomuzun yandan görünüşü
Yola çıkmaya hazırız
Genelde böyle sahibiymiş gibi oturmayı sevmem ama (bu arada pek bir göbekli marul gördüm kendimi )
Makas değişimindeki itina
Görevli lokomotif ile vagonları kuple ederken
Lokomotif vagon bağlantıları
Ve makaslı bojiler bu bojiler sayesinde yolculuğumuz tam bir demiryolu yolculuğu haline geliyor, tekerleklerin tüm gürültüsü raylardan geriye aracın içine doluyor
Evet eleştirilecek tarafları varmı her zamanki pesimistliğim ile olaya tersinden bakarsam açılışta yapılan konuşmalar dışında yok yani bu hattın Alibeyköy ya da Kemer e kadar uzaması bence gereksiz bir aktivite yani bu şekilde karşılık 4 set çalıştırabilirseniz iyi de müşterisi olur ama diğer türlüsünün ne kadar cazibesi olabilir belki Avrupalı demiryolu hastaları gelip belgeselini bile çekerler ama bizde bu işler böyle olmuyor, laf arasına sıkıştırayım İBB buraya adam akıllı gerçek bir tramvay hattı yapsın bu sistemde yine kenarda köşede turistik gezmek isteyenler için RMK - Miniatürk - Santralİstanbul arasında çalışsın okey
Evet bu işler para meselesi ve Rahmi Koç bu konuda parasını sakınmıyor, hakikatten masraflı ve meşakkatli bir işin altından kalkılmış bir kez daha bu ekibi tebrik etmek gerekir, yaklaşık 700 metre mesafede daracık bir demiryolunda halihazırda 2 adet dizel ve daha sonra eklenecek 2 buharlı ile 3 adet ahşap ve bence çok güzel yapılmış vagon ile yolculuk ediyorsunuz. Biletler müze ücretine dahil binmeden önce kondüktör efendi makası atıyor ortasına, sonra hareket memuru veriyor düdüğe nefesini ve makinist veriyor ivmeyi, aslında gaz demek lazım sonuçta dizel loko
Vagonları çok şık tabii güvenlik nedeni ile kapılara birer güvenlik görevlisi bindiriyorlar yine makas değişimleri esnasında personel çok dikkatli hatta vagon içinde dahi hareket halinde iken pek ayağa kalkmanıza müsade etmiyorlar fakat duraklarda her yerden resim çekmek serbest ben beğendim küçük çocuklara demiryolu sevgisi aşılamak için minyatür de olsa bu yol tercih edilebilir gezin görün derim.
Lokomuzun yandan görünüşü
Yola çıkmaya hazırız
Genelde böyle sahibiymiş gibi oturmayı sevmem ama (bu arada pek bir göbekli marul gördüm kendimi )
Makas değişimindeki itina
Görevli lokomotif ile vagonları kuple ederken
Lokomotif vagon bağlantıları
Ve makaslı bojiler bu bojiler sayesinde yolculuğumuz tam bir demiryolu yolculuğu haline geliyor, tekerleklerin tüm gürültüsü raylardan geriye aracın içine doluyor
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Öküzün trene bakma hadisesi bu olsa gerek bir zamanlar sevgili Mete Tekyıldız ağabeyimiz bu ineklerin buharlı trenlerden alışkanlık ile demiryolu kenarında otladıklarını buharlı trenlerin saldığı buhar nedeni ile demiryolu kenarında daha gür ve dolgun ot yetiştiği için ineklerin bu bölgeye geldiğini bununda zamanlar inekler treni seyrediyor gibi bir düşünceye döndüğünü anlatmıştı ilginç