2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Re: tr-D.07 » Demiryollari Özellesiyor

Gönderilme zamanı: 13 Eki Cum, 2017 19:32
gönderen Esat
Kanun ilk meyvesini vermiş, OMSAN lojistik bence gayet doğru bir karar ile tcdd cari hatları üzerinde lokomotif ve vagon kiralama yöntemi ile taşımacılık yapmak için izinleri almış, hayırlı uğurlu olsun. Tabi burada asıl görev yine TCDD, UDH ve devlete düşüyor, tüm organize sanayi bölgelerine demiryolu erişimi, yük manevra alanları ve büyük yük garları inşa edilmesi gerekiyorki bu işin bir cazibesi olsun. Eğer bir şekilde avrupa demiryolu ile de bağlantımız sağlanır ise bu iş bence iyi olur. Baştan beri bu işe ULUSOY gibi büyük nakliye firmaları girmeli diyordum zaten. Gerçi şu an için bölgesel bir çalışma izni almışlar ama bu izin süreci ile ilgili bazı şeylerden kaynaklanıyor, yani tüm türkiye çapında bu işe girmek biraz zor, bu konuda devlet durumu tekrar gözden geçirmeli gibi.

Bu konuda başka girişimi olan firmalar da olduğunu biliyorum, o daha çok banliyö ya da bölgesel tren işletmek ile ilgili ama o da önemli bir adım olacak, tabi işin zorlu bir izin süreci var.

https://www.trenhaber.com/gundem/imzala ... h2236.html

Re: tr-D.07 » Demiryollari Özellesiyor

Gönderilme zamanı: 13 Eki Cum, 2017 22:29
gönderen Edil Arda
Demiryolları Özelleşiyor yerine Özel Sektör Demiryollarına Giriyor demek daha doğru değil mi?
TCDD özelleştiriliyor gibi bir algı yaratıyor.

Re: tr-D.07 » Demiryollari Özellesiyor

Gönderilme zamanı: 13 Eki Cum, 2017 22:38
gönderen Uğur
Aynen demiryolu hattı satılmıyor sadece özel şirketlerin de TCDD trenleri olmadan kendi trenleri ile yolcu ve yük taşımasına demiryolunu kiralanmasına izin veriliyor ki çok geç kalınmış bir karar bence hür teşebbüs ve rekabetçi pazar kaliteyi arttırır.

Re: tr-D.07 » Demiryollari Özellesiyor

Gönderilme zamanı: 13 Eki Cum, 2017 22:55
gönderen Esat
Haklısınız, ben hazır haber başlığını bulunca altına girdim mesajı, o zamanki algı bu şekilde idi malum. Bir ara ayırayım. Bu arada OMSAN TCDD den vagon ve lokomotif kiralayarak girmiş bu işe, yani kendisine ait bir araç alımı yapmamış. Başlangıç için doğru yöntem olabilir, bu TCDD içinde bir gelir kapısı, ilerleyen zamanda işin fizibl olduğu ortaya çıkarsa yatırım yapanlarda çıkacaktır.

Ayrıca sadece yük değil benim bahsettiğim yolcu taşımacılığı alanında da imtiyaz alma çalışmaları var, yani bazı güzergahlarda TCDD-Belediye ortaklığı dışında da yolcu taşımacılığı örnekleri görebiliriz.

Re: tr-D.07 » Tren İşetmeciliği Özel Sektöre Açılıyor

Gönderilme zamanı: 13 Eki Cum, 2017 23:08
gönderen Engin Y
Başlığı "tren işletmeciliği" yaptım, çünkü sanki "demiryolu işletmeciliği" deyince de yolların işletilmesi işinden bahsediyoruz gibi geldi bana..
Eğer "demiryolu işletmeciliği" olsun derseniz, başlığı tekrar değiştiririm..

Re: tr-D.07 » Tren İşetmeciliği Özel Sektöre Açılıyor

Gönderilme zamanı: 13 Eki Cum, 2017 23:08
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Başlığı "tren işletmeciliği" yaptım, çünkü sanki "demiryolu işletmeciliği" deyince de yolların işletilmesi işinden bahsediyoruz gibi geldi bana..
Eğer "demiryolu işletmeciliği" olsun derseniz, başlığı tekrar değiştiririm..
İyi yaptın Engin sağolasın, ben uğraşamadım :) böyle daha doğru ifade bence

Re: tr-D.07 » Tren İşetmeciliği Özel Sektöre Açılıyor

Gönderilme zamanı: 01 Haz Pzt, 2020 13:05
gönderen Engin Y
Mars Lojistik, uluslararası yük taşımacılığında Marmaray hattını ilk kullanan ve Avrupa’ya ulaşan ilk firma oldu: https://www.marslogistics.com/haberDetay.aspx?id=60
MARMARAY HATTI İLE İLK İHRACAT TRENİ ALMANYA'YA ULAŞTI

28.05.2020

Mars Logistics, uluslararası yük taşımacılığında Marmaray hattını ilk kullanan ve Avrupa’ya ulaşan ilk firma oldu.

Mars Logistics, Türkiye’de bir ilk gerçekleştirerek 15 Mayıs tarihinde demiryolu taşımacılığına Marmaray hattını dahil etti. Marmaray ile ilk ihracat treni Almanya’nın Duisburg kentine ulaştı.

19 vagon ve 34 konteyner ile Eskişehir Bozüyük’ten hareket eden tren, 15 Mayıs 01:10-01:37 saatleri arasında Marmaray’dan geçti. Trende seramik, beyaz eşya, lastik ve temizlik maddeleri taşındı. Halkalı, Kapıkule, Bulgaristan, Sırbistan, Hırvatistan, Macaristan ve Avusturya güzergahını takip ederek Almanya’nın Duisburg kentine varış yapan trende Türkiye’de üretilen milli vagonlar kullanıldı.

“Marmaray karayolundaki sorunları ortadan kaldıracak”

Demiryolu taşımacılığı hizmetlerine Marmaray’ı dahil ederek karayolu taşımacılığından kaynaklanan sorunların azalmasını öngördüğünü belirten Mars Logistics Yönetim Kurulu Üyesi Gökşin Günhan yaptığı açıklamada Marmaray hattını ulaşım ağına dahil eden ilk firma olmaktan dolayı gururlu olduklarını, sektörün intermodal ve demiryolu taşımacılığı hizmetlerine gün geçtikçe daha fazla kayacağını düşündüğünü belirtti. Günhan, “Mars Logistics olarak her zaman çevreye duyarlı olduk. Zaman tasarrufu sağlayan, karbondioksit salınımını aza indiren demiryolu taşımacılığı hizmetlerimize Marmaray hattını dahil ettik. Türkiye’den Avrupa’ya giden ilk ihracat trenimiz 15 Mayıs’ta hareket etti ve trenimiz Avrupa’ya ulaştı.” dedi.

“Koronavirüs demiryolunun önemini bir kez daha gösterdi”

Mars Logistics’in Avrupa’ya olan yükleri Marmaray hattını kullanmaya devam ederek daha çevreci bir şekilde ulaştırmaya devam edeceklerinin altını çizen Günhan, demiryolu taşımacılığının getirdiği faydalar ile ulaştırma problemlerinin azaltılmasını amaçladıklarını belirtti. Koronavirüs’ün öğretilerinden ders çıkarmanın önemini vurgulayan Günhan, “Koronavirüs salgınından önce de İş Sürekliliği Planımız mevcuttu fakat salgın bize karayolu taşımacılığında sınır kapılarında oluşan yoğunluk ve taşımalardaki gecikmelerde zaman tasarrufu sağlayan demiryolu ve intermodal taşımacılığın önemini daha net bir şekilde gösterdi.” dedi.