tr-RS.07 » Otobüs Firmaları Demiryoluna El Atıyor

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-RS.07 » Otobüs Firmaları Demiryoluna El Atı

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Cum, 2008 17:06

Haber7 de ki açıklamada, Kamil Koç, Balkan ülkelerinde şehirlerarası taşımacılık yapmaktan, havayolu taşımacılığı ve hatta hızlı tren taşımacılığına dahi talip olabileceklerini, yolcu taşımacılığında ki tecrübelerini bu alanda kullanabileceklerini belirtmişler, açıkçası havayolunu bilemem ama Varan, Ulusoy, Kamil Koç gibi ezelden beri bu sektörde olan ve hizmet kalitesini bildiğimiz firmaların tren ile yolcu taşımacılığı, kent içi yolcu ve yük taşımacılığı alanlarında faaliyet göstermesinin faydalı olacağını düşünüyorum.
Kamil Koç Otobüsleri A.Ş. İcra Kurulu Başkanı Sena Kaleli, Doğu Avrupa ülkelerinde şehirler arası yolcu taşımacılığı yapmak üzere görüşmelere başladıklarını ve Türkiye’de Hızlı Tren işletmeciliği için de talip olduklarını bildirdi.

Sena Kaleli “Türkiye coğrafyası her türlü ulaşıma uygun. Biz karayolu taşımacılığı yanı sıra Türkiye’de tüm ulaşım seçeneklerinin gelişmesini istiyoruz. Demiryolları da hızlı gelişsin istiyoruz. Bu nedenle kombine taşımacılık Kamil Koç’un yeni vizyonudur. Karayolu taşımasında yolcu sayısı itibarıyla şu anda 7-8 milyonlar düzeyindeyiz. Hedefimiz yılda 10 milyon yolcuya ulaşmak” dedi.

YURT DIŞINDA ŞEHİRLER ARASI TAŞIMACILIK

Sena Kaleli, yabancı sermayenin Türkiye’de ağırlıkla kurye taşımacılığına yoğunlaştığını ve karayolu taşımacılığıyla ilgilenmediğini kaydederek, “Karayolu taşımasında yabancı sermayenin gelmesini beklemiyoruz, ama biz yurtdışına açılmayı planlıyoruz.

Avrupa’da otobüslerle şehirlerarası yolcu taşıma gelişmiş değil. Bizim bu konuda büyük bir deneyimimiz var. Bu deneyimi oralara götürmek hedefimiz. Nitekim İngiltere’den şehirlerarası yolcu taşımacılık için teklif aldık. Şehirlerarası yolcu taşımacılığının demode kaldığı ya da devlet tekelinde olduğu başta Polonya, Macaristan, Çek Cumhuriyeti olmak üzere Doğu Avrupa ülkelerinde şehirlerarası taşımacılık yapmak için girişimlerimiz ve görüşmelerimiz sürüyor. Şu anda sonuca en yakın olduğumuz ülke Polonya” açıklamasını yaptı.

“KARAYOLU UÇAKTAN DAHA KONFORLU”

Sena Kaleli , Kamil Koç’un sunduğu otobüs hizmetleri ile Türkiye’de karayolu yolculuğunun uçak yolculuğundan daha rahat hale geldiğini belirterek “ Karayolu taşımacılığında bizim gibi hizmet eden dünyada başka şirket var mı bilemiyorum. Cep telefonlarının, diz üstü bilgisayarların kullanıldığı, rahat hatlarla seyahatin ev içi konforla özdeş hale geldiği bir hizmet sunuyoruz. İnsanların ayağını yerden kesmeden, seyahat etmenin avantajlarını sağlıyoruz. Yolculuklarda karayolu hala en güvenli yöntem” diye konuştu

“UÇAĞA ÜSTÜNLÜĞÜMÜZ ARA DURAKLAR”

Kaleli, seyahatlerde yolculara her türlü modelde ve her türlü varış merkezi için ve geniş bir zaman alternatifi sunduklarını belirterek “Biz gerektiğinde tek yolcuyla bile kalkabiliyoruz. Uçakta böyle bir şey mümkün mü? Günün 24 saati içinde sayısız seçenek sunuyoruz. Gün ortasında da gecenin 3’ünde de kalkan otobüslerimiz var. Biz İstanbul-Ankara, Bursa, Antalya gibi ana güzergahlarımızda en iyi şekilde hizmeti sürdürürken, esas olarak ara duraklara talibiz. İstanbul’dan kalkan uçak Bursa, Bandırma, Susurluk’tan yolcu alabilir mi? Bizim otobüslerimiz doğrudan seferlerin yanı sıra ara duraklardaki yolcuları da ana merkezlere taşıma şansına sahipler. Bu ara duraklarda yaşayan insanlar için büyük bir hizmet. 82 yıldır bu işi yapıyoruz ve 82 yıldır hiçbir yolcuyu yolda bırakmadık. Bu yolcularımızla aramızda oluşan sarsılmaz bir güven yaratmıştır. Kamil Koç’un olduğu hatlarda artık uçakla seyahatin pek tercih edilmediğini söyleyebilirim” değerlendirmesinde bulundu.

“ENTEGRE TAŞIMACILIK YAPACAĞIZ”

2008 ile birlikte ana politika olarak entegre taşımacılığa yönelmeyi benimsediklerini, karayolu yanı sıra hava ve demiryolu taşımacılığına da girmeyi hedeflediklerini ifade eden Sena Kaleli “Sun Express ile işbirliğine gidiyoruz. Biz onların biletini keseceğiz, onlar da bizim biletimizi kesecekler. Yani yolcuya gideceği yerden varacağı noktaya kadar bilet düzenleyebileceğiz. Sun Express ile uçacak yolcuları tali merkezlerden ana kalkış merkezlerine taşıyacağız. Örneğin Nazilli’den Trabzon’a gidecek bir yolcuyu Kamil Koç’la İzmir’e taşıyacağız, oradan da Trabzon’a Sun Express ile uçabilecekler. Buna benzer seçenekler çoğalacak” dedi.

HIZLI TREN İŞLETMECİLİĞİNE TALİBİZ

Hızlı Tren projesi ile de ilgilendiklerini açıklayan Sena Kaleli “ Proje tamamlandığında biz de Hızlı Tren Projesinde işletmeciliğine talip olacağız. Oluşturacağımız bir konsorsiyum aracılığıyla vagon kiralaması yöntemiyle işletmecilikte ve sinyalizasyon sistemlerinin kurulmasında yer alabiliriz. Bizim işimiz taşımacılık ve hızlı tren işletmeciliğini de iyi yapacağımızı düşünüyoruz. Kombine taşımacılıkta tren bileti düzenleme hizmeti de verebiliriz” şeklinde konuştu. Kaleli, özelleştirme öncesinde altyapı çalışmalarının tamamlanmasının önemine işaret ederek, mevcut durumda ray ve zemin yapısının çok zayıf olduğunu, doğru zemine doğru rayların döşenmesi gerektiğini ve ondan sonra özelleştirmeye gidilmesi gerektiğini söyleyerek “ Yolcu taşımacılığı ile ilgili şartname ve hukuki yapı henüz oluşmuş değil. Öncelikle bunun oluşturulması gerekiyor. Bu konuları DDY ile görüşmeyi planlıyoruz”dedi.
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 23:04 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Pzt, 2009 17:50

Ulusoy Seyahat, Ankara-İstanbul hızlı tren hattı da dahil demiryolları ve şehir içi toplu taşımacılığı işletmeciliğinde söz sahibi olmayı hedefliyor.

Şirket, bu amaçla Almanya'nın demiryolu ve otobüs taşımacılığını elinde bulunduran Deutsche Bahn ile sözleşme imzaladı. Ulusoy Genel Müdürü Mustafa Yıldırım, dünyanın en büyük yolcu taşımacılığı şirketinin bilgi birikimini ve tecrübesini Türkiye'ye taşımak istediklerini belirterek, İstanbul'da metrobüsün Anadolu ve Avrupa yakasındaki son duraklarından şehrin uç noktalarına yolcu taşımak istediklerini kaydetti. Deucthe Bahn, geçen ay Polonya'nın en büyük özel demiryolu taşımacılık şirketi PCC Lojistik'i satın almıştı.
BahnBus yavaş yavaş Türkiye' ye geliyor, bu da bir gelişme ama ben bu firmaların tren ile yolcu taşımacılığına da bir şekilde girmesi gerektiğini düşünüyorum. TCDD Hızlı Tren' den de kar edemeyecek ve göreceğiz bir iki sene sonra başlanacak yine ağlanmaya, dolayısı ile kanun çıkartılıp demiryollarının kullanım hakkının kiralanması mümkün olmalı, hep söylüyorum Hızlı Tren' in rakibi uçak firmalarıdır otobüs firmaları değil.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Mar Pzt, 2009 18:51

Otobüs firmalarının hızlı tren işletmesi zaten beklediğim ve doğru bulduğumbir uygulama. Taşlar yerine oturacaktır. Hatta ben bile bir hat kiralamayı düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Mar Pzt, 2009 20:40

Bahnbus sistemi iyi olur. Ama otobüslerin TCDD tarafından organize edilmeleri demek. Ve mümkünse, bir corporate identity gerek.

Buna benzer bir şey 1980'lerde Yunanistan'da görmüştüm. Oranın otobüsleri, ki bizdeki gibi bayağı çoktu, hepsi tarz olarak aynı görünüyordu. Sanki şehir otobüsü sistemi ulusal otobüs sistemine yankılanmış gibi. İşte Alman, Avusturya, İsviçre sistemi. Yunanistan bile o yoldan gitmişse, İpsala'dan ötede de bu güzel olur.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Mar Prş, 2009 02:00

alabay yazdı:Bahnbus sistemi iyi olur. Ama otobüslerin TCDD tarafından organize edilmeleri demek. Ve mümkünse, bir corporate identity gerek.

Buna benzer bir şey 1980'lerde Yunanistan'da görmüştüm. Oranın otobüsleri, ki bizdeki gibi bayağı çoktu, hepsi tarz olarak aynı görünüyordu. Sanki şehir otobüsü sistemi ulusal otobüs sistemine yankılanmış gibi. İşte Alman, Avusturya, İsviçre sistemi. Yunanistan bile o yoldan gitmişse, İpsala'dan ötede de bu güzel olur.

B. Alabay
Evet işleten özel firma olsa da TCDD ile kombine çalışmalı, ORER ler birlikte düzenlenebilir, ama bu konuda çekincelerim var TCDD bu tip bir yapıyı çalıştırabilir mi? Her işin kendine özgü incelikleri ve yöneticilik marifetleri var diye düşünüyorum, tabii ki yönetici pozisyonuna iyi elemanlar bulabilirsiniz ama bir de işin arka tarafında operasyonel faaliyetleri yönetecek benim "meslek erbabı" olarak tanımlayabileceğim adamlara ihtiyaç vardır, ve bu iki sektörün erbabları birbirinden farklı mantalitelerdedir, dolayısı ile ortak çalışmada sıkıntılar yaşanabilir, ama aşılmayacak sorunlar değil, aşmak için dinlemeye alışmak lazım :)

Aslında sadece otobüs ler ile sistemi desteklemek değil, firma olarak tren işletmekte hedefleri arasında. Bu bence daha önemli bir konu, Türkiye' de bir firma buna cesaret edebiliyor ise bazı şeyler yolunda gidiyor demektir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Mar Prş, 2009 09:00

Biliyorsun, bizde cesaret namus işidir, ür... pardon erkek yapar. Höt dedi, olur. Ama sırf cesaret yeter mi acep, onu şimdi tam bilemeyeceğim. Yahu, o kadar iyi üniversitelerimiz ve aydın genç kişilerimiz var, onlar neden böyle şeyleri ele almıyor?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Mar Prş, 2009 14:35

alabay yazdı:Biliyorsun, bizde cesaret namus işidir, ür... pardon erkek yapar. Höt dedi, olur. Ama sırf cesaret yeter mi acep, onu şimdi tam bilemeyeceğim. Yahu, o kadar iyi üniversitelerimiz ve aydın genç kişilerimiz var, onlar neden böyle şeyleri ele almıyor?

B. Alabay
Ulusoy veya Kamil Koç gibi firmaların bu işe yeltenmesi yeterince araştırma yaptıklarının kanıtıdır, bunlar paralarını ve zamanlarını boşa atacak firmalar değil ayrıca Ulusoy' un DB ile ortaklık araştırmaları yaparak bu işe girişmesi zaten işi bilen birilerinin hemde sana bana gün doğar Alman ekolünün işin içine girecek olması bence iyi, ama tabii TCDD ye ne kadar dayanabilirler :D :D :D

Hiç unutmam Taksim metrosunun inşaatında ilk Alstom vagonlarını indirip yerine çekme işlemi yapılırken Fransız bir mühendis bir şeyler söylemişti Tercüman arkadaşta bunun orada kullanılan bir söz olduğunu aşağı yukarı anlamının şu olduğunu söylemişti "İşe başlarken Türk gibi, çalışırken Alman gibi, bitirirken Fransız gibi" :)

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön