Eylemin amacıyla ilgili bir açıklama yapan BTS İstanbul 1 No'lu Şube Basın Yayın Sekreteri Midıat Ercan, İstanbul'un ulaşım sorununu çözeceği iddia edilen ve "yüz yılın projesi" olarak nitelendirilen Marmaray Projesi' nde 'Boğaz'daki tüp geçit'in sürekli öne çıkartılarak asıl yapılmak istenilen talanın gizlendiğini belirtti. Ercan, Marma-ray'ın İstanbul'un trafik sorununu çözmekten öte "göstermelik vitrin yatırımlarla" demiryollarının tasfiyesini amaçladığını vurgulayarak, şöyle konuştu: "Boğaz tüp geçişi hariç, İstanbul Halkalı'yı Kocaeli Gebze'ye bağlamak için seçilen kara güzergâhı yanlış bir seçimdir ve burada asıl amaç demiryollarının tasfiyesidir.
Anlıyorum, peki burası yanlış bir güzergah ise neden bu yanlış güzergahta 1800 lerden beri demiryolu taşımacılığı yapılıyor ve neden sizler nerede ise Cumhuriyet ile yaşıt kurumlar olarak buna karşı çıkıp daha doğru düzgün bir demiryolu için uğraşmadınız? Yollarınız balastsız, bakımsız ve dökülür halde iken neden çıkıp devlet bu işe el atmıyor demediniz? Yoksa memur sürülür işçi sürülmez yan gel yat Osman daha mı cazipti?
Burada görev yine sizlere ve bizlere düşmüyormu kamuoyunu doğru bilgilendirerek adına kamuoyu dediğimiz baskı unsurunu oluşturarak neden hükümetler üzerinde etki oluşturmuyoruz? taşınmazların satılmasına gelince kent içi ulaşımda TCDD nin yeri olmadığını ama şehirler arası hatların tabii ki İstanbul un gözbebeği Haydarpaşa ve Sirkeci ye gelmesi gerektiğine inanan biri olarak evet bende şüphe ile bakıyorum ama bunu kadrolaşmaya bağlar isek yıllarca rakı içenler kadroya alındıda bir problem olmadı içmeyenler alınınca neden problem oluyor? Gelirken yanlarında beyaz peynir kavun olmadığı için mi? Yoksa devlet kurumlarına çöreklenip emekli olana kadar çalışıp emekliliği gelincede daha sıkı yapışıp bırakmamak için mi? (Emeklilik şartlarının ülkemizde ne kadar kötü olduğunu biliyor ve emeklilerin çalışmak zorunda olduğunu tabii ki biliyorum ama demiryollarında nasıl ki yöneticilerin koltuk sevdası var ise bir takım kişilerinde kadroyu boşaltmamak için mücadelesi vardır.Bugün hızlı tren şovları ile kamuoyunda sanki demiryollarına yatırım yapılıyormuş izlenimi yaratılmaya çalışılmaktadır. Ancak yanlış ulaştırma politikalarıyla; ülkemiz ulaşımdaki payı yük taşımacılığında yüzde 5'e, yolcu taşımacılığında yüzde 3'e düşmüş, personel sayısı zaman içinde yarı-yarıya azalmış, atölyelerin ve kuruma kalifiye personel yetiştiren okullar kapatılmış, taşınmazların haraç-me-zat satıldığı, siyasi kadrolaşmanın son hızla devam ettiği bir ortam yaratılmıştır."
"130 Bin Yolcu Mağdur Olacak"
Haydarpaşa-Gebze ve Sirkeci-Halkalı arasındaki banliyö trenleriyle günlük ortalama 130 bin, bölgesel ve ana hat yolcu trenleriyle de binlerce yolcunun taşındığı kaydeden Ercan, projeyle bu yolcuların da mağdur olacağını vurguladı. "İstanbul yerleşim olarak kuzeye kayarken yol denize yakın ve güneydedir" diyen Ercan, şöyle devam etti:
Evet böyle bir mağduriyet oluşacak ve şu anda kent içi ulaşımdan sorumlu belediyenin bunun ile ne kadar başa çıkacağı muammadır, Avrupa yakasında metrobüse kaydırılması düşünülen yolcunun Suriçine aktarımı problemlidir, Anadolu yakasında E-5 üzerindeki yoğunluk zaten taşmış durumda iken bu yolcunun nasıl taşınacağı halen netleşmemiştir ve bu şartlarda hattı revizyona alıp binlerce insanı başka imkanlarla taşımak şu anki sistem ile mümkün görünmemektedir.
Alternatif güzergah için yıllar önce şu anki Başbakanımız ve dönemin Belediye Başkanı Recep Tayyip Erdoğan E-5 in ortasındaki refüjü istediğinde koparılan yaygara ve engellemeleride hatırlıyoruz, o zaman bu sisteme karşı çıkılmasa idi ve sistem viyadük üzeri metro olarak inşaa edilse idi şimdiye çoktan çalışır hale gelmişti ve kapatılacak banliyö hattının yükünü dikine yapılacak otobüs düzenlemeleri ile fazlası ile taşıyacaktı, ama hattın inşaata başlaması 2005' e planı yer altı sisteme çevrilince maalesef açılması da Marmaray' a denk geldi, metro deyince ısrarla yeraltını anlayan zihniyetten kurtulamadığımız için halen bu konuyu tartışıyoruz."Yeni yolun geçiş yeri mevcut güzergâh olacağından, halka ulaşımda yeni, alternatif bir güzergah sunulmayacak. İnşaat asgari 2 yıl süreceğinden bu hattaki günlük 130 bin yolcu mağdur olacak. Proje doğrultusunda üç hattan ikisi metroya ayrılacak; bugün bile yeterli olmayan iki hatta taşımacılık tek hatta nasıl yapılacak?"
Bir diğer haklılık noktanız, hızlı tren için Gebze' nin baş durak olarak düşünülmesi? Bu anlamsız, gerekirse daha fazla kamulaştırma ile bir üçüncü hat inşaa edilerek hızlı tren setleri doğu da Haydarpaşa batıda Sirkeciye gelmelidir, ısrarla söylüyorum hızlı tren denildiğinde neden 0-250 km ye 10 sn de ulaşan ve duracağı yere kadar bu hızda giden bir şey anlıyoruz, tabii ki şehir içinden de geçecek ve tabii ki yavaşta gidecek, her ne şartla olursa olsun hızlı trenler İstanbul kent içi ana garlara kadar gelmeli ve buralardan yolcu alarak hareket etmelidir, Gebze tersine yolcu hareketi ile zaman ve nakit kaybı oluşturmamak için bir ara durak olabilir ama bir baş durak asla!"Hızlı Tren Nasıl İşletilecek"
Ercan, proje tamamlandığında Halkalı-Gebze arasındaki tek hatta hızlı tren, uluslararası yük taşımacılığı ve bölgesel trenlerin nasıl işletileceği konusunun da aydınlatılması gerektiğini söyledi. "Marmaray, İstanbul ulaşımına çözüm ise neden daha bitmeden yakın noktaya lastik tekerlekli boğaz tüp geçişi ihale ediliyor; neden boğaza 3. Köprü'nün şart olduğuna dair demeçler veriliyor" diye soran Ercan, yürüyüşlerinin amacını bu projedeki asıl amacı ve talanı kamuoyuna anlatmak olduğunu kaydetti.