tr-HT.07 » 4 Saatte Antalya!! Hayal Gibi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HT.07 » 4 Saatte Antalya!! Hayal Gibi

Mesaj gönderen Esat » 21 Oca Pzt, 2008 20:26

Bana çok uzak bir hedef gibi göründü, İstanbul-Antalya gibi bir mesafe için 4 saat, :) İstanbul-Ankara herhalde yarım saatte gidilecek benim anlamadığım bu sözleri sarf edenler DPT de yani devletin planlama teşkilatı ee neden plansızlıklar içinde yüzdüğümüzün kanıtı, bilimsel verileri nedir, güzergah nedir birileri gider dediği için mi gideri bir yana evet Antalya gibi bir kente İstanbul-Ankara hızlı tren hattına bağlantılı bir hızlı tren hattı ile birde İzmir üzerinden hızlı tren hattı gereklidir, bunun gerekliliğini tartışmak ya da başka şeyler söylemek istemiyorum, ayrıca bu hat ile yük taşımacılığı da yapılabilirmi? Bildiğiniz üzere Antalya da üretilen meyve ve sebzenin büyük miktarı İstanbul da satılıyor ve bu yolculuk karayolu ile yapılıyor, kamyonlar akşamdan sabaha İstanbul' a yetişmek için hem aracın ve yolun hemde şoförlerin sınırlarını zorlayarak bu işi yapıyorlar, bence öncelikle hattın yük taşımacılığı için fizibilitesi yapılmalı ve hızlı tren ile birlikte yoğun yük taşımacılığıda yapılmalıdır, 4 saat mevzusuna dönersek Konya ovasını hızlı tren ortalama 250 ile geçer şüphe yok ama İstanbul-Ankara, Konya-Antalya arası bölgelerde ortalama ticari hız ne olacaktır? Bu toplamda 4 saati bulmak için neler yapılacak ben şimdiden merak ettim, buyrun habere :
Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) Ulaştırma ve Demiryolları Uzmanı Serdinç Yılmaz, İstanbul, İzmit, Eskişehir, Kütahya, Afyon, Burdur, Isparta güzergahlarından Antalya'ya ulaşacak demiryolu hattının, karayoluyla 12 saat olan ulaşım süresini yaklaşık 4 saate düşüreceğini belirtti. ''Antalya'nın Hızlı Demiryoluna Bağlanması ve İşletme Sistemi'' paneli, Antalya Kent Konseyi Toplantı Salonu'nda yapıldı. Toplantıda konuşan AK Parti Antalya Milletvekili Sadık Badak, demiryolu yatırımlarının, geri dönüşü uzun zaman alması ve ülke kalkınmasında ''ana motor niteliğinde'' olması özelliğiyle birçok ülkede devlet eliyle yapıldığını, işletmesinin de özel sektör tarafından gerçekleştirildiğini söyledi.

Antalya ile Ankara ve İstanbul arasında kurulması planlanan hızlı demiryolu hattının işletme finansmanının kamu-özel sektör işbirliği modeliyle yapılmasını öneren Badak, yerli ve yabancı özel sektör kurumlarından oluşacak, SPK'ya kayıtlı bir işletme şirketi modelinin değerlendirilmesi önerisinde bulundu. Sadık Badak, il gar komplekslerinin aynı zamanda alışveriş merkezi fonksiyonu göreceğini belirterek, konunun İl Özel İdaresi ve belediyeleri de ilgilendirdiğini vurguladı. Badak, Marmara bölgesinden Antalya'ya seyahat edecek yerli yolcu potansiyeli kadar, Antalya'dan Konya, Nevşehir ve Ankara'ya turistik amaçla gidiş-dönüş yapacak yabancı yolcu potansiyelinin de hesaplanmasının önemine işaret etti.

Badak, sözlerini şöyle sürdürdü: ''2015 yılından itibaren Antalya bölgesine 15 milyon turist gelecek ve her yıl bu sayı yüzde 10 seviyelerinde artacak. Gelen turistlerin yüzde 20'sinin ki bu da 3 milyon gibi bir rakama tekabül eder, Konya, Nevşehir ve Ankara'ya iki günlük gezilere götürülmesi, bu kişilerin de gezi sırasında ortalama 200 dolar harcamasıyla yılda 600 milyon dolar gelir elde edilir. Hedeflenen yıllarda Ankara, 2 günlük turlar için bir turistik destinasyon olacaktır. Tüm dünyada ülke başkentleri önemlidir ve insanlar ulaşım kolaylığı varsa orayı görmek isterler. Ankara'ya İstanbul üzerinden de turist talebi olacağını düşünmekteyim. Konya'nın tarihi ve turistik önemi biliniyor. Nevşehir, dünyada eşi olmayan bir turistik merkezdir. Ulaşım zorluğundan yeterli ziyaretçi alamamaktadır. Konya-Antalya hattının demiryoluyla bağlanması halinde yılda Antalya çıkışlı 600 milyon dolar gelir getirecek yolcu potansiyeli üzerinde değerlendirme yapılmasını önermekteyim.''

Devlet Planlama Teşkilatı Ulaştırma ve Demiryolları Uzmanı Serdinç Yılmaz da ''Türkiye'de Hızlı Tren Yatırım Planlaması ve Antalya Önceliği'' başlıklı konuşmasında, hızlı trenlerin saatte ortalama 200 kilometre hız yaptıklarını bildirdi. Türkiye'nin nüfus yoğunluğu gözönünde bulundurularak demiryolu hattının ülke geneline yayılmasının planlandığını belirten Yılmaz, hükümetin bu konuya büyük önem verdiğini ifade etti. Yılmaz, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları ile Demiryollar Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLHMİ) Genel Müdürlüğü'ne ayrılan bütçenin 2000 yılında 88 milyon YTL iken, bu rakamın 2007 yılında 2 milyar 22 milyon YTL'ye çıkarıldığını kaydetti. Antalya'yı İstanbul ve Ankara'ya bağlaması planlanan hızlı demiryolu hattının ise henüz etüt proje aşamasında olduğunu vurgulayan Serdinç Yılmaz, İstanbul-Antalya hattının toplam 743 kilometre olacağını bildirdi.

Yılmaz, İstanbul, İzmit, Eskişehir, Kütahya, Afyon, Burdur, Isparta güzergahlarından Antalya'ya ulaşacak hattın, kara yoluyla 12 saat olan ulaşım süresini yaklaşık 4 saate düşüreceğini ifade etti. Serdinç Yılmaz, projenin Eskişehir'den itibaren olan kısmının ise 2 milyar 730 milyon avroya mal olacağını kaydetti. Ankara'yı Antalya'ya bağlayacak 588 kilometrelik hattın Afyonkarahisar bağlantılı olacağını bildiren Yılmaz, bu hattın karayoluyla 7 saat olan süreyi yaklaşık 3 saate düşüreceğini söyledi. Yılmaz, Ankara-Antalya hızlı demiryolu hattının Afyonkarahisar'dan ayrıldıktan sonraki kısmının ise 1 milyar 830 milyon avroya mal olacağını kaydetti.
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 22:47 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Çok daha hayalci değil

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 22 Oca Sal, 2008 19:08

Arkadaşlar,

Sevgili Esat

Mesafeye alışığız da hıza pek değil, ondan sanki çok uçuyormuş gibi geliyor tren bize. Ben de bu diyarlara gelip içinde yaşamadan anlayamamıştım. Örneğin Paris - Le Mans 202km 53dk (yazı ile elliüç), Paris - Brüksel 317km 1 saat 20 dk (size kim dedi kardeşim bu yolu otobüs ile gidin diye yahu?)

Paris - Le Mans arası ortalama 228km/s Brüksel 237km/s.

Şimdi gelelim Istanbul Antalya'ya. Karayollarının sitesine göre yol 724km. Yani yolu trafiğe kapatıp Alonso'yu F1 aracıyla salsak 3:40 civarında gider, arada bir yerde mıcıra ratlayıp yoldan çıkmazsa. :D

İşin şakası bir yana 800 kilometrelik hızlı hattı, hızlı bir tren 3,5 - 4 saatte rahatlıkla alır.

Ama bunu bizim memlekette görebilir miyiz, görecek miyiz, işte orası hayal etmeğe değer....

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Sal, 2008 21:15

Hesap kitap doğru yani, hımmm bilmem 700 km ama bana pek böyle dümdüz yollar gibi görünmüyor tabii ki, buna göre tüneldi viyadüktü yapılacaktır ama yinede uçuk geldi, tabii birde hiç hızlı trene binememiş olmanın hırsı var ya bende :evil: :evil: :evil:

Valla kimin dediğini söylemeyeyim ama bana da sorarsanız 40 € az vermek için değmezdi :) biraz da dil bilmeme yüzünden tek başıma gitmeyi istemedim ama bir daha olmaz :) kafasını gözünü kıra kıra anlatıyorum derdimi :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Oca Prş, 2008 09:33

Antalya treni Eskişehir'e kadar Ankara hızlı treni ile aynı yolu kullanacak. Eskişehir-İstanbul arası 2 saat olduğuna göre Eskişehir'den Antalya 2 saatte zor görünüyor.

Tahminim 5.5 saati bulur.

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Birkaç hatırlatma

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 24 Oca Prş, 2008 12:40

Arkadaşlar,

Biraz lise (hatta ortaokul/ilköğretim) fizik bilgilerimizi tazeyelim.

Hatırlarsanız t, bir mesafeyi almak için gereken saniye cinsinden zamandı, d alınacak mesafenin metre cinsinden ifadesi, v ise bu yolu yapacak aracın metre/saniye cinsinden hızı. Metrik sistemde ana birimlet bunlardı, ama bu değerleri saat, kilometre ve kilometre/saat olarak da kullabilirdik.

Şimdi Eskişehir Antalya kaç kilometre olacak? Ana bilinmez bu. Gene karayolları sitesinden mesafeye bakıyorum 424km. Rayı karayoluna hızlı hat olarak döşesek, trenimiz ortalama 250 km/s yapsa 1:42, 200 km/s yapsa 2:07 sürer. Tabii hattın gerçek uzunluğunu, nerede duracağını da hesaba katmak gerek, Eskişehir Antalya süresinin 2:30'u aşmayacağını düşünüyorum.

Bakın çarpıcı bir örmek: 4 duruşlu 750km'lik Paris-Marsilya 3 saat 13 dakika. Ortalama 230 km/s

Yolun kullanılmasına gelince. Eğer bu hattan saatte bir tren geçecekse hızlı trene filan ihtiyacımız yok, bu bizim için çok pahalı bir ulaşım olacak demektir. Gena yaşadığım yerden bir örnek. Paris - Le Mans hattı batıya, güney batıya ve güneye giden TGV'lerin kullandığı ortak bir kesim. Yoğun zamanlarda bu kesimde saatte karşılıklı 14 tren çalışıyor.

Bir de şunu hatırlatmak isterim Istanbul Ankara ve Antalya trenlerinin Istanbul'dan ayrı ayrı yola çıkmasına gerek yok. Ikı dizi birbirine bağlı (akuple) olarak aynı saatte hareket eder ve Eskişehir'de ayrılırlar. Bu da hattaki trafiği dengeler.

Gene bir örnek Amsterdam ve Köln Thalys'i Paris'ten iki dizi halinde beraber hareket eder Bruksel'de ayrılırlar. Hem Brüksel için yeterli kapasite sağlanır, hem de LGV'nin Boğaziçi Köprüsü olan bu hatta (TGV, Thalys, Eurostar hepsi bu yolda) yoğunluk azaltılmış olur.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Oca Prş, 2008 22:37

Bir de şunu hatırlatmak isterim Istanbul Ankara ve Antalya trenlerinin Istanbul'dan ayrı ayrı yola çıkmasına gerek yok. Ikı dizi birbirine bağlı (akuple) olarak aynı saatte hareket eder ve Eskişehir'de ayrılırlar. Bu da hattaki trafiği dengeler.
Ohoo, bunlar şimdilik biraz komplike ;-)
Buna Almanca'da "Kurswagen" derler. Trenin ayrılış istasyonu veya garı geldiğinde hoparlörlerle haber verilir.
Ama yine de trenlerin ayrı ayrı kalkması da mümkün, bence yolculu açısından deger.
İnşaallah artık Türkiye'ye değer ve yakışır bir demiryolu şebekesi gelir. 1930 ile 50 arası medeniyete doğru gidiyorduk bu konuda, birden durdu ... tren :x

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Kas Pzt, 2009 23:51

Antalya için hızlı tren falan derken başka başlıklarda normal hatlara bile olumsuz bakmışız sonradan. O yüzden başlığı biraz canlandırayım dedim, hemde özellikle Kemal abimizin verdiği değerli bilgiler söz konusu, onları da tekrar göz önüne getirmekte fayda var.

Ülkemiz demiryollarının kuzey-güney koridorunda bir uç nokta olarak yer alması gerektiğine inanıyorum, tamam araziydi şuydu buydu, bir sürü şey söyleniyor, bende söylüyorum ama bunlar yapılamayacak işler değil ve ben bir türlü Bursa, Antalya, İzmir gibi kentlerin öncelik sıralamasında kendisine yer bulamadığına anlam veremiyorum. Diğer iller önemsiz demiyorum ama bu şehirlerin hem kuzeye hemde kendi arasında doğu-batı ekseninde birbirine ve Ankara' ya bağlanması bana daha gerekli gibi geliyor, çünkü bizde bir iş sonraya atıldımı o sonranın hiç bitesi gelmiyor maalesef.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Kas Sal, 2009 00:17

Burdur-Bucak-Antalya demiryolu problemsiz bir şekilde yapılabilirdi, yapılacaktı ve de ille de yapılmalı! Burdur'u yoklamıştım ya.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Kas Sal, 2009 00:19

Normal demiryolu da tabii ki, o ayrı bir konu, onu zaten tartışıyoruz ilgili başlıkta, ama ben Hızlı Tren de çalışmalı diyorum, ha aynı yoldan, başka yoldan, şöyle böyle bilmem :) 250km/s hız ile inebilecekmiyiz Antalya'ya bunu soruyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Kas Sal, 2009 08:46

Onu bilmiyorum, o zor olabilir. Ama ille de her yere "oldurtmalı" mı?

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Oca Sal, 2010 13:38

http://mkaslan.blogcu.com/antalya-hizli ... di/6781440

Antalya hızlı tren istasyonları belediye meclisinde onaylandı
Kategori: Ulaşım

Hızlı tren istasyonlarına onay


Antalya milletvekillerinin de TBMM gündemine taşıdığı hızlı tren uygulaması da Büyükşehir meclisinde görüşüldü. Kepez Santral Mahallesi’nin kuzeyinde bulunan Kömürcüler Köyü sınırları içinde yer alan demir yolu güzergahında planlanan yük ve yolcu istasyonu alanlarının 50 binlik ve 25 binlik planlara işlenmesi oy birliği ile kabul edildi. İstanbul Ankara hattından başlayan Eskişehir’den ayrılarak Kütahya Afyon Burdur üzerinden Antalya’ya ulaşacak ulaşacak olan hızlı trenin Antalya’da üç ayrı noktada istasyonu bulunması planlanıyor. İlki Organize Sanayi yakınında yer alacak istasyonların ikincisi Kepez Santral Mahallesi’nde tramvayın hareket noktasının batısında bulunacak. Hızlı tren Kepez’den “U” çizerek Konyaaltı’nın batısında Yeni Liman’da yer alacak yük ve yolcu indirme istasyonuna ulaşacak. Meclis üyeleri hızlı tren projesine destek verdiklerini belirterek oy birliği ile istasyonların planlara işlenmesini kabul etti.
http://www.beyazakdeniz.com/haber_detay ... r_id=11207

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Oca Sal, 2010 14:51

Hee, bak artık tren oldu bizde hızlıtren. Tren çünkü şık değil. Ama hızlıtrene de böyle bir yerde üç istasyon gerek ve hee, bir de yük falan ... hızlıtrene bak.

Valla, alay hissi var ha!

Antalya'ya tren gelecek. Nokta. Hızlı tren de düşünülüyorsa, bir istasyonda veya garda durur, biter. Bu bir.

Tren oradan Adana'ya mı devam eder, o görüşülmemiş. Alanya'dan ne haber? Şöyle şimdiden bir düşünülse, dıramvay yolunun az biraz şurasında burasında diye yine salata olmaz. Bak işte, ya tramvayı trene göre çizersin, ya da treni tramvaya göre. İkisi de mi olmadı? Hata var, bi-daa.

Yani, daha olmayan şeyler tasarlanırken bile tasarı yok, ne kadar üzücü. Halbuki bir kere oldu mu, değiştirmek çok daha zor oluyor.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön