Evet firmanın web site adresi değişmiş öncelikle bunu revize edelim.
www.tren.gen.tr adresinden firma ve yapılan iş ile ilgili genellikle görsel bilgileri edinebilirsiniz, bunun dışında pek teknik sayılabilecek bilgiler yok, yani her zamanki gibi ortalama zeka seviyesine sahip insanlara hitap eden, klimalı, hızlı, kumaş koltuklu anlatımından başka yani
Evet baştan beri bu konuyu hafiften eleştiriyordum zaten, aklıma takılan da pek çok soru vardı ama bunları teknik bir dille ifade edemeyeceğim için kontripiyede kalmak istememiştim, benim sorularımı Kent ve Demiryolu sitesi dile getirmiş, bence haklı bir şekilde dile getirmişler, ben yazının içerisindeki siyasi atıf ya da şerhleri bir kenara bırakarak benim endişelerim ile ilgili teknik kısımları sizlere aktaracağım,
yazının tamamını zaten buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.
· Bu tren otomobil motoruyla çalışıyor.
(Burada bir saptırma var. Otomobil motoru elektrik ile çalışmaz. Her bir dingil bağımsız bir motor ile tahrik edilebilir. Burada doğru ifade, "bir araba motorunun gücü kadar bir güç ile" şeklinde daha bilimsel ve doğru bir ifade kullanılmalıydı)
· Ankara-Erzurum arasını 4 saatte alacak.
(Burada gene büyük bir çelişki var. Saatte 160 ile gidebilseniz bile Ankara-Erzurum arası 1150 km olduğuna göre hiç durmadan en az 7 saat 15 dakika olmalıydı)
· Mevcut trenlere göre neredeyse 2 kat daha hızlı
(hangi trenlere göre, buharlı trenler ile bir mukayese yapılıyorsa tamam ama diğer konvansiyonel trenlere göre 2 kat hız 160 km/saate karşılık gelmiyor)
· Raya yakın olarak tasarlanan lokomotife, özel dinamik süspansiyon sistemi eklenerek, raydan çıkma ihtimali sıfırlanmıştır.
(Bu bilimsellikten çok uzak bir tanımlamadır. Şöyle ki, tekerleği raya kaynak bile yapsanız, ray kırılır gene de deray edersiniz. Bilimde hiç bir zaman kesinlik yoktur. Tamamen gerçek dışı bir yaklaşım)
· Bağımsız dinamik süspansiyonlar nedeniyle hareket halinde en ufak bir sarsılma hissedilmeyecektir.
(Sarsılma tamamen yolun bozulmasıyla doğru orantılıdır. Hızlı tren yolunda bu trenin sarsılmaması, daha bozuk yollarda da sarsılmayacağı anlamına gelmez)
· Aerodinamik yapı sayesinde hareket halinde içilen çayda bile hareket etkisi fark edilmeyecek.
(Önden görünüş her ne kadar net olmasa da aerodinamik bir görüntü vermiyor. Ancak bu derece bir konfor düzeyi ancak hızlı tren yollarında mümkün olur.)
· ABS fren sistemine sahip Öncü Trenin kalkış ve duruşları da çok kolay olacak. Bir TIR'dan çok daha rahat duracak.
(Sayısal örnekleme verilmediği müddetçe ivmenin şiddeti hakkında yorum yapmak ve bir kıyaslamaya gitmek doğru olmaz.)
· ÖNCÜ adı verilen yerli malı tren, ayrıca makiniste ihtiyaç duymaksızın kendi başına gidebilecek.
(Bu sistemin de tanımlanması gerekir. TCDD'nin mevcut demiryollarında makinistsiz bir tren işletmesi için o yoların izole ve güvenli olması gerekir) Ancak herhangi bir arıza durumu halinde de müdahale etmek üzere bir operatör bulundurulacak.
· Kontrolü çok basit olduğundan tek bir operatör 1 günde eğitilip sefere çıkarılabilecek.
(Eğitimin küçümsendiği bir sistemin avantaj olarak görülmemesi gerekir)
· Yolcularını kişi başına 10 TL'ye Ankara'dan Erzurum'a taşıyabilecekler.
(Seçim vaadi gibi son derece mesnetsiz, girdi ve çıktıların nasıl hesaplandığına bağlı, varsayımları belirsiz ve temelsiz bir açıklama.)
· Şirketin 2009'da en büyük hedeflerinin ise İspanyol hızlı trenden daha yüksek hız olan 400 kilometre hız yapabilen Türkiye'nin ilk yerli hızlı trenini üretip test sürüşüne hazır hale getirmek, 2011 yılında da yılında Fransa'nın 574.7 kilometrelik hız rekorunu kırmak.
(Fransa'nın son 50 yıldır geliştirdiği trenler ile en iyi bakımlı ve yüksek kalitede demiryollarında yaptığı hızları hangi teknoloji ve altyapı kullanılarak rekabet edileceği belirtilmemiş, gerçekçilikten uzak, boş bir vaatten öteye geçmeyecek ütopik bir iddia.)
Evet gelelim benim %100 katıldığım noktalara,
otomobil motoru ile çalışma sözü bana da anlamsız gelmişti eğer böyle bir şey mümkün olsaydı zaten yapılırdı, ifade edilmek istenen bir otomobil kadar güç ile olsa gerek.
Deray ve sarsıntı ile ilgili şerhlere kesinlikle katılıyorum.
Aracın aerodinamiğine gelince, bana daha çok hidrodinamik bir araç izlenimi verdi

tabi biz ne uçak mühendisiyiz ne de tasarım uzmanı ama göz var nizam var, daha çok bir JetSki yi andırıyor.
Eğitimin küçümsenmesi, evet işte en önemli nokta, bisiklet kullanmayı dahi bir günde öğrenemezsiniz, kaldı ki kullanımı karmaşık olmasa da sorumluluğu ağır bir işi bir adama bir mesai gününde kavratamazsınız.
Ücret ile ilgili söylenenler zaten saçma, siz tren üretiyorsunuz işletmecilik yapmayacaksınız, eğer yeni kanun çıkar onu da yaparız diyorsanız amenna, ama bildiğim kadarı ile toplu taşıma ücretlerini kurumlar ya da şirketler kendileri tamamen bağımsız olarak düzenleyemiyorlar.
Fransa ya da CAF ile yarışmaya gelince, gönül isterki tabii ki geçin onları, ülkemizde yapılsın, hatta dışarı satılsın tabii ki taraftarız ve destekçiniziz, ama biraz dayanaklı olması lazım, isterim ki gerçekten bilimsel bazı detayları, yani teknolojik olarak sizi zora sokmayacak detayları biz basit halk kitleleri ile paylaşın. Alstom' un AGV treni o hızı özel olarak o hıza göre yapılmış bir yolda yaptı, ülkemizde yapılan Hızlı Tren hattı dahi o hıza uygun değilken siz ürettiğiniz aracı sadece bilgisayar simulasyonlarında mı deneyeceksiniz? O zaman sorun yok doğru ben 15 dk. da kullanmayı öğrendim ama yaptığım derayın haddi hesabı yok
Evet firmanın sitesinde medya haberleri ve tasarım resimlerinden başka bir şey yok, aşağıdaki resimlerden ilk ikisi kentvedemiryolu.com sitesinden diğerleri üreticinin tren.gen.tr sitesinden alıntılanmıştır.
